"Era była liderem, jest liderem i będzie liderem"

Newsy
Opinie: 127

PTC opublikowała dziś swoje wyniki finansowe za 2003 rok.

  • szacowany udział operatora w rynku w zeszłym roku wyniósł 35.7%, czyli o 0.7% więcej niż w roku 2002.

  • liczba nowych przyłączeń brutto wyniosła 2.472,6 tys., co stanowi wzrost o 30,6%

  • liczba klientów wzrosła z 4.9 mln klientów na koniec 2002 r. do 6.2 mln klientów na koniec grudnia 2003

  • przychody ze sprzedaży w 2003 r. wzrosły o 13,6 % w stosunku do poprzedniego roku, do 5.601,3 mln złotych

  • zysk EBITDA wyniósł 2.103.6 mln zł w 2003 r.

  • zysk netto za rok 2003 wyniósł 653,9 mln zł w porównaniu do 346,5 mln rok wcześniej

Dane operacyjne:

  • ARPU - średni miesięczny przychód na abonenta w 2003 r. wyniósł 77,9, co oznacza spadek o 13,9% w porównaniu do 90,5 zł w 2002 r. Spadek ARPU jest tłumaczony silnym wzrostem udziału klientów systemu prepaid w całej bazie klientów PTC. ARPU generowane przez klientów abonamentowych w 2003 r. wyniosło 130 zł, o 2.8% mniej niż rok wczęśniej. ARPU generowane przez użytkowników prepaida wyniosło 28.6 zł, o 16% mniej niż w roku 2002. Duży spadek ARPu w prepaidzie jest spowodowany spadkiem cen w taryfach prepaid, mniejszym ARPU generowanym przez nowych klientów oraz dużym wzrostem liczby klientów w ogóle nie generujących przychodó (jest to efekt agresywnej strategii sprzedaży wdrożonej w połowie 2002 r.)

  • SAC - średni koszt pozyskania klienta w 2003 r. wzrósł o 7.1 % do 307.9 zł w porównaniu do 287,5 zł w roku 2002. Wzrost ten odzwierciedla wzrost cen telefonów spowodowany osłabieniem się złotego, częściowo zrównoważony przez wzrastający udział klientó prepaid wśród nowo przyłączonych klientów brutto. Średni koszt pozyskania klienta abonamentowego wzrósł w roku ubiegłym do  717,7 zł z 647,8 zł w 2002 r. Średni koszt pozyskania klienta systemu prepaid spadł do 65.5 zł z 66.6 zł w 2002 r.

  • należności wątpliwe (złe długi) stanowiły 0.6 % przychodów ze sprzedaży netto (33.2 mln zł)

  • CHURN - W 2003 roku, średni miesięczny wskaźnik “churn” wzrósł w porównaniu do 2002 roku i osiągnął 1,7%, głównie w wyniku wzrostu udziału użytkowników systemu Tak Tak w ogólnej liczbie klientów. Średni miesięczny wskaźnik “churn” wyniósł 1,6% dla klientów płacących abonament i był niższy niż 1,8% dla całego roku 2002, głównie dzięki atrakcyjnym taryfom wprowadzonym w październiku 2002 i maju 2003, jak również zoptymalizowaniu działań mających na celu utrzymanie klientów w sieci.

  • MoU - W całym 2003 roku średni miesięczny czas rozmów, przypadający na klienta wynosił 79,3 minut, wobec 95,1 minut w 2002 roku. Średni miesięczny czas rozmów w 2003 roku wyniósł 132,3 minuty dla klientów płacących abonament i 29,1 minut dla klientów systemu Tak Tak. Dla porównania, w okresie dwunastu miesięcy 2002 roku średni miesięczny czas rozmów wyniósł odpowiednio 140,9 minut dla klientów płacących abonament i 35,2 minut dla klientów systemu Tak Tak. Spadek średniego miesięcznego czasu rozmów wynika głównie ze zwiększonego udziału klientów systemu pre-paid w ogólnej liczbie klientów oraz spadku w 2003 roku liczby minut przychodzących z sieci stacjonarnych (rozmów odbieranych przez abonentów PTC). Ponadto, minuty wychodzące są mierzone w jednostkach taryfikacyjnych, za które obciążany jest klient, zróżnicowanych w zależności od wybranej taryfy. Sekundowe naliczanie czasu rozmów, z którego korzysta wielu klientów abonamentowych, jest przyczyną spadku raportowanej liczby minut dla danego faktycznego czasu rozmowy. Spadek miesięcznego czasu rozmów odzwierciedla wzrost liczby klientów nieaktywnych (zerowy lub bardzo niski generowany ruch), co z kolei jest wynikiem bardziej agresywnej strategii sprzedaży w segmencie pre-paid, wdrożonej w połowie 2002 roku.

  • SMS - W całym 2003 roku klienci PTC wysyłali średnio 25 krótkich wiadomości tekstowych na klienta na miesiąc w porównaniu do 18 SMS w 2002 roku. Liczba wiadomości wysyłanych przez klientów abonamentowych wzrosła do 27 z 19 w 2002 roku. Klienci systemu pre-paid wysyłali w roku 2003 średnio 22 wiadomości miesięcznie, co stanowi wzrost z 17 w roku 2002.
    Wzrost w roku 2003 był spowodowany głównie spadkiem ceny SMSów oferowanych jako część naszych taryf abonamentowych i TakTak wprowadzonych w październiku 2002 roku i zwiększoną elastycznością użytkowania usług związaną z możliwością wzajemnej wymiany minut na SMSy zawarte w miesięcznej opłacie.

Na dzisiejszej konferencji prasowej prezes PTC, Bogusław Kułakowski, potwierdził, że w Warszawie prowadzone są już prace związane z uruchomieniem sieci UMTS. 3G ma zacząć działać w Warszawie jeszcze w tym roku. Prezes optymistycznie ocenił obecną sytuację rynkową swojej firmy - "Era była liderem, jest liderem i będzie liderem". Według szefa PTC, głównym celem stworzenia marki Heyah nie było odbieranie klientów innym operatorem, ale zwiększnie nadal niskiej penetracji polskiego rynku telefonii komórkowej.

