Już ponad 20 proc. klientów indywidualnych Netii korzysta z Elektronicznego Obrazu Faktury (EOF). EOF wybiera około 80 proc. nowych klientów internetu w Netii.
W ciągu kilku ostatnich miesięcy Netia odnotowuje bardzo dynamiczny, kilkusetprocentowy wzrost liczby klientów, rezygnujących z otrzymywania faktur papierowych na rzecz bezpłatnego Elektronicznego Obrazu Faktury.
O ile na początku 2009 roku na taką formę otrzymywania rachunków decydowało się kilka tysięcy klientów indywidualnych Netii miesięcznie, to już w ostatnich miesiącach ubiegłego roku takich użytkowników przybywało po kilkanaście tysięcy miesięcznie. Grudzień 2009 roku był pod tym względem rekordowy – na EOF zdecydowało się ponad 17 tysięcy klientów.
Na koniec grudnia 2009 roku już 23 proc. klientów indywidualnych Netii korzystało z Elektronicznego Obrazu Faktury. Powyższy wskaźnik nie uwzględnia klientów dawnego Tele2 Polska, którzy dopiero od niedawna są obsługiwani przez systemy informatyczne Netii, dzięki czemu zyskali możliwość skorzystania z EOF i wszystkich innych udogodnień. Od listopada ubiegłego roku, kiedy klienci dawnego Tele2 są obsługiwani przez systemy Netii, z EOF zdecydowało się skorzystać już kilka tysięcy osób.
- „Klienci zgłaszali nam, że w e-mailu, informującym o wystawieniu faktury chcieliby otrzymywać aktualne saldo rozliczeń, tak aby nie musieli każdorazowo logować się do serwisu Netia On-line. W październiku ub. r. spełniliśmy tę prośbę” – powiedziała Renata Filipek-Baryłowska, dyrektor Obsługi Klienta w Netii.
Obrazy faktur udostępnianie przez Netię nie są fakturami elektronicznymi w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 14 lipca 2005 r. w sprawie wystawiania oraz przesyłania faktur w formie elektronicznej, a także przechowywania oraz udostępniania tych faktur organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej. Korzystanie z EOF nie wyklucza jednak możliwości skorzystania z podatkowej ulgi na internet, gdyż na życzenie klienta Netia przesyła stosowne dokumenty bezpłatnie pocztą. Faktury na potrzeby rozliczenia z fiskusem można zamówić w Telefonicznym Centrum Obsługi Klienta: 801 802 803 (z telefonów stacjonarnych) lub 22 711 11 11 (z telefonów komórkowych).