Telekomunikacja Polska będzie przekazywać do Biura  Informacji Gospodarczej dane dłużników zalegających z płaceniem za usługi.  Do BIG trafią dane tych dłużników, którzy uporczywie odmawiają zapłaty za usługi  i nie reagują na przypomnienia o upływie terminu płatności. 
 
 Współpraca z BIG to standard w działaniach windykacyjnych m.in. banków, czy  operatorów telekomunikacyjnych w Polsce. Mogą one zgłaszać dłużników, których  niespłacone należności wynoszą co najmniej 200 zł w przypadku osób fizycznych i  co najmniej 500 zł w przypadku przedsiębiorców. Świadczenia zgłaszane do BIG  muszą być wymagalne co najmniej 60 dni. 
 
 Pojawienie się na liście dłużników wpływa negatywnie na wiarygodność płatniczą i  może uniemożliwić np. uzyskanie kredytu na zakup mieszkania, czy samochodu. TP  ma obowiązek aktualizować dane przesyłane do BIG przynajmniej raz na 2 tygodnie.  Oznacza to, że po uregulowaniu długu dane dłużnika zostaną usunięte z rejestru.
 
 Zanim TP decyduje się na podjęcie bardziej radykalnych działań wobec dłużników,  wielokrotnie przypomina o konieczności uregulowania należności - listownie,  telefonicznie lub za pomocą sms głosowego. Dopiero później firma ogranicza  świadczenia usług i blokuje połączenia wychodzące. Klient nadal może dzwonić na  numery alarmowe, można się również dodzwonić na jego numer telefonu. Od tej pory  z klientem kontaktuje się w imieniu TP firma windykacyjna. Jeżeli po zakończeniu  jej działań w dalszym ciągu należność nie zostanie uregulowana, telefon jest  wyłączany dwustronnie. Po tym terminie klient otrzymuje ostateczne wezwanie do  zapłaty. W przypadku nieuregulowania należności w ciągu 15 dni od daty  otrzymania wezwania, TP rozwiązuje umowę z klientem i likwiduje jego linię  telefoniczną.