Pełna wersja raportu finansowego (PDF, 226kb) znajduje się tutaj

Opinie:

Opinie archiwalne (127):

Komentuj

Komentarze / 127

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    qba pisze: 2004-03-24 17:02
    "samochwala w koncie stala"...a za plecami juz slyszy inny oddech aż troczki sciaga zeby biec szybciej
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-03-24 17:04
    w zarabianiu kasy to raczej plus jest liderem ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    loco pisze: 2004-03-24 17:07
    moje gratulacje i bardzo liczę na dalszy rowój i na to , że się to przełoży na korzyści abonentów (lepsze taryfki itp.) :)
    0
  • Users Avatars Mini
    dude pisze: 2004-03-24 17:11
    No to się posprzedawało ładnie w zeszłym roku:-) I bardzo dobrze, bo liczę na to że im większy dochód tym więcej skapnie klientom w postaci promocji innych udogodnień:-)
    0
  • Users Avatars Mini
    windu pisze: 2004-03-24 17:11
    **qba - dobry komentarz :)))
    0
  • Users Avatars Mini
    pro pisze: 2004-03-24 17:17
    Brawa w takim razie. Ja zawsze uważałem że Era jest najlepsza i te wyniki tylko to obrazują. A w tym roku PTC pewnie jeszcze lepiej wypadnie z powodu Heyah. Najważniejsze że PTC pokazuje konkurencji, że tę kasę można wydawać na obniżki i ciągle wprowadza jakieś nowinki (Heyah tego najlepszym przykładem). Grunt to ruch w biznesie, wtedy wszystko się ładnie rozwija a korzystają klienci :o)
    0
  • Users Avatars Mini
    marijuszek pisze: 2004-03-24 17:17
    Lubię dawać zarobić tym, którzych lubię. W moim przypadku jest to plus jak i simplus. Wolę zjeść w restauracji niż w barze mlecznym.
    0
  • Users Avatars Mini
    rafalkoj pisze: 2004-03-24 17:22
    gratualcje... zobaczymy jak długo era będzie się nazywała erą...
    0
  • Users Avatars Mini
    AQQ pisze: 2004-03-24 17:24
    w 2003 roku zakupilem sporo dodatkow do telefonow w salonach PTC
    0
  • Users Avatars Mini
    Lutek pisze: 2004-03-24 17:24
    mieszko1 *** RACJA !!!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-03-24 17:26
    NO... I dobrze... Dla firmy :-) Czy dla klientów? Jeśli mniej ludzie płacą, to tylko ze wzrostu liczby klientów wynika zwiększenie przychodu? Trudno powiedzieć - na pewno przy mniejszych nakładach na rozbudowę sieci (już tak intensywnie przecież się tego nie robi) mają większy dochód. Chcą podobno 450 minionów dywidendy wypłacić udziałowcom :-) Zastanawia mnie ten chyba w tej chwili najwyższy wskaźnik rezygnacji spośród wszystkich operatorów u Ery. Jakoś nie rozumiem wyjaśnień dotyczących przycyn tego wskaźnika - dwa razy czytałem :-) No i co znaczy "wzrost liczby klientów nieaktywnych (zerowy lub bardzo niski generowany ruch), co z kolei jest wynikiem bardziej agresywnej strategii sprzedaży w segmencie pre-paid"?
    0
  • Users Avatars Mini
    loco pisze: 2004-03-24 17:28
    **wlo: oo, widzę, że jednak ci się udało znaleźć pełny raport:)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-03-24 17:29
    Off topic... Jak ładnie - SE T610 został telefonem roku 2003 - należało mu się.
    0
  • Users Avatars Mini
    eliop pisze: 2004-03-24 17:30
    WLO: podaj CHURN PLUSA jesli mozesz
    0
  • Users Avatars Mini
    ink pisze: 2004-03-24 17:34
    Bardzo mi się podoba to, że Era udostępnia całe swoje raporty. Kiedyś potrzebne mi były na uczelni dane dotyczące statystyk ilości wysyłanych smsów rocznie i miesięcznie. Napisałąm do Ery maila i jeszcze tego samego dnia dostałąm odpowiedż, gdzie tych danych szukać w raporcie na stronie ery. Nieco trudniej było z Ideą. Byłam odsyłąna wielokrotnie, ale w końcu do mnie oddzwoniono i podano dane. Najgorzej zachował się Plus. Byli dla mnie bardzo niemili, załatwiałąm z nimi sprawę przez kilka tygodni i końcu nie podali mi tych danych. :(
    0
  • Users Avatars Mini
    odkrywca pisze: 2004-03-24 17:39
    Era była dresiarska, jest dresiarka i będzie dresiarska
    0
  • Users Avatars Mini
    Eliop pisze: 2004-03-24 17:42
    *** odkrywca : alez zes dosral ERZE ! Ty to potrafisz napisac inteligentny komentarz !
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-03-24 17:42
    eliop - nie ma jeszcze raportu za rok 2003 ale za 3 kwartały wynosił ok. 23 % - to nieco więcej niż w Erze, ale pamiętaj o hurtowym odłączeniu Simplusów. W czwartym kwartale churn Ery był jeszcze wyższy - 2% miesięcznie, a przewidują nawet 2,5%, więc gdzieś Ci klienci musieli iść... Przy okazji raportu TDC mówiło się, że Plus miał dobry 4 kwartał (już w 3 miał churn odniesiony do roku niecałe 15% przy 40% w 2 kwartale), więc należy spodziewać się, że będzie dużo niższy po 4 kwartałach niż w Erze :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    eliop pisze: 2004-03-24 17:44
    *** wlo : dzieki, tez zycze dobrze PLUSOWI :D a juz najbadziej ciekawi mnie IDELKA :D
    0
  • Users Avatars Mini
    pir pisze: 2004-03-24 17:45
    jakość klientów spadła - zbyt wiele kredytów na telefonach poszło w 2003 r np 7650
    0
  • Users Avatars Mini
    loco pisze: 2004-03-24 17:47
    Ja tam wszystkim dobrze życzę (no może Idei najmniej bo TPSA nie znoszę za ich złodziejskie praktyki), ale Era to moja sieć i bardzo się cieszę, że jest najlepsza. :))))Bardzo jestem ciekawy przyszłorocznego wyniku ptc i tego jakie miejsce tam Heyah zajmie.
    0
  • Users Avatars Mini
    wysior pisze: 2004-03-24 17:49
    moja uwagę zwraca wzrost średniego kosztu pozysakania klienta (co operator tłumaczy ceną telefonu), jest to o tyle istotne, ze w moim osobistym odczuciu ograniczeania w subsydiowaniu telefonów wbrew pozorom nie są korzystne dla klientów. Wiem że moja opinia ściągnie na mnie krytykę (np *** wlo), zauważcie jednak że korzysci jakie proponowane są w zwiazku z obnizeniem cen połączeń, nie kompensują strat związanych z koniecznoscia kupienia droższej słuchwaki (polecam analizę pod tym kontem aktualnych promocji ERY)... moim zdaniem organiczenie subsydiowania telefonów bez skokowej obiżki cen połaczeń to działanie wyłacznie w interesie operatorów... - czekam na gromkie głosy krytyki!
    0
  • Users Avatars Mini
    loco pisze: 2004-03-24 17:50
    **wlo: migracje klientów w te i we wte są normalne. ludziska teraz kombinują jak mogą. ta sieć zaproponuje płacenie rachunków w drugiej w zamian za przejśćia, znowu inna zaproponuje ładniejszy fon, także ja bym się tym churnem nie przejmował za bardzo. No ale jak mówię, ciekawe jaki np. w tym roku będzie odpływ np. z POPa do Heyah:)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-03-24 17:57
    wysior - fakt - nie popieram tak "głębokiego" subsydiowania telefonów, ale uważam, że na tę analizę jeszcze za wcześnie. Oczywiście każdy sobie kalkuluje te "kredyty", ceny w komisach itd. Jednak taka analiza nie na tym polega. Bo np. ja nie planuję zakupu kolejnej aktywacji z dotowanym telefonem - dlaczego mam więc płacić wyższe ceny za usługi? loco - to o czym piszesz widać w ilościach przyłączeń i odłączeń brotto - a nawet się tym chwalą, jaki to wzrost mieli! Prawie 2,5 miliona przy 1,3 odłączonych... Tylko wydaje mis się, że ci odłączeni to z powrtoem przyłączeni z nowym numerem i nową słuchawką :-) Ale ja nie o tym - to oczywiste, że ludzie kombinują. Zobaczymy jak to np. w Plusie wygląda - będzie to wykładnik zadowolenia klientów i przede wszystkim wartości programów utrzymaniowych, czyż nie?
    0
  • Users Avatars Mini
    trekon pisze: 2004-03-24 17:59
    Era była liderem, jest liderem, ale czy nim będzie? Zobaczymy. Wiele osób rezygnuje z Ery, bo dla abonamentu to oni nic ciekawego nie mają. Dokładnie tak jak napisał ***wlo gdzieś Ci ludzie przeszli .... A dla nowych klientów abonamentowych też nic specjalnego. Zobaczymy.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-03-24 17:59
    Uwielbiam to marketingowe pieprzenie w bambus i odwracanie kota ogonem [chociażby "przyrost brutto" - a netto?]. Osobiście uważam, że kruszenie kopii o to, który operator jest lepszy mija się z celem [zawsze można przyjąć kryteria, które wykażą to co chcemy wykazać], ale śmieszy mnie trochę mentalność Prezesa Ery, którego buńczuczne wypowiedzi mają zapewne zapewnić mu pozycję lidera w korporacji. Co do wyników - jako podatnik cieszę się z zysku Ery ;).
    0
  • Users Avatars Mini
    trekon pisze: 2004-03-24 18:01
    ***wysior masz absolutną rację !! Nic dodać nic ująć !!
    0
  • Users Avatars Mini
    spiro pisze: 2004-03-24 18:07
    dobre wyniki dzieki dobrym klientom :)
    0
  • Users Avatars Mini
    TITQ pisze: 2004-03-24 18:10
    no wlasnie i tu sie zaczyna mscic owa "agresywna polityka" wojny cenowe i pozyskiwanie klienta za wszelka cene, oczywiscie z punktu widzenia klienta jest to dobre, tyle ze siec ktorej spadaja dochody zacznie byc za chwile pod obstrzalem akcjonariuszy, ktorzy bezposrednio odczuja to na swojej kieszeni. poczekamy na wyniki plusa dla porownania i zobaczymy czy moja teoria sie potwierdzi
    0
  • Users Avatars Mini
    eliop pisze: 2004-03-24 18:10
    *** trekon : a co ciekawego w abonamencie maja inni ? Glupoty gadasz ! Jak bys troszke posiedzial z kalkulatorem w rece to stwierdzil bys ze u naszych wszystkich kochanych opow mniej wiecej jest to samo. Roznice kwotowe sa niewielkie w stylu 2,5 PLN przy rachnuku 100 PLN na korzysc danego opa - przeciez to NIC !
    0
  • Users Avatars Mini
    zortan pisze: 2004-03-24 18:11
    Od paru miesiecy dostaje z ERY bilingi na rozmowy i smsy ktorych nie wykonywalemrowniez do numerow z ktorymi nigdy nie nawiazywalem kontaktu, a co za tym wyzsze rachunki o ok 10 - 30 PLN miesiecznie.W tym miesiacu spisywalem ilos wygadanych minut i wyslanych smsow, pani w BOA mowi ze to nie mozliwe, a ja widze ze mnie oszukuja!Czy ktos mial podobna sytulacje.Prosze o rade.Pozdrawiam!
    0
  • Users Avatars Mini
    loco pisze: 2004-03-24 18:12
    **spiro: bardzo mnie Twoje słowa cieszą:))))
    0
  • Users Avatars Mini
    loco pisze: 2004-03-24 18:13
    **zortan: tam była awaria i mają oddać kasę bo o tym wiedzą.
    0
  • Users Avatars Mini
    trekon pisze: 2004-03-24 18:15
    *** eliop to Ty gadasz głupoty. Zobacz ceny np N6310i w Erze abo za 100zł cena telefonu 399zł a Plusie abo za 80zł i cena 199zł ! Cena za minutę tyle samo. I co Ty najpierw sobie policz, nim kogoś zaczniesz wyzywać. W Erze przelicznik minut/smsy a Plusie pakiet kwotowy. Nie widzisz różnicy ?
    0
  • Users Avatars Mini
    eliop pisze: 2004-03-24 18:18
    ***trekon : po pierwsze nie wyzywam. Spokojnie. Mi chodzi o to (nie biore wogole pod uwage telefonow w promocjach) zebys przeliczyl sobie ilosc minut w danym abo oraz to ile placisz. Zrob sobie proporcje w stylu ile kosztuje minuta w taryfie 80 ery i ile kosztowala by gdyby np w idei byla 80 - a zeby to obliczyc robisz probporcje z jej 90. Mam nadzieje ze mnie zrozumiales. Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    wojtekdz pisze: 2004-03-24 18:22
    qba-swietny komentarz, zeby tylko w erze nie dostali zbiorowego orgazmu od tego łechtania sie...:-)
    0
  • Users Avatars Mini
    trekon pisze: 2004-03-24 18:23
    ***eliop - ja wiem o co Tobie chodzi i w sensie przeliczenia kosztu minut z abo to masz absolutną rację. Ale biorąc pod uwagę np strefe plusa to już znacznie więcej minut mam w Plusie niż w abo Ery. Właśnie na pierwszy rzut oka wszystko jest podobne, ale jak się zacznie liczyć to są różnice i nie jest to kilka złotych. A jak napisał ***wysior trzeba brać pod uwagę i koszt zakupu fona do pozniejszych cen minut. Również serdecznie pozdrawiam.
    0
  • Users Avatars Mini
    eliop pisze: 2004-03-24 18:26
    ****trekon : tez sie zgodze z Toba ale tak liczac co miesiac inny op moze byc lepszy - musisz to przyznac - wszystko tez zalezy od tego ile masz w SIMie kontaktow we wlasnej sieci a ile do obcych :D Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    wysior pisze: 2004-03-24 18:27
    **zortan, **loco W ERZE wystąpiły pomyłki w naliczaniu opłat za połaczenia, ale jedynie w miesiacu lutym (dokładnych dat nie pamietam) i chodziło wyłącznie o nieuwzglednianie darmowych minut z abo (opłaty były naliczane mimo ze darmowe minuty nie zostały jeszcze wykorzystane). Skutki tej awarii faktynie mają być wynagrodzone klientom - faktury korygujące, oraz tytułem rekompensaty zachowanie prawa do minut które przeszły z danych okresów rozliczeniowych jako niewykorzystane. Ale jeżeli jak pisze **zortan, nieprawidłowe naliczanie kosztów utrzymuje się "od kilku miesięcy" to nie można tego wiązać z ta awarią systemu inforamatycznego.
    0
  • Users Avatars Mini
    Mariusz. pisze: 2004-03-24 18:27
    Jak dobrze by było tak zestawić tabelę z daymi wszystkich operatorów....
    0
  • Users Avatars Mini
    loco pisze: 2004-03-24 18:30
    **wysior: tak, w lutym tylko to było. chyba nawet dostałem przeprosiny czy coś:)
    0
  • Users Avatars Mini
    eliop pisze: 2004-03-24 18:32
    *** wysior ma racje - miesiac temu walneli sie na moim drugim numerze w ERA na 46,02 brutto - mam tam 40 min i zadne polaczenie ich nie sciagala tylko naliczalo oplate. Ale ladnie przeprosili, przyslaali korekte :D
    0
  • Users Avatars Mini
    dziobal pisze: 2004-03-24 18:34
    *Mariusz - Nie wiem czy da sie porownac bo nie wiem czy inni tak chetnie jak Era publikuja cale raporty. jakos nie ma ich an stronach netowych idei i plusa:(((
    0
  • Users Avatars Mini
    trekon pisze: 2004-03-24 18:35
    ***elipo - wszystko od czegoś zależy ;)) Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    Tyski Boss pisze: 2004-03-24 18:35
    *zortan* ja mialem identyczna sytuacje .... w BOK-u mnie totalnie olewali wiec ja tez ich olalem i zrezygnowalem z uslug tej zlodziejskiej sieci ba oszukuja to i dobre zyski maja.
    0
  • Users Avatars Mini
    dziobal pisze: 2004-03-24 18:45
    a ja tam Ery bym nie porzucił z powodu jednej pomyłki systemu:) Zawsze wszytsko z nimi załatwiam błyskiem i bez problemów. Może nie powinieniem tego tu mówić, bo jeszcze kto przeczyta i zmienią, ale ja zawsze płacę rachunki z opóźnieniem.. i zawsze z BOKu bardzo uprzejmie dzwonią z pytaniem delikatnym: "to może Pan zapłaci? bYłoby nam bardzo miło.." ja mówię że zapłące i dalej nie płącę, dopiero jak mi po paru prośbach wyłączają rozmowy to wtedy płącę, a oni jeszcze mnie przepraszają za nidogodnośc!!:)) Natomiast moja panna w Idei od razu dostaje smsy z pogróżkami a nawet kiedyś list, że jak nie będzie płącić w terminie to jej konto obciążą stałą miesięczną karą w wysokości 10 zeta! Także ja ERY nie porzucę chociażby z tego powodu:))
    0
  • Users Avatars Mini
    windu pisze: 2004-03-24 19:00
    **dziobal do prawdy nie wiem z czego się cieszysz.Takie podejście z płaceniem rachunków może się zemścić w momencie gdy bedizesz chciął przedłużyc umowę i wziąć telefon i jakies usługi.Dopiero bedzie narzekanie,ze Era to taka i siaka bo nie chce telefonu za 1 zł dać.
    0
  • Users Avatars Mini
    tomknox pisze: 2004-03-24 19:01
    Pewnie Era jest liderem jak do tej pory poczta głosowa w Taryfie VIP 240 jest płatna .......To jest trochę nienormalne ,ale oczywiście wszyscy się nimi zachwycajcie ......
    0
  • Users Avatars Mini
    madzer pisze: 2004-03-24 19:05
    jakim liderem... era jest chyba najewikszym przegrancem... co prawda pierwsza wystartowała ale na poszczegolnych etapach zostaje w tyle i na mecie bedzie ostatnia
    0
  • Users Avatars Mini
    mushroom pisze: 2004-03-24 19:06
    Wszystko to bardzo cieszy. Te porzychody zarobek i wogóle. Tylko smiem przypuszczac ze jakby spadły ceny połączen to byloby jesdzcze lepiej. Zarowno dla klientow jak i dla ery. Najlepszy przyklad to spadek akcyzy na alkohol. Wbrew opiniom spowodowalo to wzrost przychodow budzetu.
    0
  • Users Avatars Mini
    ciulek pisze: 2004-03-24 19:10
    WIADOMO ERA JEST THE BEST!!!!!!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    pajorro pisze: 2004-03-24 19:26
    Ale są skormni!!! Nie ma co ;-))
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-03-24 20:00
    Przez chwilę myślałem , że to Adrzej Lepper ;-) Całe spektrum komentarzy , od wiernopoddańczych , po szydzące. A karawana i tak jedzie dalej. Liczba minut na abonenta (średnia) wydaje mi się bardzo wysoka, a co do sms-ów.... Tak , właśnie Ero , Idea już dawno to odkryła , że obniżenie cen na sms-y bardzo pobudza ich wysyłanie. Nie na odwrót. Lepiej późno niż wcale.
    0
  • Users Avatars Mini
    Q! pisze: 2004-03-24 20:14
    *** mushroom -- z alkoholem (akcyza) potwierdzam, aczkolwiek nie pijam wysokoprocentowego (malo- tez nie za wiele).. i wbrew jakim opiniom? chyba nieukow! no dobra, pomarudzilem juz.. :P teraz odnosnie niusa: "agresywna strategie w segmencie pre-paid" mam rozumiec jako _rozdawanie_ na promocjach starterow z 5 zlotowkami na koncie? :P tak-tak, Panie Kulakowski -- grunt to skromnosc.. :P *** wysior madrze prawi -- wodki mu (bo akcyza mniejsza i taniej wyjdzie)! :P LOL! tak, przydaloby sie wszystko wrzucic w jedna tabelke i nie owijac w jakies brutto i inne pierdoly.. :)
    0
  • Users Avatars Mini
    BOSSNOKIA pisze: 2004-03-24 20:35
    Taka jest prawda,Era byla,jest i bedzie chyba liderem.A to dlatego ze byla 1sza!
    0
