W Wielkiej Brytanii liderami są Orange, Virgin i Nokia

Newsy
Żródło: J.D. Power
Opinie: 16

Według wyników raportu "J.D. Power and Associates 2005 UK Mobile Telephone Customer Satisfaction Study" w Wielkiej Brytanii operatorem, którego klienci są najbardziej zadowoleni jest Orange. W przypadku segmentu prepaid liderem jest Virgin Mobile. Orange utrzymał pozycję z poprzedniego roku zdobywając w indeksie satysfakcji klientów 746 punktów na 1000. Orange zanotował 22 punktowy wzrost indeksu dzięki polepszeniu kilku czynników, w tym billingu, wizerunku i obsługi klienta. Za Orange plasuje się Vodafone z 738 punktami. Virgin Mobile jest liderem w segmencie prepaid z 753 punktami. Virgin wygrywa cenami usług i obsługa klienta. Drugim operatorem jest Vodafone z 742 punktami.

Ranking pokazuje dobry wpływ konkurencji na satysfakcję klientów. Indeksy satysfakcji wzrastają dzięki obniżce cen. Operatorzy zaoferowali nowe taryfy także obecnym klientom, a nie tylko nowym, co przełożyło się na wzrost lojalności i satysfakcji. Zadowoleni klienci rekomendują usługi danego operatora, co przekłada się na wzrost sprzedaży. Dobra reputacja może mieć bezpośrednie przełożenie na liczbę posiadanych klientów.

Na pytanie jaki jest główna przyczyna wyboru danego operatora 15% respondentów odpowiedziało, że znajomi, rodzina, koledzy używają tej sieci. Kolejne 8% stwierdziło, że dana sieć została im polecona przez inną osobę.  Sieć Virgin poleciłoby znajomym aż 50% wszystkich klientów tego operatora. W przypadku Orange wskaźnik ten osiąga 45%.

Dla klientów bardzo ważne jest także to jak długo czekają na odebranie połączenia w call center. Klienci, którzy czekają dłużej niż 10 min (8% klientów prepaid) wykazują satysfakcję na poziomie 668 punktów. Ci, którzy czekają krócej niż minutę mają poziom indeksu satysfakcji większy - 747 punktów.

Dużą rolę odgrywa rynek wymiany aparatów. Prawie 1/2 badanych klientów stwierdziło, że wymieniało swój telefon w ciągu ostatnich 12 miesiącach. Połowa klientów używa telefonów Nokia.

Prawie 35% osób wykonuje zdjęcia swoim telefonem, a 2/5 je później wysyła.  Więcej klientów korzysta z opcji e-BOK. 16% klientów sprawdziło poprzez Internet swoje konto abonencki, w porównaniu do 13% w 2004 r.

Badanie "J.D. Power and Associates UK Mobile Telephone Customer Satisfaction Study" jest przeprowadzane metodą wywiadów telefonicznych (2.200 rozmów). Badanie zostało przeprowadzone w marcu i kwietniu 2005 r.

Opinie:

Opinie archiwalne (16):

Komentuj

Komentarze / 16

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Mc snafi pisze: 2005-05-25 17:47
    Orange = Idea :D
    0
  • Users Avatars Mini
    Bi pisze: 2005-05-25 17:57
    Co robi "nokia" w tytule???? oj w golu chyba coś nie tak z ludzmi od wczoraj :]
    0
  • Users Avatars Mini
    Seniorogre pisze: 2005-05-25 18:09
    No prosze,a u nas na razie na odwrót, Orange na samym dole stawki i cos wcale sie nie zbliza...no ale pozyjemy zobaczymy :]]]]
    0
  • Users Avatars Mini
    reboot pisze: 2005-05-25 18:13
    Bi@ły: no jak co robi ?? "Dużą rolę odgrywa rynek wymiany aparatów. Prawie 1/2 badanych klientów stwierdziło, że wymieniało swój telefon w ciągu ostatnich 12 miesiącach. Połowa klientów używa telefonu Nokia." - przeczytaj to zdanie...
    0
  • Users Avatars Mini
    Golas pisze: 2005-05-25 18:22
    a kiedy na ekranikach zniknie napis idea i zamieni sie na orange? bedzie tak wogole? a szyldy?
    0
  • Users Avatars Mini
    scp pisze: 2005-05-25 18:28
    Golas: Czerwiec?!;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    marcin b pisze: 2005-05-25 18:31
    nokia to rozumiem!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Konto usunięte pisze: 2005-05-25 18:43
    a w Polsce Era...
    0
  • Users Avatars Mini
    mardall pisze: 2005-05-25 21:07
    Voda ma małą stratę...
    0
  • Users Avatars Mini
    just me :) pisze: 2005-05-25 21:10
    "Operatorzy zaoferowali nowe taryfy także obecnym klientom, a nie tylko nowym, co przełożyło się na wzrost lojalności i satysfakcji. Zadowoleni klienci rekomendują usługi danego operatora, co przekłada się na wzrost sprzedaży. Dobra reputacja może mieć bezpośrednie przełożenie na liczbę posiadanych klientów." -- a nasi operatorzy jakos nie potrafia tego zrozumiec. :(
    0
  • Users Avatars Mini
    Grzechotnik pisze: 2005-05-25 23:35
    just me :) [czy jak ci tam?] : jak ee...beda przejeci na dobre już Plus,Idea i Era to moze sie to zmieni i bedzie tak jak namazales.,,
    0
  • Users Avatars Mini
    Grzechotnik pisze: 2005-05-25 23:39
    Golas : moze za pare miechow...
    0
  • Users Avatars Mini
    zi pisze: 2005-05-26 01:11
    a duzymi krokami goni ich 3 cenami uslug, ale nie jakoscia obslugi klienta, a virgin broni sie tanimi telefonami bo ceny rozmow duzo sie nie zmienily ( nie dziwi tez procent klientow robiacych zdjecia - najnizsza polka sluchawek z zakreconym menu )
    0
  • Users Avatars Mini
    olek_01 pisze: 2005-05-26 02:39
    "Operatorzy zaoferowali nowe taryfy także obecnym klientom, a nie tylko nowym, co przełożyło się na wzrost lojalności i satysfakcji. Zadowoleni klienci rekomendują usługi danego operatora, co przekłada się na wzrost sprzedaży. Dobra reputacja może mieć bezpośrednie przełożenie na liczbę posiadanych klientów." No wlasnie - kiedy nasi opi do tego dojdą??????:)
    0
  • Users Avatars Mini
    Pozer pisze: 2005-05-26 15:19
    3 jest najtansza siecia, nie wiem, czemu tu tego nie napisali.
    0
  • Users Avatars Mini
    marcin b pisze: 2005-06-11 09:10
    Dobrze że jest tam nokia.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: