Apple ogłosił, że w 2022 r. w App Store udaremniono potencjalnie fałszywe transakcje o wartości przekraczającej 2 miliardy USD.
Do tego odrzucono blisko 1,7 miliona zgłaszanych do udostępnienia aplikacji.
W ubiegłym roku firma Apple usunęła za oszustwa i nadużycia 428 000 kont deweloperów i 282 miliony kont klientów.
W 2021 r. Apple zablokował ponad 802 000 kont deweloperów za potencjalnie oszukańcze działania. W 2022 r. liczba ta spadła do 428 000, co jest po części zasługą nowych metod i protokołów pozwalających App Store blokować tworzenie potencjalnych kont oszustów. Ponadto odrzucono niemal 105 000 wniosków o rejestrację w programie Apple Developer Program ze względu na podejrzenie niebezpiecznych działań. W ten sposób uniemożliwiono sprawcom nadużyć przesłanie aplikacji do App Store.
W 2022 r. Apple ochronił użytkowników przed niemal 57 000 niezaufanych aplikacji pochodzących z podejrzanych sklepów. Niezweryfikowane sklepy dystrybuują szkodliwe oprogramowanie, które podszywa się pod popularne aplikacje lub wprowadza w nich modyfikacje bez zgody ich twórców.
W samych tylko ostatnich 30 dniach Apple zablokował prawie 3,9 miliona prób zainstalowania lub uruchomienia aplikacji nielegalnie dystrybuowanych za pośrednictwem programu Developer Enterprise Program, który ułatwia dużym organizacjom wdrażanie wewnętrznych aplikacji dla pracowników.
Na etapie prac programistycznych Xcode regularnie kontroluje, czy aplikacje mają certyfikaty poświadczające korzystanie z uwierzytelnionych technologii oraz czy spełniają minimalne wymagania stawiane przez App Store. Po tym, jak deweloper prześle aplikację do App Store Connect, przeprowadzane są dodatkowe kontrole weryfikujące, czy aplikacja nie odwołuje się do prywatnych interfejsów API i czy jest wolna od znanego szkodliwego oprogramowania. Na etapie weryfikacji każde zgłoszenie jest uważnie rozpatrywane przez członka zespołu App Review, tak by zyskać pewność, że aplikacja spełnia standardy Apple dotyczące jakości i bezpieczeństwa.
Zespół App Review weryfikuje średnio 100 000 zgłaszanych aplikacji tygodniowo, a blisko 90 procent z nich otrzymuje ocenę w ciągu 24 godzin. W 2022 r. zespół App Review zweryfikował ponad 6,1 miliona zgłoszonych aplikacji i pomógł przeszło 185 000 twórcom w udostępnieniu ich pierwszej aplikacji w App Store. Odbył też ponad 20 000 rozmów telefonicznych z deweloperami, aby ułatwić im zdiagnozowanie i rozwiązanie problemów stanowiących podstawę do odrzucenia zgłoszenia.
W zeszłym roku do App Store nie przyjęto ponad 153 000 zgłoszonych aplikacji ze względu na spam, podszywanie się pod inne aplikacje lub wprowadzanie użytkowników w błąd. Z kolei blisko 29 000 zgłoszeń odrzucono ze względu na zawartość ukrytych lub nieudokumentowanych funkcji. Zdarza się, że aplikacje próbują uzyskać dostęp do prywatnych danych użytkowników bez ich wiedzy lub zgody. W 2022 r. odrzucono blisko 400 000 zgłoszonych aplikacji, które naruszały prywatność.
W całym zeszłym roku Apple przetworzył ponad miliard ocen i recenzji.
App Store uruchomiono w 2008 r.