Alcatel-Lucent: firmy i klienci indywidualni czekają na LTE

Newsy
Żródło: Alcatel-Lucent
Opinie: 1

Przeprowadzone przez firmę Alcatel-Lucent badania wykazały, że dzięki wprowadzeniu usług LTE europejscy operatorzy telekomunikacyjni mogą zwiększyć swoje przychody z usług dla użytkowników indywidualnych o 10%, a przychody z obsługi przedsiębiorstw o prawie 30%. Wynika to z szeroko zakrojonego, ogólnoeuropejskiego badania przeprowadzonego przez Alcatela-Lucenta, które wykazało duże zainteresowanie i zapotrzebowanie związane z aplikacjami wykorzystującymi bezprzewodowe sieci szerokopasmowe w technologii LTE (Long Term Evolution). Badanie pokazało preferencje respondentów — ponad 4500 użytkowników indywidualnych i 950 przedsiębiorstw — z Francji, Niemiec i Wielkiej Brytanii.

W oparciu o wyniki tego badania zespół Alcatel-Lucent Bell Labs ds. modelowania biznesowego w dziale planowania sieci, wydajności i analiz ekonomicznych potwierdził, że zainteresowanie nowymi aplikacjami zoptymalizowanymi pod kątem LTE może znacznie zwiększyć możliwości rynkowe i przychody operatorów. Wyniki te pokazały ponadto, że największe korzyści można osiągnąć poprzez wprowadzenie na rynek starannie dobranych i wycenionych pakietów aplikacji.

Najważniejsze ustalenia

Firmy i przedsiębiorstwa

  • Zainteresowanie zamówieniem usług LTE jest widoczne we wszystkich segmentach przedsiębiorstw, ze szczególnym wskazaniem średnich i dużych firm. Wyniki badania wskazują, że ponad połowa małych firm i ponad trzy czwarte średnich i dużych przedsiębiorstw jest zainteresowanych zamówieniem dostępu do sieci bezprzewodowych nowej generacji dla swoich pracowników.

  • Okazuje się, że zainteresowanie dostępem do usług LTE ma także wpływ na lojalność klientów. Tu również odnotowano więcej odpowiedzi ze średnich i dużych przedsiębiorstw. Ponad połowa małych firm oraz przeszło 70% średnich i przeszło 80% dużych przedsiębiorstw podaje, że zdecydowałyby się na zmianę operatora, jeśli wiązałoby się to z uzyskaniem dostępu do usług LTE.

  • Dwa najważniejsze argumenty dla przedsiębiorstw ze wszystkich segmentów to większa szybkość i krótszy czas reakcji (lepsza interaktywność), co pozwala znacznie poprawić jakość usług. Szybkość jest najwyżej ceniona przez małe firmy, natomiast poprawa interaktywności jest najważniejsza dla średnich i dużych przedsiębiorstw.

    Objęte badaniem aplikacje zoptymalizowane pod kątem LTE są dobrze oceniane we wszystkich trzech krajach, zwłaszcza przez średnie i duże przedsiębiorstwa. Oprócz mobilnego przetwarzania przez Internet (ang. cloud computing) badane przedsiębiorstwa wykazały duże zainteresowanie mobilną współpracą i wielostronnymi wideokonferencjami.

Użytkownicy indywidualni:

  • Ponad połowa badanych użytkowników jest skłonna zamówić usługi LTE, a 40% zmieniłoby operatora, aby uzyskać dostęp do tej technologii.

  • Najważniejszą korzyścią dla użytkowników indywidualnych jest większa szybkość.

  • Najczęściej testowane były trzy aplikacje dla użytkowników indywidualnych — Live Messaging, Next Generation Music i Enhanced Mobile Video z dodatkowymi możliwościami w środowisku sieciowym nowej generacji.

Opinie:

Opinie archiwalne (1):

Komentuj

Komentarze / 1

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    CBR pisze: 2010-11-05 16:02
    Klienci maja w nosie czy to, czym lacza sie z siecia, to WIMAX, LTE, WCDMA, CDMA czy jeszcze cos innego. Interesuje ich zeby zasieg byl wszedzie gdzie potrzebuja, a transfer na takim poziomie, zeby nie musieli "za długo" czekac. Dla wiekszosc LTE jest tak samo zrozumiale jak blokowa stopa błedów, albo modulacja QAM64 3/4. Przytoczone badania sa tak samo sensowne jak stwierdzenie, ze klienci zmienia dostawce prądu biorac pod uwage jakimi kablemi ten przesyła energie.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: