Według badania ,,Sponsoring monitor" prowadzonego przez ,,ARC Rynek i Opinia", Era postrzegana jest jako jeden z wiodących mecenasów kultury w naszym kraju. Operator zajął szóste miejsce (pierwsze wśród operatorów telekomunikacyjnych), tuż za TVP S.A., TV Polsat, TVN, Grupa PZU i RMF FM. Wyniki badań opublikowano na łamach lipcowego numeru miesięcznika Press.
Era wyróżnia się wśród firm sponsorujących kulturę, ponieważ ściśle wiąże nazwę firmy z przedsięwzięciami, które współorganizuje (Era Jazzu, Era of Love itp.). Daje to możliwość oryginalnego prezentowania marki.
Związki PTC i kultury trwają od samego początku działalności firmy. Mecenat Ery obejmuje przede wszystkim muzykę: koncerty Ery Jazzu, wcześniej - rockowe (Perfekt, Kayah) i muzyki pop (Natalia Kukulska). Era sponsorowała Grzegorza Turnaua, Ewę Małas-Godlewską i José Cura.
W tym roku po raz pierwszy PTC wsparła festiwal niekonwencjonalnego kina - Era Nowe Horyzonty w Cieszynie.
Budżet przeznaczany na sponsoring kultury wynosi ok. 40% całego budżetu sponsoringowego firmy.