Commerzbank AG z siedzibą we Frankfurcie nad Menem zlecił firmie Siemens branża ICN przejęcie, obsługę i rozwój całej swojej infrastruktury telekomunikacyjnej. W ramach nowatorskiego modelu biznesowego Siemens przejmie cały sprzęt telekomunikacyjny centrali i oddziałów Commerzbanku i odda go bankowi w leasing. Ten model finansowania został opracowany przez dział usług finansowych Siemensa (Siemens Financial Services - SFS), odpowiedzialny także za stronę finansową transakcji. Umowa zakłada standaryzację i modernizację technologii. Podstawowym powodem podjęcia tej decyzji przez Commerzbank był fakt, że modernizacja jego infrastruktury telekomunikacyjnej będzie miała charakter przyszłościowy, zostanie przeprowadzona przez jedną firmę i że jednocześnie będzie mogła się odbywać jej stopniowa migracja do wykorzystującej protokół internetowy (IP) komunikacji nowej generacji. Ponadto poprawi to bilans banku i przyniesie długofalowe oszczędności. Kontrakt o łącznej wartości 33 mln EUR będzie obowiązywał przez sześć lat.
W ramach tego kontraktu Siemens ujednolici całą infrastrukturę Commerzbanku na bazie konwergentnej architektury HiPath, wymieni produkty innych firm na HiPath i zmniejszy liczbę systemów przez dodatkowe działania centralizacyjne. Ponadto Siemens przejmie obsługę rozwiązania w całych Niemczech, włączając w to ewentualną zmianę infrastruktury telekomunikacyjnej w przypadku zmian organizacyjnych powodujących przesunięcia kadrowe.
Migracja do rozwiązania HiPath z komunikacją opartą na protokole IP będzie się odbywała stopniowo, przy wykorzystaniu posiadanych zasobów sieci i dotychczasowych inwestycji, co przyniesie dodatkowe oszczędności. Współpraca z Siemensem zapewni Commerzbankowi technologię i finansowanie z jednego źródła. Dzięki temu bank skorzysta z optymalnej obsługi i najnowocześniejszych rozwiązań bez większego wysiłku organizacyjnego. Zaletą tego modelu biznesowego jest to, że bank będzie miał przez cały czas wgląd w koszty i dane inwentaryzacyjne. Centralne zarządzanie systemem w siedzibie Commerzbanku we Frankfurcie pozwoli ujednolicić procesy w systemie zarządzania finansowego. Dodatkowy efekt synergii zapewni współużytkowanie systemów i nowych technologii przez wszystkie oddziały. Decyzje w sprawie dodatkowych innowacji technicznych będą podejmowane wspólnie przez obie firmy. Nie jest to zatem klasyczny model outsourcingu; w odróżnieniu od takich systemów, opracowany przez SFS model "sprzedaży i leasingu" pozostawia Commerzbank możliwość decydowania.