Firma Alcatel-Lucent poinformowała, że grupa E-Plus (należąca do grupy KPN) wykorzystuje wprowadzony niedawno na rynek Advertising Selection Server do obsługi usług reklamy mobilnej oferowanych za pośrednictwem spółki zależnej Gettings. Advertising Selection Server oferuje zaawansowane zarządzanie kampaniami reklamowymi w telefonii komórkowej. Jest to możliwe dzięki wyrafinowanym algorytmom, które pozwalają operatorom telefonii komórkowej na prowadzenie skutecznych kampanii adresowanych do konkretnych grup użytkowników.
Rozwiązanie ADSS jest udostępniane firmie Gettings w hostingowym modelu biznesowym wypracowanym w wyniku ścisłej współpracy między firmą Alcatel-Lucent, a grupą E-Plus. Firma Gettings umożliwia reklamodawcom prowadzenie kampanii reklamowych skierowanych do konkretnego segmentu klientów grupy E-Plus, którzy wcześniej wyrazili zgodę na otrzymywanie reklam (opt-in).
Aplikacja firmy Gettings umożliwia klientom grupy E-Plus wybranie jednego z trzech pakietów — S, M lub L — i otrzymywanie od 10 do 25 reklam mobilnych tygodniowo. Advertising Selection Server pozwala użytkownikom ustalać preferencje, dzięki czemu otrzymują reklamy, które mogą być dla nich najbardziej interesujące z informacyjnego i rozrywkowego punktu widzenia.
Dzięki Advertising Selection Server usługodawcy uzyskują dostęp do cennych choć anonimowych danych tworzących profil abonenta. Daje to możliwość skuteczniejszego działania na rozwijającym się rynku reklam mobilnych, którego wartość w samych tylko Stanach Zjednoczonych ma wzrosnąć ze 160 mln USD w 2008 r. do 3,1 mld USD w 2013 r. (według Kelsey Group, luty 2009 r.).
Advertising Selection Server umożliwia operatorom telefonii komórkowej korzystanie z jednej platformy dostarczającej reklamy typu push (inicjowane przez platformę) i pull (inicjowane przez abonenta) w wiadomościach SMS i MMS oraz poprzez WAP — wszystko w ramach spersonalizowanych kampanii reklamowych opartych na preferencjach dobrowolnie wskazywanych przez abonentów. Advertising Selection Server oferuje również jedyny w swoim rodzaju interfejs umożliwiający zarządzanie komórkową przestrzenią reklamową. Pełni również funkcję wspólnego dla wszystkich reklamodawców webowego interfejsu. Rozwiązanie oferuje pakiet interfejsów API gwarantujący ścisłą integrację z usługami innych firm, obsługę systemów rozliczeniowych i profilowanie. Advertising Selection Server jest ogólnodostępny na całym świecie w ramach hostingu oraz jako rozwiązanie „pod klucz”.