Przeprowadzone przez firmę Alcatel-Lucent badania  wykazały, że dzięki wprowadzeniu usług LTE europejscy operatorzy  telekomunikacyjni mogą zwiększyć swoje przychody z usług dla użytkowników  indywidualnych o 10%, a przychody z obsługi przedsiębiorstw o prawie 30%.  Wynika to z szeroko zakrojonego, ogólnoeuropejskiego badania przeprowadzonego  przez Alcatela-Lucenta, które wykazało duże zainteresowanie i zapotrzebowanie  związane z aplikacjami wykorzystującymi bezprzewodowe sieci szerokopasmowe w  technologii LTE (Long Term Evolution). Badanie pokazało preferencje respondentów  — ponad 4500 użytkowników indywidualnych i 950 przedsiębiorstw — z Francji,  Niemiec i Wielkiej Brytanii. 
 
 W oparciu o wyniki tego badania zespół Alcatel-Lucent Bell Labs ds. modelowania  biznesowego w dziale planowania sieci, wydajności i analiz ekonomicznych  potwierdził, że zainteresowanie nowymi aplikacjami zoptymalizowanymi pod kątem  LTE może znacznie zwiększyć możliwości rynkowe i przychody operatorów. Wyniki te  pokazały ponadto, że największe korzyści można osiągnąć poprzez wprowadzenie na  rynek starannie dobranych i wycenionych pakietów aplikacji. 
 
 Najważniejsze ustalenia
Firmy i przedsiębiorstwa
Zainteresowanie zamówieniem usług LTE jest widoczne we wszystkich segmentach przedsiębiorstw, ze szczególnym wskazaniem średnich i dużych firm. Wyniki badania wskazują, że ponad połowa małych firm i ponad trzy czwarte średnich i dużych przedsiębiorstw jest zainteresowanych zamówieniem dostępu do sieci bezprzewodowych nowej generacji dla swoich pracowników.
Okazuje się, że zainteresowanie dostępem do usług LTE ma także wpływ na lojalność klientów. Tu również odnotowano więcej odpowiedzi ze średnich i dużych przedsiębiorstw. Ponad połowa małych firm oraz przeszło 70% średnich i przeszło 80% dużych przedsiębiorstw podaje, że zdecydowałyby się na zmianę operatora, jeśli wiązałoby się to z uzyskaniem dostępu do usług LTE.
Dwa najważniejsze argumenty dla przedsiębiorstw ze  	wszystkich segmentów to większa szybkość i krótszy czas reakcji (lepsza  	interaktywność), co pozwala znacznie poprawić jakość usług. Szybkość jest  	najwyżej ceniona przez małe firmy, natomiast poprawa interaktywności jest  	najważniejsza dla średnich i dużych przedsiębiorstw.
 	
 	Objęte badaniem aplikacje zoptymalizowane pod kątem LTE są dobrze oceniane  	we wszystkich trzech krajach, zwłaszcza przez średnie i duże  	przedsiębiorstwa. Oprócz mobilnego przetwarzania przez Internet (ang. cloud  	computing) badane przedsiębiorstwa wykazały duże zainteresowanie mobilną  	współpracą i wielostronnymi wideokonferencjami. 
Użytkownicy indywidualni:
Ponad połowa badanych użytkowników jest skłonna zamówić usługi LTE, a 40% zmieniłoby operatora, aby uzyskać dostęp do tej technologii.
Najważniejszą korzyścią dla użytkowników indywidualnych jest większa szybkość.
Najczęściej testowane były trzy aplikacje dla użytkowników indywidualnych — Live Messaging, Next Generation Music i Enhanced Mobile Video z dodatkowymi możliwościami w środowisku sieciowym nowej generacji.