Test Ericsson R310s

Recenzje
Opinie: 91

Gdy dostałem telefon do ręki, był już niestety rozpakowany (mój kolega "dopadł" go pierwszy). Dla celów poznawczych zapakowałem telefon z powrotem do pudełka i sfotografowałem, aby każdy miał okazję zobaczenia w w jakiej formie aparat jest dostarczany użytkownikowi.

Chyba każdy przyzna, że opakowanie jest dość nietypowe. Zresztą tak jak sam telefon.
Aparat dobrze leży w dłoni - w przeciwieństwie od R320s. Można mieć pewne zastrzeżenia co do jego wagi (aż 170 g), ale zważywszy na pewne fakty, o których wspomnę poniżej nie powinno to dziwić.
Tak wysoka waga wynika przede wszystkim z przystosowania słuchawki do działania w ekstremalnych warunkach. Telefon jest odporny na wstrząsy, kurz oraz wodę. Uszczelnienie aparatu zapewnia szereg uszczelek z goretexu oraz pokryta silikonem bateria. Wodoszczelne jest również złącze, które ponadto posiada osłonkę z tworzywa sztucznego zabezpieczającą przed uszkodzeniami mechanicznymi.

Również sama obudowa przedstawia się dość solidnie i co warto zaznaczyć jest ładna stylistycznie. Szare wstawki (patrz zdjęcia) wykonane są z gumy, natomiast szkielet (kolor pomarańczowy) ze stopu magnezu.

Dość oryginalnie przedstawia się antena R310-tki. Giętka, szeroka i praktycznie niemożliwa do złamania. A co potrafi przetrwać najlepiej chyba przedstawia poniższy obrazek :-).

Dodam tylko, że z tego testu telefon wyszedł bez szwanku (nie licząc paru drobnych zagłębień po ząbkach ;-) ).
Aparat nic sobie nie robi z moczenia w wodzie (nawet dłuższego), kąpieli pod prysznicem, czy chociażby lądowania na twardym podłożu z kilku metrów (uważni czytelnicy listy dyskusyjnej mogli niedawno przeczytać o hard testach jakich uczestnikiem był opisywany model). Wspomnę tylko, że telefon "przeżył" wtedy daleki rzut na terenie betonowego parkingu.
Nadszedł w końcu czas sprawdzenia R310 w warunkach polowych. Zabrałem go ze sobą na stok, na którym naprawdę nie oszczędzałem siebie (mnóstwo padów i salt oraz rozcięta noga) a co za tym idzie i telefonu. Aparat nie wyłączył się ani razu. W końcowym efekcie Eryk wyglądał zdecydowanie lepiej niż ja. Producent powinien być z siebie dumny, chociaż przestrzega w instrukcji przed takowym traktowaniem telefonu. Krótko mówiąc prawdziwy terminator wśród komórek.

Do zamontowania karty SIM niezbędne okazują się narzędzia np. śrubokręt lub przynajmniej jakieś drobne monety. Spowodowane jest to sposobem zamocowania tylnego panelu telefonu. Panel ten przytwierdzany jest do obudowy za pomocą dwóch dość pokaźnych śrub z tworzywa sztucznego. Po zdjęciu tej części ukazuje się nam wnętrze, do którego dostępu chroni specjalnie uszczelniana bateria. Wreszcie po wyjęciu baterii można przystąpić do zamontowania SIM'a. Nie jest to zadanie skomplikowane, gdyż sposób wkładania karty jest identyczny z rozwiązaniem znanym np.: w Nokii serii 51xx. Uważam to rozwiązanie za zdecydowanie wygodniejsze od tego jakie zastosowano w R320s.

Po uporaniu się z kartą, mogłem wreszcie przystąpić do uruchomienia telefonu.

Włączenie, animacja, wreszcie ukazuje się nazwa sieci na wyświetlaczu i ... . I tu spotkała mnie przykra niespodzianka. Okazało się, że tak jak R320s, 310 reaguje z opóźnieniem na przyciskanie klawiszy. I o ile w modelu R320s można było uzyskać przyspieszenie działania przy pomocy bocznego suwaka, o tyle w tym modelu taki suwak nie istnieje (zastępują go dwa klawisze góra-dół, zastosowane zapewne przez producenta z powodu tego, iż łatwiej je uszczelnić). Po za tym wspomniane klawisze działają tak samo wolno jak klawisze nawigacyjne klawiatury.

Dodatkowo, aby ich używać trzeba posiadać dość silne palce :-(. Mimo jednak, że ich używanie jest dość męczące to okazują się przydatne przy pisaniu SMS-ów.
W modelu tym zarówno klawisze nawigacyjne jak i boczne klawisze głośności służą do przewijania menu. W obu przypadkach, w przeciwieństwie do R320s można przewijać je "dookoła".
Klawiatura telefonu działa bez zastrzeżeń. Jedynie przyciski YES i NO działają odrobinę gorzej, bez charakterystycznego kliku.
Telefon można "zawiesić". Stało się tak przy próbie (trzeciej bądź czwartej) wysłania wiadomości przy niemal zerowym zasięgu. Aparat pokazywał, że wysyła wiadomość, ale nie reagował na przyciskanie klawiszy. Konieczne okazało się wyjęcie baterii.
I jeszcze jeden dziwny objaw. Otóż podczas wysyłania SMS'a, gdy chciałem wybrać adresata z książki telefonicznej, oczom moim ukazał się ekran z tytułem zakładki "spis telefonów", ciemnym paskiem podświetlania (kursor) i ... nic więcej :-O (brak nazw w książce). Przewijanie działało, więc wybrałem na chybił trafił pozycję. Okazało się, że trafnie. Myśląc, że to jedynie chwilowa niedyspozycja aparatu, podjąłem się kolejnych prób. Za każdym razem to samo. Dopiero wyłączenie i ponowne włączenie przywróciło telefon do normy. Myślę, że producent powinien trochę jeszcze popracować nad software'm. Żeby jednak czytelnicy nie myśleli, że test polegał jedynie na wysyłaniu SMS'ów, pora na badanie zachowania się telefonu podczas rozmowy. Jakość dźwięku jest bardziej niż zadowalająca :-). Model ten bije na głowę pod tym względem R320s. Dźwięk jest czysty i wyraźny. W czasie pierwszego połączenia musiałem nawet delikatnie przyciszać słuchawkę.
Menu telefonu jest w zasadzie takie samo jak w "trzystadwudziestce". Ale w związku z tym, że aparat skierowany jest do innego segmentu rynku nie ma w nim takich funkcji jak: kalendarz czy WAP. Nie ma również portu IrDA. Są natomiast profile. Dla bliższego zapoznania się z menu tego telefonu zapraszam do testu Ericssona R320s (w przybliżeniu takie samo, ale ze względu na mniejszy wyświetlacz przy wejściu do menu widać jedynie zakładki).
Podobnie jak R320 aparat gubi adresy e-mailowe po wymianie karty SIM :-(. Ale to nie wszystko. Po zmianie SIM'a, telefon strasznie długo wczytuje książkę adresową z karty. Alarm wibracyjny w tym modelu budzi we mnie sprzeczne uczucia. Z jednej strony jest trochę zbyt słabo wyczuwalny, z drugiej strony bardzo cichy. Zachowanie takie związane jest zapewne z dużą wagą telefonu oraz doskonałym uszczelnieniem.
Testowany przeze mnie model wyposażony był w baterię Li-Ion 950 mAh. Według danych otrzymywanych z aparatu (tak jak w R320s poprzez wciśnięcie w trybie czuwania klawisza głośności) czas czuwania wynosi 120 h. Moje obliczenia wskazują, że przy dobrym sygnale z BTS'a, telefon wytrzymuje niewiele mniej bo ok. 110 godzin. Przy marnym zasięgu, jaki miałem w górach (okolice Białki Tatrzańskiej) wydajność baterii spada do około 80 godzin.
Reasumując, Ericsson R310s jest telefonem dobrym. Jeśli producent poprawi software to będzie niewiele rzeczy, które można by zarzucić temu aparatowi. Jest na pewno dość duży 131x53x25 i ciężkawy 170g, ale ja to mu potrafię wybaczyć, gdyż przypadł mi do gustu. Poza tym według mnie jest to najładniejszy Eryk dostępny obecnie na naszym rynku. Produkowany jest w 4 kolorach: pomarańczowym, niebieskim, zielonym oraz żółtym.

Dane techniczne :

System: GSM 900/1800 oraz E-GSM
Wymiary: 131/53/25
Waga (z baterią ultra slim): 170g
Szybkość przesyłania danych: 9600 b/s 
Faks: do 9600 b/s
Czas rozmów (bateria Li-Ion BST-12): 6-8 godzin
Czas czuwania (bateria Li-Ion BST-12): 160 godzin
Wyświetlacz: graficzny trzyliniowy graficzny
Książka telefoniczna: 99 miejsc
Ilość dzwonków: 14 + 4 własne
Pozostałe funkcje: wybieranie i odbieranie głosowe, alarm wibracyjny, kalkulator, zegar, alarm, gry (tetris, solitaire), przesyłanie danych i faksów, możliwość zapisania 10 e-maili oraz 10 etykiet głosowych.

Opinie:

Opinie archiwalne (91):

