Eurotel w kwietniu podał swoje wyniki za 2023 rok.
W raportowanym okresie Eurotel wypracował przychody na poziomie 371 mln zł, które są niższe od przychodów za 2022 rok o ponad 32% oraz zysk netto wysokości prawie 19 mln tys. zł, który stanowi 46% zysku netto z 2022 roku.
Według szefa firmy, miniony rok był pod wieloma względami wyzwaniem, z którym spółka musiała się zmierzyć:
Wysoka inflacja, nadal trwający konflikt na Ukrainie powodowały ostrożność w podejmowaniu decyzji inwestycyjnych przez klientów zarówno indywidualnych jak i korporacyjnych. W związku z tymi czynnikami, dostępność finansowania zewnętrznego była również ograniczona po pierwsze przez wyższy koszt pieniądza, a po drugie przez bardziej rygorystyczne warunki finansowania wprowadzone przez instytucje zewnętrzne w związku z rosnącym ryzykiem. Wprowadzone w 2023 roku premierowe produkty w nowych, wyższych cenach nie spotkały się z tak dużym zainteresowanie jak w poprzednich latach. Rynek nie był przygotowany na taki wzrost cen i nie zaakceptował ich. Byliśmy również przyzwyczajeni do większego popytu jaki miał miejsce w poprzednich latach, a porównanie do wcześniejszego roku, który był rekordowy nie tylko ze względu na większy potencjał nabywczy, ale również dokonaną jednorazową transakcję sprzedaży, spotęgował wrażenie znacznego pogorszenia wyników. Przy tej okazji warto zwrócić uwagę, że jeśli nie będziemy porównywać ubiegłorocznych wyników do najlepszego roku w historii, a do innych lat w ostatnim czasie, to okaże się, że osiągnięte w 2023 roku wyniki nie będą już tak niekorzystnie wyglądały, a w wielu przypadkach będą czasami lepsze.
Główny segment mający wpływ na zmniejszenie wypracowanych wyników to iDream w ramach którego osiągnięto 306 mln zł przychodu w porównaniu do 452 mln zł w poprzednim roku. W ramach tego segmentu wszystkie kanały sprzedaży wykazały spadki, przy czym największy z nich wystąpił w kanale biznesowym.
W ramach segmentu T-Mobile osiągnięto nieznacznie mniejsze wyniki niż w poprzednim roku, ale podkreślić należy, że przy zmniejszonej sieci sprzedaży, co świadczy o tym, że efektywność pozostałych punktów sprzedaży uległa zwiększeniu, a jest to istotny element wpływający na możliwość otrzymywania dodatkowych składników wynagrodzenia prowizyjnego od operatora. Dokonano również inwestycji w salony sprzedaży, dzięki czemu cała sieć spełniała na koniec 2023 roku aktualne standardy wyglądu i wizerunkowe określone przez operatora T-Mobile.
W segmencie Canal+ odnotowano porównywalny wynik do roku poprzedniego. Sieć mimo dojrzałości rynku na jakim działa, zmian technologicznych w przesyłaniu treści do oglądania oraz kurczącej się ilości punktów sprzedaży, utrzymuje stabilny poziom sprzedaży i jest nadal rentowna.
Zatrudnienie na podstawie umów o pracę w Eurotel SA wynosiło na koniec 2023 roku 234 osób, zaś na koniec 2022 roku było to 232 osoby.