  • Users Avatars Mini
    T-Mobile EU pisze: 2004-03-24 21:04
    ERA PROPAGANDY ;-) no coz zla ta era nie jest, ale jak chce nadal klijentow pozyskiwac to musi troche swoje taryfy pozmieniac!!!!!bo one slabiutkie sa!
    0
  • Users Avatars Mini
    karolox pisze: 2004-03-24 21:08
    KTO UMNIE LICZYC I UKONCZYL CHOC 3 KLASY PODSTAWOWKI I TAK WYBIERZE HEYAH !!!!!!!!!!!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    9876 pisze: 2004-03-24 21:21
    "Era była liderem, jest liderem i będzie liderem" i tego jej życze, bo ostatnie posuniecia są jak najbardziej trafne :)))
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2004-03-24 21:44
    Czy juz nie pamietacie ostatniego raportu finansowego Plusa???? Era sama siebie chyba chwali, bo tak naprawde nie ma czym. Nie dziwie sie ze maja tyle kasy bo jak nazwa wskazuje Era zdziERA, kupe ludzi od niej ucieklo!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    maly pisze: 2004-03-24 22:43
    karolox: masz racje jak ktos skonczyl trzy klasy podstawowki wybierze heyah;))
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-03-24 22:45
    karolox - no właśnie - nie ubliżając nikomu - Heyah jest dla tych, którzy liczą jak absolwenci 3 klasy podstawówki... Dobra jest (nie przeczę) na krótką metę... I już :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    rgumkowski1 pisze: 2004-03-24 22:48
    No niestety, ale tak i nadal będzie i w tym roku ta tendencja się na 100% utrzyma a to głownie dzięki przyrostowi użytkowników nowej usługi Heyah, która wchodzi w skład PTC.
    0
  • Users Avatars Mini
    Shadow-master pisze: 2004-03-24 23:08
    To to ja zawsze wiedziałem
    0
  • Users Avatars Mini
    antyklerykalny pisze: 2004-03-24 23:28
    Era Era uber alles!
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2004-03-24 23:44
    Heyah ze swoimi cenami polaczen jest swietne. Nikt tego nie kwestionuje jak sadze, ale zeby zdecydowac sie w ogole na komore to trzeba to troche glebiej przemyslec, bo jesli pomyslimy o uslugach dodatkowych (ida wakacje, potrzebny moze byc roaming) to heyah odpada, mmsy hehah odpada, gprs tez i mozna by wymieniac. Jak ktos potrzebuje super prepaida to zostaje mu tylko simplus, ktorzy moze jest ciut mniej konkurencyjny, ale tam to wszystko jest!!! czsami nawet taniej, jesli chodzi o weekendy. A heyah wybieraja NAJCZESCIEJ (to nie jest regula) ludzie, ktorzy sobie puszczaja sygnaly i umawiaja sie przez komore na piwo!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    kaosone pisze: 2004-03-24 23:46
    wszyscy pisza ilu Klientow z ery odeszlo itp. to dlaczego w dalszym ciagu NIEPRZERWANIE era ma najwieksza liczbe Kliento? po drugie ktos porownywal cene prehistorycznego telefony N6310i w erze i plusie-ok cena jest niekorzystna-ale ile duzo bardziej zaawansowanych/lepszych telefonow jest w cenie nizszej lub nie wystepuje wogole u konkurencji. Moim zdaniem to dobrze swiadczy o erze, ze nie wciska klientom staroci ktore wyszly z produkcji tylko promuje nowe duzo bardziej zaawansowane/lepsze telefony! ERA RULEZ!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    mati pisze: 2004-03-25 00:02
    era sciec frajera
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-03-25 00:13
    tkubon - ja (jak zwykle) zakwestionuję - dopowiedz, że dla określonej grupy użytkowników/klientów. No OK - dopowiedziałeś ;-))) kaosone - nie wiadomo :-) tak - rulez... za cenę zadłużenia... Plus ma bodaj 10-krotnie mniejsze :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Q! pisze: 2004-03-25 00:23
    tkubon -- zapomniales, ze jeszcze procz "puszczaczy" :P sa osoby, ktore wykonuja bardzo krotkie polaczenia (np. do 20 secs), pisza sms'y i.. to wszystko! sygnalow nie puszczaja, bo to dla smarkow ;), piwa zbyt duzo nie pijaja.. :) wiem, wiem, tam bylo "najczesciej", ale takie "najczesciej" najczesciej sie nie potwierdza.. ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    Czarek pisze: 2004-03-25 00:41
    ERA TO BANDA ZŁODZIEI I PEDOFILÓW
    0
  • Users Avatars Mini
    Erazmus pisze: 2004-03-25 01:23
    Gratulacje dla PTC za swietne wyniki i zycze dalszego wzrostu .Ciekawi mnie tylko czy po podzieleniu sie dywidenda Era pomysli o obnizce dla wszystkich abonentow w postpaidach. 1.61 za minute w Moja 40 to bardzo duzo zwlaszcza ze w Heyah ta minuta kosztuje 0.98 z wliczonym naliczaniem 1/1 s .
    0
  • Users Avatars Mini
    kosmit pisze: 2004-03-25 01:27
    ***kaosone - podaj mi bardziej zaawansowany, oczywiscie bez Symbiana (DOSTĘPNY teraz) model Noki. 6310i mimo że nie ma kolorowego wyświetlacza i polifoni (no i radia), dla osób które rozmawiają, używają GPRS i HSCSD, jest idealny. Czas pracy bije inne modele. Dodatkowo bluetooth (np. do połaczenia z laptopem). Kolorowe wyświetlacze (4000 kolorów) nic nie dają. MMS-a dobrze nie widać. Era nie ma juz 6310i i dlatego taka cena. pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    Grzegorz Z. pisze: 2004-03-25 01:44
    *** KASAONE "to dlaczego w dalszym ciagu NIEPRZERWANIE era ma najwieksza liczbe Kliento?" Odpowiem Ci dlaczego - bo te taktaki z 5 złotymi są tak naprawdę aktywne przez 12 miesięcy, nawet bez zasilenia.
    0
  • Users Avatars Mini
    Grzegorz Z. pisze: 2004-03-25 01:48
    Nie chcę być złośliwy, ale jak tak patrzę i patrzę na zdjęcie Pana Prezesa Najlepszej Sieci i zastanawiam się, czy jakby tak ZWAŻYĆ prezesów PTC, PTK i Polkomtela, to czy PTC też była by liderem ? ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Grzegorz Z. pisze: 2004-03-25 01:53
    "Według szefa PTC, głównym celem stworzenia marki Heyah nie było odbieranie klientów innym operatorem, ale zwiększnie nadal niskiej penetracji polskiego rynku telefonii komórkowej." - ciekawe jak w świetle tego stwierdzenia każdy odpowiedziałby sobie na pytanie - skoro nie ma odbierać abonentów/użytkowników (czyli by ludzie ściągali simlocki i używali z heyah aparatów kupionych wcześniej u konkurencji) innym sieciom, to znaczy że jest adresowana do osób które telefonu NIE POSIADAJĄ. Zatem skąd te osoby mają brać aparat telefoniczny do karty Heyah? Tak więc hasło "heja dla złodzieja" (ja bym dopisał jeszcze - pasera) wcale nie jest takie nietrafione...
    0
  • Users Avatars Mini
    Grzegorz Z. pisze: 2004-03-25 02:05
    Spadek miesięcznego czasu rozmów odzwierciedla wzrost liczby klientów nieaktywnych (zerowy lub bardzo niski generowany ruch), co z kolei jest wynikiem bardziej agresywnej strategii sprzedaży w segmencie pre-paid, wdrożonej w połowie 2002 roku." powtórzę raz jeszcze - tym stwierdzeniem PRZYZNALI SIĘ że spora część tych sześciu milionów z kawałkiem którym się chwalą stanowią "martwe" taktaki, głównie pochodzące z rozdawnictwa jakie tu eufemistycznie nazwano "bardziej agresywną strategią sprzedaży w segmencie pre-paid, wdrożoną w połowie 2002 roku" Ciekawe jakby w liczbie abonentów Ery pominąć taktaki z których nie można w tym momencie wykonać połączenia/wysłać smsa? Nie zdziwiłbym się gdyby wtedy nie przekroczyli nawet liczby 5 milionów!
    0
  • Users Avatars Mini
    kaosone pisze: 2004-03-25 02:05
    kosmit-prosze np. SE T630 cena porownywalna-ma BT lepszy wyswietlacz (65000 kolorow a nie tylko 4096 jaki stosuje nokia nawet w najdrozszych modelach wystepujacych w polsce i dodatku z pasywna matryca) wbudowany aparat za ktory w wiekszosci nokii trzeba doplacac jako akcesorium, bateria polimerowa, odnosnie czuwania praktycznie wszyscy producenci wyszli z zalozenia, ze klient chce mniejszy aparat z szybka ladowarka (dlategoczas ladowania skrocil sie do okolo 1,5-2,0 h) niz wiekszy aparat z pojemna bateria-wspolczesne baterie nie maja efektu pamieci wiec mozna \"na chwile\" podlaczyc ladowarke w dogodnym dla siebie momencie a za to cieszyc sie mniejszymi gabarytrami i lekkoscia.
    0
  • Users Avatars Mini
    kaosone pisze: 2004-03-25 02:05
    to jest tylko jeden z przykladow kolejnym moze byc np. Motka V 300 (dla tych ktorzy lubia klapke) i wiele,wiele innych.Odnosnie HSCDS-tylko plus sie wkopal w te technologie-wiec dla uzytkownikow innych opow ten rodzaj transmisji nie ma znaczenia w telefonie. Wkopal poniewaz juz jest EDGE i niepotrzebnie wydali majatek na licencje stacji w tej technologii-a teraz po krotkim czasie czeka plusa rekonfiguracja na EDGE-i to moim zdaniem bylo wywalenie pieniedzy w bloto. Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2004-03-25 02:32
    Dlaczego nie chwalą się bublem roku , czyli idiotyczną bramką sms?? Rownież tą płatna. Skoro zarobili tyle na sms-ach i klienci wysyają ich coraz więcej , to chyba powinny wreszcie radykalnie stanieć ? To zreszta dotyczy wszystkich operatorów. Dlaczego czescy operatorzy maja tę usługę po 12 - 14 groszy i jest to rzeczywiście najtańsza forma kontaktu ? Hejah też się w tym względzie nie wysila zważywszy ,że nie ma wydatków na dotowanie telefonów , a lwia większość jej klientów bedzie wysyłac raczej te po 28 groszy...
    0
  • Users Avatars Mini
    bakx pisze: 2004-03-25 09:26
    ten sie smieje,,,,,a tka wogole to niech uwazaja z tymi przechwałkami,,,,,
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2004-03-25 09:46
    Jak juz pisalem wczesniej, era w tej chwili to siec frajera, bo porownujac te stare taryfy z tymi plusowymi (o ofercie pakietow kwotowych nie wspomne) to naprawde trzeba swiecic przykladem frajerstwa aktywujac sie w nich. Nie dziwie wcale takim wynikom!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Erazmus pisze: 2004-03-25 10:04
    Pakiety kwotowe nie sa taryfami tylko promocyjna oferta wiec Plus rowniez stoi w miejscu ...
    0
  • Users Avatars Mini
    Poke pisze: 2004-03-25 10:05
    Hmm... Ale nie powiedzial w czym!
    0
  • Users Avatars Mini
    Erazmus pisze: 2004-03-25 10:19
    w bierki podwodne ? :)
    0
  • Users Avatars Mini
    ola pisze: 2004-03-25 10:20
    dzień dobry wszystkim:) Myślę, że powyższe kłótnie na temat tego, czy Era jest najlepsza czy nie, nie mają trochę sensu, bo ile sieci tyle opinii (czyli 3..., no może licząc Heyę 4:)) Właściwie z samymi liczbami nie można się spierać. A interpretacja zależy właśnie od spojrzenia na sieć. Ja np. mam od lat Ideę ale jej nie lubię ani nie popieram, bo uważam że głupa ze mnie robią, a ja za każdym razem daję im się wmanewrować idiotycznie w kolejną niekorzystną umowę. A Erze życzę wszystkiego najlepszego z okazji ogłoszenia wyników bo zamierzam się do Ery przenieść:) Po ostatnich Heyowych rewelacjach czekam na fajną ofertą w abo w Erze i się przenoszę:)
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-03-25 10:27
    ***tkubon: a promocja z podwojna iloscia minut? ;) nie jest taka zla, a jak sie skonczy to juz spoko beda nowe taryfy, oni tez znaja granice cierpliwosci klientow...
    0
  • Users Avatars Mini
    miliard pisze: 2004-03-25 10:30
    Cytat "Duży spadek ARPu w prepaidzie jest spowodowany spadkiem cen w taryfach prepaid, mniejszym ARPU generowanym przez nowych klientów oraz dużym wzrostem liczby klientów w ogóle nie generujących przychodów (jest to efekt agresywnej strategii sprzedaży wdrożonej w połowie 2002 r.)" ERATUMAI - wyłączcie nieaktywne TAK-TAKi to zobaczymy ile faktycznie macie klientów. W takiej firmie nawet analfabeta ekonomiczny może być prezesem. To przecież sektor wielkich autoprzychodów. Kułakowski ma taki sam wpływ na rozwój PTC jak Miller na wzrot gospodarczy w Polsce. ***Mieszko - widzę, że jadamy w tej samej restauracji ;))) Bary mleczne zostawiamy dla innych
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-03-25 10:35
    ***Klops: nie pisz takich komentarzy, bo wywołasz wojnę religijną :). Pozdrawiam :).
    0
  • Users Avatars Mini
    maq pisze: 2004-03-25 10:45
    Era jest najbardziej postępową siecią. Idea bazuje na telekomunie i co obniżą tu, to odbiorą z TPSy, a Plus to jest otwarty na klinetów ale chyba tyłkiem. Ostatnie taryfy Sim+ tego najlepszym dowodem. Dlatego jeśli mowa o barach mlecznych to polecam je klientom zatwardziałego plusa i wywodzącej się z epoki barów mlecznych TPSy-Idei.
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-03-25 12:08
    ***Gonzales: :) nie boje sie, jestem w trakcie tlumaczenia wielu osobom wokol dlaczego islam jest cienki ;) praktyka czyni mistrza ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-03-25 12:10
    hmmm ***maq: jadam w barach mlecznych bo te w okolicy sa szybsze i karmia smaczniej niz niejedna restauracja. uzywam plusa bo bo w standardzie maja taryfikacje 30/30 i super stawki poza szczytem (ja tak dzwonie). Ty jedz gdzie chcesz byle bys od elektrofal wrzodow na zoladku nie dostal, czego Ci serdecznie zycze (niedostania ich znaczy sie ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    erowiec pisze: 2004-03-25 12:26
    Jak lider to lider! Era zawsze na przedzie! Może Plusik też by mógł powalczyć, gdyby Panowie z zarządu sobie takiej monstrualnej dywidendy nie wypłacali... No ale tym w Plusie zależy tylko na tym teraz żeby firmę z zyskiem sprzedać i umyć rączki od całego interesu. A szkoda.
    0
  • Users Avatars Mini
    loco pisze: 2004-03-25 12:30
    **Klops: mnie też się zdarza kluski leniwe w barze mlecznym wtrząchnąć, ale w telefonach wolę Erę!:))
    0
  • Users Avatars Mini
    Erazmus pisze: 2004-03-25 12:59
    Miliard dlaczego plus przedluzyl aktywnosc konta sim+ o 365 dni ? Dlaczego Judea daja przychodzace przez 12 miesiecy ? Widocznie sie im to oplaca bo mimo ze ludzie nie wykonuja polaczen to odbieraja rozmowy i smsy co tez jest zyskiem dla opow .
    0
  • Users Avatars Mini
    pinkbird pisze: 2004-03-25 13:29
    Klops: co ty masz do Islamu czlowieku??
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-03-25 13:58
    ***pinkbird: sporo - poczynajac od traktowania kobiet (ktore bardzo szanuje) przez swiete wojny do agresywnego przeswiadczenia o monopolu na duchowa prawde. niektorzy mowia ze islam jest ok tylko ludziom odwala. ja twierdze ze ludzie sa ok tylko ta religia jest pomylonym systemem ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-03-25 14:00
    ale nie zaczynajmy az takiego OFF TOPICU bo to chyba nie miejsce ;) jakby co wal na priv, pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-03-25 14:08
    A ja właśnie przedłużyłem umowę w Plusie na jednym numerze , mimo iż do końca umowy jeszcze ok 2 miesięcy. Dziś był telefon z propozycją , najpierw się zawahałem, a potem oddzwoniłem na DOPL i już gotowe. Zmiana z Plus 100 na Plus 60 , do tego TPS ( to standard ,nawet bez przedłużania umowy oczywiście), pakiet Plus Tobie 20 minut i do tego za przedłużenie umowy 30 minut i takt 1/1 (to juz płatne) . Tak więc , za 60 netto (73.2 brutto) mam 80 minut taktowanych 1/1 i jestem bardzo zadowolony ! :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-03-25 14:10
    ***issa: i 30smskow ;) pozdrawiam!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-03-25 14:12
    *** klops - co to jest religia ? Wyjaśnij mi znaczenie łacińskiego słowa "re-ligiare"... Wsztystkie religie są sobie równe, powiedzenie czegoś innego jest dowodem niewyobrażalnehj ignorancji. Tak, tak tej samej ignorancji , która hańbi ludzkość od dawna. Klops , wiesz doskonale co będzie. Mówi Ci coś miejscowość Gunnaparthii , wiesz kto i kiedy się tam narodzi ?. Polecam Ci sutrę "Maytreya vyakarana", być może jakąś literkę zmieniłem , ale któż to będzie Maytreya , wiesz na pewno. I co znaczy Maytri pewnie także....
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-03-25 14:14
    Klops , pozdrawiam BARDZO seredcznie :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-03-25 14:18
    ***issa: nie zgadzam sie z Toba calkowicie. jestem europejczykiem, nie zajmuje sie buddyzmem dlatego ze jest egzotyczny tylko dlatego ze mam pelne zaufanie do logiki (taki buddyzm jest). logicznie twierdzenie "kazda religia jest rowna" lub "kazda religia jest dobra" nie da sie obronic. to jest najwiekszy blad jaki popelniaja ludzie w naszej kochanej , tolerancyjnej acz krotkowzrocznej europie ;) Ty wiesz ze pozdrawaim ROWNIE BARDZO sedecznie!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-03-25 14:35
    ***klops - 12.58 - to nie Islam , to chore umysły , szukające usprawiedliwienia dla swoich działań w wyznawanej religii. Pamiętasz wykład z logiki buddyjskiej "- jest , - nie jest , - jest i nie jest , - ani jest nai nie jest" ? Budda, Mojżesz , Muhamad ibn abd Allah , Jezus , Nanak, Kriszna , Sai Baba , wszysycy buddyjcy sidhowie , czy wszyscy oni nie mówią , mówili w gruncie rzeczy jednego i tego samego , ale dopasowanego do poziomu rozumienia swoich odbiorców ? Mówimy , tu tak , na tym poziomie jaki wszyscy zrozumieją , ale ani Ty nie jesteś Europejczykiem , ani ja. Pamiętasz to zdanie " Nie przyszedłem tu aby zakłócić Twoje powołania , lecz przyszedłem aby zapalić lampę miłości w Twoim sercu i doglądać , aby każdego dnia paliła się ona coraz większym światłem" ? Mówiłem Ci kiedyś o elicie ludzkości , to tu , cały ten Gol itd. to zabawa, wiesz ku czemy zmierza to wszystko....
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-03-25 14:39