Komentuj

Komentarze / 91

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Morfeusz pisze: 2001-09-24 20:36
    Mam ten telefon i jest super. Jest wytrzymały, wodoodporny i do tego ma całkiem fajny wyświetlacz! polecam!
    0
  • Users Avatars Mini
    jajo pisze: 2001-09-30 04:31
    Telefon jest naprawde w porzadku. Mialem juz mnostwo sluchawek i ten Eryk jest maja najlepsza. Po prostu wzor! Juz nie raz go kąpałem rzucałem i kopalem. Jednym slowem twardziel
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2001-10-06 06:01
    A ajk z czułością tego modelu?
    0
  • Users Avatars Mini
    chopek pisze: 2001-10-26 22:14
    Kupuje go jak najszybciej!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    krzyzak pisze: 2001-10-29 00:21
    Kilka dni po zakupie moj Eryk przezyl upadk ze sporej wysokosci i ladowanie w kaluzy!!! Poza malymi zadrpaniami nie odniosl zadnego uszczerbku.
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2001-11-02 09:56
    Telefon jest naprawde dobry, ale zdjecia to musza sie wszyscy nauczyc robic bo w kazdym tescie sa okropne! Nara!
    0
  • Users Avatars Mini
    zajcol pisze: 2001-11-05 16:42
    Przesiadlem sie na niego z Samsunga N100 - niby biznesowego aparatu z wieloma zaawansowanymi funkcjami. I co? i nic - jestem zadowolony! r 310 to naprawde udany aparat :)
    0
  • Users Avatars Mini
    holdegron pisze: 2001-11-12 09:36
    Zmieniłem go z Nokii 3310. Obsługa jest nieco trudniejsza (oporna z racji pancernego wykonania), ale jeśli nie zależy nam na bajerach typu obrazki, loga i dzwonki to jesto to prawdziwie "męski" telefon. Do damskich torebek niespecjalnie się nadaje. Ma fajny zaczep do paska i słuchawkę w komplecie. Bardzo dobre (w porównaniu do Nokii) rozpoznawanie głosu. Rozpoznaje nawet polecenia wymawiane przez inną osobę !!! Posiada informację o przewidywanym czasie pracy baterii. Subiektywnie - mnie się podoba, zwłaszcza za 6,10 w promocji Plusa.
    0
  • Users Avatars Mini
    plutoo pisze: 2001-11-13 10:47
    telefon jest poprostu świetny, wszyscy się zapędzili gdzieś daleko: loga, muzyczki i inne drobiazgu, a czy nie taki właśnie powinien być dzisiejszy telefon komórkowy, wcale nie jest za cięzki i za duzy, jest w sam raz, pozdrawiam wszystkich z r310s
    0
  • Users Avatars Mini
    dylan pisze: 2001-11-17 19:17
    zgadzam sie z poprzednikami... kupilem go w plusie (granatowy kolor bo pomaranczowy kojarzy mi sie z robotami drogowymi) i jestem zauroczony :) fenomenalna jakosc dzwieku w sluchawce i doskonala bateria sa wedlug mnie wystarczajacymi powodami, zeby nabyc r310s... chyba, ze ktos lubi muzyczki i melodyjki/gierki (chociaz w ericssonie tym mozna skomponowac 4 wlasne dzwonki i zagrac w dwie gry), ale od tego ma nokie z nizszej polki (3210,3310).
    0
  • Users Avatars Mini
    chopek pisze: 2001-11-26 23:53
    Ten telefon to naprawde super sprawa!!! Polecam jak najbardziej zwłaszcza, że teraz w SIMPLUS-ie kosztuje Tylko 340zł To bardzo mało jak na taki telefon!!! Kupujcie ludzie póki jest!!!!!!!!!!!!! Pozdrawiam!!
    0
  • Users Avatars Mini
    zadi4 pisze: 2001-11-28 14:45
    Będe miał go na gwiazdke dla mnie jest spoko ale czy ma jakięś poważne wady?Oco chodzi z werjami z malezii i i tajwanu bo coś takiego obiło mi sie o uszy
    0
  • Users Avatars Mini
    scout131 pisze: 2001-12-01 19:13
    zadi4:Co do malezjia/tajwan - nie znam problemu i chyba on nie istnieje.Co do wad - potrafi się zawiesić przy wysyłaniu SMS (tak jak w tście redakcji) - i telefon nowy, bo 3 dni po wymianie w serwisie.
    0
  • Users Avatars Mini
    W.Mauser pisze: 2001-12-03 20:07
    Swojego r310s kupilem w zeszla srode.Dzisiaj,przed paroma godzinami zamienilem go na boscha a moj ericsson lezy w serwisie.Powod?Przez 4 dni wylaczyl sie okolo 10 razy w sytuacji gdy lezal sobie spokojnie przy pelnym zasiegu sieci.2 razy wylaczyl sie podczas pracy z menu.Poza tym zawieszal sie podobnie jak komputer czy to przy pasjansie czy innych podstawowych czynnosciach - ekran sie swiecil, nie reagowal na przyciski ani sztuczki typu wlaczenie ladowania czy zestawu sluchawkowego.Jednym slowem zawiodl okolo 20 razy w ciagu 4 dni.I co?Nawet mu nie mozna dac z kopa a i wyjmowanie baterii aby go odwiesic jest uciazliwe.Z tego co wiem to moim kolegom wlascicielom r310s te problemy tez sie przytrafialy ale nie z taka czestotliwoscia. Poza tym R310s jest super!!! Polecam
    0
  • Users Avatars Mini
    mad pisze: 2001-12-05 15:18
    dostalem go 2 dni temu (tak-tak za 279 zyli) i jak na razie spisuje sie SUPER nic sie nie zwiesza i jest git:) no i z malezji:) Extra telefonik
    0
  • Users Avatars Mini
    balbina pisze: 2001-12-05 22:32
    Moj glupi chlopak nie pozwala mi rzucac swoim pomaranczowym R310s. Przemowcie mu do rozumu. Moze sugeruje sie obrazeniami jakie odnioslo jego cudo po ostatnich doswiadczeniach ze mna. Slady po ugryzieniach nosi po dzis dzien :)
    0
  • Users Avatars Mini
    nikt wazny pisze: 2001-12-06 04:17
    mam go od 2 dni i cos wam powiem kupujcie puki jest w promocji ery boska maszyna do zabijania innych pseudo fonów. troche wolno dziala menu, ale który dobry czolg jest szybki? ten pomarańczowy killer pobija wystkich innych
    0
  • Users Avatars Mini
    nikt wazny pisze: 2001-12-06 04:22
    no i jeszcze jedno mozna go kupic bez simlocka gitara
    0
  • Users Avatars Mini
    rudy pisze: 2001-12-09 01:39
    no to jak w koncu moge kupic bez obaw telefon z malezji?????
    0
  • Users Avatars Mini
    meehaueq pisze: 2001-12-09 21:09
    jak z tymi erykami z Malezji- ma mtakowy- powiedzcie, ze to nie ma wplywu na jakosc! prosze?! :)))
    0
  • Users Avatars Mini
    TJIS pisze: 2001-12-16 15:04
    Mam ten telefonik 3 miechy (zadnego zwisu, nie to co winda). Ostatnio był poddany próbie 12 godzin na mrozie (-10) i śniegu jedyne co zauważyłem to wyświetlacz pracował troszkę wolniej niż normalnie. Czołg z niego nie zły :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Szpirit pisze: 2001-12-28 01:52
    Hmm.. coraz bardziej mnie ta slychawka zaciekawia..
    0
  • Users Avatars Mini
    tucoss pisze: 2002-01-02 21:11
    Suuuuuuuuper telefon! Niewiele jest na rynku tak dobrych aparatów! Polecam wszystkim bardzo gorąco!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    spiro pisze: 2002-01-08 16:01
    a czy mozna podlaczyc do niego playera do mp3 lub radio???
    0
  • Users Avatars Mini
    waldus pisze: 2002-01-21 13:50
    fajny fon szkoda tylko ze bez wap
    0
  • Users Avatars Mini
    lukas.j pisze: 2002-01-24 01:05
    Wszystko fajnie, tylko mam spore wątpliwości co do trwałości najważniejszej cześci tego telefonu - tych ŚRUBEK (po kilkukrotnym wykręcaniu i dokręcaniu moje noszą ślady dość znacznego zużycia, a karty SIM czasem się przecież wymienia); no - i wyświetlacz - ja nie zdejmuję z niego folii - przynajmniej do momentu zdobycia jakiegoś rozsądnego pokrowca ... Tak poza tym - rewelacja. Głośność przy ustawieniu na 6 (z ośmiu możliwych) zupełnie jakby to był zestaw "głośno"-mówiący :-) Polecam.
    0
  • Users Avatars Mini
    promedia pisze: 2002-01-26 18:05
    Początkowo ta słuchawak była niepochlebnie komentowana choćby za wagę. Teraz, po licznych testach "terenowych" i kalkulacjach ekonomicznych okazuje się, że relacja ceny do walorów modelu kształtuje się wyśmienicie. Na codzień używam Ericssona R320s, lecz na wszelkiego typu wypady górskie i rowerowe zabieram R310s... [mimo częstej zmiany karty śróbki są w stanie bdb - a jak przestaną być to sobie zafunduje wycieczke do serwisu po nowe... :) ]
    0
  • Users Avatars Mini
    TuszU pisze: 2002-02-05 01:31
    OK, uzywalem go przez jakis czas i sprawowal sie swietnie - ekstra wyswietlacz, bardzo dobra bateria. Jedynie wymiary troche za duze.
    0
  • Users Avatars Mini
    PILOT pisze: 2002-02-14 18:08
    Telefon jest naprawdę rewelacyjny, jakość wykonania pierwsza klasa, pzryjazne użytkowanie, zaawansowana technologia materiałów i EXTRA podświetlenie ekranu i klawiszy.polecam!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Maximus pisze: 2002-02-19 18:39
    Kupiłem mojego R310s na Gwiazdkę. Odczytywanie SMSów pod prysznicem to wielka frajda. W lipcu wybieram się na skałki, jak wrócę napiszę więcej. Kupujcie!
    0
  • Users Avatars Mini
    yogi pisze: 2002-02-23 11:53
