Alcatel bije kolejne rekordy szybkości transmisji

Newsy
Żródło: Alcatel
Opinie: 37

W laboratoriach Alcatela 1500-kilometrowym światłowodem TeraLight™ Ultra przesłano 125 kanałów DWDM z efektywną szybkością 40 Gb/s na kanał, co daje łączną przepływność 5 Tb/s. Stało się to możliwe dzięki zastosowaniu dwustopniowych wzmacniaczy hybrydowych Ramana i domieszkowanych erbem, systemów DWDM 40 Gb/s, techniki korekcji błędów FEC (Forward Error Correction) oraz światłowodu TeraLight™Ultra, dostosowanego specjalnie do szybkiej transmisji długodystansowej i ultradługodystansowej. Łączna przepływność umożliwiłaby równoczesny przesył przez jeden światłowód 80 mln rozmów lub równowartość ponad 500 000 szybkich łączy internetowych ADSL.
Opracowane przez Alcatela włókno światłowodowe z niezerową przesuniętą dyspersją (NZDSF) TeraLight™ Ultra ma pewne specyficzne właściwości, dzięki którym idealnie nadaje się do szybkiej transmisji długodystansowej. Rekordową efektywność nowe włókno zawdzięcza uodpornieniu na dyspersję polaryzacyjną (PMD), poprawie współczynnika kierunkowego dyspersji chromatycznej oraz zmniejszeniu tłumienia najważniejszych długości fal wzmocnienia Ramana. Te nowoczesne technologie pozwalają operatorom na znaczne oszczędności przy budowaniu sieci długodystansowych.
Inżynierowie opisują rezultaty takich eksperymentów za pomocą współczynnika „pojemność razy odległość", który uwzględnia najważniejsze zmienne, tzn. liczbę kanałów, szybkość transmisji oraz pokonany dystans. Współczynnik ten wyznacza nie tylko zdolność światłowodu do przekazywania dużej ilości informacji pojedynczym włóknem, ale także wymaganą odległość między kolejnymi punktami regeneracji. Im dystans ten jest dłuższy, tym mniej kosztuje wyposażenie sieci. Alcatelowi udało się ostatnio osiągnąć wynik 7,5 Pb/s * km (5 Tb/s na dystansie 1500 km), co stanowi rekord transmisji naziemnej opartej o technologię 40 Gb/s na kanał.
„Postęp w dziedzinie naziemnej i podmorskiej transmisji optycznej, jaki dokonał się za sprawą Alcatela, będzie miał kluczowe znaczenie dla powstania naszych produktów nowej generacji" — powiedział Bernard Le Mouël, dyrektor techniczny Alcatel Optics Group. „Wykorzystując doświadczenia zdobyte w eksperymentach z wysoką pojemnością i dużymi odległościami, będziemy tworzyć produkty nie tylko bardziej wydajne, ale również tańsze. Takie ulepszenia wymagają wielu zaawansowanych technologii, tworzonych z perspektywy całego systemu, z dbałością o idealny kompromis między ceną a wydajnością".

Opinie:

Opinie archiwalne (37):

Komentuj

Komentarze / 37

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    _CISCO_ pisze: 2002-01-15 14:05
    A niektórzy uważają firmę Alcatel za takie byle co.
    0
  • Users Avatars Mini
    kms pisze: 2002-01-15 14:11
    to robi wrazenie, ciekawe jaka bedzie odpowiedz Bell Labs. Tylko, zeby znow nie przeinwestowano rynku tak jak rok, poltora roku temu... Tylko, zeby opy (czyly tepsa, Dialog etc.) mieli pieniadze na nowe sieci i bedzie przyjemnie :)
    0
  • Users Avatars Mini
    julek27 pisze: 2002-01-15 14:12
    Taka opinia krąży ze względu na kiepskiej jakości telefony komórkowe.
    0
  • Users Avatars Mini
    luk23 pisze: 2002-01-15 14:13
    wyglada ze alcatel w tym wzgledzie jest konkurencja sam dla siebie bo nikt inny tych rekordow nie bije
    0
  • Users Avatars Mini
    luk23 pisze: 2002-01-15 14:14
    julek27: a kiedy ostatni raz miales alcatela w rece ? 2 lata temu ? nowe serie 5xx i 30x sa calkiem udane
    0
  • Users Avatars Mini
    kms pisze: 2002-01-15 14:17
    luk23: konkurencja dla Alcatela w tej dziedzinie jest np. BellLabs jak pisalem i jeszcze kilka innych form robiacych okablowanie (zarowno miedziane jak i swiatlowodowe) cu
    0
  • Users Avatars Mini
    hubert pisze: 2002-01-15 14:18
    luk23: masz racje, ale takie przekonanie dalej pokutuje. Ja na pewno bym nie kupil w ciemno Alcatela. Chyba, ze moglbym go najpierw za darmo przetestowac.
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-01-15 14:19
    Gratulacje dla Alcatela,ale komentaż dla tak technicznego newsa,moze byc tylko jeden,ludzie potrzebują coraz nowocześniejszych i szybszych łączy,jeszcze by przenosiło się to na dostępność techniki dla odbiorcy.
    0
  • Users Avatars Mini
    jokerDM pisze: 2002-01-15 14:22
    Powiem jedno: sens tego posta stawia w zupełnie innym świetle sposoby i wielkość przekazywanych informacji. niedługo wielogigowe pliki będa tak łatwe do wysłania jak sms. Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    Ramidus pisze: 2002-01-15 14:27
    luk: poza konkurencja ze strony Bell'a o ktorej wspomnial kms kolejnym konkurentem jest Lucent z tego co pamietam, wiec nie jest tak zle jak piszesz. A co do newsa jako-takiego: GOL'u szanowny, nie idz droga FKN - nie zamieszczaj wszystkiego ciekawego, co z telegonia GSM jest dosc luzno zwiazane... takie postepowanie FKN'u zaoowocowalo olbrzymia liczba newsow co prawda, ale jak sie okazalo, ostatecznie doprowadzilo do %#$@$%#@%&%@$ tego wortalu... I sie nie dziwie - ja wchodze poszukac czegos o telefoni komorkowej, a nie o technologiach szybkiego przesylu danych laczami swiatlowodowymi. Wiadomo, zwiazek miedzy jednym a drugim jest, ale gdzies trzeba postawic granice zakresu wiadomosci - a ta informacja jest IMHO niebezpiecznie blisko owej granicy...
    0
  • Users Avatars Mini
    Ramidus pisze: 2002-01-15 14:28
    to co mi wyznaczkowalo, to bylo jakze wulgarne ;) slowko "p.o.D.U.P.A.d.n.i.e.c.i.a" ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2002-01-15 14:35
    prosze znowu alcatel a gdzie konkurencja
    0
  • Users Avatars Mini
    _CISCO_ pisze: 2002-01-15 14:39
    hubi : konkurencjia chyba jeszcze śpi. Wygląda na to że Alcatel w dziedzinie szybkości transmisji jest klasą samą w sobie.
    0
  • Users Avatars Mini
    kms pisze: 2002-01-15 14:46
    Panowie, albo jestescie ignorantami (przperaszam, ale to trzeba napisac), albo macie krotka pamiec. Jakies 2 - 3 tyg temu bylo chyba na GOL (a jesli nie, to przepraszam, bo nie musicie szperac w sieci po roznych newsach, wiec nie jestescie ignorantami, a nie kazdy musi znac angielski) o pracach Lucenta i BellLabs. I z tego co pamietam, to Alcatel wlasnie dogonil konkurencje, a nie ja odstawil. powodzenia w szukaniu newsow kms
    0
  • Users Avatars Mini
    piasek pisze: 2002-01-15 15:03
    jak widać alkcatel zaczyna ostro walczyć z konkurencją i to nietylko w przesyłaniu danych ale w całym przemyśle telekomunikacyjnym a to chyba wszystkim wyjdzie na dobre
    0
  • Users Avatars Mini
    misiak_ pisze: 2002-01-15 15:09
    Brawo Alcatel, a jak inni producenci?
    0
  • Users Avatars Mini
    dexter pisze: 2002-01-15 15:18
    Nie ma wątpliwości ze w dziedzinie kablowej (czyt. światłowodowej czy kablowej) transmisji danych Alkatel jest jednym z liderów na rynku, ale w dziedzinie terminali nie zabardzo jest ceniony. Ale to może i dobrze że nastawiają się na ściśle określony segment rynku bo robią to wyśmienicie, dobrze że nie rozdrabniają się na drobne. Pzdr.
    0
  • Users Avatars Mini
    marjan pisze: 2002-01-15 15:44
    niezle niezle a myslałem ze alcatel jest kiepski
    0
  • Users Avatars Mini
    francuzz pisze: 2002-01-15 15:58
    Alcatel od dawna jest liderem w tej dziedzinie, dziwne ze o tym nie wiecie, zdecydowana wiekszosc swiatlowodowych lini transmisyjnych pod Atlantykiem jest od dawna produkcji Alcatela. A komorki to zupelnie inny rozdzial.
    0
  • Users Avatars Mini
    Tom14 pisze: 2002-01-15 16:09
    myślałem ze to niemożliwe ;) ale nie wszyscy z tego będą korzystać
    0
  • Users Avatars Mini
    misiak_ pisze: 2002-01-15 16:22
    Odnosze wrazenie ze wiekszosc ludzi osadza Alcatela po jego telefonach poczynajac od OT 30X, przez OTpocket a konczac na legendarnych OTC / ceglach/ ale ludzie Alcatel to nie tylko telefony...
    0
  • Users Avatars Mini
    Ramidus pisze: 2002-01-15 16:28
    kms: prosze, nie generalizuj z ignoranctwem i przegladaj wczesniejsze komentarze. Zarowno BellLabs jak i Lucent byly wspomniane wczensiej jako konkurencja... trzymajac kciuki za czytanie komentarzy i niusow, pozdrawiam - Ramidus :)
    0
  • Users Avatars Mini
    m3 pisze: 2002-01-15 17:20
    wow.szyybko/jakby tepsa by sie w takie cos wyposazyla...to bym se w necie live filmy ogladal...
    0
  • Users Avatars Mini
    roadtohell pisze: 2002-01-15 17:35
    bell labs to firma lucenta i nie nalezy rozdzielac ich osiagniec...to tak a'propos paru komentarzy wyżej..pozdr
    0
  • Users Avatars Mini
    Ramidus pisze: 2002-01-15 18:39
    roadtohell: z tego co wiem, to sa to oddzielne laboratoria, inni ludzie pracuja (choc niewatpliwie maja zapewniona o wiele scislejsza wspolprace niz firmy roznych grup kapitalowych). Pewnosci nie mam co do tego co pisze, jednak z tego co pmietam z jakichs tam "bizneswiadomosci" w TV to jest wlasnie tak... A wiec rozdzielac mozna chyba?
    0
  • Users Avatars Mini
    Cosmic pisze: 2002-01-15 18:52
    Alcatel w swiatlowodach = IBM w pojemnosci dyskow :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Cosmic pisze: 2002-01-15 18:57
    Ramidus: popieram apel do GOL. Czasem za duzo luzno zwiazanych newsow z technika gsm. W koncu np. Siemens robi tez pralki i silniki okretowe... mozna by o tym tez napisac bo statki przewoza surowce naturalne (np. piasek) do budowy podzespolow krzemowych do tranzystorow itp... itd...
    0
  • Users Avatars Mini
    Kojo pisze: 2002-01-15 21:06
    Wow! ja nawet niemam takiego dysku twardego a ci maja talkie przesyły!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    fish235 pisze: 2002-01-16 01:12
    A jaki byl dotychczas rekord? Bo ten mnie zamurowal... ilosc danych z jednego przecietnego obecnie HDD przelsac na odleglosc okolo dwoch dlugosci Polski w ciagu 1sekundy! Wow...
    0
  • Users Avatars Mini
    roadtohell pisze: 2002-01-16 09:12
    do Ramidus: spójrz sobie na logo lucenta (Lucent - Bell Labs Innovations) ,a to krótki cytat ze strony lucenta "Laboratoria Bella, zaplecze badawczo-rozwojowe Lucent Technologies, to globalna społeczność ..."itd. itp...ale nie zebym sie czepiał , po prostu info dla Ciebie ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    Ramidus pisze: 2002-01-16 13:37
    roadtohell: bardzo mozliwe, ze tak to jest przedstawiane - jednak to nie wyklucza tego co napisalem tam (tzn. ze de facto to inne laboratoria... wiesz, wbrew pozorom oddzialy jednego przedsiebiorstwa potrafia ze soba dosc ostro rywalizowac). Ale powiem uczciwie, ze nie wiedzialem, ze to jest az tak blisko (kojarzylo mi sie, ze po prostu pakiet kontrolny obu w tych samych rekach - a to nie jest duzo). dzieki za info i zdrowka.
    0
  • Users Avatars Mini
    roski pisze: 2002-01-16 14:58
    oby tak dalej... przyznam, że z utęsknieniem czekam czasów, że będę mógł bez problemów z prędkością korzystać z inetu dzięki komórce
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-01-16 17:37
    No tak, ale co z tego ze transmisja jest super, jak aparaty Alcatela pozostawiaja wiele do zyczenia!
    0
  • Users Avatars Mini
    marc pisze: 2002-01-17 02:32
    duzo,ale zamiast udoskonalac metody i predkosci przesylu mogliby sie wziasc za swoje telefony :))to tez jest wazne ale..
    0
  • Users Avatars Mini
    fish235 pisze: 2002-01-17 03:33
    Do Qba, Alcatel nie zyje z samych telefonow... wiec jesli uda mu sie dobrze sprzedac ta technologie, to zdobedzie wiecej pieniazkoe i moze zainwestuje w inne dzialy... np. wlasnie telefony.
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-01-19 11:39
    Prosze nie wmawiaj mi ze Alcatele beda lepsze!
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-01-21 10:19
    Uwiezrz mi ze raczej nokie nigdy sie nie znudza, zas eryki caly czas trzymaj pozycje, ale co ty mozesz wiedziec! Klik, klik, klik!
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: