We wrześniu rusza akcja pod nazwą Moja Pierwsza Komórka, organizowana w ramach działań społecznej odpowiedzialności biznesu firmy CenterNet. Celem akcji jest rozpropagowanie zasad racjonalnego używania przez dzieci telefonów komórkowych. Maskotka programu, czyli Fonio pokaże naszym pociechom jak bezpiecznie korzystać z komórki.
Bohaterem akcji Moja Pierwsza Komórka jest Fonio – postać, która w zabawny sposób przedstawia zasady z zakresu savoir-vivre, bezpieczeństwa oraz odpowiedzialności związanej z posiadaniem telefonu komórkowego. Dzięki temu, niezwykle istotne treści przekazywane są dzieciom w sposób przystępny, ułatwiający ich zrozumienie i zapamiętanie.
„Jesteśmy zdania, że na biznesie spoczywa poważny obowiązek odpowiedzialności społecznej” – mówi Grzegorz Tomczyk, Wiceprezes CenterNet S.A., firmy organizującej akcję. „Chcemy, aby zasady Mojej Pierwszej Komórki stały się pomocnym narzędziem dla rodziców, którzy zdecydowali się na zakup pierwszego telefonu komórkowego dla dziecka.” – dodaje Anna Gołębicka, Dyrektor Marketingu w CenterNet S.A.
Konferencja prasowa promująca akcję jest planowana na drugą połowę września 2008 r. Moja Pierwsza Komórka będzie mieć charakter programu opatrzonego własnym logo, z własną stroną internetową i nie będzie on łączył się z działaniami komercyjnymi firmy. Honorowy patronat nad akcją objął Urząd Komunikacji Elektronicznej. Dotychczas – jako główni partnerzy – w akcję zaangażowali się: instytut badawczy Millward Brown SMG/KRC oraz Radio ZET i specjalistyczna sieć sprzedaży sprzętu cyfrowego - firma Vobis.
Firma CenterNet S.A. w listopadzie 2007 roku firma wygrała przetarg na wykorzystanie częstotliwości GSM w paśmie 1800 GHz.