Wyniki Polskiej Telefonii Cyfrowej w 2008 r.
Polska Telefonia Cyfrowa w czwartym kwartale 2008 r. osiągnęła przychody 2,024 mld zł, co stanowi wzrost o 5% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Łączne przychody Spółki w 2008 roku wyniosły 7,920 mld zł, rosnąc o 6,7% w porównaniu do 2007 roku.
Wzrost przychodów (mln zł)
Spółka zanotowała silny wzrost w segmencie klientów abonamentowych: ich liczba zwiększyła się o 17 % i na koniec 2008 roku wynosiła 6,327 mln. Dzięki temu udział tego typu klientów osiągnął prawie 47,7% w ogólnej bazie klientów PTC. Liczba przyłączeń netto w segmencie abonamentowym w 2008 roku wyniosła 918 tys., z czego 283 tys. w czwartym kwartale, co oznacza wzrost o 19,4% w stosunku do trzeciego kwartału 2008 roku. Łączna liczba klientów osiągnęła 13,273 mln i była wyższa o 2,1% w stosunku do roku 2007. Bardzo niski wskaźnik rezygnacji w tym segmencie, tzw. „churn”, odzwierciedla wysoki poziom satysfakcji klientów abonamentowych. W całym 2008 roku „churn” wyniósł zaledwie średnio 0,6% miesięcznie.
Wzrost bazy klientów (tys.)
W czwartym kwartale 2008 r. wskaźnik EBITDA wzrósł w porównaniu do odpowiedniego okresu roku poprzedniego o 10,7% osiągając poziom 623 mln, a w całym 2008r wyniósł 2,744 mld zł zwiększając się o 12,2% w porównaniu do roku 2007. Nastąpiła również poprawa marży EBITDA, która na koniec 2008 r. wyniosła prawie 34,6%, natomiast rok wcześniej 32,9%.
EBITDA (mln zł)
Wskaźnik ARPU dla całej bazy klientów PTC wzrósł w czwartym kwartale 2008 roku o 4,2% i wyniósł 50 zł, a łącznie w całym 2008 r. osiągnął poziom 49 zł.
Miesięczny wskaźnik ARPU (zł)
W ostatnim kwartale 2008 r. w sposób znaczący, bo aż o 17,1%, czyli 21 zł, zmniejszył się koszt pozyskania jednego klienta (SAC) i wyniósł on 102 zł. W całym 2008 roku wskaźnik ten osiągnął poziom 95 zł i spadł w stosunku do roku 2007 o 8,7%.