Najlepsze sklepy internetowe dla kupujących przez smartfona - lista

Newsy
Opinie: 0
Najlepsze sklepy internetowe dla kupujących przez smartfona

Według trzeciej edycji badania Koszyk Roku 2020 spośród 100 największych sklepów internetowych w Polsce, najlepszy user experience w wersji mobile oferują mediaexpert.pl, wittchen.pl i mediamarkt.pl. W pierwszej dziesiątce sklepów znalazły się także brw.pl, euro.com.pl, morele.net, oponeo.pl, oleole.pl, ikea.com, yes.pl.

Pełna wersja raportu i wyniki poszczególnych sklepów dostępne są na stronie https://www.koszykroku.pl/.

Trendy w m-commerce

68 proc. największych sklepów pozwala na zakupy bez rejestracji, a 42 proc. udostępnia alternatywne formy logowania, np. przez social media (wobec 33 proc. w 2019 r.). Prawie 20 proc. największych sklepów odzieżowych oferuje inteligentne dobieranie rozmiaru, np. na podstawie wzrostu, wagi, typu figury czy historii poprzednich zakupów, a sklepy budowlane kalkulatory, które pomagają w wyliczeniu ilości potrzebnego produktu, np. płytek. 38 proc. sklepów podaje dokładny czas otrzymania zamówienia w zależności od metody dostawy, 15 proc. oferuje przyspieszoną dostawę, a 14 proc. licznik ze wskazaniem, do której godziny zamówić produkt, aby dotarł następnego dnia.

W szybkim tempie rośnie też dostępność najwygodniejszych i najbardziej intuicyjnych metod płatności, takich jak portfele elektroniczne (Google Pay, Apple Pay czy Masterpass) i płatności odroczone, kosztem tradycyjnych przelewów bankowych i płatności za pobraniem. 

W porównaniu z 2019 r. udział płatności za pobraniem spadł o 5 pkt. procentowych, sięgając 83 proc. O 6 punktów procentowych, do 30 proc. wzrósł z kolei odsetek sklepów oferujących płatności odroczone.

Najbardziej rozpowszechnionym sposobem na dostarczenie produktu są niezmiennie przesyłki kurierskie (oferowane przez wszystkie badane sklepy). 68 proc. badanych

m-commerców oferuje dostawę do paczkomatów (wobec 60 proc. w 2019 r.).

W najszybszym tempie rośnie jednak popularność dostawy do punktu odbioru (np. w sieci sklepów Żabka i punktach DPD). Z takiej możliwości mogą korzystać klienci 45 proc. badanych sklepów, wobec niecałych 30 proc. przed rokiem. 

Zakupy przez natywne aplikacje mobilne oferuje klientom już 45 proc. największych sklepów. 9 proc. udostępnia zaś aplikacje webowe (PWA). Choć aplikacja powinna gwarantować najlepsze doświadczenie klienta, w rzeczywistości nie zawsze tak jest. Badanie pokazało, że dobrze zaprojektowana strona mobilna lub PWA mogą być bardziej przyjazne dla użytkowników niż dedykowana aplikacja natywna.

Metodologia badania

W tym roku badane jest 100 najpopularniejszych sklepów internetowych w Polsce, wyłonionych na podstawie uśrednionych danych z Semstorm i Shoprank. Wykluczone zostały sklepy należące do grupy marketplace, czyli portale umożliwiające sprzedaż bezpośrednią zewnętrznym sprzedawcom np. Allegro. Aby przygotować ranking, eksperci wykonują przejście poznawcze po stronie mobilnej lub po aplikacji (w tym PWA) każdego ze 100 e-sklepów, oceniając je na podstawie ponad 150 kryteriów. Ponadto specjaliści przyglądają się trendom związanym, m.in. z metodami płatności, opcjami dostawy oraz ekologią. Badanie jest prowadzone za pomocą urządzeń mobilnych z oprogramowaniem Android użyciu przeglądarki Google Chrome.

Materiały dodatkowe:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: