BLIK - polski system płatności mobilnych, po miesiącu funkcjonowania w aplikacjach banków - założycieli, ma 0,5 mln "użytkowników". Nie jest to liczba osób, które korzystają z tej usługi, a jedynie liczba osób, które mogą z niej skorzystać, bo jest już zinegrowana ze standardową aplikacją bankową danego banku.
Jako pierwsi z możliwości nowego systemu dostarczanego przez PSP mogą skorzystać klienci: Alior Banku, Banku Millennium, Banku Zachodniego WBK, ING Banku Śląskiego, mBanku, w tym Orange Finanse oraz PKO Banku Polskiego i Inteligo. W drugim kwartale roku planowane jest podłączenie kolejnego banku.
System płatności mobilnych BLIK został uruchomiony 9 lutego bieżącego roku. Umożliwia on płatności telefonem w sklepach tradycyjnych i internetowych. Pozwala także na wypłacanie telefonem gotówki z bankomatów. Już teraz BLIKIEM można płacić w ok. 35 tys. punktów akceptacji, w tym w ponad 12 000 sklepów internetowych. Gotówkę można wypłacać w ok. 5500 z bankomatów należących do: Banku Millennium, Banku Zachodniego WBK, ING Banku Śląskiego oraz PKO Banku Polskiego.
Sieć akceptacji płatności mobilnych BLIK rośnie. W planach na najbliższe miesiące przewidziano osiągnięcie 150 tys. punktów, w najbardziej popularnych sieciach handlowych. Będzie to możliwe dzięki umowom podpisanym z eService, First Data Polska, PayTel, ITCARD, Dotpay, Przelewy 24 i z innymi agentami rozliczeniowymi dostarczającymi usługi oparte na terminalach POS oraz opcje płatności w eCommerce.