Orange podał swoje wyniki za III kw. 2022 r. Firma zanotowała aż 8% wzrost przychodów. Rok wcześniej Orange miał jednorazowy zysk w wysokości 1 408 mln zł (po podatku), związany ze sprzedażą 50% udziałów w spółce Światłowód Inwestycje, więc zysk netto trzeba porównywać bez uwzględnienia tego jednorazowego zdarzenia. Zysk netto wzrósł o 8.4% do 193 mln zł z 178 mln zł. Za 3 pierwsze kwartały sumaryczny zysk netto zanotował już wzrost prawie o 70% do 561 mln zł.
Orange na koniec września miał 1.12 mln klientów światłowodu, co oznacza wzrost o ponad 27% (rok do roku). Baza prepaid urosła o prawie 7%, a prepaid o 11%.
W 3 kw. 2022 roku liczba aktywacji netto komórkowych abonamentowych usług głosowych wyniosła 57 tys. W trzecim kwartale wskaźnik ARPO z wyłącznie komórkowych usług głosowych wzrósł w ujęciu rocznym o 2,1%, do poziomu 28,9 zł, co było głównie efektem strategii cenowej ukierunkowanej na wartość.
Baza klientów usług przedpłaconych zmniejszyła się w trzecim kwartale o 140 tys., do poziomu 5,4 mln, głównie w wyniku niższych aktywacji w porównaniu do 2Q (kiedy to one były szczególnie wysokie z uwagi na napływ klientów z Ukrainy) oraz zmiany w naszej ofercie komercyjnej. Wskaźnik ARPO z usług przedpłaconych wyniósł 11,8 zł i był o 9,9% niższy w ujęciu rocznym, ulegając znacznemu rozwodnieniu w związku z ofertą bezpłatnych starterów dla uchodźców z Ukrainy.
Orange Światłowód jest już dostępny dla niemal połowy Polaków - 6,8 mln gospodarstw domowych w całym kraju. W ciągu ostatnich 3 miesięcy zasięg usługi poszerzył się o ponad 280 tysięcy domów i mieszkań, głównie za sprawą współpracy z operatorami hurtowymi. W tym czasie przybyło także 55 tysięcy klientów Orange Światłowodu.