    Ja rownież niedawno kupiłem i jestem pod wrażeniem ,wszystko działa bez zarzutu pzrez tydzień maglowałem go na wszelkie sposoby. Myśle że raczej nie jest on telefonem do damskiej torebki chociaż kto wie.
    0
  • Users Avatars Mini
    westbammm pisze: 2002-03-09 13:55
    to zdjęcie z dzieckiem jest czadowe...pokazuje możliwości tego masywnie wyglądającego fona... on jest chyba nawet kuloodporny
    0
  • Users Avatars Mini
    3ox pisze: 2002-03-16 21:53
    fajny telefonik, mój już tak w d*** dostał, że inny dawno przeszedł by do historii
    0
  • Users Avatars Mini
    Baldur pisze: 2002-03-17 00:20
    Używałem tego Eryak przez pewien czas (a obecnia ma go mój brat) i musze przyznać, ze jest rewelacyjny! Odporność jest porównywalna do wozu pancernego! Za te pieniądze (na giełdach po 200 zeta) nie znajdziesz bardziej odpornego telefonu. On jest w stanie wytrzymać prawie wszystko. Chyba tylko Nokia 6250 jest od niego pod tym względem lepsza, ale Eryk jest zgrabniejszy no i bez porównania tańszy. Naprawde gorąco polecam wszystkim! Baldur.
    0
  • Users Avatars Mini
    szmodry pisze: 2002-03-26 01:11
    Mam tego Eryka przez kilka dni. Jestem ogólnie zadowolony. Dziwi mnie tylko jedna rzecz. Gdy mam zablokowaną klawiaturę, telefon reaguje ja naciskanie klawisza 1 i pojawiają się te cyfry na wyświetlaczu (całe szczęście, że wtedy nigdzie nie dzwoni :) ). Czy mieliście już taki przypadek z tym telem?
    0
  • Users Avatars Mini
    feromen pisze: 2002-03-28 16:46
    mam nadzieje że macie racje bo...................kupiłem go wczoraj i dzisiaj do mnie przyjdzie :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Andre pisze: 2002-04-20 05:06
    Gdy mam zablokowaną klawiaturę, telefon reaguje ja naciskanie klawisza 1 i pojawiają się te cyfry na wyświetlaczu (całe szczęście, że wtedy nigdzie nie dzwoni :) ). Czy mieliście już taki przypadek z tym telem? telefon umozliwia wpisanie numerow alarmowych podczas zablokowanej klawiatury - 112, 911, 997.
    0
  • Users Avatars Mini
    sajm0n pisze: 2002-04-23 00:46
    to jest zamierzony efekt spotykany praktycznie w kazdym nowym telefonie... bo numer alarmowy nalezy wprowadzic jak najszybciej a gdy ktos (przypadkowy przechodzien) nie wie jak odlokowac tel, to jest wtopa (zgon).do tego w eryku jesli sie pin zaczyna od 112 to bedzie to widac przy wpisywaniu....
    0
  • Users Avatars Mini
    nikt wazny pisze: 2002-05-06 05:59
    no to mija pol roku jak go testuje i wiecie co nic go nie jest w stanie zxadziwic ladowal juz z wysokosci nurkowal w basenie na glebokosci 3 metrow dzialal wyslalem sms-a, tylko pod obudowe dostala sie woda ale nic sie nie popsulo. teraz troche luszczy sie jego szara skora na krawedziach ale to chyba po upadku na skalkach. jeszcze raz kupujcie go !!!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    inSynier pisze: 2002-05-15 15:06
    Co to sa wiadomosci ERMES. Czy bedzie nastepca r310 (jesli tak, to kiedy)?
    0
  • Users Avatars Mini
    FAN pisze: 2002-05-23 03:08
    PADAKA! Za duży,za ciężki,wolne menu,błędy w sofcie,brak kalendarza! PZDR
    0
  • Users Avatars Mini
    atka pisze: 2002-05-24 17:28
    elo! mam ericssona od ok 8 miesiecy i mimo ze jest bardzo sympatyczny i naprawde wiele wytrzymuje(mimo roznych wypadkow zyje do dzis i ma sie bardzo dobrze) zaczyna mnie irytowac. czesto sie zawiesza, sam sie wylacza,troszke waży i jest dosyc duzy, poza tym ladowanie ksiazki tel i odczytywanie odebranych SMSów troche trwa... i ta szara guma troche sie "luszczy":) Nara!
    0
  • Users Avatars Mini
    Cylu pisze: 2002-05-25 16:48
    mam ten telefon i jest zajebisty nie do zajebania mozna go uzywac wszedzie
    0
  • Users Avatars Mini
    jarpol pisze: 2002-06-13 21:23
    Mój naładowany na maxa pokazywał czas czuwania 120 godzin. Fakt że katuje go przez osiem miesięcy (po 20 godzin rozmów miesięcznie) ale bateria po naładowaniu wskazuje mi już tylko 116 h. Dodatkowo, jeśli jest mało prądu (np na 20h) i wyłączymy terminal, to po włączeniu pokazuje 4h, a nawet 1h, mimo ze byl wlaczony. folia pod klawiaturą nadal nawala ale poza tym jest to kochany aparat...
    0
  • Users Avatars Mini
    Krueger pisze: 2002-07-27 18:35
