Test Alcatel OT525

Recenzje
Opinie: 129

Nasza redakcja otrzymała do testów nowy model telefonu francuskiej firmy Alcatel. Jest to One Touch 525. Pond rok temu miałem okazje testować poprzednika tego modelu OT 511, natomiast model OT 512 testowaliśmy na naszych stronach w czerwcu zeszłego roku.
To przypomnienie jest o tyle ważne, że model 525 różni się bardzo niewiele od swoich poprzedników. One Touch 525 to tak naprawdę OT 512 z wymiennymi obudowami i wyposażony w pakietową transmisje danych GPRS.
Dwa tygodnie temu opisywałem na naszych łamach Nokię 6100 i rozpisywałem się wiele o doskonałości tego telefonu wynikającej z doświadczenia fińskiego producenta. Można powiedzieć, że podobna drogą poszedł Alcatel. Stwierdził mianowicie, że nie ma konieczności tworzenia nowego telefonu od podstaw, lecz wystarczy, że sprawdzony OT 512 wyposażymy w GPRS.
Brak GPRS-u był głównym zarzutem, jaki stawialiśmy w naszym teście Alcatelowi OT 512. Minęło pól roku i mamy telefon, który spełnia nasze oczekiwanie. Faktem jest, że przez te pół roku rynek telefonów poszedł bardzo do przodu. Upowszechniły się kolorowe wyświetlacze i doskonałe polifoniczne dzwonki, gry i aplikacje Java oraz MMS-y.
W przypadku Alcatela to w polifoniczne dzwonki był on wyposażony od początku. Nie jest to polifonia taka jak w Nokii 6100, ale dla mnie spokojnie wystarczająca. Alcatel OT525 będzie telefonem tanim, a nawet bardzo tanim, wiec kolorowy wyświetlacz w tej klasie telefonów nie jest jeszcze standardem. Jeśli ktoś nie potrzebuje także obsługi MMS-ów to zakup Alcatela OT 525 wydaje się być bardzo racjonalny i uzasadniony ekonomicznie.

 

Wygląd

Wygląd OT 525 odziedziczył po swoim poprzedniku. Alcatel postanowił jednak dodać mu opcje wymiennych obudów podobnych do tych z modelu OT 311. Aluminium, z jakiego była wykonana obudowa OT 512, zastąpił plastik. W zestawie wraz z telefonem dołączono jedną dodatkową obudowę.
Nowy Alcatel, tak jak poprzednicy, jest bardzo mały i lekki. Wymiary OT 525 wynoszą 98 x 42 x 21, a waga to 72 gramy. Są to wartości zbliżone do poprzednika.
Zmianie uległa konstrukcja tylnego panelu, który nie jest teraz zdejmowany w całości, lecz 3/4 jego wysokości zajmuje usuwalna klapka pod która kryje się bateria i karta SIM.
Inne elementy wyglądu nie uległy zmianie. Klawiatura wygląda tak samo i składa się poza klawiszami numerycznymi z manipulatora i dwóch przycisków: zintegrowanego przyciski zielonej i czerwonej słuchawki oraz klawisza C.
Z klawiatury korzysta się wygodnie. Choć klawisze są małe, to umieszczono je w takiej odległości od siebie by uniknąć przypadkowego wciśnięcia innego przycisku. Dostępna jest także, bardzo przydatna, opcja automatycznej blokady klawiatury.
Po lewej stronie obudowy znajdują się gniazda do podłączenia ładowarki oraz zestawu głośnomówiącego. Z tyłu natomiast znajdziemy gniazdo na dodatkową, zewnętrzną antenę. To już niestety koniec katalogu gniazd, w jaki wyposażono Alcatela. Uważny czytelnik zapyta, co z GPRS-em i jak podłączyć Alcatela z komputerem? Niestety okazuje się, że takie połączenie nie jest możliwe, a Alcatel z wykorzystaniem pakietowej transmisji danych może korzystać tylko z WAP-u.
Niewielki wyświetlacz telefonu, o rozdzielczości 96 na 65 punktów, jest podświetlany na miły dla oka niebieski kolor. Duża rozdzielczość powoduje, że na ekranie mieści się jednocześnie do 6 linii tekstu. Ponieważ takie litery są już dość małe, dlatego producent wyposażył telefon także w opcję zoom, która umożliwia powiększenie czytanego tekstu.

Bateria

Telefon jest wyposażony w litowo-polimerową baterię o pojemności 600 mAh. Podczas mojego testu telefon w trybie standby wytrzymywał bez ładowania około 60 h. W warunkach testowych wykonywałem około 30 minut rozmów i odbierałem i wysyłałem około 100 wiadomości SMS na dobę. Warto wspomnieć, ze model OT 512 był wyposażony w baterię litowo-jonową. Poprzez zastosowanie ogniwa litowo-polimerowego udało się producentowi uczynić telefon lżejszym o 4 gramy.

 

Menu

Telefon posiada oczywiście polską wersję menu. Posiada także polski słownik służący do wpisywania tekstów.
Samo menu w porównaniu do poprzednich wersji telefonu nie uległo zmianie. Na główne menu telefonu składają się dwie grupy funkcji: Menu (właściwe) i Usługi. Taki właśnie wybór pojawia się na wyświetlaczu, gdy naciśniemy klawisz OK manipulatora.
W Usługach umieszczono obsługę WAP oraz wszystko, co związane z Usługami kart SIM (SIM Application Toolkit), w menu tym pojawią się także zapisane na stałe na karcie SIM numery obsługi.

Wszystkie pozostałe opcje zostały umieszczone w Menu właściwym. W tym menu poszczególne opcje zostały posortowane w grupy. W układzie funkcji w porównaniu z OT 512 zaszły tylko kosmetyczne zmiany. Dalej ustawienia są umieszczone w dwóch oddzielnych menu, co jednak obecnie nie martwi mnie już tak bardzo jak 1,5 roku temu, gdy testowałem OT 511.
Wszystkie nowe zdarzenia tzn. przychodzące telefony i krótkie wiadomości są dokumentowane w menu Skrzynka. To menu jest najczęściej wykorzystywane, ponieważ stanowi ono rodzaj centrum komunikacyjnego telefonu. Ten mechanizm jest zresztą od dłuższego czasu wykorzystywany we wszystkich telefonach Alcatela.
Interesujące jest, że w menu głównym możemy umieszczać dowolne opcje z podmenu. Poprzez długie naciśnięcie klawisza 1 na funkcji spoza menu głównego, następuje umieszczenie skrótu w menu głównym do tej właśnie funkcji. Jest to bardzo użyteczna opcja, szczególnie, jeśli często korzystamy z opcji zawartych głęboko w menu telefonu.
Możliwe jest także oglądanie menu w negatywie, tzn. włączenie opcji, która powoduje, że tło wyświetlacza jest czarne a litery na ekranie białe. Wciskając kombinację klawiszy 000000* możemy uzyskać dostęp do menu serwisowego telefonu wraz z netmonitorem, to menu nie zostało przez producenta spolszczone.

 

Książka telefoniczna

Telefon pozwala na zapisanie w swojej pamięci 255 numerów telefonów. Jednej osobie z książki możemy przypisać 3 numery telefonów (oznaczone jako Praca, Dom, GSM).
Telefon obsługuje także pamięć karty SIM. Jeśli wybierzemy sobie naszą kartę SIM jako główną to telefon umożliwi nam także umieszczenie w opisie jednej osoby 3 numerów telefonów. Telefon zapisuje te numery pod oddzielnymi pozycjami na karcie SIM, lecz sam pamięta by zestawić je ze sobą w jedną pozycję w telefonie. Taki stan będzie trwał do czasu, gdy wkładając nową kartę SIM wybierzemy ją jako Główną. Wtedy stracimy informacje dotyczące poprzedniej karty Głównej. Nie tracąc zapisanych informacji możemy wkładać inne karty SIM, lecz musimy określać je jako tymczasowe. Na karcie tymczasowej zapisanie 3 numerów pod jedna pozycja nie jest możliwe.

Każdą pozycję z książki telefonicznej możemy przypisać do jednej z 3 grup użytkowników: Prywatne, Służbowe, Inne. Każda z grup może posiadać własny dzwonek nadejścia połączenia.
Aż 50 pozycji z książki telefonicznej może być wybieranych głosowo. Wybieranie głosowe działa zadziwiająco dobrze. Bardzo rzadko zdarza się żeby telefon nie rozpoznał wypowiadanego imienia lub hasła.

 

Wiadomości SMS i EMS

Telefon nie posiada wewnętrznej pamięci na SMS-y i korzysta wyłącznie z pamięci karty SIM. Widmowości można wprowadzać metodą tradycyjną lub przy użyciu słownika Zi-Text.
Zi-Text jest stworzonym przez Alcatela odpowiednikiem słownika T9. Od swojego pierwowzoru różni się tym, że już po pierwszych literach pokazuje cały wyraz, a nie tylko tyle liter ile wpisaliśmy. Takie rozwiązanie ma oczywiście zarówno wady jak i zalety. Zaletą jest to, że jeśli słownik podpowie nam właściwe słowo to nie ma konieczności wpisywania go do końca. Wadą słownika jest mniejszy niż w słowniku T9 zasób słów, oraz jego zachowanie w sytuacji braku poszukiwanego wyrazu w słowniku. Otóż słownik najczęściej proponuje nam słowo dłuższe niż to, które jest przez nas poszukiwane, zdarza się tak szczególnie przy wpisywaniu krótkich słów. Żeby przekonać się, że naszego słowa nie ma w słowniku musimy sprawdzić kilkanaście słów proponowanych przez słownik. Właśnie zachowanie słownika przy wpisywaniu krótkich słów, pominiętych w słowniku, przyprawiało mnie często o irytację. Szczególnie, gdy zależało mi na szybkim wpisaniu wiadomości.
Słownik pozwala na uzupełnienie go o własne, najczęściej używane słowa, co pozwala w pewnym zakresie na wyeliminowanie tej niedogodności.
Poza technologią SMS, Alcatel pozwala na tworzenie, wysyłanie i odbieranie wiadomości EMS. Technologia ta umożliwia na załączanie do wiadomości tekstowych prostych obrazków, ikon, animacji i dźwięków. Możliwe jest także na wstawienie do wiadomości specjalnego internetowego uśmieszku odzwierciedlającego nastrój nadawcy.
Telefon posiada wbudowaną kolekcję obrazków i dźwięków, na dodatkowe obiekty oraz szablony wiadomości wykorzystywana jest współdzielona pamięć telefonu o pojemności 170 KB.
Wiadomości możemy wysłać na raz do 4 odbiorców, płacąc jednakże za każdego wysłanego SMS-a oddzielnie.

Dźwięki

Telefon, podobnie jak poprzednicy, został wyposażony w polifoniczne dzwonki. Jest to obecnie bardzo modna technologia, która pojawia się w wielu nowych słuchawkach. Warto jednak pamiętać, ze w Alcatalach polifonia pojawiła się prawie 2 lata temu, kiedy inni producenci dopiero planowali wprowadzanie do telefonu taką opcję.
Niestety dźwięki z Alcatela nie brzmią tak barwnie jak te z najnowszych telefonów innych producentów, lecz i tak są zdecydowanie lepsze niż dzwonki tradycyjne.
Nowe dzwonki (nie polifoniczne) można odbierać poprzez EMS lub wpisać do telefonu przy użyciu kompozytora. Dodatkowe dźwięki są przechowywane, we wspomnianej wyżej pamięci współdzielonej.
Dzwonkiem można uczynić także nagranie z cyfrowego dyktafonu, w który wyposażono telefon. Dyktafon umożliwia nagranie do 20 notatek głosowych o łącznej długości 2 minut.
Telefon umożliwia także rozmowę w trybie głośnomówiącym.

WAP over GPRS

Jak już wcześniej wspomniałem korzystanie z GPRS-u jest ograniczone w Alcatelu tylko do wykorzystywania technologii WAP. Nie ma niestety jednej możliwości połączenia tego telefonu z komputerem lub innym urządzenie wykorzystującym transmisje danych.
Telefon został wyposażony w technologię GPRS klasy 4, która zapewnia 3 kanały do odbioru danych i 1 kanał w celu wysłania danych. Daje to szybkości transmisji 40,2 i 13,4 kbit/sekundę.
Przeglądarka telefonu obsługuje WAP w wersji 1.2.1 i nie ma żadnych problemów z wyświetlaniem jakichkolwiek stron.

Gry

Telefon jest wyposażony w te same gry, co jego poprzednik OT 512. Są to: Killer Expo, Eyes, Stars oraz Run, Run, Run. Wszystkie te gry mają bardzo dobrą grafikę i naprawdę przyjemnie się w nie gra. Poza tym osiągnięte wyniki można wymieniać między sobą poprzez SMS-y.

Inne funkcje

Telefon jest także wyposażony w cykliczny alarm, kalkulator oraz prosty przelicznik walutowy. Jeśli alarm służy nam jako budzik, to możemy wykorzystać funkcje ponownego alarmu po upływie 10 minut od alarmu pierwotnego. Jeśli i ten alarm nas nie zbudzi, to telefon będzie dzwonił do skutku co 10 minut. Inną rzadko spotykaną funkcją jest automatyczne wyłączanie się telefonu w przypadku nie korzystania z aparatu przez 1, 12 lub 24 godziny.

Podsumowanie

Należy przyznać, że Alcatel to bardzo porządny telefon z tzw. niższej półki. Nie sposób wytknąć mu większych wad. Jeśli ktoś nie ma w stosunku do telefonu specjalnych wymagań, to OT 525 powinien go w pełni zadowolić. Co prawda nie posiada kolorowego wyświetlacza, ani obsługi MMS-ów, lecz reprezentuje sprawdzone i solidne rozwiązania. OT 525 jest bardzo lekki i mały, posiada polifoniczne dzwonki i umożliwia wysyłanie EMS-ów. Póki ceny najnowszych telefonów z kolorowymi wyświetlaczami mocno nie spadną, Alcatel znajdzie prawdopodobnie wielu klientów na ten udany model telefonu.

Opinie:

Opinie archiwalne (129):

Komentuj

Komentarze / 129

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    kubsonik pisze: 2003-02-12 16:57
    przeciez alcatel tym modelem rynku nie zwojuje. to jest odgrzewany ot511 i do tego brzydszy... nie wiem po co go zrobili. alcatel chyba nie dogoni innych producentow w tym roku. jakby rok temu wypuscil ta sluchawke to moze cos by z tego bylo, ale nie teraz..
    0
  • Users Avatars Mini
    bodopl pisze: 2003-02-12 17:02
    równie paskudny jak T300
    0
  • Users Avatars Mini
    bodopl pisze: 2003-02-12 17:05
    chyba rzeczywiscie sie trochę spóźnili - teraz to ew mogą załapać się na pre paidy
    0
  • Users Avatars Mini
    yar pisze: 2003-02-12 17:08
    Klient ktory jest typowym uzytkownikiem aparatu gsm (rozmowy,sms) powinien moim zdaniem nabyc w/w Alcatela OT525 poniewaz wlasnie takie aparaty sa moim zdaniem dla ludzi ktorzy maja telefon dla siebie a nie na pokaz - ciekawy design i pewnie jeszcze ciekawsza cena, a takze walory uzytkowe beda przemawiac za kupnem tego aparatu...
    0
  • Users Avatars Mini
    Pawcio pisze: 2003-02-12 17:13
    yar w pełni popieram
    0
  • Users Avatars Mini
    hekko pisze: 2003-02-12 17:24
    Tak.. bardzo dobry fonik, a ktos zna jego cene w PL?
    0
  • Users Avatars Mini
    PawelR pisze: 2003-02-12 17:30
    W mało którym teście pisze się o czułości telefonu a dla mnie to podstawowa cecha telefonu. Co mi z polifonicznych dzwonków jak nie mógłbym wykonać połączenia z miejsca o słabszym pokryciu? Profesjonalne testy z uzyciem przyrządów pomiarowych są na mobil.cz (ale do starszych aparatów) a w pobliżu redakcji nie ma jakiejś piwnicy czy innej dziury żeby porównać czułośći?
    0
  • Users Avatars Mini
    misiek117 pisze: 2003-02-12 18:01
    zawsze to jakas nowa i swieza konstrukcja... jaka by nie byla ;) Brak GPRS'u i ten wyswietlacz to jednak znaczne MINUSY!
    0
  • Users Avatars Mini
    toughluck pisze: 2003-02-12 18:03
    ***PawelR - brawo. Do dziś uważam za niepobity mój A2618s - i tak raczej zostanie, bo nie ma nowych telefonów z zewnętrznymi antenami. Ostatnio wyjechałem na ferie. W jednym miejscu zasięg był głównie Plusa, ledwo ledwo Idei, a nikt z Erą (oprócz mnie) NIE MIAŁ zasięgu w budynku. Dodam, że w stronę nadajnika było tylko kilka okien (północ, w górach nie buduje się na północnej ścianie wyżej od parteru okien). A2618 pokazywał zasięg Ery 2-3 kreski w miejscach, gdzie inne telefony nie łapały w ogóle. Miejscami zasięg był równie dobry, jak w Plusie, a na pewno lepszy od Idei (wewnątrz budynku - powtarzam). OT511 nie ma zbyt dobrego zasięgu (telefon mojej siostry), nawet w mieście (idea) - rzadko dochodzi do pełnego zasięgu. ***Yar - zgadzam się z tobą, ale głównie z powodu pomysłowego słownika do sms-ów (po dopisaniu używanych przez siebie słów)
    0
  • Users Avatars Mini
    Fred_Durst pisze: 2003-02-12 18:04
    poprostu kolejny ot 5xx i tyle
    0
  • Users Avatars Mini
    kwiatuszek_ pisze: 2003-02-12 18:06
    Firmy po prostu wymyslalaj telefony tylko po to aby bylo cos nowego i nie wazne iloma szczegolami sie rozni
    0
  • Users Avatars Mini
    PAQL pisze: 2003-02-12 18:38
    przeczytalem pierwsza strone testu i juz mam sporo uwag.. dyskwalifikuje go PRZEDE WSZYSTKIM brak gprs (z ktorego bardzo czesto korzystam), niebieskie podswietlenie (jesli ma byc tak jaskrawe jak w mt50 lub pomaranczowo-jaskrawe jak w moim me45 - ktorego uzywam tylko jak nic juz kompletnie nie widze :P) to dziekuje.. :) polifoniczne dzwonki mnie nie ruszaja - korzystam na ogol z vibry.. :) jeszcze wymieniac? :) ale do pre-paida, np. za 299 - 399 netto - czemu nie? :)
    0
  • Users Avatars Mini
    PAQL pisze: 2003-02-12 18:45
    moje niedoczytanie - ma gprs, ale inne (np. w/w) wady tez moga odstraszyc potencjalnego uzytkownika.. :P
    0
  • Users Avatars Mini
    Generic pisze: 2003-02-12 18:59
    heh mialem 511 i to przeciez dokladnie to samo + inna obudowa +gprs +pamiec na kontakty!
    0
  • Users Avatars Mini
    BOSSNOKIA pisze: 2003-02-12 20:26
    No prosze test za testem tera na GOLu i dobrze!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    p.biernacki pisze: 2003-02-12 20:35
    Super...Alek 525 gitas.. pamietacie pewnie 511 i 311 ktorego to uzywalem przez pol roku. Firma wydawala sie niekumta ale fon chodzil jak zegarek.. po prostu super. Ale w 525 jest czadowe podswietlenie... i wyglad calkiem calkiem, ale to juz kwestia gustu!
    0
  • Users Avatars Mini
    jedrzej pisze: 2003-02-12 21:14
    no i fajno ze sa takie fony,szkoda ze kiedys alcatel takich nie robil,miast motek czy starych nokii kupowalbym wtedy alcatelki,podoba mi sie ze maja zestawy glosnomowiace itd.zreszta wiekszosc ludzisk i tak kupuje teefony do dzwonienia a nie do bajerowania. Mialem kilka alcatelkow i jeszcze sie na nich nie zawiodlem.
    0
  • Users Avatars Mini
    leszko pisze: 2003-02-12 21:27
    całkiem całkiem ładny telefonik alcatel robi postępy
    0
  • Users Avatars Mini
    bluetooth pisze: 2003-02-12 22:48
    Niezle, ale tylko jak na alcatela...
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2003-02-12 23:02
    Mam obawy,ze ta słuchawka nie przyniesie tylu klientów co OT511 i następcy.
    0
  • Users Avatars Mini
    wojt pisze: 2003-02-13 00:01
    Po co wypuszczaja sluchawki ze zwyklymi wyswietlaczami, teraz liczy sie tylko kolor
    0
  • Users Avatars Mini
    9876 pisze: 2003-02-13 00:59
    heh dość dużo mu brakuje, nawet jako telefonowi z niższej półki, a poza tym to jak by nie było alcatel:(((((( dużo pracy jeszcze przed konstruktorami projektantami żeby ta firma mogła znacząco sie liczyć, nawet na rynku Polskim
    0
  • Users Avatars Mini
    skip pisze: 2003-02-13 01:02
    najwieksza zaleta tego telefonu jest niewatpliwie to ze mozna go zgubic =:)
    0
  • Users Avatars Mini
    toughluck pisze: 2003-02-13 01:25
    9876 - szczególnie na rynku polskim. Tak się dziwnie składa, że na Zachodzie klienci dają sobie wcisnąć dowolny szajs, który producent stara się tylko gdzieś upchnąć. W Polsce jakoś to nie przechodzi. No, chyba że tym producentem jest Nokia, która jeszcze sprzedaje 3310 nowym abonentom (oczywiście chodzi mi o operatorów).
    0
  • Users Avatars Mini
    kwiatuszek_ pisze: 2003-02-13 04:38
    toughluck: Widocznie jeszcze sprzedaja N3310, poniewaz ludzie nadal ja kupuja w przeciwnym wypadku byloby zupelnie inaczej
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2003-02-13 09:05
    Niby kolejny nowy telefon, a jednak z wygladu brak szczegolnych roznic w stosunku co do poprzednikow! Telefon jak telefon, nic ciekawego, a nawet lekko lipny!
    0
  • Users Avatars Mini
    9876 pisze: 2003-02-13 10:49
    toughluck*: chyba nie dokońca tak jak mówisz , zobacz że jednak ludzi kupują przedewszystkim telefony za 1pln bo niechcą wydać nawet 50pln na nowy tele, wiec idą własnie w masówkę (3310) lub w modele starsze( mające koło roku), a ludzie ktorzy kupują droższe słuchawki to niewielki odsetek..wracajac do zachodu to oni nie kupują szaisu tylko kupią porzadny aparat i potem sie z nim bujają aż do jego starości, wiec wyglada to tak jak by każdy chodził z szaisem( przykład Dania, Szwecja), tylko u nas sie goni za nowinkami bo taki naród że każdy chce mieć wszystko najlepsze
    0
  • Users Avatars Mini
    GSManiac pisze: 2003-02-13 11:18
    Po przeczytaniu testu mam tzw. mieszane uczucia. Z jednej strony brak internetu via gprs należy postrzegać jako spory minus. Także 170 kB pamięci to w dzisiejszych czasach stosunkowo niewiele, ale zważywszy na brak javy, kolorowego wyswietlacza i obsługi MMS-ów (bo chyba tylko Nokia mogła wpaść na tak debilny pomysł, żeby telefon z monochromatycznym wyswietlaczem - mowa o modelu 3510 - zaopatrzyć w obsługę MMS-ów, wprawdzie tylko ich odbiór, ale jednak...) nie będzie to chyba aż tak bardzo odczuwalne. A propos wyswietlacza, to znamienne, ze mimo braku koloru i mniejszych wymiarów, rozdzielczość jest dokładnie taka sama, jak w hitowym ostatnio low - endzie, Nokii 3510i. Szkoda, że postawiono na plastikową obudowę miast poprzedniej aluminiowej....
    0
  • Users Avatars Mini
    GSManiac pisze: 2003-02-13 11:18
    ....Konsekwentnie za to Alcatel obstaje przy utrzymaniu jednego przycisku inicjacji i zakończenia rozmowy, chociaż konkurencja powszechnie stosuje oddzielne przyciski dla tzw. zielonej i czerwonej słuchawki. Ale być może to właśnie ma być wyróżnikiem tej marki i francuscy konstruktorzy wyszli po prostu z założenia, że dla wiernych fanów przywiązanych do marki od dawna, jest to kwestią przyzwyczajenia i nie warto zmieniać sprawdzonego(?) rozwiazania. Niewielki postęp stanowi możliwość nagrywania dzwonków "z natury", ale to miały już chociażby Sony J5/6/7/70, czy ostatnio Siemens C55. Możliwość przypisania dzwonka jedynie do 3 grup (a nie do każdego kontaktu z osobna) także jest swego rodzaju ograniczeniem - ale tak jest także np. w S/ME 45, tyle, że tam jest wiecej, chyba 5, grup. W teście nie napisano jaka jest pojemność skrzynki na SMS-y, ani słowa o czułości aparatu, szybkości działania menu czy profilach (chyba, ze coś przegapiłem...). Summa sumarum 5,5 w skali 10 jak dla mnie.
    0
  • Users Avatars Mini
    martynka pisze: 2003-02-13 13:16
    Co wy macie do tego Alcatela. Komentarze typu ".. to tylko Alcatel... dużo pracy jeszcze przed konstruktorami projektantami żeby ta firma mogła znacząco sie liczyć" są pozbawione ogólnego sensu. Dlaczego wszyscy tak bardzo chcą porównywać wszystkie aparaty do aparatów Nokii, jakby włąśnie Nokia była pionierem w opracowywaniu ogólnie przyjetych standardów. Dla mnie osobiście Nokia nie jest w niczym lepsza od takiego Alcatela. I co z tego, że 525 nie wnosi nic nowego. W gruncie rzeczy niczym nie różni się pod tym wzgędem od Nokii, która w sumie również wprowadza tylko kolejne klony, w zasadzie nie różniące się między sobą praktycznie niczym. Przykład 7210 i 6610.
    0
  • Users Avatars Mini
    sęda pisze: 2003-02-13 13:45
    spoko kupcie sobie Nokie 2100 na pewno jest lepsza :-))))))
    0
  • Users Avatars Mini
    GSManiac pisze: 2003-02-13 16:35
    Kolejnym minusem jest brak licznika znaków pozostałych przy wpisywaniu wiadomości SMS. Mała rzecz, a cieszy. Szczególnie w kontekscie faktu, iż OT525 obsługuje długie wiadomosci tekstowe (ciekawe czy 459 znaków jak w niektórych Nokiach, 760 jak w Siemensach x45/50/55, czy jeszcze może dłuzsze) brak ten jest IMO szczególnie dotkliwy.
    0
  • Users Avatars Mini
    Broder pisze: 2003-02-14 00:13
    Pjakiego h*** wysylac wyniki gier koledze przez sms? nie latwiej jest mu to powiedziec? :) Pozdro
    0
  • Users Avatars Mini
    damianul pisze: 2003-02-14 22:54
    aparat do bani.....
    0
  • Users Avatars Mini
    damianul pisze: 2003-02-14 22:55
    zgadzam sie z toba Wujku M. nie jest godnym nastepca ot512,ani ot511
    0
  • Users Avatars Mini
    JAGODA pisze: 2003-02-15 13:41
    Naprawde super fonik ale... dla prepaida :-(
    0
  • Users Avatars Mini
    Valerisse v. Aniołek pisze: 2003-02-16 21:35
    OT 511 z wyglądu był ładniejszy, chociaż ten jest bardzo podobny, ale chyba ma mniejszy wyświetlacz...
    0
  • Users Avatars Mini
    mariusz19 pisze: 2003-02-17 08:38
    nastepny klon z rodziny alcatela
    0
  • Users Avatars Mini
    sysop2 pisze: 2003-02-17 21:21
    strasznie brzytki....a alcatele powinni w kioskach sprzedawać jako kalkulatory nic więcej
    0
  • Users Avatars Mini
    GSMistrz pisze: 2003-02-17 23:05
    Telefon się nadaje tylko dla młodzieży. Napewno docenią wymienne panele, EMS i t.p.. Ale wolałbym 3330 niż 525.
    0
  • Users Avatars Mini
    mrtobi pisze: 2003-02-18 02:23
    cienki aparacik,czemu kamerka nie jest zintegrowana,bezsens aparacik w kielni nosic
    0
  • Users Avatars Mini
    swieczka pisze: 2003-02-18 20:55
    kaszana straszna. Wygląd trochę nie bardzo, jak zabawkowy, a ten joy napewno zaraz je zjebie
    0
  • Users Avatars Mini
    bomo pisze: 2003-02-20 14:51
    Kicha jak pamietam nigdy nic im nie wyszo lepiej jak wlosy z glowy..
    0
  • Users Avatars Mini
    leszek_00 pisze: 2003-02-20 21:06
    Według mnie wszystkie alcatele są do bani. Ten też jest nie najlepszy. Mi się nie podoba.
    0
  • Users Avatars Mini
    fero pisze: 2003-02-21 01:06
    tez uwazam ze to firma udus a ten fon to potwierdza
    0
  • Users Avatars Mini
    Kaśka14 pisze: 2003-02-24 15:45
    Nienawidze wszystkich telefonow z napisem Alcatel.Nie wiem dlaczego ale mam do nich wstret.Moze dlatego,ze moj wrog numer jeden mial Alcatela??
    0
  • Users Avatars Mini
    GSManiac pisze: 2003-02-24 17:04
    Wujek M***: nie przejmuj się - ta istotka ma dopiero 14 lat, a na swojej stronie napisała: "Jestem zwariowana czternastolatka ktora ma bzika na punkcie telefonow Nokia". To by wszystko tłumaczyło...;)
    0
  • Users Avatars Mini
    Kubal18 pisze: 2003-02-24 20:38
    ten telefon to prawie to samo co alcatel OT511 tylko w innej obudowie. nie kupujcie tego!
    0
  • Users Avatars Mini
    myrek pisze: 2003-02-25 19:38
    pójdzie od razu do TAKTAKa, albo będzie za 1zł.
    0
  • Users Avatars Mini
    kampos pisze: 2003-02-25 21:05
    Dodac kolorowy wyswietlacz i byla by calkiem niezla i niedroga zabaweczka.
    0
  • Users Avatars Mini
    trybik pisze: 2003-02-26 01:07
    Taka 511 z gprs-em. I troszku inna obudowa. Poczekam jednak na coś ciekawszego. Kolor już nadchodzi ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    amstaffek pisze: 2003-02-26 12:32
    Kolejna cegla alcatela.Do tej firmy nie mialem nigdy zaufania ,a potej serii napewno nie zyskam.Tylko nie ktore alcatele mnie siem podobaja ,ale ten to juz przesada.ZROBCIE JAKIS DROBNY TELEFONIK.Pozdro
    0
  • Users Avatars Mini
    rami pisze: 2003-02-27 15:26
    Wygladem nie szokuje! ale pare ciekawych opcji! zoom dla starszych ludzi jest oki!
    0
  • Users Avatars Mini
    GSManiac pisze: 2003-02-28 04:07
    Jest już jego następca (ulepszona wersja) - Alcatel OT 526 Szczegóły na www.mobil.cz
    0
  • Users Avatars Mini
    nataniell pisze: 2003-03-01 10:42
    Telefonik wart uwagi tylko te klawisze jakieś takie wypukłe
    0
  • Users Avatars Mini
    kabisa pisze: 2003-03-01 15:15
    mam Alcatel ot 511 i zdecydowanie mi sie lepiej podoba mój.
    0
  • Users Avatars Mini
    dartth_vader pisze: 2003-03-01 19:19
    O rany ale kopniety telefon wyglada jak po wypadku z to klawiaturo awyłacznie się po jakimś czasie to opcja z księżyca! Ogólnie fon z marsa niedługo Sagemy będą od alków lepsze jeśli już nie są ale przynajmniej zoom i odwrocenie kolorow to fajne opcje!
    0
  • Users Avatars Mini
    munder80 pisze: 2003-03-03 11:21
    Ten telefon wyglądem nie zaskakuje. Podobnie funkcje. Dla mnie kicha. Poleci sprzedaż w dół. Zdecydowanie nie kupiłbym tego telefonu!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    pafnucy pisze: 2003-03-04 16:04
    Szkoda, że ten telefon jest dużo brzydszy od OT512. Gdyby dodali GPRS, ale bez zmiany wyglądu, to byłoby fajnie. Zwłaszcza, że OT jako jeden z niewielu ma klawiaturkę opcjonalnie do sms-ów. A więc od biedy jak przyciśnie można też odbierać i odpisywać na maile. A na tym mi czasem bardzo zależy.
    0
  • Users Avatars Mini
    pafnucy pisze: 2003-03-04 16:04
    Ale ładny nie jest niestety.
    0
  • Users Avatars Mini
    jakub007 pisze: 2003-03-10 18:48
    GPRS, dzisiaj juz nie ma sensu, bo wszyscy opo zniesli ryczlt na wap. A telefon dobry dla mojej pani.
    0
  • Users Avatars Mini
    Adam... pisze: 2003-03-10 19:37
    niczym nowym nie zaskakuje :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Adam... pisze: 2003-03-10 19:39
    a w dodatku mi się nie podoba
    0
  • Users Avatars Mini
    M_I_S_T_E_R pisze: 2003-03-10 20:29
    ja tam nie lubie alcateli . Ten model jednak jest całkiem ładny tylko że za jasny!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    smokeWEED pisze: 2003-03-10 22:41
    te telefony.. dzieje sie z nimi cos podobnego do samochodow, nowe modele- sam nie wiesz czy ci sie podoba czy nie.. mieszane uczucia, a ten telefon alcatela.. hmz.. moze sie podobac, ale moze byc tez odwrotie, ja sam czekam az alcatel wreszcie zaimpletuje do telefonow kolorowe wyswietlacze.. wtedy nadgoni rynek
    0
  • Users Avatars Mini
    0604 pisze: 2003-03-11 13:01
    Calkiem, całkiem ale znów odgrzewanie ile mozna.
    0
  • Users Avatars Mini
    Kuba 16 pisze: 2003-03-11 18:21
    NIgdy nie mialem Alcatela i raczej nigdy nie kupie bo jakos nie moge sie do nich przekonać...
    0
  • Users Avatars Mini
    wilcek pisze: 2003-03-12 00:39
    a mi sie alcatele praktycznie wogole nie podobają :|
    0
  • Users Avatars Mini
    javorus pisze: 2003-03-12 13:55
    mysle ze telefonik warty zwrocenia na niego uwagi
    0
  • Users Avatars Mini
    borysj pisze: 2003-03-12 16:40
    alcatel jest badziewny i tego przekonania nie zmienie po tym jak musiałem uzywac tego telefonu jako słuzbowy przez kilka miesiecy
    0
  • Users Avatars Mini
    pepe pisze: 2003-03-12 18:00
    Wlasnie zanioslem mojego ot 511 do serwisu - juz drugi raz dal sie we znaki klawisz nawigacyjny... Z zalaczonych do powyzszego artykulu zdjec wynika, ze ulepszen w tej kwestii nie wprowadzono, wiec szczerze ODRADZAM potencjalnym napalencom ZAKUP tego telefonu.
    0
  • Users Avatars Mini
    borysj pisze: 2003-03-12 21:29
    alcatel nie jest dobry i tyle wszyscy a moze wiekszosc tak powie
    0
  • Users Avatars Mini
    CellPipe pisze: 2003-03-13 10:20
    No cóż moim zdanie najbrzydszy aparat jaki widziałem. Bardziej nadawałby się chyba do ofert prepaid niż abo.
    0
  • Users Avatars Mini
    maciek603 pisze: 2003-03-13 14:53
    teraz na takie telefony jak on to nie bedzie popytu. teraz kroluje kolor i to teraz za bardzo przystepna cene!
    0
  • Users Avatars Mini
    maciek603 pisze: 2003-03-13 14:59
    i on za ladny to tez nie jest
    0
  • Users Avatars Mini
    maciek603 pisze: 2003-03-13 15:04
    i to zawsze alcatel...
    0
  • Users Avatars Mini
    maciek603 pisze: 2003-03-13 15:05
    dobrze nadaje sie do pre-paida (szczegolnie do badziewiastego popa)
    0
  • Users Avatars Mini
    maciek603 pisze: 2003-03-14 17:44
    Jedna rzecza ktora nalezy pochwalic w tym telefonie to male wymiary i bateria litowo-polimerowa.
    0
  • Users Avatars Mini
    korbel pisze: 2003-03-14 19:44
    zdecydowanie telefon dla mas i to z pewnosci nie w polskim wydaniu.
    0
  • Users Avatars Mini
    _OmegaOne_ pisze: 2003-03-15 00:44
    jeszcze zeby mial kolorowy wyswietlacz i pare innych bajerow i by bylo git.W sumie tak to calkiem niezle sie prezentuje
    0
  • Users Avatars Mini
    borysj pisze: 2003-03-15 01:16
    jest do kitu jak kazdy alcatel
    0
  • Users Avatars Mini
    pvpiotr pisze: 2003-03-15 11:33
    kiepski telefon z dobra bateria a juz najwiekszym minusem tego modelu jest brak nozliwosci polaczena z pctem
    0
  • Users Avatars Mini
    qbus007 pisze: 2003-03-17 16:53
    ten model powinien wyjść rok temu! z wyglądu gorszy od 511
    0
  • Users Avatars Mini
    dejo pisze: 2003-03-17 20:00
    stary już wypada z obiegu
    0
  • Users Avatars Mini
    borysj pisze: 2003-03-18 09:16
    wypada wypada
    0
  • Users Avatars Mini
    ah pisze: 2003-03-19 00:15
    alcatele jakoś nie mogą się przebić na rynku
    0
  • Users Avatars Mini
    ah pisze: 2003-03-19 00:17
    poczynając od ot easy po obecne, zawsze są w tyle
    0
  • Users Avatars Mini
    M_I_S_T_E_R pisze: 2003-03-20 14:14
    telefon łatwo brudzący się i niezbyt podoba mi się wygląd ale za to ma troszke funkcji.
    0
  • Users Avatars Mini
    klimas pisze: 2003-03-21 16:21
    nie podoba mi sie. lubie alcatele ale ten produkt sie niesprzeda
    0
  • Users Avatars Mini
    borysj pisze: 2003-03-22 09:46
    kiedy dacie jakiegos nowego testa komorki ?
    0
  • Users Avatars Mini
    ar2ro pisze: 2003-03-24 11:30
    nie wiem czemu ten telefon powstał, jest ochydny, alcatel powinien zrozumieć że są jakieś belki z których nie wolno schodzić
    0
  • Users Avatars Mini
    cyber2 pisze: 2003-03-24 16:05
    podobno ma wejść we wrześniu Alcatel z kolorem na pre-paid
    0
  • Users Avatars Mini
    SRA2 pisze: 2003-03-24 18:48
    za skomplikowane menu!
    0
  • Users Avatars Mini
    wilcek pisze: 2003-03-25 11:11
    kiepski z wygladu, a poza tym do alcateli mam jakies uprzedzenia.
    0
  • Users Avatars Mini
    wilcek pisze: 2003-03-25 11:12
    baj de łej, czy ktos z was ma Alcatela OT 715 ?, i czy komus udalo sie sciagnac z niego sim locka ?, bo moj znajomy jush od 2 tygodni szuka kogos kto by umial to zrobic
    0
  • Users Avatars Mini
    maciek603 pisze: 2003-03-26 15:33
    Cieniutki. Nikt go nie będzie kupował, bo nawet nie ma koloru.
    0
  • Users Avatars Mini
    maciek603 pisze: 2003-03-26 15:37
    Wszystkie Alcatele są bardzo słabiutkie. Ja czekam na serie Alcatelów z kolorowymi wyświetlaczami.
    0
  • Users Avatars Mini
    maciek603 pisze: 2003-03-26 15:42
    Alcatel w ogóle jest daleko w tyle za najnowszymi rozwiazaniami technoicznymi. Jak oni nie mają nawet ani jednego telefonu na polskim rynku z kolorowym wyświetlaczem.
    0
  • Users Avatars Mini
    emi122 pisze: 2003-03-26 19:57
    Alcatel to "tragiczne" telefony. Nigdy bym sobie takiego nie sprawiła
    0
  • Users Avatars Mini
    szymon_ pisze: 2003-03-28 17:38
    fajny tani telefonik tylko szkoda ze nie mozna go podlacyzc do kompa to chyba jedna z jego wiekszych wad:(
    0
  • Users Avatars Mini
    maciek603 pisze: 2003-03-29 21:53
    Dzisiaj pojawił się jego test na telefonia.wp.pl
    0
  • Users Avatars Mini
    maciek603 pisze: 2003-03-29 21:56
    A co do telefonu, to do jego głównych zalet należą bardzo małe rozmiary, mała waga oraz dość ciekawy design.
    0
  • Users Avatars Mini
    khalon pisze: 2003-03-31 09:54
    Nic mnie nie przekonuje do tego telefonu... I do tego firma- Alcatel... Poza tym w promocjach operatorów jest wiele ciekawszych telefonów i to całkiem tanich... Era górą!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    snajper72 pisze: 2003-04-03 14:58
    czałkiem fajny telefon tylko czegoś mi tu brakuje...
    0
  • Users Avatars Mini
    szymon_ pisze: 2003-04-04 23:59
    to jest dobry telefonik do pre-paid, stosunkowo duzo funkcji do oferowanycj do tej pory w systemie pre-peid sluchawek tam tez trzeba wyeminiac oferte........:))
    0
  • Users Avatars Mini
    Jacek pisze: 2003-04-24 10:29
    widzac ot 511 juz myslalem ze telefony alcatela od tej pory beda ladne stylistycnie. A ten ot525 bbbaaardddzooo mi sie nie podoba :(
    0
  • Users Avatars Mini
    xaliemorph pisze: 2003-04-25 17:34
    Naprawdę ładny telefon tylko że pośród dzisiejszej konkurencji niestety nie ma szans wobec kolorowych wyświetlaczy, javy, czy innych bajerów także za niezbyt wysoką cenę jak np. 6610 w Erze, z tym że Nokia jak zawsze badziewnie telefon produkuje, bo ta nokia juz trzeszczy a alcatela jak widziałem to nie trzeszczał. Cóż jako konkurencja do 3310 czy 3330 miałby duże szanse, a tak spalił na panewce. Dla chętnych jest także i nowszy model OT526 tylko dziwnym trafem nic o nim nie piszą w polskim necie.
    0
  • Users Avatars Mini
    xaliemorph pisze: 2003-04-25 17:35
    Tak poza tym to mam pytano i pewną sugestię. Brakuje mi i to _bardzo_ testów czułości telefonów. Nie wiecie gdzie mógłbym coś takiego znaleźć? Nigdy nie zapomnę mojego wspaniałego Alcatela OTC z wyciąganą antenką (do cholery czemu nie robią takich dzisiaj, przecież co za problem zrobić antenkę chowaną wzdłuż o długości aparatu równocześnie nie produkując jakiegoś kikuta jak to było w starych fonach jak np 5110) ponieważ jak byłem w górach jako jedyny mogłem se słać smsy i cieszyć sie zasięgiem a inni nie (a czasem w górach się to moze przydać), czy jak nad jeziorem mój ojciec musiał dzwonić z mego telefonu bo jego 3330 wogóle nie widziała sieci a przecież jesteśmy w tej samej sieci. Tak więc serdecznie sugeruję by wprowadzić testy czułości fonów i dwa pytam się gdzie można zobaczyć takie testy. Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    SepecaT pisze: 2003-05-05 02:25
    Rzeczywiscie powinni zakonczyc na 512! i dac cos nowego. Ale i tak za jego cene nie kupisz nic lepszego .511 chodzi w komisach po tyle co 3330 a to juz paranoja , a raczej wielka zaleta tego telefonu i innych alcateli i dlatego bardzo lubie ta firme!
    0
  • Users Avatars Mini
    21101982 pisze: 2003-05-08 12:23
    Uważam.że nie ma sensu rozwodzić się nad zaletami tego telefonu.To przecież prawie kopia Ot 511,512.Moim zdaniem Alcatel jest the best.Znudziło mi się już słuchać,i czytać na Gsm on-line niepochlebnych,i krytycznych komentarzy na temat Alcatela.Moim zdaniem Nokie są do bani,tandetne klocowate wzornictwo,a te wymiary!.
    0
  • Users Avatars Mini
    SepecaT pisze: 2003-05-22 18:15
    Moze bys sie tak zamknal...
    0
  • Users Avatars Mini
    Dzabar pisze: 2003-05-22 22:37
    SepecaT : popieram troche przesadza :(
    0
  • Users Avatars Mini
    Dzabar pisze: 2003-05-25 23:47
    fon beznadziejny :(
    0
  • Users Avatars Mini
    kostek-turek pisze: 2003-05-30 17:47
    maly wyswietlacz
    0
  • Users Avatars Mini
    IHAA! pisze: 2003-05-31 00:31
    Bardzo podobny do ot 511.. widze różnice jedynie w kolorze wyświetalnia i w wyglądze.. Jak juz firma Alcatel chciała dać coś nowego, to mogli do tego modelu dożucić kolorowy wyświetlacz + aparat..
    0
  • Users Avatars Mini
    Kenner pisze: 2003-06-02 19:17
    toz to 511 w innej obudowie :))
    0
  • Users Avatars Mini
    gizmo21 pisze: 2003-06-03 02:11
    beznadziejny telefon producenci mysla ze jak juz ma malpe na plecach to cos - beznadzieja!!!!1
    0
  • Users Avatars Mini
    p_i_o_t_r pisze: 2003-06-03 02:22
    co za paskudztwo!
    0
  • Users Avatars Mini
    rafalecitoplus pisze: 2003-06-07 03:02
    beznadziejny wyglad, w porownaniu do najnowszych telefonów jest dość marny jednak jest całkiem nizely, zalezy od wymagań
    0
  • Users Avatars Mini
    kolczatka2 pisze: 2003-06-15 17:36
    Klawiatura zabardzo wystajeee
    0
  • Users Avatars Mini
    Szczepcio pisze: 2003-06-17 23:58
    niezbyt. Jest jakiś podobny do innych alcateli. A tamte są niezbyt
    0
  • Users Avatars Mini
    Szczepcio pisze: 2003-06-17 23:59
    chociaż z tego co widzę, niektórym się podoba. Ale ogólnie nie!
    0
  • Users Avatars Mini
    IHAA! pisze: 2003-06-25 21:04
    Mam nadzieje ze ten joystick na środku nie bedzie tak felerny jak w poprzednich modelach..
    0
  • Users Avatars Mini
    Kenner pisze: 2003-06-26 15:13
    Moim zdaniem ten model w ogole nie ma racji bytu :) Za malo jest zmian w porownaniu do OT511/512. I GPRS wydaje mi sie ze go nie ratuje. Po prostu alcatel chcial zarobic na odgrzewanym kotlecie, nieladnie. Jesli ktos ptzypadkiem chcialby sie zdecydowac na ten model to zdecydowanie bardziej polecam OT715.
    0
  • Users Avatars Mini
    abcd pisze: 2003-07-07 16:26
    Dlaczego te Alcatele mają takie małe wyświetlacze???
    0
  • Users Avatars Mini
    Diamantez pisze: 2003-10-01 14:23
    Ten model mógłby zostać następca modelu OT311, a nie OT511 :) Bardzo odstaje od dzisiejszych standardów...
    0
  • Users Avatars Mini
    orko1990 pisze: 2004-09-08 00:28
    Mi sie podoba , tylko debile uznają, że to "złomstwo"
    0
  • Users Avatars Mini
    qbek pisze: 2004-12-11 00:24
    Zawsze chciałem mieć ten model, lecz nigdy go sobie nie kupilem. Szkoda ...
    0
  • Users Avatars Mini
    nofate pisze: 2006-03-08 19:48
    Śmiech na sali, poprostu brak słów, no ale to przecież Alcatel hehe
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: