Do końca trzeciego kwartału Energis Polska zamierza wybudować sieć dostępu radiowego w 11 największych miastach. Przy jej pomocy chce dostarczać małym i średnim przedsiębiorstwom usługi głosowe, dostęp do Internetu i transmisję danych. Wejdzie tym samym w rynek, na którym dotychczas działały głównie GTS Polska, Pro Futuro i Crowley Data Poland.
Firma ma środki na inwestycje. W lutym otrzymała 10 z 18 mln USD zagwarantowanych od Innova Capital. Pieniądze nie zostały na razie wykorzystane. Cel ich zagospodarowania to rozbudowa oferty, inwestycje w infrastrukturę i małe akwizycje.
Energis podtrzymuje zainteresowanie udziałem w przetargu na częstotliwości dla GSM i UMTS. O tym, czy wystartuje, zdecyduje jednak prawdopodobnie w ostatniej chwili. Kontynuowane są rozmowy z Netią i Tele2, które mogą zaowocować wspólnym startem podmiotów w przetargu.
Wartość sprzedaży operatora ma sięgnąć w bieżącym roku 280 mln zł, a wynik EBITDA — 50 mln zł. Firma planuje, że będzie to ostatni rok, który zakończy ujemnym wynikiem netto. Ponad 65 proc. przychodów telekomu generowanych jest obecnie przez usługi głosowe. Tegoroczne inwestycje Energisu mają wynieść 40 mln zł.