Będą SMS-y w sieci TP

Newsy
Żródło: GW, Fincom Poland
Opinie: 49

Fincom Poland w styczniu wprowadzi w Polsce usługę przesyłania SMS-ów i maili ze zwykłego telefonu stacjonarnego. Wyłączny przedstawiciel Microcom w Polsce zaprezentował urządzenie nazwane Microcom Phone Buddy Expert. Wzbogaca ona tradycyjny telefon biurkowy o możliwość wysyłania i odbierania SMS-ów do 480 znaków, wysyłania maili, faksów, identyfikacji numeru dzwoniącej do nas osoby, książkę telefoniczną na sto numerów oraz zapamiętywanie nieodebranych połączeń.

Microcom Phone Buddy Expert to podłączona do telefonu przystawka wyposażona w normalną klawiaturę i spory wyświetlacz LCD. Za pomocą tego urządzenia można będzie wysyłać SMS-y zarówno na telefony komórkowe, jak i na inne telefony stacjonarne. Jeśli aparat stacjonarny adresata nie jest wyposażony w przystawkę, wiadomość zostanie zamieniona na odczytaną mu przez komputer do słuchawki.

Microcom Phone Buddy Expert ma kosztować około 350 zł. Urządzenie zadebiutuje komercyjnie na rynku najpóźniej w połowie stycznia. Wtedy też Fincom uruchomi w Polsce w oparciu o linię 0-700 Telekomunikacji Polskiej swoje centrum SMS-owe pozwalające na masowe świadczenie usługi (podczas prezentacji korzystano z centrum SMS-owego w Hradec Kralove). Cena za wysłanie wiadomości ma być zbliżona do oferowanej przez operatorów komórkowych.

Równocześnie MICROCOM CE wprowadzi na rynek prostszy model Microcom Phone Buddy Comfort, bez zaawansowanego wyświetlacza oraz bez możliwości obsługi SMS banking'u, ale w niższej cenie 249 PLN brutto.

Szef międzynarodowej Fincom Group Martin Kosut nie chciał podać prognoz, ile nowych urządzeń (obecnie produkowanych w Czechach) firma spodziewa się sprzedać w Polsce, gdzie sama TP ma blisko 11 mln abonentów. "Oceniamy, że w ciągu dwóch lat pięć do 10 proc. użytkowników stacjonarnych linii w Polsce będzie korzystać z możliwości wysyłania ze swoich telefonów SMS-ów i e-maili" - ocenia Kosut. "Połowa z nich będzie w tym celu zapewne używać nowoczesnych aparatów telefonicznych, a połowa wybierze przystawki z klawiaturą i wyświetlaczem, czyli wygodniejsze w użyciu" - spodziewa się szef Fincom.

Opinie:

Opinie archiwalne (49):

Komentuj

Komentarze / 49

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Kilof pisze: 2002-12-04 08:15
    wow, a ja juz stracilem nadzieje.... ale czy za kilka lat telefonia stacjonarna bedzie sie oplacala? Walcza jak moga :)
    0
  • Users Avatars Mini
    BOSSNOKIA pisze: 2002-12-04 08:15
    WOW!DOBRE!
    0
  • Users Avatars Mini
    BOSSNOKIA pisze: 2002-12-04 08:17
    Ale czy to znaczy że ze zwyklego bezprzewodowca z ta przystawka,bede mogl pisac SMSy na inny podobny?Jak oni to odczytaja,chyba na tej przystawce,nie?Ciekawe jaka oplata bedzie..?
    0
  • Users Avatars Mini
    BOSSNOKIA pisze: 2002-12-04 08:18
    Ale np.ja mam bezprzewodowy ale bez wyswietlacza to juz nic nie zdzialam...:(
    0
  • Users Avatars Mini
    Ed pisze: 2002-12-04 08:19
    Nareszcie właściwy krok, widzę spore możliwości zastosowania w warunkach biurowych. Pozdrawiam.
    0
  • Users Avatars Mini
    rafalsambor pisze: 2002-12-04 09:13
    Cena jednak wysoka! Za wyjątkiem SMS wszystko co opisane jest powyżej daje już dziś ISDN. Przy okazji w najuboższej wersji ISDN mam dwie linie telefoniczne w cenie jednej. Dla mnie nie warto...!
    0
  • Users Avatars Mini
    GAGA pisze: 2002-12-04 09:25
    Dawno było wiadomo, że tak można SMS ze stacjonarnego. Tylko problem był w aparatach. Teraz chyba ta przystawka załatwi wszystko. Świetny pomysł ale cena powinna być niższa od tych oferowanych przes operatorów GSM, bo po co to by wprowadzali.Pewnie będzie kilka SMSów w abonamencie. Zobaczymy.
    0
  • Users Avatars Mini
    stiepan pisze: 2002-12-04 10:12
    Pomysl swietny, ciekawe czy kiedy TPSA to wprowadzi w zycie (ale tak, zeby NAPRAWDE dzialalo!)
    0
  • Users Avatars Mini
    bartae pisze: 2002-12-04 10:19
    Pochwala TP SA idzie do przodu
    0
  • Users Avatars Mini
    Rapidos pisze: 2002-12-04 10:47
    No gratuluje, aczkolwiek uwieze jak zobacze ze dziala Pozdrawiam Wszystkich
    0
  • Users Avatars Mini
    Brawurka pisze: 2002-12-04 10:59
    co do pomysłu to może nie najgorszy, cena przystawki droga ale do przyjecia pod warunkiem że SMS-y będą o wiele tańsze, inaczej to nie ma sensu, zawsze można wziąc komurę i szybko wystukać,druga sprawa smsy można wysyłać na wszystkie kom. a z tym ustrojstwem bedzie trzeba pamietać kto ma a kto nie, i zaletą smsu jest to że każdy może go szybko przeczytać a tutaj tylko wtedy jeśli jest w domu. Cała sprawa jest mocno ryzykowna, przy smsach w tej samej cenie co w GSM.
    0
  • Users Avatars Mini
    Brawurka pisze: 2002-12-04 11:02
    ... nic nie ma o odbieraniu SMS-ów a to by buya całkowita pomyłka!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    jarpol pisze: 2002-12-04 11:17
    Ja sie ciesze z identyfikacji w nieisdn. Bo smsy i tak najwygodniej pisze sie na kompsie :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-12-04 11:45
    Czyli cos w rodzaju stacjonarnej komorki! Ciekawe rozwiazanie, ale troche cena za wysoka! Moze pojawie sie jakies promocje na to urzadzonko po nowym roku!????
    0
  • Users Avatars Mini
    spiro pisze: 2002-12-04 11:53
    wreszcie! a co z bilingiem sekundowym panowie z tepsy?
    0
  • Users Avatars Mini
    WojtekX pisze: 2002-12-04 12:02
    Ta przystawka jest w cenie zestawów prepaid!!! Ja bym wybrał prepaida do smsow w domu!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    efen pisze: 2002-12-04 12:15
    kurde czy to sie wogole oplaca jednak co komorka to komorka ,przeciez stacjonarki nie wezme do miasta a poco miec dwa telefony wystarczy jeden
    0
  • Users Avatars Mini
    staples pisze: 2002-12-04 12:27
    Ciekawe tylko czy to się będzie opłacać??????
    0
  • Users Avatars Mini
    Lajkonik pisze: 2002-12-04 12:28
    Brawurka: "...Jeśli aparat stacjonarny adresata nie jest wyposażony w przystawkę, wiadomość zostanie zamieniona na odczytaną mu przez komputer do słuchawki." i wszystko jasne, ciebie jako ewentualnego wysyłającego też to dotyczy :))
    0
  • Users Avatars Mini
    bodopl pisze: 2002-12-04 12:47
    wolałbym zeby Tepsa sama to wprowadziła bez pośrednictwa obcych firm (co najwyżej mogła by zlecić wykonanie infrastruktury) ten numer na 0-700 nic dobrego nie wróży. W wielu przypadkach jest on na stałe zablokowany a w końcu nawet cena 1 impulsu za sms wydaje się nieco wygórowana. W końcu w 3 minuty mozna zadzwonic i przekazać każdą wiadomość (tym bardziej ze mozna to zrobic bezposrednio na poczte głosową)
    0
  • Users Avatars Mini
    ciekaw pisze: 2002-12-04 13:02
    TP SA zaczyna wchodzić do UE. No a taki smsik na 0-700 to dopiero będzie kosztował... poza tym ta wiadomość odczytana do słuchawki dla osób które nie kupią przystawki, to dopiero będzie jazda, albo w drugą stronę hehehehehe... Na a co an to Netia?
    0
  • Users Avatars Mini
    PLUS + pisze: 2002-12-04 13:14
    Jestem pewien, że ta usługa nie bedzie się cieszyć dużym zainteresowaniem. Od ponad roku taka usługa jest oferowana w Niemczech, ale z doświadczenia wiem, że nie ma dużego wzięcia. W końcu SMS możesz wysłać z każdego miejsca na ziemi, a telefon stacjonarny nie zabierzesz nigdzie. I jeszcze aktywacja 350 PLN - no chyba, że SMS-y będą kosztowały z 0,01 PLN. Ogólnie do kitu. PZDR.
    0
  • Users Avatars Mini
    mlukas pisze: 2002-12-04 13:33
    dobre !!! ciekawe jak z opłatami
    0
  • Users Avatars Mini
    bodopl pisze: 2002-12-04 13:42
    sprzęt wyglada całkiem całkiem tylko czy ludzie przyzwyczajeni do telefonów za symboliczną złotówke bedą chcieli na to wyłożyć 350 zł
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2002-12-04 14:11
    Nie powiedziałbym, że pomysł spóźniony Fawu. Czy to takie powszechne jest w Europie? Ja jestem już przygotowany na esemesy w sieci stacjonarnej, nawet mam stosowny aparacik... Oczywiście zobaczymy jak wygodnie będzie wysyłać esemesy (z odbiorem pewnie nie będzie problemu), no i cena... W każdym razie na pewno będę korzystał. Trzeba zaznaczyć, że aby móc odbierać esemesy trzeba mieć aktywny CLIP - to w tepsie 3 złote netto kosztuje :-( Ale dobrze, że działa - jake fajne te Siemensy ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2002-12-04 14:13
    Ach! Ta "przystawka"! Mozna kupić - ma klawiaturę, ale można też 2w1 mieć - porządny telefon cyfrowy (DECT) z tymi funkcjami. A pisać esemesy z klawiatury numerycznej jakoś "normalniej" - przyzwyczajenie swoje robi ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    nut pisze: 2002-12-04 14:15
    i po co to komu, jak coraz wiecej osob ma komorki????
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2002-12-04 14:19
    nut, ale nie wszyscy, ja mimo, że mam (niejedną na dodatek) z pewnością skorzystam :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    mrydlewski pisze: 2002-12-04 15:22
    Ciekawe jaki bedzie koszt jednego smsa z Tepsy
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2002-12-04 15:39
    szmata - zadzwoń do BOK-u - dowiesz się o wszystko ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    marek pisze: 2002-12-04 16:27
    coz znajac nasza kochana firme zajmujaca sie swiadczeniami uslug telekomunikacyjnych to pewnie niezle sobie policzy za takiego smsa... a po za tym zgadzam sie z wami ze ta usluga jest zbyt pozno zeby zdobyla duzo klientow. U nas zbyt mocno(i bardzo dobrze) roziwjaja sie sieci komorkowe a po za tym nie zapominajmy ze ze pare lat to wszyscy bedziemy wysylac mmsy a nie smsy!
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-12-04 17:02
    sms-y sa przeznaczone przedewszystkim dla młodzierzy i osób,które chcą zaoszczędzić na rozmowach więc cena 350zł za aparat i wysy łanie sms-a przez nr 07000,to zadna konkurencja dla prepaidów.
    0
  • Users Avatars Mini
    raror pisze: 2002-12-04 20:07
    wkoncu!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    looc pisze: 2002-12-04 20:37
    ooo.,. nie wroze takim urzadzeniom popytu. z domu smsa latwiej (i taniej) wyslac s komputera, a tych juz coraz wiecej w domach. nawet bez stalego dostepu do sieci, przez 1 imupuls = 3 min. = ok. 30 gr. polaczenia modemowego mozna wyslac z 10 smsow, wiec cena uslugi musialaby byc smiesznie niska. do tego penetracja rynku komorkowego jest tak wysoka, ze kazdy, kto uzywa smsow, ma juz telefon komorkowy.
    0
  • Users Avatars Mini
    BOSSNOKIA pisze: 2002-12-04 22:57
    Ciekaw jestem wlasnie tej ceny ze sesemesy,moze walną po mniej niz 10gr :) DOBRZE BYbylo!
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2002-12-04 23:09
    Dlaczego wszyscy mówią o wysyłaniu esemesów - to urządzenie jak i inne (seria telefonów Siemensa Gigaset 4000) potrafią również odbierać esemesy. I chociażby z tego powodu warto z tej możliwości korzystać. Jak mówiłem wcześniej - ja dysponuję aparatem, który potrafi odebrać/wysłać esemesa, więc czekam na tę usługę, jak wielu innych - dla możliwości ODBIERANIA esemesów :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    PLUS + pisze: 2002-12-04 23:44
    Skoro wiele osób korzysta z telefonów komórkowych to są to przecież telefony osobiste. Skąd będę na przykład wiedział, że o 20:05 koleś jest w domu czy zastanę go pod komórką. Usługa może sprawdzić się jedynie jeśli będzie tania, osoby tak jak wlo ( ma już taki aparat ) oraz tym co mają wstręt do komórek z róznych powodów. Np. za grube palce...PZDR
    0
  • Users Avatars Mini
    PLUS + pisze: 2002-12-04 23:44
    a tak przy okazji MMS to jest przyszłość....HEY
    0
  • Users Avatars Mini
    korse pisze: 2002-12-05 09:10
    Za drogi interes faktycznie lepiej kupić pre-paida i przynajmniej prawie wszedzie jestes w zasiegu.
    0
  • Users Avatars Mini
    bartae pisze: 2002-12-05 10:12
    Zapowiadana cena porównywalna za połączenia do op komórkowych pod numerem 0700 - koń by sie uśmiał
    0
  • Users Avatars Mini
    voight pisze: 2002-12-05 10:20
    Nie jest to dobry pomysl, jezeli sie sle do kogos sms'a na komorke to jego tresc jest scisle adresowana do konkretnej osoby (posiadacza komorki) natommias do stacjonarki w domu maja dostep zazwyczaj conajmniej trzy osoby, pewnie bylibyscie zadowoleni jakby kumpel cos do was napisal, a sms'a przeczytala by wasza zona albo matka.
    0
  • Users Avatars Mini
    BOSSNOKIA pisze: 2002-12-05 13:02
    Szkoda ze te przystawki nie sa tansze,ale moze da sie znalezc za mniejsza kase na free ryneczku? :)
    0
  • Users Avatars Mini
    bodopl pisze: 2002-12-05 13:32
    ja obstawiam że te stacjonarne sesemesy bedą po 50-70 gr - kto liczy a duzo mniej zapewne srogo sie zawiedzie. Przecież tepsa musi sciagnąc dla siebie minimum 30 gr za impuls , a gdzie jeszcze zysk niezależnego operatora który bedzie to obsługiwał i ładował kase w przystawki
    0
  • Users Avatars Mini
    BOSSNOKIA pisze: 2002-12-05 13:38
    bodopl:Niestety pewnie masz racje i tak bedzie :(
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-12-06 10:02
    Po wielkosci tej zabawki mozna sobie pomyslec, ze wracaja czasy Centertela! ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    logi pisze: 2002-12-08 00:46
    jest to stacjonarne urzadzenie, więc dla wygody obsługi nie może być za małe
    0
  • Users Avatars Mini
    survivor pisze: 2002-12-08 18:25
    Ale będę SMSował przez TP, he he he
    0
  • Users Avatars Mini
    grzebyk5 pisze: 2002-12-11 02:11
    Pomysl godny uwagi!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    ciekaw pisze: 2002-12-22 11:42
    Wszystko fajnie, ale...sms zazwyczaj kierowany jest do konkretnej osoby, więc zniknie jakaś intymność... bo do końca nie będzie wiadomo kto taką wiadomość odczyta w stacjonarnym jeśli w domu mieszka kilkuosobowa rodzinka :-))))
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: