Test Alcatel OT 715

Recenzje
Opinie: 171

W pół roku po pierwszej publicznej prezentacji Alcatela OT 715, jaka miała miejsce wiosną na hanowerskich targach CeBIT, doszło do oficjalnej prezentacji gotowego modelu. Aparat ten kierowany jest do segmentu "high-end customers", czyli odbiorców którzy potrzebują sprzętu niezawodnego i bogatego w funkcje. Menu 715 jest rzeczywiście bogate, ale okazuje się, że na dzisiejsze czasy mimo wszystko brakuje paru ważnych funkcji. Na pewno jednak jest to urządzenie eleganckie i gustowne.

 


Ale po kolei. Szyk i styl rozpoznajemy już po otwarciu pudełka. Znajdziemy tam telefon miękko ułożony w gąbczastym etui. W pudełku znajdziemy jeszcze - naturalnie prócz małej i lekkiej ładowarki płytę CD oraz kabel do transmisji danych (o których to rzeczach więcej nieco później). Projekt powstał w pracowni Alcatela, a obudowa zbudowana została z galwanizowanego aluminium oraz plastyku z wykończeniem polyglass (przedni panel).

 


Po wyjęciu aparatu z pudełka trzeba w nim umieścić kartę SIM. Odpowiedni otwór znajdziemy z dołu tylnej ścianki - w jakiej pozycji umieścić SIM-a dokładnie i łatwo pokazuje nam rysunek. Osoby które muszą czasem przynajmniej zmieniać kartę mogą spać spokojnie - karta w szczelinę wchodzi delikatnie, a w jej wyjęciu pomaga czerwona dźwigienka. Dzięki temu chip nie rysuje się i nie niszczy.


Paramtery
Zaskakuje w telefonie bateria. Wbudowana w ściankę tylnej obudowy jest bardzo lekka i bardzo cienka. Jest to akumulator o pojemności 730 mAh, litowo-polimerowy. Zapewnia on bardzo małą wagę telefonowi o sporych przecież rozmiarach - OT 715 waży zaledwie 88 gramów. Akumulator, choć musi obsłużyć spory przecież wyświetlacz, w czasie testów starczał na cztery, piec dób, choć w tym czasie pracował niezwykle intensywnie.

 


Długość nowego Alcatela wynosi 11,3 cm, szerokość 4,2 cm a maksymalna grubość to 1,8 cm. Wrażenie robi wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości i wymiarach 100 na 150 pikseli. Mieści się na nim 10 linii tekstu. Jest on podświetlany na miły, niebieski kolor i rozróżnia 4 odcienie szarości. Z powodzeniem możemy go używać w pionie jak i w poziomie (ten sposób zresztą przypisany jest niektórym grom). Inna ciekawa funkcja to "zoom" czyli możliwość wyświetlania większych lub mniejszych liter. Niestety - poważnym minusem opisywanego wyświetlacza jest brak koloru, zwłaszcza że począwszy od tego modelu Alcatel zaczął przywiązywać większa wagę do telefonicznej fotografii (choć jeszcze nic nie mówi o MMS-ach).

 


Klawiatura
Jak to telefonach francuskiego producenta telefon włączmy klawiszem "c". Musimy go przytrzymać przez dłuższa chwilkę, gdyż w przeciwnym razie ekran zabłyśnie tylko na kilka sekund. Po wpisaniu PIN czeka nas pierwsza niespodzianka. Zaplanowane operacje najczęściej akceptujemy joystickiem z napisem "ok.". W testowanym jednak modelu klawisz ten działa wyjątkowo mało dokładnie i często okazywało się że akceptowaliśmy nie zawsze to co chcieliśmy. W wypadku kodu PIN niezbyt precyzyjne naciśnięcie joysticka powoduje "tylko" brak reakcji, w innych wypadkach na przykład zamiast do folderu "Telefony" możemy się dostać do folderu "Wiadomości".

 


W ogóle klawiatura należy do słabych stron urządzenia. Opisany joystick to pierwsza sprawa. Małe klawisze, wykonane z materiału dość dobrej jakości, można wykorzystywać wygodnie, ale w jasnym pomieszczeniu, lub na dworze. Gdy musimy korzystać z podświetlenia - namęczymy się bardzo. W zależności od kąta patrzenia na klawisze widzimy je albo bardzo słabo, albo... w ogóle. SMS-y lepiej więc pisać bezwzrokowo.
Denerwujące może być też odblokowywanie klawiatury. Jeśli wciśniemy jakikolwiek klawisz przy jej zablokowaniu to na ekranie otrzymamy informacje o kodzie do jej odblokowania - operacja się uda jak wciśniemy cyfry 1, 5, 9. Jeśli natomiast przez dłuższą chwilkę przytrzymamy # to odblokowanie nastąpi po wciśnięciu joysticka (prawidłowym). Dla piszącego te słowa taka zabawa czasem okazywała się trochę denerwująca. Warto jednak wiedzieć, że nawet jeśli na ekranie pojawia się propozycja wystukania trzycyfrowego kodu a my przytrzymamy # to telefon przestawi się na prostszy sposób odblokowania klawiatury.

Książka telefoniczna


Wielce pojemna jest książka telefoniczna. Można w niej dokonać aż 800 wpisów (do jednego nazwiska możemy dodać aż 22 rekordy). Wpisów dokonywać możemy albo w firmowo podanym jednym z trzech "tomów", albo możemy też projektować własne (np. "przyjaciele", albo "znajomi"). Pojemność książki jest też ściśle związana z pamięcią telefonu. W OT 715 to dynamicznie dzielone 560 kB wystarcza to na obrazki, animacje, melodie, dźwięki przetworzone cyfrowo, dyktafon, polecenia głosowe i komunikaty głosowe, terminarz do 1000 wpisów oraz 60 zadań. Ostatnie trzy elementy stanowią organizer, który przy maksymalnym wypełnieniu zajmuje 272 kB.
W praktyce wgranie do telefonu trzech nowych melodii i jednego obrazka (widocznego na zdjęciu mojego własnego profilu) zajęło 4 proc stanu pamięci.
Nie zauważyłem natomiast wpływu zapisanych SMS-ów na wielkość pamięci (możemy go łatwo sprawdzić wybierając "Narzędzia" - "ustawienia" - "pamięć"). Wysłane SMS-y automatycznie zapisywane są w "archiwum" co by oznaczało, że zapisują się właśnie w pamięci telefonu. Po wykasowaniu 25 ( w tym obrazkowych, z melodiami) stan pamięci nie zmienił się. Pisanie wiadomości tekstowych (pod warunkiem, że nie w nocy) jest czynnością dość prostą. Znacznie więcej się musimy namęczyć, gdy na otrzymany komunikat musimy odpowiedzieć. Po pierwsze więc należy joystickiem rozwinąć menu, potem przejść do opcji "odpowiedź" (trzeba się przy tym spieszyć, bo telefon po kilku sekundach wraca do głównego menu), potem możemy dodatkowo do informacji dołączyć uśmieszek, obrazek lub melodyjkę (ich zakres jest skromniejszy niż dźwięków dzwonka), potem możemy włączyć podgląd, by zobaczyć jak nasza informacja się prezentuje, lub przejść do opcji "podpowiedź", (co w tłumaczeniu oznacza włącz słownik T-9) i już możemy wysłać SMS-a. Telefon jeszcze raz zapyta czy naprawdę chcemy to zrobić, wystarczy więc jeszcze nasza akceptacja. OT715 jest w stanie zapamiętać do 100 wiadomości tekstowych.

 


Menu
Możliwości aparatu jest tak wiele, że nie sposób ich wszystkich dokładnie opisać. Omówimy je więc skrótowo, koncentrując się na kilku ciekawszych i ważniejszych.

 

W "Terminarzu" możemy dokonywać wpisów na konkretną datę, podglądając potem, który to dzień tygodnia lub miesiąca widząc na ekranie (w poziomie!) odpowiedni fragment kalendarza. Terminy zapisane w telefonie można łatwo, korzystając z podczerwieni, przekazywać do laptopa lub na inny telefon komórkowy.

 

 


"Moje menu" pozwala na zabawę z dzwonkami, oznaczeniem ekranu, zoomem, komponowanie własnych melodii i rysowanie własnych grafik, ustawianie poleceń głosowych czy ustawieniem ekrany (pion lub poziom). Dźwięki w OT 715 to przede wszystkim polifonia - każdy z dźwięków został nagrany przy użyciu 16 instrumentów. Niektóre z nich, jak na przykład alarm syreny policyjnej, do złudzenia przypominają dźwięki znane nam z ulicy. Fabrycznie w telefonie jest ich wgranych 47. Dodatkowo spory wybór dostajemy również na załączonej płycie CD. Możemy też komponować własne, bo do dyspozycji jest też "kompozytor" z pięciolinią.

W pamięci telefonu mamy od razu wgranych 16 obrazków animowanych, oraz 58 "martwych" ikon. Możemy je ustawiać jako logo na wyświetlaczu, możemy je też przesyłać jako załączniki w wiadomościach tekstowych. Ponadto obszerną listę dodatkowych obrazków znajdziemy na płycie. Tam też możemy je "poprawiać" zmieniając kontrast, tło, wycinając co nam się nie podoba i wklejając to czego brakuje. Płyta oferuje pełny zakres narzędzi do obróbki grafiki. Proste rysunki możemy zrobić wykorzystując do tego celu narzędzia z menu telefonu. Jest to jednak zabawa nie tylko dla miłośników rysowania, ale również dla osób o mocnych nerwach, bo rysunek powstaje przy zapełnianiu odpowiednim odcieniem szarości poszczególnych pól.

 


Telefon może wykonać nawet 20 poleceń głosowych i do tego reaguje na 20 numerów wybieranych głosowo z książki telefonicznej.
Port podczerwieni umożliwia wymianę wpisów książki telefonicznej i spotkań. Jest ono zgodne z systemami Palm oraz Windows CE.
W folderze "Narzędzia" wybieramy pomiędzy: przelicznikiem walut (na i z euro głownie świętej pamięci franka francuskiego i dolara), kalkulatorem, alarmami, zegarem, dyktafonem, podczerwienią i synchronizacją. Zegar w OT 715 pozostawia, moim zdaniem sporo do życzenia. Z nierozpoznanych przyczyn okazywało się, że co 2-3 dni muszę w testowanym przeze mnie aparacie poprawiać czas dodając 58 min. Kolega używający innego aparatu codziennie musiał dodawać pół godziny. Znanych mi jednak kilka innych zegarów chodziło bez zarzutu. Ja w każdym razie nie odważyłbym się użyć 715 jako jedynego budzika, bo obawiam się, że mógłbym zaspać o 58 min.
Dyktafon pozwala na nagrywanie do 1 min rozmowy lub komunikatów.

WAP i gry
Francuzi zaproponowali nam 3 gry: Killer Expo, Run Run Run oraz Botwar. Do tej ostatniej gry, najbardziej skomplikowanej, instrukcje znajdziemy na stronach WAP. Do gier używamy ekranu w pozycji poziomej i taka opcja wyświetla się automatycznie. Gry są interaktywne i wyniki można wymieniać z innymi graczami - można też toczyć bój zapraszając znajomego do walki sieciowej.
Telefon wyposażony jest w przeglądarkę WAP 1.2.1 i GPRS 4:2. Dzięki temu ściągnięcie instrukcji nie musi być kosztowne, a sama gra po sieci nie doprowadzi nas do bankructwa.
Spis menu możemy ustawić w ten sposób, że każdy folder będzie opisany ikoną i tekstem i wtedy w wyszukaniu tego odpowiedniego będziemy joystickiem przewijać całe menu, albo można ustawić same ikony, które widoczne będą na ekranie. Ten drugi sposób jest znacznie szybszy i wygodniejszy, lecz mimo wszystko ja wolałem wykorzystać ten pierwszy.

CD-ROM
Czas poświęcić na kilka słów o załączonej płycie CD. Po włożeniu jej do czytnika system automatycznie poprosi o wybór języka. Miłym zaskoczeniem jest fakt, że możemy wybrać język polski. W pełni wykorzystamy możliwości telefonu, jeśli w komputerze zainstalujemy trzy aplikacje.

 


Pierwsza to "Synchronizacja" - umożliwiająca synchronizację danych osobistych pomiędzy komputerem i telefonem. Druga "Wysyłanie" - dzięki "Mobile Phone Tools" możemy wysyłać faksy, e-maile a także łączyć się z Internetem przy użyciu telefonu (doskonała opcja dla podróżujących z laptopem). Trzecia w końcu aplikacja to "Personalizacja". Umożliwia ona korzystanie z "Creation Studio" i Content Managera", dzięki czemu w telefonie można wgrywać własne ikonki, dźwięki i dzwonki.

 


Każda z aplikacji wymaga oddzielnego instalowania, ale nie zajmuje to więcej niż 10 sek i po całej operacji nie jest wymagany reset komputera. Telefon łączy z komputerem kabel szeregowy (ze specjalnym stojakiem) lub podczerwień.

 


Korzystając z dołączonych aplikacji w kilka sekund możemy na przykład wgrać do telefonu zdjęcie. Możemy je ustawić jako tapetę, możemy też zrobić w ten sposób, że fotografia ukaże się automatycznie, gdy nasz telefon zidentyfikuje rozmówce.
Przy okazji warto kilka słów poświęcić obróbce zdjęć. Na czarno białym ekranie, choć dużym, wychodzą one jednak znacznie słabiej niż na kolorowych wyświetlaczach oferowanych przez konkurencję. Aby maksymalnie poprawić wizerunek trzeba w programie graficznym (najlepiej w komputerze) od razu zmniejszyć skalę szarości do 3-4 i poprawić odpowiednio kontrast. Jeśli tego nie zrobimy, to w telefonie twarz będzie wyglądała jak po ospie (patrz na zdjęcie autora testu). Poprawienie kontrastu wyświetlacza nie na wiele poprawi zdjęcie, a skróci nieco czas czuwania baterii.



Podsumowanie
Generalnie Alcatel OT 715 ma kilka wad i niedoskonałości. Oprócz doskwierającego braku kolorowego wyświetlacza, nie ma w nim funkcji Bluetooth, Javy. Przedstawiciele producenta, w sprawie ekrany przyznają rację krytykom, ale zdecydowanie dają odpór zwolennikom Bluetootha i Javy uważając, że obecnie są to zwykłe gadżety, bez których współczesne telefony mogą się obejść, bo wykorzystanie funkcji przez użytkowników jest bliskie zeru. Pomimo to produkt jest bardzo ładnym urządzeniem, z wieloma funkcjami czyniąc aparat doskonały do pracy w każdym zakątku kraju.

Opinie:

Opinie archiwalne (171):

Komentuj

Komentarze / 171

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    magik pisze: 2002-09-16 18:39
    wydaje się że to kolejny denny telefon
    0
  • Users Avatars Mini
    adijo pisze: 2002-09-16 18:49
    ehhh, nic specjalnego :( nie ma jak nokia :)
    0
  • Users Avatars Mini
    scp pisze: 2002-09-16 18:49
    Nie taki zly... ale tez nie zachwyca.
    0
  • Users Avatars Mini
    Bakłażanista pisze: 2002-09-16 18:53
    Ciekawy jeśli chodzi o walory wizualne (i mam nadzieję jakość wykonania), a reszta - kto czego potrzebuje, napewno dla wielu osób będzie w sam raz.
    0
  • Users Avatars Mini
    trapi pisze: 2002-09-16 19:04
    nudne jest to, ze wszystkie te alcatele ostatnio takie same - joy w srodku, po prawej odrzuc/odbierz, po lewej C.
    0
  • Users Avatars Mini
    jarpol pisze: 2002-09-16 19:09
    sam jesteś nudziarz, trapi, żeby się czepiać o to że po lewej c to juz jest przegięcie. Mają rację alcatelowcy, ze java i (szczególnie) sine zęby to gadżet jedynie. Ale Czarno-biały wyświetlacz t porażka w roku 2002. Daję głowę że wzorem nokii 3510 pojawi się niedługo 715i z kolorowym wyświetlaczem ( a przy okazji z javą)
    0
  • Users Avatars Mini
    Beerfield pisze: 2002-09-16 20:02
    Ogolnie OK., ma wiele funkcji, ale brakuje mu wedlug mnie tego "blysku". Bedzie jednym z wielu telefonow i na pewno nie zdobedzie podbojem rynku. I ten brak kolorowego wyswietlacza...
    0
  • Users Avatars Mini
    koszar pisze: 2002-09-16 20:21
    jest to ok telfonik, ale jestem za nokiami!
    0
  • Users Avatars Mini
    Kasia pisze: 2002-09-16 20:41
    To fajnie, że GSMOnline tak szybko umieszcza tak dobre i tak szczegółowe testy nowych telefonów. Sam aparat wydaje się wart zainteresowania - osobiście Nokii mam juz dość bo poza tym że one się ciągle psują to nie wnoszą nic nowego w rozwój rynku, tylko masowo klepią badziewie.
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-09-16 21:14
    Mnie ten telefon wydaje się ciekawą opcją, jednak chyba do prawdzxiwego hi-end to jeszcze troszke mu brak, ot, aka klasa wyższa średnia
    0
  • Users Avatars Mini
    jkac pisze: 2002-09-16 21:19
    Prawde mowiac myslalem, ze w tescie wyjdzie lepiej, widac, ze nie zostal do konca dopracowany.
    0
  • Users Avatars Mini
    desen pisze: 2002-09-16 22:33
    Coż-telefonik jak to Alcatel(tu chciałbym zaznaczyć ze nie jestem zdecydowanym zwolennikiem jakiejkolwiek marki i sam używam kilku telefonów więc to zdanie nie jest złośliwe :) )-nic nadzwyczajnego i pomimo zewnęcznego wyglądu wsakzującgo na aspiracje w kierunku hi-end'u, telefonik raczej nie będzie się zaliczał do tej grupy, ale byćmoże jego cena będzie na tyle atrakcyjna, że znajdzie on rzeszę zwlenników wśród klientów mniej zamożnych niż członkowie rad nadzorczych wszelakiej maści firm polsich i zagranicznych, ale oczekujących od telefonu pewnych funkcji telefonów wyższej klasy (nie koniecznie zabawek)!
    0
  • Users Avatars Mini
    _CISCO_ pisze: 2002-09-16 23:51
    Telefonik nawet nawet, choć nie jestem zwolennikiem Alcateli to z chęcią go dokładniej obejrze jak juz będzie dostępny. PS na fajną ładowareczkę :P
    0
  • Users Avatars Mini
    marek pisze: 2002-09-16 23:52
    No ale naprawde nie jest tak zle... rzeczywiscie moze ten ekran troche zwalili ale reszta prezentuje sie niezle... ja ososbiscie zdecydowalbym sie na taki telefon chocby z ciekawosci. Dla mie przekonujaca jest tez bateria litowo polimerowa. No ale to jest tylko moja opinia
    0
  • Users Avatars Mini
    _CISCO_ pisze: 2002-09-16 23:53
    Widzę że wskaznik naładdowania baterii jest tylko 3 kreseczkowy -- jak dla mnie to zbyt niedokładne. Ale co tam nikt nie jest doskonały (no chyba że BMW) POZDRAWIAM @ll
    0
  • Users Avatars Mini
    pawezi pisze: 2002-09-16 23:57
    Wygłąd ma całkiem fajny jestem ciekaw czy jest funkcjonalny czy ktos z was bawił sie nim
    0
  • Users Avatars Mini
    ukash pisze: 2002-09-17 00:02
    jak dla mnie to ten telefonik zapowiada sie clakiem dobrze, nie mam az takich wymagan ze mmusze miec fona z kolorowym wyswietlaczem chodz nie przecze ze by sie taki przydal :-) Ogolnie naprawde ladnie sie prezentuje szkoda ze nie ma javy no ale coz zaloze sie ze napewno bedzie oferowany po niskich cenach przez naszych opow i wiele ludzi sie nim zainteresuje
    0
  • Users Avatars Mini
    ghostdog pisze: 2002-09-17 00:07
    No i ma kilka wad moze dlatego po kilku stycznosciach z Alcatelami nie jestem do nich przekonany ale reasumujac telefon jest niezly i posiada kilka bajerow!Pozdro!
    0
  • Users Avatars Mini
    Allen3 pisze: 2002-09-17 00:22
    Fajny telefon. Oczywiscie kazdy znajdzie kilka wad, ale to juz zalezy od uzytkownikow tego telefonu. Dla jednych cos jest wadą, a dla innych ta wada może okazać się zaletą. Ogólnie telefonik jets ładny - tylę mogę o nim powiedzieć, bo ani go w ręce nie trzymałem, ani go nie użytkowałem, więc na ocenę funkcjonalności za wcześnie. POZDRAWIAM PEACE!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    bodopl pisze: 2002-09-17 00:33
    myślę ze jak będzie w promocjach po 49 zł to bedzie sie cieszył powodzeniem
    0
  • Users Avatars Mini
    ukash pisze: 2002-09-17 04:02
    bodopl: napewno bedize sie cieszyl powodzeniem za taka cene!! :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-09-17 10:02
    Telefon ma calkiem ciekawe funkcje, wyglad tez jest ok, ale to caly czas jest Alcatel, a to daje bardzo duzo!
    0
  • Users Avatars Mini
    moose pisze: 2002-09-17 11:25
    Kształt telefonu trochę nieciekawy (denerwuje gruby wyświetlacz i zwężenie w miejscu klawiatury - jak w N3210 :-) Czu czasem kolorowy wyświetlacz to nie zbędny gadżet? Chyba raczej bateriożerna zabawka (porównując np. czas czuwania T68 a np. T39)
    0
  • Users Avatars Mini
    dexkomrkowiec pisze: 2002-09-17 12:15
    telefo ma duzo funkcji ale czy juz nie mogli dac kolowego wyswietlacza? mysle ze bedzie tak jak z alkatelem 511 drogo drogo taniej...... i w koncu po zlotowce :) ja tam wole communicatora
    0
  • Users Avatars Mini
    Kudlaty pisze: 2002-09-17 14:04
    Mi sie tam telefen podoba nie wiem co od niego chcecie jezeli cena dla opow bedzie taka o jakiej mowili czyli te 150 E to pewnie bedzie na pcozatku pio jakies 49 zloty w promocji a co by nie mowic za taka kase narazie chyba lepszego fona sie nie znajdzje napewno jest on lepszy od panasonica gd96 juz nie mowiac o badziewnej noki 3510 a to pewnie bedzi epodbny przedzial cenowy :) za taka kase bedzie mozna z kolorowym wystwietlaczem miec pewnie tylko triumfa ;) a ta cegla mi wogole nie pasuje choc... ma taka zalete ze jak ci chce ja ktos zabrac mozesz jej uzyc w formie broni :) pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    Kudlaty pisze: 2002-09-17 14:05
    oby tylko byl w pazdzierniku w idei :) bo wtedy sobi efona zmieniam :) wkoncu :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Similas pisze: 2002-09-17 14:58
    Alcatele to wieczne telefony :) Psuja sie na tyle rzadkoz eby to nie denerwowalo, ale na tyle czesto i powaznie zeby po naprawie dostac praktycznie nowy aparat z kolejna gwarancja :)
    0
  • Users Avatars Mini
    FAN pisze: 2002-09-17 19:21
    Jak dla mnie to padaczka, nic ciekawego nie ma ten aparat. LIPA!!! :-(
    0
  • Users Avatars Mini
    ukash pisze: 2002-09-17 20:19
    Kudlaty: ja tez w pazdzierniku zmieniam fona mam nadzieje ze w koncu cos ciekawego zaoferuja w tej ideii, jakis idealny dla mnie teleofn ten alcatelek moze tez byc :-) Czekam i czekam juz ze 4 miechy i nic ciekawego dalej nie ma :-( ale w pazdzierniku juz mi sie nie chce czekac jak nie bedzie nic fajnego zmieniam opa!
    0
  • Users Avatars Mini
    pawezi pisze: 2002-09-17 21:09
    widze ze większośći sie nie zbyt spodobał hmm.. jestem ciekaw dlaczego czyzby dlatego ze to Alkatel a gdyby to byla Nokia
    0
  • Users Avatars Mini
    ukash pisze: 2002-09-18 02:03
    pawezi: nokia to co innego wszyscy by kupili dla nowej wersji snake'a co tam inne funkcje grunt ze jest nowy udoskonalony waz :-(( Nie wiem czemu sie wszyscy czepiaja tych alcatelli wiem ze te pierwsze one touche byly porazka ale nie trzeba odrazu tak sie wypinac do tej firmy
    0
  • Users Avatars Mini
    pingwin pisze: 2002-09-18 12:25
    Niezły telefonik. Rozmiary książki - ilość rekordów, ilość pól na jedną osobę - po prostu idealne. Jak dla mnie - najważniejsza cecha telefonu... Do tego orgazizer, wygląda na właściwie zaprojektowany. Nie wiem jak SMSy - czy da się pisać długie SMSy (więcej niż 160 znaków)? Szkoda że taka kiepska jest klawiatura, zwłaszcza ten nieszczęsny joystick - bo podświetlenie i tak nie jest potrzebne przy bezwzrokowym pisaniu ;-) Co do BT - to nie uważam żeby to było coś istotnego: ceny akcesoriów BT mają chore ceny, w dodatku brzydko zżera to baterie. Ale brak Javy to mimo wszystko poważny mankament - zwłaszcza że pojawia się sporo naprawdę przydatnych aplikacji (choćby rózne programiki do sprawdzania pogody, bezpiecznego trzymania haseł itp.)... No i jak jest z dyktafonem - na ile wystarcza? Chyba niestety na niezbyt długo - szkoda...
    0
  • Users Avatars Mini
    Kudlaty pisze: 2002-09-18 13:49
    Ciekawe jak z jakoscia wykonania czy nic nie skrzypi nic nie strzyka :) no i czy materialy sa dobrej jakosci i nie bedzie schodzic farba czy tam nie peknie obudowa jak spadnie z niewielkiej wysokosci zobaczymy jak to bedzie no i mam nadzieje ze taki felerny jojstik ;) byl tylko w tym testowym jedneym z puierwszych egzemplarzu Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    Mario pisze: 2002-09-18 22:56
    Ten telefon trzeba wziąć do ręki i się nim pobawić a okaże się że jest świetny !!! Miałem taką możliwość ! Materiały użyte na obudowę wysokiej jakośi- nic nie trzeszczy, menu bardzo przejrzyste i intuicyjne, świetne możliwości jeśli chodzi o dzwięki i wiele więcej. Test, jak to zwykle test nie oddaje wszystkiego jeśli chodzi o ten telefon. Sam osobiście czekam aż pojawi się w promocjach żeby go kupić i uwierzcie mi można go spokojnie postawić na jednej półce z nokią 6310i (pomijając javę i blękitnego kła jest od niej lepszy)
    0
  • Users Avatars Mini
    sarri pisze: 2002-09-20 00:31
    zajebisty telefon....................
    0
  • Users Avatars Mini
    sarri pisze: 2002-09-20 00:47
    ile kosztuje alcatel a ile kosztuje telefon u konkurecji....
    0
  • Users Avatars Mini
    ukash pisze: 2002-09-22 01:48
    czy ktos juz wie czy bedzie ten fonik u opow (idea) w pazdzierniq?
    0
  • Users Avatars Mini
    ukash pisze: 2002-09-22 22:15
    a moze to testujacy za duzo wypil ;P
    0
  • Users Avatars Mini
    byku pisze: 2002-09-23 09:29
    wielkiej rewelacj nie ma ale nie jest też najgorszy , mozna by go umieścić w środu obecnie oferowanego asortymentu
    0
  • Users Avatars Mini
    ukash pisze: 2002-09-23 11:54
    byku: jak podadza opy cene to moze bedzie rewelacja, czas pokaze jak sie na polskim rynku przyjmie :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    dooki pisze: 2002-09-23 22:19
    zgadzam sie całkowicie z przedmówcą, no i jaka cena u opów bedzie ciekaw jestem
    0
  • Users Avatars Mini
    kd53 pisze: 2002-09-30 16:21
    siakiś dziwny, jak pilot do telewizora, myliły by mi siie
    0
  • Users Avatars Mini
    garniec pisze: 2002-10-01 00:24
    dla mnie to ten telefonik zapowiada sie swietnie - ekranik jest o niebo lepsze niz w nokiach , funkcji full i niezly wyglad
    0
  • Users Avatars Mini
    Diku pisze: 2002-10-05 20:31
    Mam go już!!! Alle wypas!!! Kupiłem dzisiaj w Erze za 99 + 99za kabel i płytke (bez płytki i kabla nie wykorzystamy pełnych możliwości tego sprzętu, bo można kupić bez) Z tego co wiem, jest dostępny (trochę dziwne) tylko w G-shopach, czyli nie mają go wszystkie punkty ery. Wczesniej mialem 6210 i stwierdzam ze 715 jest o niebo lepszy- polecam.
    0
  • Users Avatars Mini
    ukash pisze: 2002-10-06 23:11
    kurde dlaczego on powedrowal do ery a nie do ideii :-(( troche lipa, bo chyba nie bede zmienial opka bo mi idea calkiem pasuje, no coz to ja w takim razie czekam na kolejne teleofniki u ideiki :-) Diku trzebbaylo poczkeac jeszcze 2 tygodnie napewno stanieje :-) ale jak ktos sie napalil to musial odrazu kupic ;PP :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    ukash pisze: 2002-10-07 21:45
    no comment ;P ale ja chce ten telefonik teraz w ideii dlaczego go tam nie ma, ma ktos jakies przecieki na listopad moze? ;-))
    0
  • Users Avatars Mini
    sylwester_cz pisze: 2002-10-08 00:29
    powiedzialbym ze nic ciekawego
    0
  • Users Avatars Mini
    Diku pisze: 2002-10-08 21:29
    nadal nie żałuję, wręcz przeciwnie
    0
  • Users Avatars Mini
    japa pisze: 2002-10-08 21:39
    Miałem go kilka godzin. Całkiem niezły.
    0
  • Users Avatars Mini
    ukash pisze: 2002-10-08 22:03
    sylwester_cz: dzieki za pocieszenie, to ja nigdy nie zmienie fona chyba :-)) zostane przy swoim s35 tylko moze mi ktos powie jak zainstalowac t9 polskie bo podobno sie da
    0
  • Users Avatars Mini
    p.biernacki pisze: 2002-10-09 03:25
    Uzywam alka311 i jest w 100% ok...ae 715 jest wypasiona!! zalezy co komu sie podoba...ale jest piekny..ciekawe czy wywazony etc.
    0
  • Users Avatars Mini
    mariusz19 pisze: 2002-10-11 16:10
    Raczej wole Nokie, Alcatele nie przypadaja mi do gustu.
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-10-13 04:14
    Ukash, ja jeszcze nie widziałem alka w idealnej, i raczej tego też bym tam sie nie spodziewał, najprędej w erze
    0
  • Users Avatars Mini
    ukash pisze: 2002-10-13 13:38
    graffi w erze juz jest niestety, nie ma w ideii, co do alcateli to jest OT511 w ideii juz od paru miesiecy ale to jedyny reprezentant :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    justme pisze: 2002-10-13 21:57
    Czy ktoś wie czy można ściągać dzwonki z internetu, wap lub SMS-em Iczy można wav-a przerobić na dzwonek.
    0
  • Users Avatars Mini
    trip pisze: 2002-10-14 13:26
    telefon jest zjebisty a gdy podłączyłem do PC dostałem kopa w głowe. Jest gwarancja że nie spotkam miliona innych ludzi z tym fonem, bo jest sprzedawany nie we wszystkich sklepach ery.
    0
  • Users Avatars Mini
    sęda pisze: 2002-10-15 21:21
    bardzo fajny fonik i juz lepsze dzwonki niz do tej pory w alcatelech zeby jeszcze kolor na wyswietlaczu tak jak eclipse to by powalal na kolana
    0
  • Users Avatars Mini
    Diku pisze: 2002-10-17 18:24
    justme: mozna sciagac z netu dzwieki w postaci midi i bezposrednio wgrywac do telefonu i to caly utwor ktory mozna ustawic jako dzwonek lub np dzwiek sms czy czegokolwiek innego.
    0
  • Users Avatars Mini
    justme pisze: 2002-10-17 21:19
    Thanks! Diku
    0
  • Users Avatars Mini
    zibi pisze: 2002-10-18 11:29
    mamy ten telefon na salonie GERMANOS- sieci sprzedazy ERA za 99 zł netto w promocji ma 24 miechy, telefon podoba mi się na tle innych telefonów jesli chodzi o o wygląd jest ok. funkcje tez fajne no i bardzo wyraźny ekran bateria trzyma 6 dni polecam jesli macie salon GERMANOS w swoim miescie ( w całej polsce jest ich 92) zobaczcie koniecznie ten telefon
    0
  • Users Avatars Mini
    Albercikk pisze: 2002-10-18 14:20
    Diku....też zamierzam kupić ten fon....mam do ciebie małe pytanko jesli możęsz to podaj działajacego mejla bo na tego co podałes niemoge wysłać żadnej wiadomosci ...jest odzucana. Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    norton pisze: 2002-10-18 17:35
    BRAK KOLOROWEGO WYŚWIETLACZA - TO PRZESĄDZIŁO, ŻE POCZEKAM KIEDY GO WPASUJĄ.(ciekawe czy ALCATEL myśli o tym)
    0
  • Users Avatars Mini
    Masteer pisze: 2002-10-18 20:16
    Wyjebany phone, i jezeli ktos mysli ze nokia go łyka to chyba mu cegła ostro ryj przerobiła.Od dawna wiadomo ze nokia to tylko dla dresiarzy których intelekt ogranicza sie tylko do wklepnia numeru a i to jest dla nich czasami za tródne.TElefon full wypas i bez problemu łyka 2/3 telef. z wyzszej pólki. Kto mysli inaczej to lamus
    0
  • Users Avatars Mini
    mariusz19 pisze: 2002-10-18 22:30
    fajny telefon przydalby mi sie
    0
  • Users Avatars Mini
    skrzat pisze: 2002-10-22 02:25
    osobiście uważam, że rewelacja !!! a co do kolorowego wyświetlacza, czy widział ktoś wyświetlacz Ericssona T68i gdyby wstawili taki do 715 to wolałbym żeby wogóle go nie miał, nie wspomne juz o poborze energi. Szał na temat kolorowych wyświetlaczy jest lekko przesadzony, cztery odcienie szarości w zupełności wystarczą. dla niewtajemniczonych to 715 można juz kupić w GSHOP-pie w promocji. pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    bajer pisze: 2002-10-22 04:22
    heh - akurat t68i trzyma bardzo dlugo - ale to raczej zaleta baterii, a nie wyswietlacza, ktory zjada wiecej pradu od odcieni szarosci napewno - ale bez przesady
    0
  • Users Avatars Mini
    justme pisze: 2002-10-26 21:23
    Mam OT715 od dnia 21.10.2002 jestem z niego bardzo zadowolony, jakość ogółem jest o.k., wcale nie brak mi kolorowego wyświetlacza, bateria trzyma jeszcze o dziwo od kupna telefonu (przy kilku rozmowach i sms'ach i oczywiście dogłębnemu poznaniu całego menu)
    0
  • Users Avatars Mini
    Wojtas! pisze: 2002-10-27 17:12
    Telefonik jest super bawie sie nim 4 dzien i nadal nie mam dosyc :) Ma kilka malych wad-ale pewna skandynawska marka po 3 latach uzytkowania mi sie juz nudzila. pozdrawiam wszystkich narka:)
    0
  • Users Avatars Mini
    skizer pisze: 2002-10-27 20:35
    Ten telefon jest aktualnie najlepszym wyborem jesli chodzi o sluchawke o takich mozliwosciach i niskiej cenie. Uwazam ze bije na glowe nie jednen nowy model nokii, simens czy panasonica. Sam przymierzam sie do jego kupna ale niestety dostepny narazie jest jedynie w erze. W idei twierdza ze bedzie dostepny przed grudniem, mam nadzieje ze okaze sie to prawda, bo naprawde sie napalilem na ten fonik. Jestem w ostatecznosci przejsc do ery jesli to bedzie konieczne :)) . A Wojtas mam prosbe napisz moze o tych wadach co nico bo chcialbym wiedziec o co dokladnie chodzi. Pozdrawiam wszystkich \"wielbicieli\" alcatela 715 .
    0
  • Users Avatars Mini
    martiner pisze: 2002-10-28 01:02
    dla mnie wada tego telefonu jest brak profili jak jest to w nokii, czy w siemensie, głośno działający joystick, ogólnie telefon very ok!
    0
  • Users Avatars Mini
    Diku pisze: 2002-10-28 20:52
    Masteer: za takie słowa masz u mnie browara :) też tak myślę !!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Diku pisze: 2002-10-28 20:57
    Albercik: wrzuciłem inny mailik, teraz powinno isc, jesli masz pytanka, wal smialo, telefon znam juz na wylot, wiec postaram sie odpisac kazdemu kto chce cos wiedziec o tym phonie. Nadal polecam !!!
    0
  • Users Avatars Mini
    justme pisze: 2002-10-28 21:16
    skąd mogę ściągnąć ciekawe dzwonki do OT715 (WWW albo WAP) bo bawiłem się w brzerabianie midów, nie powiem niektóre były całkiem całkiem ale nie chce mi się robić przy tym, mam mało czasu więc chciałbym coś gotowego i fajnego.
    0
  • Users Avatars Mini
    skizer pisze: 2002-10-30 17:11
    Mam kilka pytan do szczescliwcow ktorzy posiadaja juz ten telefon. Czy posiada on polski slownik bo nigdzie nie znalazlem takiej informacji. Jak jest z smsami czy np widzisz ile zostalo wyslanych lub podaje licznik znakow. Co wkoncu z ta bateria ? Czy dzwonki sa ciekawe i czy fajnie brzmia. chodzi mi o polifonie no dobra to wszystko. mam nadzieje ze ktos znajdzie czas i odpisze mi na te pytania. Dzieki
    0
  • Users Avatars Mini
    Diku pisze: 2002-10-30 20:38
    skizer: -posiada polski slownik podpowiadania z mozliwoscia dopisania kilkuset polskich slow ktorych by ewentualnie brakowalo -podczas pisania sms-a nie widac ile pozostalo znakow, ale przy wysylaniu telefon informuje ile sms-ow bedzie wyslanych i pyta o potwierdzenie. - bateria polimerowa 730mAh, mi trzyma 5 dni przy dosc intensywnej eksploatacji- zabawie:) producent obiecuje 260h , i osoby korzystające mniej niż ja napewno osiagna lepsze czasy. -nie mialem telefonu w rece ktory moze tyle na temat dzwieku co ten telefon, w standardzie 47 dzwonkow (głownie polifonia)+ mozliwosc wgrywania dzwiekow midi z netu- brzmi swietnie, jak male radyjko :) - jakosc zalezy od jakosci midi w necie, mozliwosc rowniez sciagania przez wap (GPRS) lub sms, ja dotychczas korzystalem jednak z kabelka i netu (polecam zakup rowniez kabelka i oprogramowania w cenie promocyjnej - z tym dopiero zaczyna sie zabawa!) - mozesz tez wgrywac fotki i np ustawic na tapetkę...
    0
  • Users Avatars Mini
    Diku pisze: 2002-10-30 21:18
    acha, zegarek w 715-ce nie późni mi się wcale :)
    0
  • Users Avatars Mini
    justme pisze: 2002-11-01 15:03
    Diku dzięki że mi przypomniałeś. W moim egzemplarzu tego telefonika zegar działa bez zarzutów.
    0
  • Users Avatars Mini
    czarek pisze: 2002-11-05 00:27
    witam, może ktoś wie, gdzie w Warszawie ściągną z niego bezproblemowo simlocka? czekam pilnie na maile
    0
  • Users Avatars Mini
    martiner pisze: 2002-11-06 20:48
    Jeżeli chodzi o zegarek to ewentualne opóźnienia bądź szybsze dzialanie następuje po wyjęciu baterii z tel. Takie info otrzymałem z infolinii alcatela
    0
  • Users Avatars Mini
    skizer pisze: 2002-11-07 17:35
    Dzieki za odpowiedz na moje pytania jeszcze bardziej utwierdziliscia mnie w checi posiadanie tego fonu. W prasie rowniez dostaje same pozytywne oceny. Mam nadzieje ze pojawi sie niedlugo w idei... A tak na marginesie to narazie o nim nic nie slychac. Poprzedni Alcatel reklamowal swoje nowe sluchawki, ten model naprawde ma wiele ciekawych funkcji roaniacych go od konkurencji, z 2 stronu moze to i dobrze przynajmniej cena jest nie wygorowana. W erze nie podoba mi sie ze kaza sobie placia 2 wartosc telefonu za kabelek i plyte ktore w zestawie sa niby przez producenta dolaczane standardowo. jakos dziwnie z tym zegarkiem ze niby sie pozni, mam jeszcze pytanie czy tez jak w poprzednich modelach nalezy ustawiac od nowa date i czas po wylaczeniu. Co sie stalo z top3 byl na 2 miejscu a tu nagle tak spadl w dol :(( Chyba ktos pozazdroscil alcatelowi tekiego fona widac ze ze zlosci ludze wystawiali mu oceny 1. Moze jeszcze powroci kiedys na swoje miejsce w rankingu....
    0
  • Users Avatars Mini
    Diku pisze: 2002-11-07 20:36
    skizer: nie trzeba ustawiac na nowo godziny i daty po zdjeciu baterii- i to mi sie podoba
    0
  • Users Avatars Mini
    czarek pisze: 2002-11-08 23:48
    niestety, ale po zdjęciu baterii trzeba ustawiać na nowo godzinę, sprawdź to Diku, a odnośnie rankingu, to redakcja nieźle sama miesza w tym rankingu, to po prostu nie ranking a CYRK, nie ma co zajmować sobie czasu tym rankingiem
    0
  • Users Avatars Mini
    omiek pisze: 2002-11-18 19:30
    Czesc widze ze wiele osob sie interesuje tym telefonem. Dzieki waszym opiniom przekonalem sie do zakupu jego. Mam tylko jedno pytanie do uzytkownikow, chodzi mi o wbudowna pamiec na ile on wystarcza bo 560 kb to wydaje sie dosc malo. Np ile miesci sie melodyjek lub nowych obrazkow itd... I jeszcze jedno czy to prawda ze smsy przychodzace zapisywane sa tylko na karcie SIM, czy jest pozniej mozliwosc zapisania ich w tym archiwum. To chyba wszsytko z gory dziekuje za odpowiedz. Ps a tez joystik jest 5 funkcyjny czy tak jak w 511 trzy funkcyjny
    0
  • Users Avatars Mini
    Diku pisze: 2002-11-18 20:20
    omiek: 560kb to duzo jak na telefon (pamietasz czasy atari któro mialo 65kb...), ja wgrałem kilkanascie zdjec i 5 plików dzwiekowych w formacie midi (kazdy ok 3 min) i stan pamieci pokazuje 40% zajetosci, trzeba tylko pamietac ze pamiec jest przydzielana dynamicznie i ma pewne granice, wiec nie wiem dokladnie ile mozna wgrac akurat samych obrazkow a ile dzwieków. SMS-y przychodzace sa zapisywane automatycznie na karcie ale mozna bez problemu przeniesc je do archiwum. Jojstick jest pieciopozycyjny.
    0
  • Users Avatars Mini
    Diku pisze: 2002-11-18 20:24
    czarek: sprawdzilem ten zegarek u mnie, nie trzeba go ustawiac na nowo, ale zdjecie baterii powoduje faktycznie opoznienie zegara o czas kiedy bateria byla poza telefonem.
    0
  • Users Avatars Mini
    flopik pisze: 2002-11-20 19:40
    Fajnie sie na nim gra w poziomie :) wygodne.
    0
  • Users Avatars Mini
    skizer pisze: 2002-11-22 15:03
    Dlaczego on jest taki drogi - szczegolnie przy nowych promocjach ery.... Czekam i czekam a jego cana ciagle 240 zl. Nokie 6310i mam za 99 lug Sl45i nie wiem teraz co wybrac, pomozcie bo za 2 tyg bede zmianial aparat a ten mi sie bardzo podoba jednak jego cena... Moze jak bym go zobaczyl na zywo jak sie go obsluguje itp to bym sie nie zastanawial. No zobaczymy poinformuje was o moim wyborze :)) Na 2 lata musi on byc jak najbardziej trafny :) Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    Diku pisze: 2002-11-23 13:30
    skizer: uwierz mi że będziesz bardziej zadowolony z alca 715 niż z nk6310i lub sl45i- no chyba ze chcesz sluchac mp3 z siemensa. ja tez sie zastanawialem nad wyborem 6310i i 715, gdy pobawilem sie obydwoma zdecydowalem sie na 715 i nadal nie zaluje, jest zaje....ty :) po kilku dniach uzywania rozwiejesz co do tego wszelkie watpliwosci -jakosc wyswietlacza i rozdzielczosc, funkcjonalne menu i parametry, o baterii nie wspomne - wszystko super!
    0
  • Users Avatars Mini
    _CISCO_ pisze: 2002-11-26 14:37
    Kilka dni temu bawiłem się tym fonikien, jest nawet nawet
    0
  • Users Avatars Mini
    _CISCO_ pisze: 2002-11-26 14:43
    Choć wielu powie że to tylko AlcateL
    0
  • Users Avatars Mini
    skizer pisze: 2002-12-01 13:46
    Sadze ze w IDei nie bedzie wogole dostapny co prawda jekisc 2 m-ce temu byle sie pytac w punkcie i powidzieli ze niby w grudniu ale w innyum punkcie juz nic nie wiedzieli. Kłamia i w każdym mowia co innego..... W erze jest dostepny no i kupuje go w tym tygodniu za te 240 zl z oprogramowaniem sadze ze jednak warto
    0
  • Users Avatars Mini
    skizer pisze: 2002-12-03 14:03
    Ale lipa mowie wam, ide sobie kupi ten fonk do germanosa w szczecine a tu sie dowiaduje ze od grudnia jego cena wynosi 149 zl + 99 za kabel i cd Pomyslalem no trudno cena wzrosla ale najgorsze jest zxe mozna go kupic jedynie z ta taryfa extra za 19.90 czyli badiew obciety ze wszsytkich darkowych minut i smsow. Totalna klapa . Zazdroszcze tym co zdazyli przed ta "uaktualniona" promocja bo maja fonik na lepszych w lepszej taryfie i po nizszej cene. A mi pozostatje chyba jedynie zmieni model teleonu do zakupu. I chyba bedzie to ten Philips fisio 820 za 149. zl. No coz moze cos ulegnie miania ( choc watpie ) Dajcie znac jak byscie cos na ten temat nowego uslyszeli. Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    falenty pisze: 2002-12-05 16:50
    bawiłem się nim, jest ok.
    0
  • Users Avatars Mini
    falenty pisze: 2002-12-05 16:50
    nieodpowiadała mi jedynie jakość materiałow z których jest zrobiony
    0
  • Users Avatars Mini
    falenty pisze: 2002-12-05 16:51
    na początku naprawde robi wrażenie jego wyświetlacz
    0
  • Users Avatars Mini
    Rychu pisze: 2002-12-06 22:37
    Mam pytanko do posiadaczy. Jak jest z głośnością dzwonków polifonicznych. Pytam bo miałem rok temu OT511 i niestety tych polifonicznych (robiąc zakupy w hipermarkecie i nosząc go w kieszeni) nie słyszałem , a i te normalne (piskadełki) nie należały do najgłośniejszych w porównaniu z Nokią (tfuj) czy Siemensem (cool). Poza tym mam bardzo miłe wspomnienia po OT511 i kto wie czy nie kupię 715-stki. I jeszcze jedno pytanie: OT715 ma dyktafon, ale czy można go użyć do nagrania rozmowy?, bo w Ot511 można było nagrać tylko własne notatki a rozmowy nie. Pozdrawiam.
    0
  • Users Avatars Mini
    fiksum pisze: 2002-12-08 15:36
    Zamienię sie na tego alcatela za Nokie 6510(mam ją 14 dni). Są chętni?
    0
  • Users Avatars Mini
    Tytan pisze: 2002-12-09 19:52
    Jest taki jakis... inny.
    0
  • Users Avatars Mini
    zx1 pisze: 2002-12-24 23:40
    Jeny...chcialbym go mieć!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Sivex pisze: 2002-12-30 12:30
    mam go JUZ 4 dzien ;) i jak na razie nie dal mi powodow do niezadowolenia, zaluje tylko ze nie dokupilam CD - no ale jak sie nie ma co sie lubi to starcza to co jest :)))
    0
  • Users Avatars Mini
    mikrobi pisze: 2003-01-02 12:24
    Na pierwszy rzut oka OK. Najbardziej wkurzają mnie niedoróbki w postaci niedopracowanej klawiatury czy joysticka. Myślę, że jest to niezły telefon i dobra baza do lepszych wersji z bluetooth'em, kolorkiem itd.
    0
  • Users Avatars Mini
    look pisze: 2003-01-12 10:02
    Jak zwykle Alcatel pokazal klasę. Tylko zdaje się, że organizer z menu zaczerpnięto z serii 500, 700, czyli nieco po staremu. Ale generalnie OK.
    0
  • Users Avatars Mini
    Pluto pisze: 2003-01-17 15:30
    hej, mam sentyment to alcateli, iedyc easy db, potem 302, potem 501, 311, oczywiście w międzyczasie były też inne marki, ale teraz marzy mi sie 715, aktualnie mam ericssona t65 - nie wiesza mi sie - i alcatel 715 to kolejny krok na przód Pluto
    0
  • Users Avatars Mini
    Crew pisze: 2003-01-26 23:05
    Ten telefon mnie sie podoba nie wie ktos ile on mniej wiecej kosztuje??
    0
  • Users Avatars Mini
    nitek pisze: 2003-02-01 14:45
    Widzialem go na zywo robi wrazenie na zdjeciach jakos slabo wypadl
    0
  • Users Avatars Mini
    wolny pisze: 2003-02-02 02:01
    choć nie jestem zwolennikiem Alcateli to z chęcią go dokładniej obejrze jak juz będzie dostępny
    0
  • Users Avatars Mini
    wolny pisze: 2003-02-02 02:02
    Ciekawy jeśli chodzi o walory wizualne
    0
  • Users Avatars Mini
    pablo21 pisze: 2003-02-02 23:12
    bardzo mi sie nie podoba jestem przeciwnikiem alcateli mialem 4 rodzaje i wszytkie nadaja sie do jednego -- do smieci!!!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    tomik pisze: 2003-02-03 02:10
    a jak wyglada sprawa z potwierdzeniem dostarczenia smsa?
    0
  • Users Avatars Mini
    tomik pisze: 2003-02-03 02:12
    jak rozdzielcczosc czuy widocznosc jest zadowalajaca w dzien
    0
  • Users Avatars Mini
    GSMistrz pisze: 2003-02-03 23:15
    Ten joystyk znowu się zepsuje.
    0
  • Users Avatars Mini
    beny74 pisze: 2003-02-06 11:25
    W alcatelach nie podoba mi się ten joy. Ciekawe kiedy z niego zreezygnują.
    0
  • Users Avatars Mini
    parys pisze: 2003-02-10 21:07
    duzy wyswietlacz. Dobra cena .
    0
  • Users Avatars Mini
    damianul pisze: 2003-02-16 11:54
    Aparat bardzo mi sie podoba. Ale cos za cos; ma slabo podswietlona klawiatura(ale to normalka u Alcatela, niestety)
    0
  • Users Avatars Mini
    sysop2 pisze: 2003-02-17 21:24
    tak ten joy wywołuje wiele pomyłek w poruszaniu po menu
    0
  • Users Avatars Mini
    mrtobi pisze: 2003-02-18 02:32
    ladny duzy wyswietlaczwszystkie sluchawki powinny taki miec
    0
  • Users Avatars Mini
    bomo pisze: 2003-02-20 14:54
    Ale chala powinni dac se spokuj
    0
  • Users Avatars Mini
    trybik pisze: 2003-02-20 15:40
    Fajny, tylko szkoda, że podświetlenie takie jak w 511. Moja stara 501 ma lepsze. A jeżeli joy będzie chodził tak jak w 501, to pewnie przy podpisywaniu aneksu sobie go kupie. Pozdrawiam.
    0
  • Users Avatars Mini
    fero pisze: 2003-02-21 01:05
    bardzo fajny fonik niewielkie wymiary i rewelacyjny wywietlacz
    0
  • Users Avatars Mini
    siwy_256 pisze: 2003-02-23 03:18
    Bardzo dobry telefon. Jak nie przepadam za alcatelami to ten jest całkiem dobry. Jednak jest trochę spóżniony. Teraz mamy kolorowe wyświetlacze i mmsy. A pozbawianie zestawu kabelka jest beznadziejnym pomysłem. Zresztą myślę że jeszcze trochę a kabelki usb i oprogramowanie będą integralną częścią każdego aparatu. Trochę tak jak teraz jest z kamerami. Jeśli może robić zdjęcia to w komplecie znajdziemy kabelek usb.
    0
  • Users Avatars Mini
    tomica pisze: 2003-02-23 16:47
    tel jest jednym z najlepszych na rynku, jesli pominiemy kolor blutootha i mmsy ...co niekoniecznie mu urąga...bateria jest nie do pobicia..dzwieki i personalizacja jest bardzo ok.design to sprawa gustu ale zdaje sie ze jest oryginalny....aha...mam takiw dwa wiec jednego chetnie odsprzedamgwarancja do grudnia, lub zamienie na innego czekam na propozycjepzdrwm 604 611 004
    0
  • Users Avatars Mini
    SepecaT pisze: 2003-02-27 20:30
    Nie wiem jaka wersje telefonu mial autor , ale wysylanie sms jest dziecinnie proste i rozni sie znaczoco od tego co przedstawil autor , moze mam inna wersje (mam polska wersje softu) , wyswietlacz jest po prostu swietny , telefon jest tani . Moim zdaniem w swojej klasie cenowej jest to najlepszy telefon jaki mozna kupic , wiele drozszych nie moze sie z nim rownac!
    0
  • Users Avatars Mini
    SepecaT pisze: 2003-02-27 21:51
    Postanowilem napisac wiecej o tym telefonie bo mam go 2 miesiace. Jakosc materialow jest doskonala , po za joyem ktory jest skaza na diamencie , ale mozna sie szybko przyzwyczaic , telefon jest tez lekki. Wyswietlacz to rewelacja , kolor podswietlenia jest bardzo dobry , lagodny i przyjemny dla oczu. Bateria , zwazywszy ze tel ma duzy wyswietlacz jest doskonala , mi trzyma 7 dni . Ktos pytal czy dzwonki sa odpowiednio glosne .Mialem alcatela 511 i tego telefonu po prostu nie bylo slychac , tutaj jest zupelnie inaczej ,dzwonki sa glosne w kazdej sytuacji.
    0
  • Users Avatars Mini
    SepecaT pisze: 2003-02-27 21:52
    cd. A teraz wady: O joyu juz pisalem , dyktafon nagrywa tylko 1 min , ale przynajmniej robi to dobrze.Dla mnie duza wada jest to ze nie mozna przypisac dzwonka do pozycji w ksiazce , tylko do wybranej ksiazki .Jest to dziwne bo mozna przypisac do pozycji obrazek/zdjecie , wybieranie glosowe itd.Telefon ma mnostwo funkcji jak glosowe poruszanie sie po opcjach telefonu i komendy te mozna samemu nagrac (np mowimy terminarz i ladujemy w terminarzu itd) Tak samo mozna zrobic z klawiszami (przytrzymanie wybranego klawisza powoduje przeniesienie do zadanego miejsca)
    0
  • Users Avatars Mini
    SepecaT pisze: 2003-02-27 21:53
    Moglbym jeszcze pisac o telefonie ale autor ma racje , nie starczyloby miejsca .Napisalem to co napisalem bo denerwuja mnie komentarze ludzi ktorzy nie maja pojecia o tym telefonie lub sa wielbicielami jedynej slusznej marki N... Ktos kto nie mial tego telafonu w rece niech sie nie wypowiada , bo nie ma pojecia o czym mowi. Tym co sie wachaja polecam szczerze .Jest tylko jedno ale : Telefon jest do kupienia w erze od 1zl do 23zl (zalezy od abonamentu) do tego doliczcie sobie 99zl za kabelek + CD bo era oczywiscie obdarla go zniego (na zachodzie kab i CD jest w zestawie) . pozdrawiam:)
    0
  • Users Avatars Mini
    SepecaT pisze: 2003-02-27 21:54
    aha odnosnie zegara to nie zauwazylem zadnych problemow
    0
  • Users Avatars Mini
    Bamber pisze: 2003-03-06 09:05
    SapecaT dzieki za konkretna opinie uzytkownika.!!! Interesuje mnie ten fonik bo konczy mi sie umowa w Erze tylko zasmuciles mnie faktem ze operator zakpil sobie z tym kabelkiem i oprogramowaniem na CD. Myslalem ze to standard, zapomnialem ze zyjemy w nienormalnym kraju. Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    M_I_S_T_E_R pisze: 2003-03-10 20:34
    troszke za bardzo dziwacznu i troszke przy duzy
    0
  • Users Avatars Mini
    smokeWEED pisze: 2003-03-10 23:42
    dotykalem tego teelfonu, bawilem sie nim.. wyswietlacz robi neisamoiwte wrazenie i jakze ulatwia korzystanie z telefonu, swietne rozwiazanie i calkiem przydalten funcje i technologie, gon ich alcatel !
    0
  • Users Avatars Mini
    mikrobi pisze: 2003-03-13 16:49
    Mister: duży? Leć do Ery obejrzeć, jest zgrabny bardzo. Zastanawiam się też nad zmianą fonu po 2 latach: myślę se o t68i, n 6310i, ot715. Co Wy na to? Niby dwa pierwsze są bardziej wypasione, ale może faktycznie ten alcatel nie jest najgorszym wyborem? SepecaT: czy do dyktafonu można się dostać w miarę prosto tzn. np.za jednym naciśnięciem lub komendą głosową?
    0
  • Users Avatars Mini
    pafnucy pisze: 2003-03-15 15:59
    Duży ekran, mała wga, zwłaszcza jak na te wymiary. Nie ma chyba teraz fona w promocjach z równie dużym ekranem. Czy ktoś wie może jak sprawuje się opcjonalna klawiturka do tego fona?
    0
  • Users Avatars Mini
    borysj pisze: 2003-03-18 09:37
    fajny jest mi sie podoba
    0
  • Users Avatars Mini
    khalon pisze: 2003-04-04 21:19
    fajny, ale jakoś tak mi się nie podoba..
    0
  • Users Avatars Mini
    bamber pisze: 2003-04-22 16:06
    Nie ma ktoś do opchania po rozsądnej cenie oprogramowania PC software suite do tegoż Alka, albo możę znacie link z którego moznaby go sciagnac
    0
  • Users Avatars Mini
    aldonka pisze: 2003-04-25 09:42
    jest cudny!
    0
  • Users Avatars Mini
    GoznoG pisze: 2003-05-01 02:24
    Telefon bardzo fajny, ma więcej funkcji niż wszystkie nokie w podobnej cenie, a na dodatek ma lepszy GPRS od N 6310...
    0
  • Users Avatars Mini
    SepecaT pisze: 2003-05-01 23:50
    Do kazdego przycisku telefonu (oprocz 1 i 5 ,bo to sa poczta i wibra) mozna przypisac dowolna funkcje telefonu ,podobnie jest komendami glosowymi.
    0
  • Users Avatars Mini
    Woj pisze: 2003-05-30 03:29
    Mam telefon 2 miesiące, jest bardzo fajny, moje uwagi są zbieżne z opisem SepecaT
    0
  • Users Avatars Mini
    Kenner pisze: 2003-06-02 19:16
    Przyjemny telefonik. Moja kobieta go uzywa od kilku mieisecy i jest bardzo zadowolona
    0
  • Users Avatars Mini
    gizmo21 pisze: 2003-06-03 02:12
    jakos mnie ta firma nie zadoaliloa mialem 4 telefony z tej firmy a ostani sie roztrzaskal :)
    0
  • Users Avatars Mini
    sloniczek pisze: 2003-06-03 20:35
    całkiem sympatyczny telefon i własnie zastanawiam sie nad wymianą 511 na niego!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Inforek pisze: 2003-06-05 00:06
    telefon nie jest najgorszy ale mógłby być lepszy i mieć kolorowy wyśfietlacz, gdyby miał byłby super
    0
  • Users Avatars Mini
    peewee pisze: 2003-06-11 11:53
    telefonik jest ok. ale daję głowę, żę góra pół rokuużytkowania i joy idzie do serwisu!!!! no cóż... życie
    0
  • Users Avatars Mini
    Szczepcio pisze: 2003-06-18 00:00
    no nie powiem, nie powiem. Telefonik całkiem fajny. Ale znając życie to niedługo będzie w pre-paidzie i każdy go będzie miał :(
    0
  • Users Avatars Mini
    Szczepcio pisze: 2003-06-18 00:01
    inforek: popieram, mógłby mieć kolorowy wyświetlacz. To dzisiaj jużprawie standard
    0
  • Users Avatars Mini
    SepecaT pisze: 2003-06-18 21:03
    Nie sadze ,zeby ten telefon byl w pre-paidzie , nie bardzo pasuje. Inforek*** , Szczepcio*** , ten telefon nie moglby byc lepszy , bo ma juz ponad rok , i gwarantuje ,ze gdybys go widzial wtedy to robil bys w gacie z wrazenia patrzac na jego ekran.
    0
  • Users Avatars Mini
    SepecaT pisze: 2003-06-18 21:07
    peewee*** mam ten telefon pol roku i o dziwo niezle sie trzyma na alcatela , mam rownolegle 511 i tam jest troszke gorzej.
    0
  • Users Avatars Mini
    IHAA! pisze: 2003-06-25 21:06
    Mam nadzieję, ze w tym modelu jest już dopracowany tej joystick..
    0
  • Users Avatars Mini
    Kenner pisze: 2003-06-30 15:32
    IHAA!*: Joy jest spoko. Czasem co prawde wcisnie sie przed przypadek nie to co trzeba, ale tak naprawde jest to kwestia przyzwyczajenia. Poza tym polecam ten telefonik, jesli nie interesuja cie aktualne nowinki technologiczne (mms java i takie tam). Bo reszte funkcji to telefonik posiada!
    0
  • Users Avatars Mini
    abcd pisze: 2003-07-10 21:02
    Bawiłem sie atrapa tego telefonu.bardzo fajny, nie za duzy nie za maly.Za to wyswietlacz ogromny.
    0
  • Users Avatars Mini
    adzik pisze: 2003-08-23 00:46
    Telefonik zawsze mi sie podobał, ale nie wiem dlaczego się na niego nie zdecydowałem, chyba nad nim pomyślę!!
    0
  • Users Avatars Mini
    c2001 pisze: 2003-08-29 20:28
    telefon dla mnie pod wzgledem funkcjonalnosci bardzo podobny do nokii serii 62xx, mialem go przez pewien czas, jesli ktos wie gdzie mozna z niego zdjac simlocka prosze o kontakt na email(caliber2001@plusnet.pl) lub sms 691949948
    0
  • Users Avatars Mini
    Diamantez pisze: 2003-10-01 14:47
    Przyzwyczaiłem się już do kolorowego wyswietlacza i za nic w świecie nie zamieniłbym go na monchromatyczny, nawet jeśli telefon oferowałby lepsze funkcje i byłby lepiej wyposażony :) Chyba brak kolorów jest największą wadą tego telefonu :) Poza tym według niektórych opinii joystick jest dość zawodny...
    0
  • Users Avatars Mini
    SepecaT pisze: 2003-10-13 14:27
    Diamantez* to nie jest zwykly wyswietlacz monochromatyczny tylko matryca o wysokiej rozdzielczosci w 4 kolorach. Jak nie widziales tego telefonu to nie nudz ,bo nie mozna go porownywac z zadnym innym zwyklym telefonem.
    0
  • Users Avatars Mini
    Diamantez pisze: 2003-10-14 18:12
    Nie denerwuj się tak SepecaT :) Być może dla Ciebie istnieje ogromna różnica pomiędzy wyświetlaczami monochromatycznymi, a cztero-kolorowymi. Dla mnie i napewno nie tylko dla mnie nie ma to żadnego znaczenia. O ile można to nazwać kolorami. Co innego gdyby porównywać 4 kolory do 4096 albo 65000 :)
    0
  • Users Avatars Mini
    SepecaT pisze: 2003-10-14 22:50
    Diamantez* Nie denerwuje sie. Nie chodzi tylko o te 4 kolorki. Caly uklad menu jest o wiele blizszy telefonom kolorowym niz czarno-bialym. Ale w sumie cie rozumie , tez nie cofnal bym sie w tyl z tego alcatela do np: 511 .Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    Gribojedow pisze: 2003-11-30 18:52
    Mam ot 715 od bardzo niedawna, ale rozumiem SepecaTa. Przesiadlem sie na 715ke z SE T610. Wiedzialem, że to bedzie bolesna przesiadka. Mialem bardzo ograniczone fundusze, wiec nie bylo mowy, żebym kupil sobie telefon o zblizonych mozliwosciach i parametrach. W gre wchodzil ewentualnie zakup low-endowego fonu z kolorem, ale max 256barw. SE T300 niestety nie wchodzil w rachube, bo byl troche za drogi (przynajmniej taki w dobrym stanie - nie chcialem zniszczonego telefonu), - poza tym przede wszystkim dlatego, że to bardzo awaryjny telefon. Byc moze dlatego szukalem telefonu z monochromatycznym wyświetlaczem, ale z odcieniami szarosci, duza rozdzielczością i ladnym menu.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gribojedow pisze: 2003-11-30 18:52
    cd.: te wszystkie warunki spełnia OT715. Dla porównania - ma rozdzielczosc wyswietlacza prawie dwa razy wiekszą od t68, T300, siemensow z kolorowym wyswietlaczem, sagema x5 etc. (101x80 vs. 100x150), a rozdzielczosc ma zasadnicze znaczenie. Co ztego, ze widze kilka wyblakłych kolorków, skoro kształty sie rozmywają i widac piksel na pikselu. Poza tym kolorowy ekran zre baterie jak glupi - moj t610 trzymałby pewnie tydzien, gdyby nie wyswietlacz ( przez ktory tzrymal w porywach do 3dni). Druga sprawa - widocznosc w sloncu ( nie wspominam o wyswietlaczach TFT) -jednak wciaz większosc kolorowych telefonów ma STN. Koncze bo sie rozgadalem
    0
  • Users Avatars Mini
    newtonek pisze: 2004-01-26 21:37
    Potrzebuję softu pod tego alcatela. Jakby ktoś miał - byłbym wdzięczny.
    0
  • Users Avatars Mini
    pawelt pisze: 2004-02-12 21:58
    Świetny telefon! Brak javy może faktycznie doskwierać, szczególnie że wyświetlacz jest dealny do gier!
    0
  • Users Avatars Mini
    Alex pisze: 2004-03-29 21:47
    Mam Siemensa C-60 (simlock) idealny stan i chcę sie zamienić na Alcatela 715 .Koszalin i okolice.
    0
  • Users Avatars Mini
    Diamantez pisze: 2004-04-29 00:54
    Jeszcze niedawno uznałbym ten telefon za zabytek, ale teraz uważam, że nadal jest to bardzo nowoczesny model. Posiada wszystko to, co jest niezbędne, a nawet więcej. Denerwują mnie już kolorowe wyświetlacze i polifoniczne dzwonki. Teraz bardziej podobają mi się 4 kolory Alcatela niż 65.000 Samsunga. Dzwonki Samsunga od dawna mi się nie podobają... a jakie właściwie dzwonki ma ten Alcatel? Wiem, że jest to kilkanaście instrumentów, ale czy one brzmią jednocześnie? Napiszcie coś na ten temat :) Chcę normalny telefon i dlatego poluję na Alcatela715 :) Trochę zmieniłem zdanie od momentu napisania ostatniego komentarza pod tym testem ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    surg pisze: 2004-07-24 11:53
    Czesc Diamantez, Co do dzwonkow to musialbys je uslyszec - kazdy odbiera je inaczej. Moge powiedziec tylko tyle, ze jestem nim bardzo zadowolony. Dzwonki sa dobrze slyszalne, ciekawe, i mozna w nich wybierac. Pozdrowko
    0
  • Users Avatars Mini
    surg pisze: 2004-07-24 12:03
    I jeszce jedno, gdyby ktos mial do 715 plyte CD z programem, to bylbym wdzieczny gdyby mogl mi taka doreczyc - za oplatnoscia.
    0
  • Users Avatars Mini
    Kisiel pisze: 2004-08-02 01:55
    Ciekawe jak dżojstki, w moim alcatelu 311 nie działa już
    0
  • Users Avatars Mini
    yanek pisze: 2004-10-19 00:48
    Diamantez: widzisz a tak sie upierales ze 715stka jest oblesna i wogole fuj... :P 715 jeszcze dlugo pozostanie na rynku bo jest to swietny phone!
    0
  • Users Avatars Mini
    qbek pisze: 2004-12-11 00:23
    Zawsze marzyłem o "siedemsetpiętnastce", lesz nigdy go nie miałem :(
    0
  • Users Avatars Mini
    orko1990 pisze: 2004-12-31 22:52
    qbek:: tak samo jak ja
    0
  • Users Avatars Mini
    _stefan_ pisze: 2005-02-02 18:12
    Ja też :] Super fonik jeden z najlepszych fonów bez kolorowego. Super wykonanie - obódowa nie jest w całosci z plastiku jak to bywa w trzeszczących "super nokiach" :] Kiedyś go kupie ;]
    0
  • Users Avatars Mini
    kudzu pisze: 2005-04-25 15:42
    Mam ten tel od kilku miesięcy i jestem zadowolony:) Przymierzam się do zmiany na coś z kolorem ale to inna bajka i nie o tym chcę napisać. Telefon jest całkiem niezły. Przeszedłem na niego z nokii. Na początku troche się obawiałem tej zmiany, wiadomo - nie ma jak nokia: G**no prawda! Teraz przyglądam się sagemom, a nokie omijam z daleka - znudziły mi się. Wszystkie są przecież podobne. Takie moje zdanie. OT715 ma dużo ciekawych funkcji, niezły wyświetlacz mono i polifonie (nie jest rewelka ale całkiem przyjemna, metalowe kawałki midi chodzą:) A wszystko to nabyłem za 130 PLN z przesyłką. Nie jest to nówka ale w stanie b.dobrym. Autor testu narzekał na dżoja. Ja przyzwyczaiłem się do niego po 2 godzinach i szczerze mówiac dużo łatwiej i szybciej można się poruszać po menu niż klawiszami. Co do zegarka - mój jest punktualny ale ma jedną wadę: po wyłączeniu tel nie idzie, zatrzymuje się ale nie resetuje. I to tyle. Jakieś pytania to gg 2411073.
    0
  • Users Avatars Mini
    nofate pisze: 2006-03-10 16:30
    Jeden z pierwszych telefonów z tak wielkim wyświetlaczem. WAP poprostu śmigał na nim no i zdjęcia przynajmniej wyświetlały się w całości. Co do rozwiązań technicznych i niezawodności to nie bardzo.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: