Efekty wprowadzonej przed rokiem procedury weryfikacji klientów

Newsy
Żródło: Era, Idea, Plus GSM
Opinie: 37

Wczoraj minął rok od wprowadzenia w życie przez trzech operatorów komórkowych: Polskiej Telefonii Cyfrowej, Polkomtela i Polskiej Telefonii Komórkowej Centertel procedury weryfikacji klientów. Przypomnijmy, że wobec braku możliwości zapobiegania kolejnym stratom, powodowanych przez nieuczciwych klientów, operatorzy komórkowi zdecydowali, że każdy klient zainteresowany zakupem telefon w promocji jest proszony o możliwość sprawdzenia, czy nie zalega z opłatami u innych operatorów. W przypadku odmowy klient proszony jest o wpłacenie kaucji 760 PLN, bądź oferowany jest mu telefon w systemie przedpłat (pre-paid).

Zgodnie z przewidywaniami to wówczas nowatorskie rozwiązanie okazało się niezwykle skuteczną metodą odstraszenia nieuczciwych kontrahentów, a tym samym minimalizacji oszustw i nadużyć.

W praktyce wszyscy nowi klienci decydują się na poddanie procedurze weryfikacyjnej, jedynie 500 klientów u wszystkich operatorów zdecydowało się wpłacić kaucję zamiast poddać się weryfikacji.
W ciągu 12 miesięcy dzięki temu wprowadzonemu rozwiązaniu operatorzy odrzucili ponad 60 tysięcy złych klientów. 

Znacząco, bo aż 3 krotnie spadła liczba klientów wyłudzających aparaty telefoniczne. "Nastąpiła istotna poprawa. Pierwsze rezultaty potwierdzają oczywistą prawdę, że zapobieganie jest prostsze i lepsze od ścigania oszustów" - mówi Ryszard Woronowicz, Rzecznik Prasowy Polkomtel S.A., operatora sieci Plus GSM. 

"Nowe regulacje odstraszają tylko wyłudzających nasze usługi - osoby nieuczciwe, które  z założenia nie zamierzają regulować żadnych płatności" - dodaje Jacek Kalinowski, rzecznik PTK Centertel, operatora sieci Idea. 

Długi to problem dotykający całe sektory gospodarki, jednak zawsze były zmorą przede wszystkim przedsiębiorstw obsługujących klienta masowego i kredytującego sprzedaż towarów czy usług. W ostatnich latach sami operatorzy telefonii komórkowej tracili przeciętnie 60 mln złotych miesięcznie z tytułu obsługi "złych długów", które powstały w wyniku wyłudzeń aparatów telefonicznych oraz niezapłaconych rachunków. 

Korzyści z weryfikacji odczuł wymiar sprawiedliwości: "W całym 2000 roku sama PTC kierowała do sądów nawet 7000 pozwów miesięcznie w sprawie wyłudzeń. Obecnie liczba ta wynosi poniżej 1500 pozwów miesięcznie. Poważnie zmalała tez liczba spraw kierowanych do prokuratury" - mówi Marek Woźniak - dyrektor Departamentu Windykacji PTC. 

Charakterystyczne jest to, że ostatnio w Czechach wprowadzono zapis w Prawie Telekomunikacyjnym umożliwiający wymianę danych, wymiana bezpośrednio pomiędzy operatorami obowiązuje również we Francji, Holandii i Niemczech. 

Dzięki systematycznemu usprawnianiu procedur weryfikacyjnych klientów przez operatorów wskaźnik tzw. "złych długów" spadł w ciągu ostatnich kilku lat z 6-7% do 1-2% w roku bieżącym.

Opinie:

Opinie archiwalne (37):

Komentuj

Komentarze / 37

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    CiepliX pisze: 2002-10-04 20:32
    Wiec niech teraz operatorzy "odwdziecza sie" klientom ktorzy zaplacili za sluchawki i korzystali w ramach cyrografu.... np. obnizka cen albo taktowanie co 5 sek.... science fiction :-(
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-10-04 20:52
    Weryfikacja klientów jak widać opom przyniosła ewidentne korzyści,szkoda tylko,że klienci,którzy wywiązywali się ze swych obowiązków jakoś nie poczuli tej poprawy w comiesięcznych rachunkach.
    0
  • Users Avatars Mini
    bodopl pisze: 2002-10-04 21:16
    operator zaoszczędził a my w dalszym ciągu widzimy figę !!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Dmin pisze: 2002-10-04 21:26
    A gdzie podziękowania dla uczciwych klientów?
    0
  • Users Avatars Mini
    promedia pisze: 2002-10-04 21:39
    Hmmm - a moze OPOWIE wprowadza abolicje dla tych mniej uczciwych i w ramach nagrody/(kary) za uregulowanie zaleglych/(nie regulowanie) rachunkow dodadza wszystkim nawroconym jakis ciekawy bonusik (np. zaplaca 12% z calosci zaleglej kwoty)? (Paranoja - Tak to jest ze bedac uczciwym ponosic nalezy koszta wygenerowane przez nieuczciwych - ***Dmin*** No wlasnie... nie ma nawet 'dziekuje' za uczciwosc)!
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2002-10-04 21:56
    Jak rok temu wprowadzano nowe przepisy to rzecznicy prasowi tłumaczyli, że duża ilość wyłudzeń nie pozwala obniżyć cen usług. Minął rok i jak ceny były wysokie, tak są wysokie nadal. Poza tym, te przepisy to i tak bzdura. Ludzie którzy nie przekręcili dotąd żadnego operatora nadal mogą przekręcić trzech naraz. A ci którzy zrobili wał powiedzmy trzy lata temu, to i tak odwiedzili wszystkich operatorów po kolei.
    0
  • Users Avatars Mini
    Jarecki pisze: 2002-10-05 00:00
    m.kubiczek w SIM+ TEAM taktuje co 15sek po minucie.Wchodzisz w to?
    0
  • Users Avatars Mini
    Jarecki pisze: 2002-10-05 00:02
    sorry m.kubiczek,to do CiepliX'a
    0
  • Users Avatars Mini
    _CISCO_ pisze: 2002-10-05 00:04
    To teraz tylko czekać na ostre obniżki za połączenia.***Gonzales*** napisał "Jak rok temu wprowadzano nowe przepisy to rzecznicy prasowi tłumaczyli, że duża ilość wyłudzeń nie pozwala obniżyć cen usług" dokładnie pamiętam te słowa. co mamy z oszczędności opków ?? jak narazie to g.ó.w.n.o :P
    0
  • Users Avatars Mini
    pawezi pisze: 2002-10-05 02:23
    mysle ze i tak sie nic nie zmieniło
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2002-10-05 03:32
    Wyłudzać będą coraz to nowi i nic sie nie zmieni.Hehe bedzie sprawiedliwie: Każdy po trzy razy i ani fonika więcej:)) LOL
    0
  • Users Avatars Mini
    CiepliX pisze: 2002-10-05 15:12
    Jarecki - mam jednego sim+ i aktywowalem sobie teama po czym zrezygnowalem ;) bo zapomnialem ze w soboty i niedziele oplaty sa takie same jak w tygodniu. Wole taryfe multi. Zreszta wykorzystuje ja tylko w weekendy bo w tygodniu mam abonament.
    0
  • Users Avatars Mini
    nut pisze: 2002-10-05 17:01
    ***promedia*** nie wiem w jakiej sieci ty masz phona, ale ja mam plusa i co miesiac do 30 minut dostaje jescze 10 minut gratis za to ze place abonament, a za poltora roku dostane jeszcze 10 :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Jarecki pisze: 2002-10-05 17:08
    CiepliX proponuję Ci gniazdo na dwa SIMy...chyba że już masz.Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    Lizarazu pisze: 2002-10-05 18:23
    Jak mają zyski w % to nich spuszcą z tonu za romowy i abo. o tyle samo % !!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    marek pisze: 2002-10-05 18:32
    NO i bardzo dobrze ze udalo opanowac sie te plage wyludzen... Przynajmniej w salonie patrza na czlowikea jak na klienta a nie jak na potencjalnego zlodzieja:)
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2002-10-05 19:32
    NIC się nie zmieni i tak będą wyłudzać!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    BB pisze: 2002-10-05 19:56
    Zastanowcie sie, co wy piszecie! A niby dlaczego maja cokolwiek obnizac? Podpisujesz cyro, to znaczy, ze zgadzasz sie na warunki. A jak sie nie podobaja ceny, to nie podpisujesz. Proste :) Opy tylko zadbaly o to, zeby miec mniej klopotow z oszustami i zeby otrzymywac pieniadze, ktore prawnie im sie naleza. Czy jesli ktokolwiek z was bedzie cokolwiek sprzedawal i uda mu sie zapobiec wyludzeniom, to czy od razu obnizy cene na towar? Watpie... Raczej bedziecie sie cieszyc z wlasnego sprytu i (wreszcie!)planowanych, pelnych zyskow :) pzdr.
    0
  • Users Avatars Mini
    promedia pisze: 2002-10-06 01:40
    ***nut*** nie jest to nagroda za placenie rachunkow tylko swego rodzaju 'dodatek' majacy Cie zatrzymac w sieci (bo po przekroczeniu 18mcy do konca cyro pozostaje tylko 6, jesli nie dodadzo klientowi czegos co go zatrzyma to na 90% mozna byc pewnym ze rozwiaze umowe chociazby po to by nastepnego dnia wrocic i moc wziac nowy aparat). Nic tak nie cieszy jak OBNIZKA cen.
    0
  • Users Avatars Mini
    byku pisze: 2002-10-06 08:50
    *blobi * nie każdy po trzy razy tylko jeden raz jak jesteś fraud w jednej sieci to pozostałem dwie otzrymują ta informacje . I wtedy przy aktywacji jesteś poproszony o depozyt . *BB* a dlaczegonie jezeli wczesniejsze tłumaczenia skupiały się na oszustach to jeżeli wq dużym stopniu zostali wyeliminowani to coś powinno drgnąc w cenach zgodznie z zapowiedziami . Ale niestety chyba tak dobrze to ne będzie
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-10-06 09:15
    To bardzo dobra sprawa, ale chyba nikt nie pobije skradzinoego aparatu, na ktory w ciagu bardzo krotkiego czasu, zlodziej nabil 380.000 zlotych ( po staremu 3.800.000 zlotych)! Dzwonil pod jeden wybrany numer do Niemiec NONSTOP! Najdziwniejsze jest to, ze nie wlaczyla sie windykacja i nie zablokowala karty! Jeden czlowiek, a ile klopotow!??
    0
  • Users Avatars Mini
    Piter pisze: 2002-10-06 10:13
    Qba: 3,8 mln starych to 380 zł nowych. Jeśli masz na myśli 380 tys nowych to wydaje się to nie możliwe. Myślę że każdy system ma ograniczenie, chociaż nie wiem tego na pewno
    0
  • Users Avatars Mini
    Piter pisze: 2002-10-06 10:17
    zwróciliście uwagę, że rok temu wszyscy sypali kwotami jak z rękawa (tyle, a tyle milionów strat, tylu nieuczciwych klientów). Po roku tylko info, że zmniejszyło się 3krotnie i ile pozwów do sądu kieruje Era. Bardzo nielubię takigo sposobu informacji, kiedy ktoś decyduje jak mamy odebrać dany przekaz! pozdr for @ll
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-10-06 11:54
    To coś opowiem z życia przed wprowadzeniem:klient kupił w idei telefon,nie płacił i zablokowali mu numer,to nic poszedł do ery kupił drugi i też robi,to samo,skończyło się na tym,że idea zmusiła go do zapłacenia przez sąd,a era obniżyła mu abonament zrezygnowała z karnych opłat byle tylko pozostał.Klient zresztą dobrze sytuowany zaraz zapłacił wziął lepszż słuchawkę z wyższą taryfą-teraz ma niską taryfę-nagroda za niepłacenie,dobrej marki telefon,a dotego jeszcze wszędzie mówi jaka ta idea zła,bo nie poszła mu na rękę tak jak era,ale zmusiła go do zapłacenia.Czy to nie abolicja jak pisał ***promedia***.Który w oczach uczciwie płacących klientów op postąpił właściwie.Pełno jest np.w grupach dyskusyjnych żali,że op wyłączył mu numer chociaż zalegał tylko np.2 miesiące z płatnościami,a u innego zalega pół roku i mu numer działa,wyzywając pierwszego opa od najgorszych,bo on jest uczciwy,a że zalega,to nie ważne kiedyś zapłaci.Tylko jak to się ma do uczciwie płacących.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gienek pisze: 2002-10-06 13:05
    Operatorzy narzekali, że przez nieuczciwych klientów nie mogą obniżać cen połączeń. Wprowadzili weryfikację i zmniejszyli straty. I teraz co, można powiedzieć PSTRO! Udowodnili, że nie różnią się od telepsa. Nie zamierzają obniżać cen tylko dalej szukać frajerów na telefon za złotówkę.
    0
  • Users Avatars Mini
    spiro pisze: 2002-10-06 13:32
    kazdy zarabia jak moze, a ze ktos uwaza to za ... amoralne , coz kto ma kase ten rzadzi.
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-10-06 16:14
    Piter zjadlem 3 zera, ale niestety jest takie konta, ktore zostalo zadluzone na 380.000 zlotych nowych, w ciagu dwoch dni, sam to widzialem na wlasne oczy, bo z rozmowy to tez nie wiedzialem ze jest cos takiego mozliwe! Sprawa trafila do prokuratury, ale co dalej tego nikt nie wie!? Szkoda, ze nie podaje sie wyludzen przez pracownikow sieci i dilegow! bardzo czesto zdaza sie tak, ze to oni sami zalatwiaja sobie dokumenty na lewa aktywace - fraud! Jest tez inna przykrosc! W Szczecinie w jednym z glownych salonow, pracownicy sprzedali sobie na lewo ponad 400 telefonow! czyli nawet zaufani pracownicy sieci robia walki, a nie wspomne o kierownikach salonow! Mozna by tak pisac jeszcze dlugo, ale skoncze, bo napisze cos za duzo i bedzie afera!
    0
  • Users Avatars Mini
    ghostdog pisze: 2002-10-07 00:28
    No to jak takie maja zyski z tego powodu i dobrze im sie wspolpracowalo to nich cos dadza klientom jak zarobili a nei tylko brac dla siebie.Powinni obnizyc ceny i zmienic taktowanie bo przemysl tele-info nie bedezie sie rozwijal i zostaniemy w tyle za europa i swiatem!
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2002-10-07 03:37
    **byku**zapominasz o miesięcznym poślizgu.Można wziąc fony w trzech sieciach na raz i będzie potrujny fraud.No nie?
    0
  • Users Avatars Mini
    bodopl pisze: 2002-10-07 06:33
    teraz za wiele zdefraudowac sie juz chyba nie da, ceny telefonów na rynku wtórnym znacznie spadły, nowym klientom dają na ogół limity 200-300 zł
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-10-07 09:31
    bodopl mimo ograniczenia nowego usera sieci komorkowej na poziomie 200-300 zlotych i tak nie zawsze ograniczenia sie wlaczaja! Czesto system windykacji nie dziala poprawnie i mimo przekroczenia danej sumy i tak klient moze dalej dzialac! Co do telefonow na rynku wtornym, to ich ilosc dalej znacznie sie nie zmniejsza, a jezeli bedzie coraz trudniej zrobic walek, to telefony powinny drozec, poniewaz ich ilosc spadnie drastycznie!
    0
  • Users Avatars Mini
    byku pisze: 2002-10-07 10:27
    **blobi** no tu masz akurat rację taki mały poślizg może sie zdazyć ale wtedy już nigdzie nie weźmiesz aktywacji
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2002-10-07 10:47
    Osobiście uważam, że nabicie rachunku na 380.000 jest niemożliwe w ciągu 48 godzin. Minuta rozmowy musiałaby kosztować około 1000 PLN. A tak by the way - kupowanie telefonów po to, aby sprzedać i zarobić mogę jeszcze zrozumieć. Ale po co ci ludzie gadają godzinami ze znajomymi, tym bardziej, że wiadomo, że te rozmowy to zwykłe pieprzenie w bambus, z którego nic nie wynika? Być może winę ponoszą za to sami operatorzy, którzy w swoich kampaniach wizerunkowych z rozmów przez komórkę uczynili mistyczne przeżycie. którego kazdy chce doświadczyć?
    0
  • Users Avatars Mini
    ARTUR70 pisze: 2002-10-07 14:51
    W tym całym systemie weryfikacji wcale nie chodziło o dogodzenie stałym klientom, tylko o wyeliminowanie tych nieuczciwych, co i tak do końca się nie udało, bo przekręty były, są i będą, ale na pewno sporo mniej.
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2002-10-07 15:40
    **byku**No to pozostają prepaidy do wykorzystania w tych supertelefonikach wyłudzonych od trzech firm :P Pozdrowienia.
    0
  • Users Avatars Mini
    siwy_256 pisze: 2003-02-02 23:56
    Koniec końców myśle że opy powinni skończyć z dotowanie telefonów co spowodowałoby spadek cen połączeń i zmniejszenie wyłudzeń telefonów.
    0
  • Users Avatars Mini
    Piotr pisze: 2007-04-02 11:03
    Gadka szmatka wasze madrosci sa i tak zbyteczne poniewasz jak zaczniecie miec problemy z kasa to was zmieszaja z blotem ,polska to piekny kraj gdy masz szescio zerowe konto, macie problem z kasa i macie problem z oplatami i niema cie nawet jak cos znaczyles heheeh takze pracui polsko na rachunki ,polak wydaje najwiecei na oplaty za tel stacionarny tel komórkowy i kochane*swiatlo i*gaz i co do punktów* wszystko zwrasta do poziomu elropeiskiego wienc niech te firmy windykacyine maja wiecei zrozumi
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: