GPRS w POP-ie do końca roku

Newsy
Opinie: 46

Idea nie zamierza w najbliższym czasie wprowadzić transmisji GPRS do oferty prepaid. Według Jeana Marca Vignolles, wiceprezesa  PTK Centertel, oferta transmisji pakietowej w ofercie Idea POP zostanie wdrożona do końca br. roku. Wiceprezes Idei twierdzi, że GPRS cieszy się stosunkowo niewielkim powodzeniem nawet wśród abonentów postpaid, wiec nie należy przypuszczać, że użytkownicy POP-a zaczną generować znaczne przychody dla operatora transmitując dane. Według Iwony Kossmann, dyrektora marketingu sieci Idea, dużą popularność wśród użytkowników ofert przedpłaconych mogą zyskać wiadomości multimedialne MMS. W tym przypadku jednak problemem jest całkowity brak telefonów z obsługą MMS w ofercie przedpłaconej. Według dyrektor Kossmann pierwsze telefony z obsługą MMS-ów w ofercie przedpłaconej pojawią się w sprzedaży dopiero w III kw. tego roku.

Według nieoficjalnych informacji Idea nadal zmaga się z przedłużającym się wdrożeniem nowej platformy prepaid firmy Lucent. Wdrażanie platformy sieci inteligentnej trwa już od II kw. zeszłego roku.

Opinie:

Opinie archiwalne (46):

Komentuj

Komentarze / 46

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    simon pisze: 2003-04-15 22:58
    jak sie dobrze postaraja, co jest malo prawdopodobne
    0
  • Users Avatars Mini
    jarpol pisze: 2003-04-15 23:00
    Jednym slowem na GPRS w popie nie ma co liczyc.
    0
  • Users Avatars Mini
    kamilus pisze: 2003-04-15 23:10
    poczekamy, zobaczymy... a tak swoją drogą to ciekawe jakie ceny będą
    0
  • Users Avatars Mini
    Ricki pisze: 2003-04-15 23:03
    Co do POP'a to fakt iż jest to oferta "przepłacona", która już od roku kuleje, więc jak by jeszcze GPRS i MMS'y dali to pewnie i tak by nie działało tak jak teraz SMS'y i rozmowy.
    0
  • Users Avatars Mini
    blue_ pisze: 2003-04-15 23:25
    śmieszne tłumaczenia na nie moznosc a nie, nie chec wprowadzenia GPRS w ciagle padajacym Popie
    0
  • Users Avatars Mini
    paweln pisze: 2003-04-15 23:27
    Telefony pre-paid mają raczej ludzie młodsi, tak jak ja. Ludzie starsi, tak jak mój tata mają telefon na abonament i on w życiu by nie kożystał z GPRSa. Ja mam Simplusa i z miłą chęcią bym sobie pokożystał z GPRSu... na c55. Moim zdaniem w pre-paidzie ludzie właśnie by kożystali... chyba
    0
  • Users Avatars Mini
    maciek603 pisze: 2003-04-16 00:14
    Mam nadzieję, że Plus z Simpluse tak nie postąpi. Ja na razie muszę płacić pełno forsy za zwykłe połączenie do ściąganie gierek w javie :]
    0
  • Users Avatars Mini
    tdg pisze: 2003-04-16 00:15
    off topic: cos nie slychac o sekundowym naliczaniu w Plusie
    0
  • Users Avatars Mini
    sokolowiak pisze: 2003-04-16 00:17
    Dziadowska IDEA!!! Slowo daje. Rozstalem sie z POP-em tydzień temu i Bóg mi świadkiem, że nie żałuje!!! Pięć dni pod rząd nie można było sie nigdzie dodzwonić choć na koncie miałem 200 PLN, bo była awaria i trwała ona w nieskończoność. Myślałem, że MMS-y wprowadzą do oferty i tylko to mnie przy niej trzymało, a teraz nie żałuje swojej decyzji. Mam SIMPLUSA i już skończyły sie problemy wszelkie z wysyłaniem SMS-ów, dzwonieniem i korzystaniem z Poczty Głosowej. Moge sie założyć że pierwsza w MMS-ach w pre-paidzie będzie ERA TAK-TAK, później SIMPLUS, a IDEA, to tak gdzieś w tyle za murzynami... PYTANIE BRZMI: IDEO Z CZYM DO LUDZI???? Najpierw sie unowocześnijcie potem sie chwalcie... POP-owi nie wróże nic dobrego. Jeszcze kilka miesiecy wiecznych awari, kilka zapowiedzi, że sie nie chce wprowadzać usług, bo sie myśli, że nikt z nich nie będzie korzystał, kilka takich parodii w stylu taryfa weekend i godziny szczytu od 13:00 do 22:00, to o POPie zapomnimy szybko
    0
  • Users Avatars Mini
    promedia pisze: 2003-04-16 00:49
    Zwyklego Uzytkownika bardziej zadowoli 'uczciwsza' taryfikacja niz MMS czy GPRS... moze warto pomyslec i pojsc w slady ERY (TT: 60/30/30) lub PLUS'a (S+Team: 60/15/15)... albo wogole powalic kokurencje jeszcze 'przyjemniejszym' taktem?
    0
  • Users Avatars Mini
    Maruda pisze: 2003-04-16 01:36
    Gdyby wprowadzenie GPRS i MMS nie było dla nich dużym problemem to by wprowadzili. Widać jest. :( Tłumaczenie, że nie ma zestawów z MMS i GPRS jest żałosne (tę laskę mogliby zwolnić) – po pierwsze jest 3510i, A PO DRUGIE NAWET JAKBY JEJ NIE BYŁO – PRZECIEŻ SPRZEDAJĄ NIE TYLKO ZESTAWY Z TELEFONEM ALE I SAME ZESTAWY STARTOWE. WIĘC KAŻDY MOŻE MIEĆ TELEFON JAKI CHCE MIEĆ I MIEĆ GO W POP’IE. Jeśli dyrektor marketingu Idei tego nie wie, to świetnie. Jest 20% bezrobocia – w 5 minut mogliby znaleźć sobie kogoś lepszego. ps. Na wakacje potrzebuje mieć coś z GPRS (do gg przez palm’a), będę miał taktak’a.
    0
  • Users Avatars Mini
    POP pisze: 2003-04-16 01:39
    promedia**masz swieta racje!
    0
  • Users Avatars Mini
    bigos pisze: 2003-04-16 01:44
    powiem krotko. klmacy!!! mial byc do konca kwietnia razem z MMSami tak jak pisali przedmowcy jest 3510i wiec kpia bo im system sie sypie. mi osobscie GPRS w POPIe dzial przez jakis czas. nieplacilem za to nic. ale potem nastala kpina. ...
    0
  • Users Avatars Mini
    erik pisze: 2003-04-16 01:49
    sokolowiak: powiem tak...chyba jestes najwydajnijszym popowcem...!! w ciagu tygodnia wygadałes 200 zł!!?? szok!! to nawet na regon tyle nie wygadaja...!! a jesli chodzi o jakosc usług to powiem tak: mam Ere i Idee...obie od dwóch lat i jestem z tych sieci b, zadowolony!! ciekaw jestem ze Ty nie masz dostepu do sieci a inni maja... mysle ze piszesz i pierdo..isz !!!!!!!!!!!!! bo zbierasz punkty...!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    cenebris pisze: 2003-04-16 04:29
    Jeju i jak tu sie zychwycac GPRSem w Erze??? Zaokraglanie do 100 kB to jest piekne ***!!!!! Wlasnie takie idiotyzmy zabijaja dana usluge!!!! Juz widze jak zuzyje np 5 kB za przeczytanie emaila a bede placil za nastepnych 95... Sorry za ciagle porownywanie do Czech, ale tam w prepaidzie mam naliczanie CO DO JEDNEGO KILOBAJTA!!!!! W tym wypadku jest zadowolony i uzytkownik i operator. Ja se sprawdzilem poczte i placilem za to naprawde smieszne pieniadze a op se zarobil i ma szanse na przyszlosc, ze dany klient sie przyzwyczai do tego typu wygod i bedzie z nich korzystal coraz wiecej i czesciej... A w ogole rzygam na to ich naliczanie za megabajt do przodu!!! Kretyni... z tego tez powodu wywalilem tak taka...
    0
  • Users Avatars Mini
    szymon_ pisze: 2003-04-16 09:27
    a wiec to dlatego nadal wystepuja te problemy z dzwonieniem i sms w popie jak dlugo to jeszcze potrwa....:(
    0
  • Users Avatars Mini
    pawel_K pisze: 2003-04-16 09:47
    badziewna IDEA .... szlak mnie trafia .....szkodza ze jestem abonentem tej sieci (i postprepaid i prepaid .... cos musze z tym zrobic ) pzdr pawel
    0
  • Users Avatars Mini
    promedia pisze: 2003-04-16 10:25
    sokolowiak*** z czym nie miales w POP problemow... sporo tego wymieniles. Z mojego ogrodka: faktycznie problemy niekiedy maja miejsce - tyle ze w moim przypadku dotyczy to 'konkretnego' prefix'u (506) i tylko inicjacji polaczen do sieci ERA z obszaru 'poza' duzymi miastami. W przypadku drugiego numeru (501) nie mam najmniejszych problemow.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-04-16 10:35
    No!!! A jaka szybka reakcja na komunikat Polkomtela o GPRS-ie w Simplusie była!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-04-16 10:42
    maciek603, nie przesadzasz z tymi kosztami? Byle gra ściąga się minutę-dwie... w Plusie to 70 groszy (a jeśli masz HSCSD w telefonie napewno trwa to poniżej minuty). Bigos - miał być bo Polkomtel ogłosił, że wprowadza u siebie do pre-paid... cenebris - każda sieć u nas tak zaokrągla, a w Czechach najtańszy telefon w promocji kosztuje 45 złotych a poniżej stówki są tylko dwa modele... (oczywiście zależy od sieci - to co piszę wyczytałem po mojej dyskusji z kimś na temat dotowania telefonów, już nie pamiętam w której to sieci, w każdym razie dla "fizycznych", dla niższych taryf mają tam ofertę 5 telefonów a w ogóle 9 !!!).
    0
  • Users Avatars Mini
    Blah pisze: 2003-04-16 11:08
    Albo to problem IDEI albo znowu Lucent daje ciala jak z tymi routerami w TPSA.
    0
  • Users Avatars Mini
    Spinner pisze: 2003-04-16 11:36
    no prosze swego czasu Prezes Skrodzki tak wielbil pod niebiosa GPRS i utyskiwal, ze lud bozy z tego nie korzysta a jednoczesnie nei chca tego wprowadzic w pre-paidzie. szkoda. przydalaby sie jakas rozsadna polityka promocji innowacji. a ze lucent daje ciala? hmm w koncu IDEA i TP to wsplny kapital wiec co my sie dziwimy?
    0
  • Users Avatars Mini
    mar_10 pisze: 2003-04-16 11:44
    promedia: Moja dziewczyna na numer na 504 i cztery razy w zeszlym tygodniu nie mogla zadzwonic NIGDZIE, wlacznie z wszelkimi hotline'ami. Po pierwszym razie zadzwonilismy do infolinii Idei z mojego telefonu (nie w iDEI) i mila pani powidziala nam ze wiedza ze nie dziala, a na pytanie kiedy bedzie dzialac odparla ze nie ma informacji na ten temat. Oczywiscie uswiadomila mnie ze nie dziala z powodu rekonfiguracji sieci majacej na celu podniesienie jakosci uslug. Po tej rozmowie jeszcze przez kilka dni chyba poprawiali ta jakosc bo zauwazylismy jakies trzy 1-2 godzinne przerwy. Ale chyba nie poprawili bo w tym tygodniu juz raz byl pad.
    0
  • Users Avatars Mini
    luiss pisze: 2003-04-16 12:06
    macie swoja idee :P
    0
  • Users Avatars Mini
    axell pisze: 2003-04-16 12:28
    Szkoda ze nie wprowadzą szybciej GPRS, ale fakt niech lepiej się zajmą doprowadzeniem do pełnej używalnosci platformy POP w obecnej funkcjonalosci. Niestety mi rownież przez ostatnie tygodnie zdazają sie chwile ze wieczorem nie mogę wykonać połączenia. (np za 20 !!! razem sie dopiero udaje czyli po 5 minutach)
    0
  • Users Avatars Mini
    tmc.masterb pisze: 2003-04-16 13:06
    Co za problem uruchomić GPRS w POP-ie.Może akurat ktoś by się skusił na połączenie się w ten sposób np.z WAP.Tymbardziej że w GPRS nie płaci się za czas ale za ilość wysłanych i odebranych danych.Moim zdaniem jest to niezbyt mądre podejście operatora no chyba że są z tym związane jakieś ogromne koszty na które IDEI nie stać.
    0
  • Users Avatars Mini
    xxx pisze: 2003-04-16 13:15
    No a gdzie to naliczanie seknundowe w plusie? o ktorym gsmonline pisalo ze ma prawd. byc od 15.04.2003 ???
    0
  • Users Avatars Mini
    szymon_ pisze: 2003-04-16 13:36
    xxx podpucha....:(
    0
  • Users Avatars Mini
    Wojtek pisze: 2003-04-16 15:47
    Dziś dostałem odpowiedź z Idealnego BOK u, że nie mogę się wieczorami połączyć, bo następuje przeciążenie sieci i muszą ją sukcesywnie rozbudowywać. A o nowej platformie POPa nic nie słyszeli... (bez komentarza) Mi GPRS bardzo by się przydał... Powoli zaczynam się rozglądać za inną siecią (niekoniecznie tańszą, ale taką, z której będę mógł stale korzystać) P.S. Mam numer 501 i od dłuższego czasu, wieczorami, problemy z SMSami i rozmowami
    0
  • Users Avatars Mini
    jarus pisze: 2003-04-16 16:32
    ***sokolowiak*** Masz trochę racji w sprawie tych problemów z dzwonieniem i esemesowaniem. U mnie te problemy występują ok. godz. 22.00... Poza tym muszę powiedzieć, że mi akurat odpowiadają godziny szczytu 13-22 - wstaję o 8 i mogę rozmawiać poza szczytem aż do 13!
    0
  • Users Avatars Mini
    Bakłażanista pisze: 2003-04-16 16:41
    eh, co by nie było, zawsze lepiej żeby możliwośc gprsowania była, nikt przecież nikogo do tego nie zmusza.
    0
  • Users Avatars Mini
    bodopl pisze: 2003-04-16 17:32
    ostatni jak pop nie działał to w boku mi tłumaczyli ze to w związku z wdrażaniem GPRS-u w pre paidzie. To samo usłyszałem od 2 tóznych konsultantów
    0
  • Users Avatars Mini
    sokolowiak pisze: 2003-04-16 18:41
    Oj... burze wywołałem... Jeśli chodzi o połączenia i sms-y to niezależnie od prefixu nie można sie dodzwonić nigdzie wieczorami około 20:00 - 23:00. Nie można też wysyłać sms-ów. Nie można połączyć się z BOK i pocztą głosową, co czyni telefon bezużytecznym. Osobiście uważam, że wynika to z poważnego problemu sprzetowego i oprogramowania bilingowego IDEI POP. Wyłączają możliwość dzwonienia, bo nie mogą naliczyć opłat za połączenia. I tłumaczenie się przeciążeniem jest bezzasadne,bo pół Polski nie może wtedy używać swojego POP-a.Będzie GPRS w Simplus i to już niedługo.Mój kolega pracuje w POLKOMTELU i uroczyście mi to oświadczył.Wszystkie testy GPRS w SIMPLUS przeszły pomyślnie.Teraz tylko czekają na odpowiednią porę dla komercjalizacji usługi.
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2003-04-16 20:26
    KOLEGO SOKOŁOWIAK-MASZ RACJĘ W 100%.KILKA RAZY PISAŁEM NA BOK,DZWONIŁEM I ZA KAŻDYM RAZEM UZYSKIWAŁEM INNĄ ODPOWIEDŹ, A TO \"CHWILOWE\" PROBLEMY TECHNICZNE, A TO ,ŻE MIGRACJA NUMERÓW POP NA NOWĄ PLATFORMĘ JUŻ SIĘ ZAKOŃCZYŁA I PEŁEN SUKCES.ALE FAKTY SĄ TAKIE ,ŻE SĄ OGROMNE PROBLEMY Z POŁĄCZENIEM.W KOŃCU SIĘ ZDENERWOWAŁEM ,A PONIEWAŻ MAM DWA TELEFONY,WIĘC W JEDNYM JEST JUŻ KARTA SIMPLUS I JAK TAK DALEJ POP BĘDZIE DZIAŁAĆ TO BĘDĄ DWA SIMPLUSY.CDN.......
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2003-04-16 20:26
    CDN.POCZTA SIMPLUSNET DZIAŁA REWELACYJNIE I JEST DARMOWA DO WRZEŚNIA!!BŁYSKAWICZNE ,NATYCHMIASTOWE POWIADAMIANIE,A W IDEA.NET CO?? A Z TYM GPRS-EM TO SPECJALNIE KUPIŁEM ERICSSONA T65 NA GPRS I CHYBA NIESTETY DO NICZEGO SIĘ NIE PRZYDA.....OBIECUJĘ IDEI ,ŻE JEŻELI BĘDZIE GPRS W SIMPLUSIE TO NATYCHMIAST ŚCIĄGNĘ SIMLOCKA I BĘDĘ KORZYSTAŁ Z PLUSA. ALE JESZCZE TRZEBA UCZCIWIE PRZYZNAĆ,ŻE CENOWO POP JEST NAPRAWDĘ REWELACYJNY I BIJE NA GŁOWĘ SIMPLUSA,NIE MÓWIĄC JUŻ O CENIE POŁĄCZEŃ W TAK-TAK, TYLE ŻE NIE DAJĄ RADY TECHNICZNIE. POZDRAWIAM TAK-TAKOWCÓW,SIMPLUSOWCÓW I POPAKÓW.HEJ!!
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2003-04-16 20:29
    CZY TERAZ RZECZNIK PRASOWY IDEI ZAPROSI NIEZADOWOLONYCH Z BRAKU GPRS W POP DO PRZEJŚCIA DO INNEJ SIECI , TAK JAK TO ROBIŁ W DRUGA STRONĘ PRZY NOWEJ BRAMCE SMS ERY ???!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2003-04-16 20:35
    JESZCZE CHCIAŁEM DODAĆ,ŻE IDEA TO MOJA WIELKA MIŁOŚĆ I WSZYTSKIE TE LEKKIE PRZYTYKI TO DLA JEJ DOBRA I DOBRA JEJ ABONENTÓW.KAŻDY PROBLEM Z DZIAŁANIEM TO STRATA ABONENTA,BO PREPEIDOWCY NIE BĘDĄ ZASTANAWIAĆ SIĘ DŁUGO NAD ZMIANĄ SIECI,TYLKO WYRZUCĄ KARTĘ DO KOSZA I TYLE.A NAJBARDZIEJ BOLESNE SĄ TE KŁAMSTWA.I PO CO???PRAWDA I TAK WYJDZIE NA JAW TYLKO FRUSTRACJA ROŚNIE.
    0
  • Users Avatars Mini
    nico pisze: 2003-04-16 23:08
    Dziala S+ stabilnie bo technologicznie bardzo odstaje od POPa :) POP dopiero przechodzi okres dojrzewania na nowej platformie. A GPRS w prepaidzie to nie jest takie proste zadanie zwlaszczy gdy mamy hot billing jak to jest w POPie...
    0
  • Users Avatars Mini
    l_s pisze: 2003-04-17 01:46
    erik: a ty to co za pier..ły opowiadasz? Jak masz abonament w idei to się ciesz. My tu mówimy o popie - o jakości niższej od gównianej. Idea ma hierarchiczny system traktowania klientów. Meritum - super obsługa. Optima - eeeeeee tam - kto się będzie zwykłymi ludźmi przejmował. Pop - a w spier.....cie nam stąd. Często sie zdarza, że z POPa zadzwonić nie można. Mało tego - muszę przyznać - że idea to zwykła złodziejska sieć. POP QUIZ - napisali mi 3 razy że wygrałem 10 zł i doładują na koniec tygodnia. I co? - po jakiś 15 reklamacjach (e-mail, *22, i wreszcie salon firmowy) po SZEŚCIU MIESIĄCACH łaskawie doładowali. I kto powie że idea nie ma POPa głęboko w ....
    0
  • Users Avatars Mini
    POP pisze: 2003-04-17 02:55
    Przesadzacie.Ja uzywam POP-a ponad 3 lata i działa mi bez zarzutu.Problemy z dodzwonieniem sie miałem moze 3-4 razy.Korzystam z Idea profit i doładowuje czesto konto za darmo.Ale z tym opóznieniem GPRS to mi podpadli!
    0
  • Users Avatars Mini
    simon pisze: 2003-04-17 06:54
    jestem ciekaw jak ten idealny gprs bedzie dzialal, jak tak samo jak rozmowy wychodzace z popa to raczej nie bedzie dzialal, wiec na cholere mi ta usluga, taryfikacje lepsza by zrobili, a nie bawia sie w "nowe" technologie, ktore sa w planach dopiero
    0
  • Users Avatars Mini
    szymon_ pisze: 2003-04-17 10:43
    az sie boje pomyslec jak mi pod optima dosyc czesto nawala co dopiero w popie by bylo, jescze musza troche nad tym popracowac...:(
    0
  • Users Avatars Mini
    ghostdog pisze: 2003-04-19 22:35
    Ale co oni pieprza o prepaidzie jak jest 3510i a on ma MMS'y!
    0
  • Users Avatars Mini
    ghostdog pisze: 2003-04-19 22:37
    A gprs powinien byc tez w prepaidach.Bo jesli chcemy realnie myslec w przyszlosci o 3G to powinnismy miec uslugi tego typu w standardzie w postpaidach i w prepaidach.Bo inaczej bedzie zle.Musimy wyrobic sobie pewien poziom!
    0
  • Users Avatars Mini
    ghostdog pisze: 2003-04-19 22:38
    szymon_ a masz zwykly gprs czy z abonamentem miesiecznym?
    0
  • Users Avatars Mini
    szymon_ pisze: 2003-05-26 23:07
    ghostdog pakiet....5 MB
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: