Ponad pół miliona Polaków korzysta już z aplikacji ProteGO Safe, która informuje o kontakcie z koronawirusem.
Ministerstwo Cyfryzacji nie precyzuje, czy 0.5 mln to ilość pobrać, czy rzeczywiście działających programów.
Główne zadanie ProteGO Safe to wysyłanie powiadomień o kontakcie z koronawirusem.
Apkę można pobrać za darmo ze sklepów Google Play lub AppStore. Po pobraniu wystarczy ją zainstalować i uruchomić. Na tym etapie najważniejsze jest włączenie funkcji tzw. monitorowania ryzyka.
Dzięki włączonemu Bluetooth aplikacja stale monitoruje nasze otoczenie w poszukiwaniu innych urządzeń, na których także jest zainstalowana. Jeśli znajdzie takie urządzenie – a kontakt naszego telefonu z tym urządzeniem potrwa dłużej niż 15 minut i będzie miał miejsce w odległości poniżej 2 metrów – nasz telefon (ale i urządzenie drugiego użytkownika) zapamięta to „spotkanie”.
Informacje na ten temat urządzenia będą trzymały w swojej pamięci przez 14 dni. Aplikacja nie zbiera żadnych danych o użytkownikach, w tym ich lokalizacji. Zbiera jedynie informacje o spotkaniach urządzeń, które są zupełnie anonimowe. Jeśli w trakcie tych 14 dni osoba, z którą mieliśmy nawet nieświadomy kontakt, a której urządzenie spotkało się z naszym, zachoruje – po pozytywnym wyniku testu, zadzwoni do niej pracownik Centrum Kontaktu. Zapyta ją, czy ma aplikację ProteGO Safe (pracownicy Centrum Kontaktu nie wiedzą, kto korzysta z apki, dzwonią do wszystkich, którzy otrzymują pozytywny wynik testu na koronawirusa). Jeśli chory potwierdzi, że korzysta z ProteGO Safe – pracownik Centrum Kontaktu przekaże mu unikalny numer PIN. Poinstruuje też, gdzie w aplikacji ten numer wprowadzić.
Jeśli chory wprowadzi otrzymany numer – najpóźniej w ciągu doby, na ekranach urządzeń innych użytkowników aplikacji, z którymi miał kontakt w trakcie ostatnich 14 dni, wyświetli się odpowiednie powiadomienie. Wraz z tą informacją wszystkie te osoby dostaną wskazówki, co robić dalej.
ProteGO Safe - mity:
Pobieranie aplikacji ProteGO Safe: