Dłużnik TP nie weźmie już kredytu na mieszkanie lub samochód

Newsy
Żródło: TP S.A.
Opinie: 9

Telekomunikacja Polska będzie przekazywać do Biura Informacji Gospodarczej dane dłużników zalegających z płaceniem za usługi. Do BIG trafią dane tych dłużników, którzy uporczywie odmawiają zapłaty za usługi i nie reagują na przypomnienia o upływie terminu płatności.

Współpraca z BIG to standard w działaniach windykacyjnych m.in. banków, czy operatorów telekomunikacyjnych w Polsce. Mogą one zgłaszać dłużników, których niespłacone należności wynoszą co najmniej 200 zł w przypadku osób fizycznych i co najmniej 500 zł w przypadku przedsiębiorców. Świadczenia zgłaszane do BIG muszą być wymagalne co najmniej 60 dni.

Pojawienie się na liście dłużników wpływa negatywnie na wiarygodność płatniczą i może uniemożliwić np. uzyskanie kredytu na zakup mieszkania, czy samochodu. TP ma obowiązek aktualizować dane przesyłane do BIG przynajmniej raz na 2 tygodnie. Oznacza to, że po uregulowaniu długu dane dłużnika zostaną usunięte z rejestru.

Zanim TP decyduje się na podjęcie bardziej radykalnych działań wobec dłużników, wielokrotnie przypomina o konieczności uregulowania należności - listownie, telefonicznie lub za pomocą sms głosowego. Dopiero później firma ogranicza świadczenia usług i blokuje połączenia wychodzące. Klient nadal może dzwonić na numery alarmowe, można się również dodzwonić na jego numer telefonu. Od tej pory z klientem kontaktuje się w imieniu TP firma windykacyjna. Jeżeli po zakończeniu jej działań w dalszym ciągu należność nie zostanie uregulowana, telefon jest wyłączany dwustronnie. Po tym terminie klient otrzymuje ostateczne wezwanie do zapłaty. W przypadku nieuregulowania należności w ciągu 15 dni od daty otrzymania wezwania, TP rozwiązuje umowę z klientem i likwiduje jego linię telefoniczną.

Opinie:

Opinie archiwalne (9):

Komentuj

Komentarze / 9

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Krzys1 pisze: 2007-08-24 15:11
    Mi przysłali dwie faktury jak już nie byłem klientem. Potem straszył mnie windykacją KRUK z Wrocławia. Ciekawe ilu ludziom niesłusznie zaszkodzą w ten sposób i czy będzie można zaskarżyć ich o odszkodowanie?
    0
  • Users Avatars Mini
    BoW pisze: 2007-08-24 18:32
    Moich rodziców też straszyli KRUKiem...nienormalni ludzie
    0
  • Users Avatars Mini
    Piko pisze: 2007-08-24 22:34
    A mi przysłali fakturę z naliczoną karą umowną za wcześniejsze rozwiązanie umowy mimo że dobrze wiedzieli że rozwiązanie to nastąpiło z ich winy . Ta instytucja jest chora .
    0
  • Users Avatars Mini
    damon pisze: 2007-08-25 12:35
    tp obniżyłaby lepiej ceny za internet; kurde Netia jakoś mogła zoferować rok za darmo
    0
  • Users Avatars Mini
    lestek pisze: 2007-08-25 16:13
    Piko*: powiedz mi, bo jest to dla mnie zagadka jaki poziom błędu przy wystawianiu faktur byś jako prezes w tepsie zaakceptował: 0,1%, 0,01%? Pomnóż sobie to teraz przez liczbę abonentów jaką ma ta firma... wyjdzie Ci, że co miesiąc może być wystawiane od kilku do kilkunastu tysięcy niewłaściwych faktur. Pewnie dostałeś jedną z nich i to wszytko. Ja bym się tak nie denerwował tylko sprawę wyjaśnił.
    0
  • Users Avatars Mini
    lestek pisze: 2007-08-25 16:18
    damon*: poczytaj sobie umowę BSA. Tepsa NIE może być tańsza od firm które kupują od niej dostęp ze względu na przyjęty model rozliczeń 41% i 51% upustu od ceny NEO. Dlatego będzie zawsze droższa...poza tym nie musi być wcale tańsza: nadrabia reklamą i rozwiniętą siecią sprzedaży - potencjalnym klientom łatwej do niej trafić. Są różne strategie sprzedaży, a niska cena jest tylko jedną z nich.
    0
  • Users Avatars Mini
    model-1 pisze: 2007-08-26 11:32
    Straszyć to oni mogą ale babcie bo jak mi przysłali rachunek jak już od nich odeszłem a miałem nadpłacone i im nie zapłaciłem to zamilkli bo się okazło że jeszcze mi muszą dopłacić i do dzisiaj nie ma pieniędzy.
    0
  • Users Avatars Mini
    lestek pisze: 2007-08-26 16:02
    model* zadzwoń na 9393 i poinformuj ich o tym że miałeś nadpłatę...i dodaj, że domagasz się zwrotu z odsetkami. Muszą Ci oddać:)
    0
  • Users Avatars Mini
    TrueFace pisze: 2007-08-27 16:32
    A mi przysyłają od półtora roku strachy na lachy ale na nazwisko poprzedniego właściciela mieszkania i linii telefonicznej. TP widzi w systemach, że była cesja stacji i że to ja jestem jej właścicielem ale nikt w systemie ni wyczyścił śmieci po starym właścicielu. A cała afera o 45PLN. DEBILE, DEBILE, DEBILE. Nigdy więcej tepsy. Błeee
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: