Z badania TNS Telecoms Index, przeprowadzonego przez TNS OBOP wynika, że 76% gospodarstw domowych korzysta z usług telefonii stacjonarnej. Prawie wszyscy (99,9%) przeprowadzają rozmowy lokalne. 87% dzwoni międzymiastowo, a 1/3 międzynarodowo.
Wykres 1. Usługi podstawowe telefonii stacjonarnej
Z usług dodatkowych respondenci korzystają rzadziej. Przykładowo, 8% respondentów posiadających telefon stacjonarny łączy się z Internetem poprzez modem, wykorzystując numer dostępowy operatora. Blisko 8% otrzymuje rachunki szczegółowe (tzw. billingi).
Z poczty głosowej korzysta 4% użytkowników telefonii stacjonarnej, zaś 3% zastrzegło swój numer.
Z usług wymagających nowoczesnych central telefonicznych, typu identyfikacja numeru, czy ISDN, korzysta zaledwie 1% użytkowników.
Wykres 2. Usługi dodatkowe telefonii stacjonarnej
Im wyższe wykształcenie użytkowników telefonii stacjonarnej, tym częściej korzystają z usług dodatkowych operatora. Aż 21% użytkowników telefonii stacjonarnej o wykształceniu wyższym korzysta z dostępu do Internetu przez modem, podczas gdy z wykształceniem podstawowym siedem razy mniej (3%).
Wykres 3. Korzystanie z wybranych usług dodatkowych telefonii stacjonarnej ze względu na wykształcenie
Podobna zależność występuje w przypadku dochodu na osobę w gospodarstwie domowym. Im wyższy dochód na osobę, tym większy odsetek respondentów korzysta z dostępu do Internetu, billingów, czy poczty głosowej.
Wykres 4. Korzystanie z wybranych usług dodatkowych telefonii stacjonarnej ze względu na dochód na osobę w gospodarstwie domowym.