    Uzywam go rowno od roku. Podzielam wszelkie spostrzezenia w tescie. Poza tym sprzedano mi go w salonie +GSM w Best Mall w Warszawie bez rzeczonej puszki jako opakowania, bylo tylko tekturowe pudelko. Bardzo dlugotrwale wczytywanie skiazki telefonicznej ma miejsce nie tylko przy zmianie karty SIM ale po kazdym wlaczeniu aparatu. Na klawiaturce po pewnym czasie uzywania tworza sie pecherzyki, co prowadzi najpierw do odrywania ochronnej warstwy (rodzaj foli), nastepnie wycierania nadruku. Ostatnio z tego powodu zmienialem klawiaturke. Moj egzemplarz baterii tez nadawal sie do wymiany, wystarczal na 50-60% zalozonego czasu czuwania i rozmow (120h, 4h20m - tyle powinno byc). Poza tym same zalety. Przyjemnie sie trzyma go w reku i rozmawia, trudno go zgubic.
    0
  • Users Avatars Mini
    adminek pisze: 2002-08-27 22:23
    Fajny telefon, ale niezbyt do codziennego uytko. Jest nardzo dobry jako dodatkowy telefon na jakieś górskie wypady
    0
  • Users Avatars Mini
    Ostry pisze: 2002-09-06 12:20
    Telefonik może być, ja go używam gdy jedę na ryby czy coś w tym stylu, poieram wypowiedz "adminka", jest nieco za duży do codziennego uzytku.
    0
  • Users Avatars Mini
    DanDI pisze: 2002-09-15 01:03
    Telefon mam juz troche czasu ,jak narazie przezyl wszystkie proby zanozeniowe z ta w browarze wlacznie :) nie wiem za bardzo jak sie sprwadza odpornosc na kurz , przeciez i tak telefon sie czysci , jedyna usterka jaka mi sie przytrafila to odklejenie sie uszczelki na baterii , ale tubka sylikonu i juz wszystko wraca do normy ;) ERICSSON RULEZ :)) reszta SUX ; PZDR dla posiadaczy tego pancerniaka
    0
  • Users Avatars Mini
    F1 pisze: 2002-11-24 14:26
    telefon uzywam od prawie roku, zeby go opisac brak mi slow :) a co do testu: zbyt malo emocji :) zeby opisac takie cudo, trzeba sie wysilic. prawdziwe zalety poznamy przy uzytkowaniu. kazdemu go polecam. pozdr F1
    0
  • Users Avatars Mini
    pytanko pisze: 2002-12-03 15:41
    Cze Wam.Wiem, ze to nie jest miejsce na tego typu pytania ale naprawde bardzo mi zalezy.Czy ktos wie gdzie jeszcze mozna dostac nowy zestaw Tak-Taka z tym rekinkiem?Najlepiej jak najblizej Warszawy.Dzieki z gory i sory za zajmowanie miejsca.
    0
  • Users Avatars Mini
    yahoomen pisze: 2002-12-03 18:58
    Nie wiemy ale wiemy gdzie kupić używane, ale w zajebistym stanie
    0
  • Users Avatars Mini
    pytanko pisze: 2002-12-03 19:01
    Tja.Tyle to i ja wiem.Ale na hotline powiedzieli, ze mozliwe, ze w ktoryms z salonow (nieautoryzowanych) moze jeszcze zostaly jakies pojedyncze zetawy.I ze w Wawie raczej jest zero szans na dotanie takiego pakieciQ.Pozdro.
    0
  • Users Avatars Mini
    feni-x pisze: 2003-01-07 13:17
    mam go kilka dni ,wypada z ręki bo jest troche cięzszy,ale nic mu sie nie dzieje. prawdziwy telefon dla prawdziwych chłopaków- hard-core.
    0
  • Users Avatars Mini
    Alfons pisze: 2003-01-21 14:26
    Używam tego pancernego Ericssona już półtorej roku. Nie popsuł się nigdy i przez cały czas działał bez zażutu, tekie jego zadanie. Wytrzymały i odporny na wszystko. Chociaż to już nie dzisiejsza technika to polecam wszystkim którzy potrzebują telefonu zdolnego wytrzymać wszystko. Jedym włowem, dobry telefon dla nie wymagających funkcji ale wymagających bez awaryjnej pracy. Chętnie odpowiem na wszystkie pytania 501-076-674. Teraz kupiłem T39m i życzę sobie tak bez awaryjne pracy jak przy R310.
    0
  • Users Avatars Mini
    dudak pisze: 2003-02-02 02:41
    Miałem ten telefon rok, żałuje że sprzedałem, fajna sprawa na biwaki i tym podobne, kiedyś na spływie kajakowym wpadł mi przy brzegu do jeziora (nie zauważyłem tego od razu), po 30min musiałem zadzwonić i zaczołem go szukać, na lądzie nie było, podeszłem do kajaka, on sobie lezy 20cm pod wodą i trzyma zasięg. Wytrzepałem z wody i było ok. Super telefon.
    0
  • Users Avatars Mini
    GSMistrz pisze: 2003-02-04 12:42
    Bardzo fajny. Byłby super , dgyby miał taką odporność, jak R250!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    parys pisze: 2003-02-10 23:30
    swietny telefon na zime
    0
  • Users Avatars Mini
    argh007 pisze: 2003-02-11 00:41
    bardzo wytrzymaly, ciekawie zrobiona antenka i ladne kolory
    0
  • Users Avatars Mini
    mc-s pisze: 2003-02-18 19:03
    Mam ten telefon.Ma wiele zalet ale i wad. przy niskich temperarurach bbardzo wolno dziala soft, a czasami sie wiesza.Co do wibry u mnie czasami dziala a czasami nie dziala, i za słaba.
    0
  • Users Avatars Mini
    nr124 pisze: 2003-03-07 18:10
    telefon za cieżki aż 170gram!!! tyle to wazą 2 telefony dzisiejszej klasy:))Za to bardzo odporny, wodoszczelny, kurzoodporny. Nie wiem jak go ocenić
    0
  • Users Avatars Mini
    smokeWEED pisze: 2003-03-11 19:44
    wykapalbym sie z nim.. tylko ze tak duzo wazy, bosze.. pletfal blekitny
    0
  • Users Avatars Mini
    wilcek pisze: 2003-03-12 14:45
    bardzo wytrzymaly jest ten telefon, ale niezbyt ładnie wygląda
    0
  • Users Avatars Mini
    wilcek pisze: 2003-03-12 14:47
    sprawuje sie jednak swietnie, bateria, wyswietlacz itp, tylko wymiary sa minusem.
    0
  • Users Avatars Mini
    borysj pisze: 2003-03-14 18:17
    rekin jest fajny taki innowacyjny, a tak wogole, gdyby nie bateria to byl by git
    0
  • Users Avatars Mini
    borysj pisze: 2003-03-14 18:18
    noi wyswietlacz jest do du..y
    0
  • Users Avatars Mini
    cro pisze: 2003-03-15 13:21
    w tym telefonie zawsze mnie martwilo ze ta uszczeleczka (zaslepka) na dole telefonu przepusci wode do stykow i bedzie zonk, na szczescie moje obawy byly bezpoctawne, tapialem go w wodzie, mylem pod kranek i niegdy nic sie z nim nie stalo:) no i ta fajna antenka
    0
  • Users Avatars Mini
    borysj pisze: 2003-03-18 10:08
    mialem go wczoraj w rekach i ten wyswietlacz nie jest taki zły
    0
  • Users Avatars Mini
    Prezess.pl pisze: 2003-03-20 22:23
    bardzo fajna antenka (chociaz ja nie nawidze antenek) trudno ja zlamac:)
    0
  • Users Avatars Mini
    sqbany pisze: 2003-03-21 23:28
    opisze Wam ludki mojego fonika...mam szczescie go posiadac od blisko 1,5 roku...zgadzam sie z testujacym...wiesza sie podczas wysylania wiadomosci...u mnie taki "wypadek/przypadek" zdarzyl sie kilka razy chyba 5..wiec da sie zyc...co do wytrzymalosci...ciezko znalezc cos podobnie niezniszczalnego...wytrzymal rzuty ponad samochodami nadruga strone ulicy...i rozmowy pod woda ciezko cos uslyszec z zalanymi uszami ;) ..ale ostrzegam..podobna proba u kolegi sie...nie powiodla :( ..efekt..nadwrazliwy jeden z przyciskow po suszeniu...ja u siebie zauwazylem jedna wade..przyciski wycieraja sie od gumowych rekawic roboczych upapranych w piachu ;-) ..ciekaw jestem czy da rade klawiury wymienic...bo fonu sie nie pozbede...
    0
  • Users Avatars Mini
    khalon pisze: 2003-04-04 21:08
    zawsze marzyłem, żeby go sobie kupić. A teraz jest po prostu wystarczająco tani abym mógł zrealizować swoje marzenie...
    0
  • Users Avatars Mini
    Tyski Boss pisze: 2003-05-03 12:03
    mialem go kilka razy w dloni hmm czy ja wiem taki sobie ale podoba mi sie odpornosc na wode itd!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Kenner pisze: 2003-06-03 02:17
    Jesli porownywac funkcjami to takich telefonow jak m35i to pod wzgledem wytrzymalosci moze i lepszy,ale jesli wezmiemy pod uwage funkcje to telefon przegrywa. Przeciez on nawet nie ma przegladarki WAP!
    0
  • Users Avatars Mini
    gizmo21 pisze: 2003-06-03 02:26
    nie podoba mi sie lubie oplywowe telefony a nie chude cegly
    0
  • Users Avatars Mini
    pszemek_insane pisze: 2003-06-14 02:53
    nie bede sie rozpisywal, napisze tylko co przetrwal moj r310s: - lot przez boisko 30m ok. 3m nad ziemia z ladowaniem na bieznie ze zwirem. - rzut na wysokosc ok. 6m i z tejze wysokosci upadek na ubita ziemie. - rzucanie o scany i dzrewa - cala masa upadkow na podloge i beton wykonanych przez ludzi ktorzy chcieli sprawdzic czy moj telefon naprawde to wytzrymuje :) - mycie pod kranem i w rzekach - zanurzanie calego telefonu w wodzie - wbijanie w zaspy sniezne na glebokosc ok 0.5m po powyzszych zabiegach sluchawka ma lekko porysowana obudowe i wyswietlacz :]
    0
  • Users Avatars Mini
    kolczatka2 pisze: 2003-06-15 16:39
    nie nie ten jednorozec mnie nei zaczarowall
    0
  • Users Avatars Mini
    pawelt pisze: 2004-02-12 21:43
    Ta antenka jest piękna:))
    0
  • Users Avatars Mini
    pawelt pisze: 2004-02-12 21:43
    imituje płetwe rekina
    0
  • Users Avatars Mini
    odka pisze: 2004-04-06 21:14
    dlaczego już takich telefonów jak ten nie ma...??????
    0
  • Users Avatars Mini
    mooby pisze: 2004-05-27 19:49
    ceg;a":?
    0
  • Users Avatars Mini
    bakx pisze: 2004-07-01 01:15
    mam go ale z jaka felrną wersj ą softu.. po 2 tygodniach telefon pisze "brak dostępu" i z kartą sim (tą samą) nie bedzie wspolpracowal. wkładam druga jest ok, wkladam znow pierwsza - nic, dalej to samo,. po 2 tyg. z drugra karta smim bylo to samo :(
    0
  • Users Avatars Mini
    pudlarz pisze: 2004-08-05 16:25
    olbrzym
    0
  • Users Avatars Mini
    PawL pisze: 2004-10-07 23:32
    duzyyyyyyyyyyyy :P ericsson mogl by go napakowac funkcjami z tego ezgledu ze jest duzy :)i ja tak bym zrobil :) a co do jego eytrzymalosci to wierze :)
    0
  • Users Avatars Mini
    leper pisze: 2004-10-27 14:42
    Zainteresował mnie ten telefon mocno. Nigdzie nie znalazłem wzmianki, czy posiada on gniazdko do dodatkowej zewnętrznej anteny. Może któryś z autorów testów podałby brak takiego gniazdka jako wadę telefonu? A może on po prostu takie gniazdko ma?.Myślałem, że na tej stronie się tego dowiem...Bez takowego wejścia dla mnie ten telefon jest nic nie wart (słaby sygnał na mojej wiosce i konieczność stosowania anteny dodatkowej) Ogólne PZDR.
    0
  • Users Avatars Mini
    jak_zawsze pisze: 2004-11-07 22:21
    do dziś niszczę "go" każdego dnia w pracy :D
    0
  • Users Avatars Mini
    szczupak007 pisze: 2005-03-08 21:21
    byłby fajny gdyby nie to coś na czubku:P:P:P (antenka)
    0
  • Users Avatars Mini
    mac pisze: 2005-04-03 23:45
    to coś na czubku to antenka . Zapewne go nie trzymałeś w ręku jest zajebista (zgna się i nie da się ułamać)
    0
  • Users Avatars Mini
    krztoff pisze: 2005-08-22 15:26
    niedawno wypił ze mna parę browców (siedział w każdym piwie które kolejno kupowałem), w jeziorze, w wannie, o prysznicu nie wspomnę, jeździł na "plecach" po betonowm parkingu, dostał parę kopniaków z miedzylądowaniami na betonie i............i nic działa jak działał..........ze traci zasieg to fakt, flegmatyczna reakcja na klawisze - fakt, dźwiek w słuchawce głośny i wyraźny......telefon w zupełnosci mi wystarcza - dzwoni , wysyła i odbiera sms-y, ma kalkulator i godzine.....jak ktoś lubi małe, plastykowe pudełka z grami, milionem kolorów wyswietlacza i niepotrzebnych bajerów to z dala od tego Eryka.......aha antena doskomnale nadaje sie do smarowania chleba masłem.....a mogli zrobic ostrze obosieczne w jej miesjcu i otwieracz do butelek w zaczepie do paska a gdzieś z boku korkociąg ale to już tylko moje małe sugestie.........
    0
  • Users Avatars Mini
    Żurek pisze: 2005-10-12 18:37
    Ach co to kiedyś był za fon...
    0
  • Users Avatars Mini
    Żułwiczek pisze: 2005-12-09 19:03
    mam ten telefonik juz prawie rok, niestety zdrała sie juz guma i klawisze ale wlasnie zakupilem nowa oryginalna obudowe i nowe klawisze i Eryk bedzie znow wygladal jak nowy...co ciekawe producent mowi ze telefon nie jest odporny na trzymanie pod woda tylko na zamoczenie takie"lekkie" ja zrobilem test i zostawilem telefon na 5 gdzin w wodzie !!! i nic mu sie nie stalo, jedyny mankament to to ze zasniedzialy blaszko w zlaczu z wierzchy, ale wziolem szczoteczke i pare machniec i nie ma sladu, telik jest naprawde nie zniszczalny POLECAM!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Kuba pisze: 2007-01-31 14:44
    po prosty zajebisty kupilem go za 87zl jak ktos by mial jakiegos eryka z dobra obudowa uszkodzonego lub sama obudowe (najlepiej niebieska lub pomaranczowa. to pisac eski 605-477-512
    0
  • Users Avatars Mini
    wojtek pisze: 2008-07-13 22:11
    moj brat wczoraj nad jeziorem na pomoscie wyciagal spodnie z plecaka i wpadl mu telefon do wody. tam chyba bylo jakies 3m glebokosci. nie wiem czy szukal bo mnie przy tym nie bylo ale chyba szukal. nie znalazl go i do tej pory lezy na dnie. szkoda mi go troche. :(
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: