Firma Audytel oceniła opłacalność hurtowej oferty Info-TV-FM dla operatorów komórkowych. Treść oceny poniżej:
Spółka Info-TV-FM pod koniec września uruchomiła komercyjną sprzedaż usług mobilnej telewizji. Przedstawiła wówczas hurtową ofertę świadczenia usług multimedialnych. Według cenników miesięczna opłata za klienta korzystającego z pakietu podstawowego to 1,30 zł. Za każdy program płatny przewidziano opłatę 0,80 zł, przy czym wartość ta może się zmienić w zależności od ostatecznej listy kanałów płatnych. Do powyższych opłat doliczyć należy miesięczną opłatę za dostęp do sieci, która maleje wraz z liczbą korzystających klientów. Początkowa stawka (do 50 tys. użytkowników) to 1,6 mln zł miesięcznie. Następnie stawki maleją o 40 tys. zł przy pozyskiwaniu kolejnych 50 tys. abonentów. Najniższa opłata abonamentowa dostępna jest dla 450 tys. (lub więcej) abonentów i wynosi 1,24 mln zł. Opłata instalacyjna to 2 mln zł, przy czym opłaty tej nie pobiera się jeśli umowa zostanie podpisana przed końcem 2009 roku, lub zmniejszana jest ona o połowę w przypadku podpisania przed tym terminem listu intencyjnego.
Pomijając opłaty instalacyjne miesięczny koszt, który mogą ponieść operatorzy w przeliczeniu na jednego klienta, zawiera się w przedziale od 32,50 zł (po przekroczeniu bazowej ilości 50 tys. klientów) do 4,06 zł przy obsługiwaniu 450 tys. użytkowników.
Do tych kwot operatorzy muszą doliczyć koszty pozyskania i obsługi klienta oraz marżę. Według szacunków operatorów oferta telewizji mobilnej będzie atrakcyjna przy koszcie końcowym na poziomie maksymalnie kilkunastu złotych. Tak więc operatorzy przed pozyskaniem krytycznej liczby użytkowników (około 150 - 250 tys.) musieliby dopłacać do nierentownej usługi.
Dobrą stroną takiej sytuacji dla konsumentów jest to, że telewizja mobilna jest już dostępna bezpłatnie, i możliwe, że będzie ona w celach promocyjnych działała w tym trybie do czasu znalezienia przez spółkę Info-TV-FM klienta hurtowego. Jak dotąd zainteresowanie ofertą wyraziły telewizje kablowe: Cyfrowy Polsat, Vectra, UPC i Inea, podpisując ze spółką list intencyjny. Wprowadzenie telewizji mobilnej przez pozostałych operatorów jest tylko kwestią czasu i z pewnością nastąpi przed Euro 2012, ale jak na razie czekają oni na lepsze warunki.