VIA PolCardu chce mieć 50% udziału w rynku elektronicznych doładowań

Newsy
Opinie: 12

PolCard zrobił rebranding usługi "Strefa Zasilania", która działała od lutego 2003 r. Nowa marka zasileń telefonów komórkowych poprzez terminale POS to VIA. Usługi VIA świadczone są już w 2.000 placówek. Jeszcze w tym roku liczba placówek pozwalających na doładowania prepaidów zwiększy się do 5.000. Docelowo liczba punków VIA ma wynosić 10 tys., czyli dużo mniej niż liczba elektronicznych POS-ów obsługiwanych przez Polcard (39 tys.).

VIA umożliwia klientom doładowania telefonów pre-paid w sieciach Era, Idea i Plus. W najbliższym czasie w ofercie pojawi się również doładowanie Heyah. Właściciel marki VIA, firma PolCard, zapowiada, że latem tego roku w ramach usług VIA będzie można zapłacić rachunki za prąd, gaz, telefon czy telewizję kablową. W przyszłości, podobnie jak w innych krajach, klient korzystający z VIA będzie mógł sprawdzić wysokość zaległości w stosunku do danego dostawcy, a także będzie mógł dokonać innych przelewów pieniężnych.

Jerzy Świtek, dyrektor ds. rozwoju marki VIA poinformował, że jego sieć chce w tym roku osiągnąć udział w rynku elektronicznych doładowań telefonów na poziomie 5-7%. W ciągu najbliższych 5 lat udział ten ma wzrosnąć do 50%. Obecnie rynek zasileń elektronicznych ma zaledwie 8% całego rynku doładowań (kwotowo). Przez pierwsze 6 miesięcy komercyjnego działania "Strefy Zasileń" doładowano przez nią 500 tys. numerów działających w usłudze przedpłaconej.

Rodzaje doładowań:

  • Era: 10 - 500 PLN (dowolna kwota z tego zakresu)

  • Plus: 30 - 150 PLN (dowolna kwota z tego zakresu)

  • Idea: 25 - 150 PLN (wartość analogiczna do "zdrapek")

Lokalizacje VIA:

  • Sklepy spożywcze i wielobranżowe

  • Supermarkety

  • Stacje paliw

  • Sklepy ze sprzętem RTV/AGD

  • Punkty fotograficzne

Z dużych sieci z VIA współpracuje już Fotojoker, Zibi i Rema.

Wykres 1. Liczba placówek VIA w 2004 roku.

Wykres 2.Liczba placówek w poszczególnych regionach Polski

Wprowadzanie usługi VIA rozpoczęła od największych miast, stopniowo rozszerzając je na mniejsze ośrodki. Różnice w wielkości sieci wynikają z gęstości zaludnienia i potencjału ekonomicznego poszczególnych obszarów.

Logo firmy VIA

Dotychczas 10 milionów użytkowników telefonów na kartę, realizowało średnio 1 doładowanie miesięcznie, o wartości oscylującej wokół 30 zł. Specjaliści szacują, że na polskim rynku jest miejsce na co najmniej drugie tyle telefonów typu pre-paid. Prognozy wskazują, że liczba 20 milionów użytkowników może być osiągnięta już w 2010 roku. Dynamika wzrostu liczby użytkowników będzie jednak szła w parze z redukcją wartości pojedynczego doładowania.

Wykres 3.Najczęściej wykorzystywane miejsca uzupełnienia konta telefonu pre-paid

Opinie:

Opinie archiwalne (12):

Komentuj

Komentarze / 12

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    spiro pisze: 2004-05-18 19:23
    dobry biznesplan to polowa sukcesu! oby tak dalej.
    0
  • Users Avatars Mini
    rgumkowski1 pisze: 2004-05-18 20:25
    Dzisiaj mamy tyle możliwości zasilania konta pre-paid, że mozna się w tym dosłownie pogubić. ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    Don Pedro pisze: 2004-05-18 20:45
    Tak, można doładowywać wszędzie, ale najkorzystniej jest kupić doładowanie od kogoś na Allegro. Czasami cena jest o 20% niższa, a to jest już dosyć sporo.
    0
  • Users Avatars Mini
    lupino pisze: 2004-05-18 21:27
    W "Drogeriach Natura" i Spolem Praga Południe (wawa) i Mars AGD/rtv tez widziałem VIA
    0
  • Users Avatars Mini
    mardall pisze: 2004-05-18 21:44
    moje rejony na mapie na biało więc znaczka szybko chyba nie zobacze...
    0
  • Users Avatars Mini
    vision pisze: 2004-05-18 21:51
    Bo ja wiem? Przy takiej mozliwosci wyboru zasilenia konta, ludzie wybiora raczej to, ktore daje im jakis dodatkowy profit. Zdrapki, terminale, bankomaty, zasilenia online w kilkunastu firmach.... Jedni melodyjki, inni +10% spora konkurencja sie na tym rynku zrobila.
    0
  • Users Avatars Mini
    _boniek_ pisze: 2004-05-18 22:38
    zycze powodzenia w tym naszym ciemnym kraju
    0
  • Users Avatars Mini
    adamde pisze: 2004-05-18 22:47
    e w moim województwie "poniżej 50" i pewno 90%w Olsztynie :( wszyscy pchają kasę w Olsztyn (w niedzielę np otwarli MediaMarkt) a o prowincji nikt nie myśli :( ja tam by chciał u siebie w mieścinie taki mini MediaMarkcik :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Max pisze: 2004-05-18 23:33
    Dupa balada!!! Oni tylko potrafią tworzyć założenia i planować. Jakoś od 2 lat sie bujają i nie mogą rozbujać... A gdzie kupony elektroniczne??? Większość ludzi woli kupony a nie zasilenia. Szkoda słów...
    0
  • Users Avatars Mini
    cichy23 pisze: 2004-05-19 00:00
    Im większy wybór, tym lepiej dla nas - klientów.
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-05-19 12:54
    *adamde: mediamarkt to sciema. duzo i tanio w reklamach a jak pojdziesz to reklamowanych towarow nie ma. no, ale juz jestes wiec kupisz to samo tylko innego typu, a potem sie okazuje ze na giledzie taniej ;( kumpel tak mial np. z karta TV do kompa ja jednak polecam gielde albo .pl sklepik z rabatami
    0
  • Users Avatars Mini
    DeeM pisze: 2004-05-19 14:42
    jest wiele firm które chcą trafić w tą nisze - min grupa lew - dla nas kupujących karty nie będzie to miało żadnego znaczenia z jakiego terminala zostanie ona wydrukowana natomiast będzie miało znaczenie dla człowieka podpisującego umowe z danym operatorem terminala jakie są jej warunki
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: