4 mld zł - tyle jest warty polski rynek doładowań prepaid

Newsy
Opinie: 42

Grupa LEW, firma specjalizująca się w sprzedaży doładowań prepaid i sprzedaży zestawów startowych zaprezentowała w Warszawie swoją ofertę oraz ocenę dynamiki i potencjału rozwoju polskiego rynku doładowań.

Liczba aktywnych kart SIM w Polsce wyniosła na koniec września 2005 roku 27,8 milionów - oznacza to, że liczba kart SIM na 100 Polaków wynosi blisko 71 sztuk. Szacuje się, że pod koniec bieżącego roku liczba aktywnych kart SIM osiągnie poziom niemal 29 milionów. Coraz większą część stanowią karty typu pre-paid – z najnowszych danych wynika, że na koniec III kw 2005 roku było ok. 14,4 milionów użytkowników tego typu kart.

Obserwuje się bardzo duży potencjał polskiego rynku doładowań telefonów pre-paid – prognoza przychodów z tego segmentu na koniec 2005 roku to ponad 4 mld PLN. Dynamika wzrostu rynku pre-paid jest tak duża, że liczba 20 milionów użytkowników może zostać przekroczona już w 2008 roku. Szybki rozwój elektronicznych doładowań poprzez terminale POS i systemy kasowe w punktach i sieciach handlowych powoduje, że na koniec 2005 roku będzie stanowić ok. 50% całości rynku doładowań.

„Widzimy ogromny potencjał rynku elektronicznych doładowań telefonów komórkowych i innych usług opartych na dystrybucji elektronicznej. Oferujemy sprawdzony i nowoczesny system HALO POWER do tego typu dystrybucji, co pozwala nam optymistycznie prognozować rozwój biznesu – szacujemy, że ciągu najbliższych 2 lat uda nam się zwiększyć obroty o ok. 300 %” – powiedział podczas konferencji prasowej Andrzej Basiak, Prezes Zarządu Grupy LEW.

Grupa LEW osiągnęła przychody w wysokości 84,2 mln złotych (74,6% - sprzedaż tradycyjnych towarów pre-paid; 25,2% - sprzedaż doładowań elektronicznych). Głównym źródłem przychodów spółki jest nadal dystrybucja tradycyjna, jednak na skutek dynamicznego rozwoju elektronicznej sprzedaży doładowań telefonów komórkowych, udział przychodów spółki z dystrybucji tradycyjnej w przychodach ze sprzedaży spadł z 90,5% w 2004 roku, do 84,1% w I kw. 2005 roku i 74,6% po III kwartale 2005 roku. Spółka zanotowała w bieżącym roku znaczny przyrost sprzedaży aktywacji pre-paid, które na koniec III kw. wyniosły prawie 133 tys. sztuk.

Na podstawie analizy zachowań rynków europejskich, operatorzy komórkowi przewidują, że w najbliższych latach telefonia abonamentowa będzie stopniowo zmniejszać swój udział w rynku na rzecz telefonii pre-paid. Jednocześnie elektroniczny sposób sprzedaży produktów pre-paid będzie wypierał tradycyjny system doładowań oparty na zdrapkach, m.in. z uwagi na intensywną promocję segmentu sprzedaży elektronicznej przez operatorów, niższe koszty dystrybucji oraz większą wygodę zarówno dla dystrybutorów, jak i użytkowników końcowych. Obecnie sprzedaż doładowań elektronicznych jest realizowana poprzez strony WWW, terminale GPRS, bankomaty i inne urządzenia elektroniczne, przede wszystkim na stacjach benzynowych, w kioskach, w bankomatach oraz w innych punktach sprzedaży detalicznej. Wynika to z szeregu przewag konkurencyjnych systemu doładowań elektronicznych, m.in. znacznie niższych kosztów dystrybucji, większej wygody dla klienta finalnego (m.in. dzięki większemu bezpieczeństwu transakcji, dużej ilości miejsc z możliwością doładowania, niskiej cenie i prostocie obsługi) oraz sprzedawców (brak konieczności magazynowania towarów przez sprzedawców detalicznych, przy jednoczesnym zapewnieniu pełnej dostępności towaru i szybkiej obsługi klienta). Taki właśnie system doładowań elektronicznych (pod marką „HALO POWER”) oferuje Grupa LEW. Spółka rozpoczęła elektroniczną sprzedaż towarów pre-paid poprzez terminale GPRS pod koniec 2003 roku. Obecnie w ofercie sprzedaży elektronicznej spółki znajduje się kody elektroniczne Orange Go, Pop, Simplus, Sami Swoi, Tak Tak i Heyah, jak również Telegrosik i Telepin. Platforma elektroniczna jest bardzo nowoczesnym i elastycznym systemem, który może zostać szybko dostosowany do sprzedaży nowych produktów wprowadzanych przez różnych operatorów, jak również takich produktów jak np:, loga, dzwonki, tapety oraz gry.

Grupa „LEW” - historia

1993 rok powstaje „Przedsiębiorstwo Wielobranżowe LEW Andrzej Basiak”,

1996 rok LEW rozpoczyna działalność jako agent PTC Sp. z o.o. – operatora sieci telefonii komórkowej ERA,

2000 rok właściciel P.W. LEW tworzy spółkę pod nazwą Grupa LEW Sp. z o.o.

2001 rok spółka przejmuje od P.W. „LEW” Umowę Agencyjną z PTC i prowadzi sieć sprzedaży LEW,

w latach 2000 i 2001 - sieć LEW zajmuje dwukrotnie 3 miejsce w rankingu agentów PTC osiągając najwyższą efektywność sprzedaży produktów i usług,

31 grudnia 2002 rok – zostaje zakończona Umowa Agencyjna z PTC,

styczeń 2003 - rok Grupa LEW rozpoczyna działalność jako ogólnopolski dystrybutor produktów pre-paid operatorów telefonii komórkowej.

Penetracja telefonii komórkowej w Polsce

Na koniec września 2005 roku 67,2 % gospodarstw domowych w naszym kraju deklaruje posiadanie telefonów komórkowych. Posiadanie telefonu komórkowego prywatnego lub służbowego
deklaruje 59,8 % Polaków w wieku 15 lat i starszych.

Sieć sprzedaży Grupy LEW

Grupa LEW obsługuje w systemie Halo Power około 1500 terminali. LEW posiada terminale między innymi w takich sieciach handlowych jak:

  • Ahold Polska Sp. z o.o. – Alberty i Hypernova

  • RTV Euro AGD

  • Złoty Grosz

  • Piotr i Paweł

  • Zatoka

  • Intermarche

  • Pepco

Strategia Grupy LEW

Grupa LEW w najbliższym czasie planuje wprowadzić:

  • Sprzedaż doładowań przez internet,

  • Płatność rachunków,

  • Programy lojalnościowe,

  • Nowe produkty – m.in. doładowanie telefonii internetowej SKYPE.

W okresie najbliższych 2-3 lat Grupa LEW realizować będzie strategię szybkiego rozwoju sieci sprzedaży, ze szczególnym uwzględnieniem sprzedaży kodów w postaci elektronicznej. Do końca 2007 roku spółka planuje zwiększyć liczbę obsługiwanych punktów sprzedaży elektronicznej o kilka tysięcy sztuk oraz zwiększyć sprzedaż do kilkuset milionów złotych rocznie. W celu sfinansowania ambitnego programu rozwoju, Grupa Lew zamierza pozyskać środki od inwestorów finansowych i branżowych, z którymi obecnie prowadzi rozmowy. Środki te zostaną przeznaczone przede wszystkim na zakup terminali do sprzedaży elektronicznej i wprowadzenie nowych produktów i usług. W perspektywie kilku lat Grupa LEW przewiduje możliwość wejścia na Giełdę Papierów Wartościowych.

Główni konkurenci Grupy LEW

  • Milo

  • Kolporter

  • Euronet

  • Polcard (VIA)

  • Blue Media

  • Connex

  • Liberty (Dominvest)

Grupa LEW szacuje, że zajmuje na polskim rynku 5-6 miejsce jeśli chodzi o udział w rynku doładowań. Udział ten jest szacowany na około 4%.

Rynek pre-paid w Polsce w 2005 roku

Podział użytkowników telefonów komórkowych udział procentowy wg TNS-OBOP III kw. 2005

Udział procentowy poszczególnych kategorii klientów sieci komórkowych

 

Najczęściej wykorzystywane miejsca uzupełnienia konta telefonu pre-paid

 

Przychody ze sprzedaży Grupa LEW w latach 2001-2005r. 

 

Struktura przychodów w 2005 roku

 

Przychody spółki z dystrybucji tradycyjnej towarów (w mln zł)

Sprzedaży aktywacji pre-paid w sieci Grupa LEW
(pakiety startowe + zastawy z telefonem) w szt.

 

Dystrybucja elektroniczna Halo Power

Przychody spółki z dystrybucji elektronicznej EJD (w mln zł)

Udział dystrybutorów w sprzedaży EJD w III kw. 2005

Udział Marek pre-paid w sprzedaży EJD w sieci Halo Power w III kw. 2005

Opinie:

Opinie archiwalne (42):

Komentuj

Komentarze / 42

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Żurek pisze: 2005-10-20 18:14
    Sie kupuje tych zdrapek ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    k0nrad pisze: 2005-10-20 18:18
    LEW rywin :P
    0
  • Users Avatars Mini
    Jurek pisze: 2005-10-20 18:19
    Jestem potwierdzeniem trendu, od listopada przechodze do Era TT. Nikt mnie nie bedzie zmuszal do rozmow, wygadania wszystkich minut a jak przez 2 miesiace nie bede chcial rozmawiac z nikim bo wyjade na Seszele ;) to nikt mi nie sciagnie kasy za abo.. ;-) Oczywiscie, abonament ma pewnie korzysci nad prepaidem ale poczucie wolnosci, niezaleznosci i uczciwosci zasad (tzn. place za to co wykorzystam i gadam wtedy kiedy chce za tyle ile sie zgadzam i ile mam) jest plusem prepaidu ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    Jurek pisze: 2005-10-20 18:23
    Marzeniem bylyby ceny standardowo bez zadnych pakietow i innych tam opcji, na poziomie 40-5 gr (minuta/sms) wewnatrz sieci i 60-10gr do innych sieci... do tego pakiety 100 smsow po 1 gr za sms ;-) w cenie 1 zł :D Ale obawiam sie i tak OPy zarobiliby na tym :P
    0
  • Users Avatars Mini
    marcinsky pisze: 2005-10-20 18:42
    nie sądziłem ze az tak duzo jest prepaida na rynku i stanowi duzy dochod dla opów. plus moglby zaczac sprzedawac zestawy gdzie jest uruchomiona druga platforma bez wyświetlania stanu konta. Ta pierwsza potrafi być baaarrdzo denerwująca i kłopotliwa... widac ze simplus z eratt konkurują.... tylko pop cos daleko. najwyzsyz czas zeby simplus opuscil ceny do poziomu przynajmniej mixa! i zamiast dobrych cen w promocyjnych pakietach wprowadzil to na stale do cennika,ale polityka plusa zawsze taka byla:) strefaPlus zanim weszla do cennika to "pojechala" z 2 lata na promocjach:)
    0
  • Users Avatars Mini
    me123 pisze: 2005-10-20 19:13
    Podejrzane te badania. Pierwszy raz słyszę o grupie LEW. Wszędzie elektroniczne doładowania Blue Media, a oni pieprzą farmazony. Tak samo jak te badania Obopu. Niby, ze Orange ma ponad 36% udziału w rynku. Bzdury i propaganda reklamowa.
    0
  • Users Avatars Mini
    olek_01 pisze: 2005-10-20 19:23
    no własnie i ten LEW ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    wet pisze: 2005-10-20 19:34
    ...po co mi LEW? Dlaczego mam żywić LWA; pewnie ma LWI apetyt (na kasę) Wolałbym kupować bezpośrednio pre-paidy u operatora - powinno być taniej. Ode mnie 1 !
    0
  • Users Avatars Mini
    filips90 pisze: 2005-10-20 19:52
    czy to nie duch RYWIN??
    0
  • Users Avatars Mini
    redi pisze: 2005-10-20 20:06
    jakos malo ynana ta grupa
    0
  • Users Avatars Mini
    solex pisze: 2005-10-20 20:16
    A gdzie UNIKUPON ??? Taka miała być firma rozwojowa a tu wielka klapa i klęska finansowa. Telecard odbija się szefowi czkawką i tylko czekać jak go ERA posunie :)) A to już niedługo !!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Allan pisze: 2005-10-20 20:28
    ***me123 No właśnie, z tego wykrasu (drugi od góry) wynika, że Klienci Centertela stanowią 36,2% wszystkich, co jest wynikiem dość wyraźnie lepszym od PTC (34,9%). Zarówno Centertel jak i PTC dystansują po prostu Polkomtel z udziałem klientów na poziomie 28,9%. Dziwne to.
    0
  • Users Avatars Mini
    rafcyk pisze: 2005-10-20 20:46
    Hi, era ma najwiecej abonementow oraz prepaid - ktorzy najmniej doladowuja ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    anthos pisze: 2005-10-20 20:46
    To jest przykład, że nawet dzisiaj można zrobić dobry biznes na pośrednictwie... co do prepaida - mój syn z tego korzysta - ja wolę abonament, a nie stres, że jak zacznę kilka ważnych rozmów, to na koncie zabraknie kasy. *** Jurek - na seszele na 2 miechy się nie wybieram ;) - wtedy byłby jeszcze roaming...
    0
  • Users Avatars Mini
    faynie pisze: 2005-10-20 21:34
    No coz.. moim zdaniem, to obecnie najlepsza ofete na rynku dla takich osob jak ja jest Idea POP i Simplus. Era Tak Tak czy inne tam, jak to nawal moj poprzednik - farmazony - zupelnie zostaja w tyle ;]
    0
  • Users Avatars Mini
    RAFALS pisze: 2005-10-20 21:38
    Widzę, że ta firma ma same sukcesy. Jak miała punkt Ery to tak wesoło nie było. Smutni byli konkretnie dostawcy np. akcesoriów.
    0
  • Users Avatars Mini
    wet pisze: 2005-10-20 22:11
    *anthos:...nie nawet dzisiaj, ale ZAWSZE!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Longman pisze: 2005-10-20 22:18
    Nieco OT, pisze wlasciwie nie w moim imieniu a znajomego. Czy ktos zaobserwowal bombardowanie SMSami z Orange w POPie? Znajomy powiedzial mi, ze wczoraj dostal cztery takie SMSy, a dzis szesc. Przyznam, ze wyobrazam sobie takiego bombardowania. Chyba, to juz jest desperacja ze strony orange.pl, ktore chce zarabiac jak tylko moze i na czym moze, stad wszystkie "uwodziciele", "twoje krucjaty", "niech twoi znajomi skorzystaja z pakietu".
    0
  • Users Avatars Mini
    flama pisze: 2005-10-20 22:29
    w TT mogliby cos nowego w koncu wprowadzic! Choc plus ciagle jakies nowosci wprowadza, to nie ma najwiekszego udzialu w rynku ;P
    0
  • Users Avatars Mini
    marnet pisze: 2005-10-21 00:00
    Longman*** No ja tez jestem tymi Orange'owymi SMSami wkurzony. Mam POPa i dzis dostałem przynajmniej 3 SMSy (konkursy, pakiety). Kiedyś wyraziłem zgodę na dostarczanie reklam, ale spodziewałem się, że to będzie bardziej kulturalne, a nie tak nachalne jak teraz! Jak tak dalej pójdzie, to wycofam moją zgodę.
    0
  • Users Avatars Mini
    tompoloz pisze: 2005-10-21 00:11
    W POPie od dzisiaj można włączyć/wyłączyć pocztę głosową pod *111 oraz ukryć lub udostępnić swój numer, kiedy się do kogoś dzwoni. Normalnie rewolucja. Aż dziwne, że jeszcze o tym na GOLu nie napisali.
    0
  • Users Avatars Mini
    tompoloz pisze: 2005-10-21 00:12
    A SMSów ostatnio od Orange również masę dostaję i zaczyna mnie to już denerwować.
    0
  • Users Avatars Mini
    marnet pisze: 2005-10-21 00:37
    Tomek_19*** Faktycznie taki komunikat o poczcie głosowej i CLIR pojawia się w Automatycznym Biurze Obsługi, ale po wybraniu opcji łączy najprawdopodobniej z konsultantem. Nie testowałem, bo nie chcę tracić kasy.
    0
  • Users Avatars Mini
    Longman pisze: 2005-10-21 01:37
    *marnet & *Tomek_19, dzieki za odpowiedz! To znaczy, ze moj znajomy nie jest wyjatkiem, bo jak mi powiedzial o tym to pomyslalem, ze moze cos sie stalo w Orange i stanowi on odosobniony przypadek. Jednak uslyszalem tez cos podobnego w kawiarni (wiem, podsluchiwac to paskudna przywara...ale mimowolnie...) to mowiac szczerze zwatpilem. Generalnie dziwie sie marketingowi Orange, bo takie zachowanie moze tylko zrazac, a nie wzbudzac sympatie. Coz, od czasu kampanii teaserowej za ktora kompletnie nic nie poszlo ("z duzej chmury maly deszcz") zaczynam watpic w przygotowanie marketingowcow Orange. Chyba ta cala sytuacja ich przerosla. Tak nieudolnego przykladu rebrandingu to chyba ze swieca szukac.
    0
  • Users Avatars Mini
    Jural pisze: 2005-10-21 02:46
    Ja kupuję doładowania TakTak'a czy Pop'a na stacji BP bo dostaję za to dodatkowe punkty w programie lojalnościowym ale sam nie wiem jaki oni tam mają terminal - Lwa czy innego tygrysa ;) aż chyba spytam kiedyś - w każdym razie na wydruku nic nie pisze na ten temat. ***Longman co do tych sms'ów to w abonamencie JI czy NIdF również przychodzą 'uwodziciele' i inne 'krucjaty' ale z moich obserwacji wynika że w mniejszym od opisywanego natężeniu ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    Longman pisze: 2005-10-21 09:51
    **Jural, dzieki! Przyznam sie bez bicia, ze mam abo w Idei (nie w Orange, ale Idei - bo z ta firma podpisywalem umowe...) ale juz niedlugo uciekam do innej sieci. W ostatnim tygodniu dostalem dwa SMSy reklamowe. Tresci jednego dokladnie nie pamietam (jakis konkurs), natomiast drugi pamietam swietnie - pakiety w POPie, co mnie mocno zastanowilo, bo wysylanie reklam do ludzi nie bedacych potencjalna grupa docelowa stanowi jakies novum. Jednak po oswiadczeniu "nasza siec jest dla tych, ktorzy chca placic duzo" juz chyba nic mnie nie zaskoczy.
    0
  • Users Avatars Mini
    Eryk pisze: 2005-10-21 11:04
    kurde to TakTakowców jest więcej niż POPaków a podobno POP zawsze był najlepszy hehehe...
    0
  • Users Avatars Mini
    Jural pisze: 2005-10-21 11:31
    ***Eryk zależy pod jakim względem... Jeśli tylko sms'ujesz i w dodatku w sieci to POP jest idealny bo sms po 1gr, natomiast jeśli masz zróżnicowane połączenia to czy masz lepsze stawki niż w TakTak'u 69gr/min, 16gr/sms do wszystkich... Każdy powinien sobie wg potrzeb wybrać i tyle. ***Longman tak na ścisłość to wydaje mi się, że umowy nie podpisywaliśmy z Ideą lecz PTK Centertel, a co do uciekania to nawet domyslam się jakiej sieci szeregi planujesz wzbogacić ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    Banditos pisze: 2005-10-21 11:39
    Nawet się nie spodziewałem, że POP wraz MIX-em (bo ta usługa również opiera się na doładowaniach) stanowią pierwsze miejsce pod względem ilości. Jednak się nie dziwie. Porównajcie sobie w cennikach (głównie powinny zrobić to osoby, którym zależy na jak najmniejszym wydawaniu pieniędzy) na jak długo starcza doładowanie. W POP-ie po kupieniu doładowania za 50 zł przez 12 miesięcy nie muszę doładowywać, by nie stracić numeru (by karta nie została zablokowana). Cały czas mogą do mnie wtedy inni dzwonić. POP jest dobry szczególnie dla osób, które naprawdę chcą zaoszczędzić. Całe szczęście, że Orange postanowiło pozostawić usługę POP, bo gdyby postanowili ją wycofać, to przewidywałbym szybką migrację do innych sieci.
    0
  • Users Avatars Mini
    expracownikLwa pisze: 2005-10-21 12:29
    31 grudnia 2002 rok – zostaje zakończona Umowa Agencyjna z PTC,- jak ladnie ujeli. A mowiac prosto nie mial wyjscia... PTC krotko z nim pojechalo. I dobrze. Zatrudnianie pracownikow w salonach na 1/4 etatu, szukanie glupot aby tylko nie trzeba bylo placic prowizji itp... Coz, jednak pan B. umial wykorzystac pieniadze ze sprzedazy swych punktow... a szkoda, mam nadzieje ze teraz Ci co tam pracuja maja troche inne warunki niz za czasow ERY.
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-10-21 12:36
    Z tych danych wynika , ze Orange ma ponad 10 milionow klientow , Era zas ok.9.6 a , a Plu nieco ponad 8milionow. Gdyby tak bylo Orange na peeeeewno by sie tym pochwalil;-) , tymczasem to PTC zapowiada juz oficjalnie przylaczenie lada chwila 10 milionowego klienta. Co do Orange , to o ile pamietam to miesiac wczesniej podczas rebrandingu Pan Jozefiak mowil o 9 milionach do konca roku ( za Wyborcza) No i najwazniejsze - to jest badanie statystyczne (TNS OBOP) a nie dane podane przez operatorow:-) To fakt , robione pewnie na reprezentatywnej grupce , ale oby sie nie okazalo , ze aktualne sadaze wynikow drugiej tury , nie sa obciazone podobnym bledem ;-)))
    0
  • Users Avatars Mini
    tompoloz pisze: 2005-10-21 12:40
    W POPie można od wczoraj sterować pocztą głosową i CLIRem bezpłatnie po połączeniu się z *111/*500 i postępowaniu zgodnie z zaleceniami automatu.
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-10-21 12:43
    Mam nadzieje , ze ta reprezentatywna probka , nie bylo tysiac pracownikow PTK Centertel ;-D
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-10-21 12:45
    Milon klientow w ta , milion w druga , co za roznica. Duze brawa dla TNS OBOP , gratuluje :-D
    0
  • Users Avatars Mini
    tompoloz pisze: 2005-10-21 12:47
    To chyba ta szumnie zapowiadana superpromocja w POPie, czyli już teraz nie trzeba będzie pisać mejli i dzwonić do OBibOKu, żeby wyłączyli pocztę i możemy zaoszczędzić aż 1 zł brutto za całe połączenie tudzież opłatę za korzystanie z internetu :D
    0
  • Users Avatars Mini
    Jural pisze: 2005-10-21 13:14
    Hmm a ja znalazłem na allegro zestaw Pop na okrągło - chyba ostatni ;) Sam swego czasu nabyłem taki i faktycznie zawsze jest 5zł więcej (choć już go ktoś odziedziczył po mnie) ;) Jeśli ktoś zainteresowany warto poszukać... Bo takiej oferty oranżada to już chyba nie zaproponuje...
    0
  • Users Avatars Mini
    Fred pisze: 2005-10-21 15:18
    Jeszcze by sie przydało żeby zniesli te limity czasowe na wykorzystanie kasy z konta, dobrze ze jestem w Plusie to chociaz nie trace kasy kiedy minie waznosc konta.
    0
  • Users Avatars Mini
    ExLion pisze: 2005-10-21 17:57
    *ExpracownikLwa* a to w tym Lwie pracowałeś? Bo mnie się podobało: praca na cały etat i niezła prowizja - jak się pracuje to się ma, a jak się kombinuje, to ... a jak się nie podoba, to zawsze można zmienić prezesa - "tu nikt nikogo pod pistoletem nie trzymał", jak mawaiła Mamoniowa :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    solex pisze: 2005-10-21 18:37
    UNIKUPON nie wytrzymał tempa... Muszę sobie szybko szukać pracy bo inni już z tego UNIGÓWNA odchodzą i żebym nie został na lodzie u kalca.
    0
  • Users Avatars Mini
    solex pisze: 2005-10-22 18:44
    panie Kała bierz przykład a nie tylko lewe promocje w ptc. lewandowski już wie....
    0
  • Users Avatars Mini
    ERAFANZG pisze: 2005-10-24 14:12
    Gość na fotce jest łudząco podobny do Pana Bobra z reklamy Colgate Herbal;-))))
    0
  • Users Avatars Mini
    scrlk pisze: 2005-10-27 14:54
    zapomniało sie o Polskim Tytoniu ale opaleniza Lepera nie zawsze pomoże ......................cóż media lansuja za co płacimy
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: