Idea nie zamierza w najbliższym czasie wprowadzić transmisji GPRS do oferty prepaid. Według Jeana Marca Vignolles, wiceprezesa PTK Centertel, oferta transmisji pakietowej w ofercie Idea POP zostanie wdrożona do końca br. roku. Wiceprezes Idei twierdzi, że GPRS cieszy się stosunkowo niewielkim powodzeniem nawet wśród abonentów postpaid, wiec nie należy przypuszczać, że użytkownicy POP-a zaczną generować znaczne przychody dla operatora transmitując dane. Według Iwony Kossmann, dyrektora marketingu sieci Idea, dużą popularność wśród użytkowników ofert przedpłaconych mogą zyskać wiadomości multimedialne MMS. W tym przypadku jednak problemem jest całkowity brak telefonów z obsługą MMS w ofercie przedpłaconej. Według dyrektor Kossmann pierwsze telefony z obsługą MMS-ów w ofercie przedpłaconej pojawią się w sprzedaży dopiero w III kw. tego roku.
Według nieoficjalnych informacji Idea nadal zmaga się z przedłużającym się wdrożeniem nowej platformy prepaid firmy Lucent. Wdrażanie platformy sieci inteligentnej trwa już od II kw. zeszłego roku.