    hej ***issa: byc moze mocno roznia sie nasi nauczyciele w tym co mowia (pewnie my tez dobieramy nauczycieli do tendencji naszych umyslow), ja w kazdym razie nie angazuje Mojzesza i Jezusa do buddyzmu. oni sa odpowiedzialni za judaizm i chrzescjanstwo i szczegolnie Jezusa szanuje za to co zrobil dla zlagodzenia "kontraktu" ze starego testamentu. ale nie jest to moja bajka, ja te rzezczy traktuje oddzialnie.
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-03-25 14:41
    Klops o kim Budda powiedział "500 lat po moje śmierci , pojawią się ludzie , którzy osiągną zasługi nie do wymierzenia . Tathagatha , widzi i zna ich wszystkich" ?. Czytałeś surę "Podróż nocna" ? , albo "Owinięty szatą ?" . Czujesz tam jakąś nienawiść ? Loka samasta sukhino bhavantu. Wszuystkie religie są dla dobra ludzkości, ich interpretacja przez tych którzy są w błędzie , jest mniej lub bardziej wynaturzona. Podstawowe zasady dharma (prawość) , _ prawda (shanti) , prema (miłość) i _sathya (prawda) , są te same dla wszystkich religii.
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-03-25 14:43
    ja poza tym nie znam (nie poznalem) chorych umyslow, znam fajnych arabow, ale niebezpieczny (dla nich rowniez) jest system ktorym sie posluguja. co do delikatnego podejscia do islamu: latwo znalezc informacje dlaczego nie a dzis praktycznie buddyzmu w indiach. ktos powie "islam, nie to niemozliwe", a jednak... i nie byla to pokojowa ekspansja ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-03-25 14:44
    Nasi nauczyciele się absolutnie od siebie nie różnią , dobrze o tym iwesz, ich powłoki fizyczne były różne , pojawiali się w różnych inkranacjach i w różnym czasie , ale z nimi jest tak jak ze złotem. Przyjmuje ono różne formy , od bransolteki , przez wisior do kolczyka w zależności od potrzeb , ale zawsze jest to te same złoto. Nie zaprzeczysz. Pozdrawiam i lecę do banku. Yo ! ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-03-25 14:47
    tylko czekam az nas ktos "przywola do porzadku" (halo, jestesmy na GOLu ;) te prawa, o ktorych piszesz sa ladne, i jest nawet sporo ladnych tekstow w koranie. ale jest tez sporo malo ciekawych i to na ich podstawie twierdze ze niestety (powtarzam: niestety) sa male szanse na zupelne pokojowe istnienie islamu. w sumie szkoda... powiedz mi dlaczego sytuacja kobiet jest jaka jest w krajach islamskich? dla mnie jest to wazniejsze niz teksty sur ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-03-25 14:49
    no to milego bankowania ;) trzymaj sie !
    0
  • Users Avatars Mini
    adzik pisze: 2004-03-25 14:57
    Era kituje jak zawsze idea jest the best! No ale fakt Era ma najwięcej użytkowników i jest chyba najbogatszą suiecią!
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-03-25 15:02
    ***adzik: podziwiam Twoje opanowanie ;) co za stabilny umysl ;) ha!
    0
  • Users Avatars Mini
    sukinsyn pisze: 2004-03-25 15:19
    Mieszko1 i Lutek to matoły
    0
  • Users Avatars Mini
    antyklerykalny pisze: 2004-03-25 20:45
    tkubon - w hejahu niema tylko GPRSU a co za tym idzie MMSów, reszta jest, poczytaj sobie na ich stronie zanim palniesz, ola - polecam ere, zwłaszcza jej zasięg, ja wyrzuciłem idee i poczułem się od razu lepiej.
    0
  • Users Avatars Mini
    Erazmus pisze: 2004-03-25 21:24
    Ola chodz do Ery ;-) Bedziesz w dobrym towarzystwie :)
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-03-25 21:38
    antyklerykalni powinni raczej miec plusa, bo tam az czerowno w zarzadzie ;) (i nie o vodafone mi chodzi ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    SVT pisze: 2004-03-25 22:23
    Mam pytanko. Zdecydowalem sie na heje i jaki telefon radzilibyscie mi kupic tak w granicach 350 zeta?
    0
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2004-03-25 22:36
    tak czy siak ostatnio dobrze kombinuja
    0
  • Users Avatars Mini
    wandik pisze: 2004-03-26 02:33
    Czy ja się nie przeczytałem? 3G jeszcze w tym roku?
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-03-26 09:02
    wandik: www.gsmonline.pl/news/ ?link=show_details.php?id=8568 - czytaj więcej, a może lepiej uważniej :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Erazmus pisze: 2004-03-26 10:20
    *SVT SE T68 i na allegro
    0
  • Users Avatars Mini
    AQQ pisze: 2004-03-26 11:32
    www.era.pl Strona, której szukasz nie istnieje przejdź na stronę główną i znajdź szukaną stronę
    0
  • Users Avatars Mini
    wandik pisze: 2004-03-26 18:10
    wlo: ok, ale tamten news dotyczył plusa, a poza tym to jedynie sieć testowa. Era też prowadziła testy umts, więc może chodzi o uruchomienie komercyjnyxh usług.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-03-26 18:44
    wandik - tak - testowa - nie przeczę... Ale to a propos Twojej nie pewności co do możliwości uruchomienia UMTS-u do końca roku - to działa :-) Natomiast Era też testowo... zestawiła połączenie na jakichś targach :-) Niech uruchamiają - to w końcu coś lepszego od GSM, podobno...
    0
  • Users Avatars Mini
    WHS pisze: 2004-03-27 00:46
    Gdzie mogę dostać cennik za połączenia do Era Mix??
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-03-28 15:52
    WHS - na 100% u swojego operatora!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Erazmus pisze: 2004-03-29 03:45
    Szanowni państwo, uprzejmie informujemy, że ze względu na trwającą modernizację naszych systemów, zlecenia zmian zarówno w systemach automatycznych, jak i u naszych konsultantów, będą przyjmowane z terminem realizacji w najbliższy poniedziałek. Przepraszamy za utrudnienia. Taki komunikat pojawia sie przy logowaniu do I-BOA
    0
  • Users Avatars Mini
    ~mahoń~ pisze: 2004-04-09 22:34
    ja mam ere i jestem zadowolony :)jak narazie
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: