W ASTER jest już ponad 55 tysięcy aktywnych kart SIM. Tylko w ciągu 3 ostatnich miesięcy operator pozyskał 10 tysięcy nowych abonentów. Spółka wprowadziła telefonię komórkową przed dwoma laty i była pierwszym operatorem wirtualnym (MVNO), który zdecydował się na sprzedaż usług w abonamencie (post-paid).
"Jesteśmy zadowoleni z wyników. Telefonię komórkową od chwili jej wprowadzenia na rynek traktujemy jako usługę dodatkową, uzupełniającą ofertę telewizji i Internetu oraz telefonii stacjonarnej. Przyjęliśmy więc nieco inną strategię niż pozostali gracze. Telefonię komórkową kierujemy do klientów, którzy korzystają już z innych naszych usług i którzy nas znają. Jak widać, taki model doskonale się sprawdza." – tłumaczy Joanna Pasynkiewicz, Wiceprezes Zarządu ASTER.
Strategia jaką przyjął ASTER jako operator MVNO, jest odmienna od konkurentów także z innego powodu. Wszystkie działania związane z obsługą klientów operator realizuje własnymi siłami. Co więcej, ASTER posiada też własny system bilingowy, dysponuje swoim call center i siecią obsługi klienta.
"To pozwala ograniczać koszty działania, bo w praktyce dzierżawimy od PTK Centertel jedynie sieć telekomunikacyjną. Jednocześnie klienci otrzymują jedną fakturę za kilka usług i mogą liczyć na niższe ceny ich zakupu w pakiecie. To jeden z powodów, dla których liczba abonentów stale rośnie." – przekonuje Joanna Pasynkiewicz.
Zdaniem Wiceprezes Zarządu ASTER, pozyskanie blisko 60 tys. abonentów telefonii komórkowej jest także efektem wprowadzonych w ofercie zmian i utrzymania niskich cen.
W tym roku ASTER planuje wprowadzenie nowych planów taryfowych i usług we współpracy z zewnętrznymi dostawcami. Spółka zapowiada także dalszy rozwój oferty Internetu mobilnego.