Dialog przedstawił dziś zarysy swojej strategii na najbliższe lata. Maksymilian Bylicki, wiceprezes KGHM i szef rady nadzorczej Dialogu, stwierdził, że poważny operator w Polsce musi mieć co najmniej 1 mln klientów i 1 mld przychodów. Dialog chce takie parametry osiągnąć do 2010 r. poprzez własne inwestycje w sieć, w ramach rozpoczęcia działalności jako MVNO oraz poprzez przejęcia innych operatorów. Bylicki nie zdradził jakie firmy Dialog chce przejąć. Według zarządu Dialog jest także gotowy do działania na obcej infrastrukturze w modelach WLR, BSA, LLU. Do grudnia 2009 r. firma chce pozyskać przynajmniej 0.5 mln nowych klientów.
W swojej strategii rozwoju DIALOG stawia przede wszystkim na rozwój usług DSL. Teraz z internetowej oferty DIALOGu korzysta 100 tysięcy abonentów, w tym 63 tysięcy z usług opartych o technologię DSL. Liczba ta ma do końca 2007 roku osiągnąć poziom 150 tysięcy. W grudniu 2006 r. wystartuje pilotaż usług triple play (głos, internet i iptv). Każdy abonent otrzyma możliwość konstruowania własnej oferty. IPTV będzie składała się z następujących elementów:
video on demand
tv pauza - time shift
PVR
pakiety tematyczne, pakiety premium
Osiągane przychody z działalności podstawowej wykazują tendencję wzrostową. W 2005 przychody przekroczyły 500 mln zł. Prognozuje się, że w roku 2006 tendencja ta zostanie utrzymana – po dwóch kwartałach przychody wynosiły 250 mln zł. Wzrost przychodów możliwy jest dzięki wzrostowi liczby abonentów korzystających z usług transmisji danych (głównie usług xDSL) oraz wzrostowi przychodów w segmencie klientów biznesowych, przy erozji cen w segmencie czystego głosu.
Działania podejmowane przez Dialog, na coraz trudniejszym rynku usług telefonii stacjonarnej, zmierzające do maksymalizacji osiąganych przychodów znajdują odzwierciedlenie we wskaźniku ARPL. W 2005 roku wskaźnik ten osiągnął poziom 101 zł na linię dzwoniącą i prognozuje się że w 2006 roku zostanie on utrzymany na zbliżonym poziomie (po dwóch kwartałach 2006 – 100,52 zł)
Wynik finansowy po 6 miesiącach 2006 roku wyniósł 32 mln zł (wzrósł o 229% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego), zaś EBITDA (wynik na działalności operacyjnej powiększony o amortyzację) – 81 mln zł. Nieznacznie malejąca od 2005 roku EBITDA spowodowana jest zmianą struktury przychodów.
Aktualnie następuje zwiększenie udziału przychodów z usług o wyższym udziale kosztów rozliczeń międzyoperatorskich. Dokonujące się zmiany w zakresie prawa telekomunikacyjnego związanego z uwolnieniem rynku pozwolą na obniżenie stawek rozliczeń międzyoperatorskich, a tym samym na wypracowanie większej marży ze świadczonych usług, przy jednoczesnym dokonaniu rynkowej korekty oferty detalicznej.
Poprawie uległ również wskaźnik rentowności sprzedaży (zysk netto/sprzedaż netto) z 6% w okresie I-VI 2005 do 13% po 6 miesiącach 2006. Zadłużenie Telefonii DIALOG na koniec I półrocza 2006 wynosiło 130 mln zł, co stanowi 3-krotność miesięcznych przychodów z działalności podstawowej. W stosunku do czerwca ubiegłego roku zadłużenie spadło z 680 mln zł do 130 mln zł (prawie 6-krotnie), co wynika głównie z dokonanej w grudniu 2005 roku przez KGHM PM SA (właściciela 100% akcji spółki) dopłaty do kapitału w wysokości 480 mln zł. Operacja ta spowodowała znaczną poprawę wskaźnika ogólnego zadłużenia (liczonego jako stosunek kapitału obcego do sumy aktywów) z 52% w I półroczu ubiegłego roku do 16% na koniec czerwca 2006 oraz wzrost aktywów netto o 47%.
Dialog chce w 2007 r. wystartować jako MVNO. Jego naturalnym partnerem będzie Polkomtel.
W badaniach Telecoms Index TNS OBOP z grudnia 2005 roku współczynnik rekomendacji (ilość klientów, która poleciłaby swojego operatora innym) dla DIALOGu wynosił 74 % i był najwyższy wśród polskich operatorów stacjonarnych. W raporcie ARC Rynek i Opinia z przełomu 2005 i 2006 roku DIALOG okazał się liderem indeksu satysfakcji polskich użytkowników łącz szerokopasmowych z wynikiem 74,17.
KGHM podał w piątek, że wstrzymuje proces sprzedaży Dialogu ze względu niezadowalającą cenę oferowaną przez potencjalnych nabywców. Bylicki zdradził, że KGHM mógł obecnie za Dialog otrzymać od 700 mln do 1.2 mld zł. KGHM dotychczas zainwestował w Dialog 2.3 mld zł.