Xiaomi Pad 6 to nowa wersja udanego tabletu, która miała już swoją chińską premierę, a teraz zmierza do Europy. Na globalnej stronie Xiaomi podało już ceny w euro i wiemy już, że ceny będą podobne jak obecnie dostępnej Xiaomi Pad 5. Najważniejsze pytanie brzmi – czy dostaniemy równie dobrą promocję na start sprzedaży w Polsce, jak dwa lata temu?
Nie wiadomo, czy wszystkie wersje pamięci będą dostępne w Polsce. Obecnie Xiaomi Pad 5 kosztuje 1899 zł za wersję 6+128 GB i jest to jedyna konfiguracja pamięci dostępna w Polsce. Można też znaleźć wiele promocji obniżających cenę o 350 zł do 1549 zł. Warto również przypomnieć, że w dniu premiery Xiaomi Pad 5 docelowo kosztował 1699 zł, ale przez 48 godzin można go było zamówić za 1399 zł na promocji. Naszym zdaniem do dziś był to najlepszy stosunek ceny do możliwości wśród tabletów z Androidem w ciągu ostatnich dwóch lat.
Xiaomi Pad 6 w porównaniu do swojego poprzednika, przy zachowaniu tej samej przekątnej ekranu, jest o 21 gramów lżejszy i o pół milimetra cieńszy. Poprawione zostały parametry ekranu. Odświeżanie wzrosło ze 120 do 144 Hz, a rozdzielczość z 2560 x 1600 do 2880 x 1800 pikseli. Poskutkowało to wzrostem PPI z 274 do 309 punktów na cal. Nowszy jest także procesor – zamiast Snapdragona 860 nowsza wersja ma Snapdragona 870. Uaktualniono pakiet komunikacyjny do WiFi ax i Bluetooth 5.2.
Za to zestaw aparatów i szybkość ładowania pozostały bez zmian, pojemność baterii w nowszym modelu jest nieznacznie większa. W dalszym ciągu tablet ma 4 głośniki.
Bez zmian pozostał też niestety brak GPS i brak wersji z łącznością GSM, co oznacza, że tablet Xiaomi nie jest narzędziem do pracy w terenie.
Naszym zdaniem Xiaomi Pad 5 to do dziś jeden z najciekawszych tabletów z Androidem, jeśli jesteśmy bardziej nastawieni na konsumpcję treści niż pracę i tworzenie. Nowsza wersja, jeśli nie podniesie ceny, będzie jeszcze lepszym wyborem, choć raczej nie na tyle dobrym, aby w pośpiechu przesiadać z piątki na szóstkę. Co innego, gdyby Xiaomi dodało GPS i 5G. Kluczowym pytaniem pozostaje, czy doczekamy się równie atrakcyjnej promocji na start sprzedaży?