Grupa LEW, operator sieci sprzedaży elektronicznej Dobry Punkt oraz dystrybutorów produktów pre-paid, podał swoje wyniki za 2007 r. oraz plany i prognozy na lata 2008 - 2009 r.
LEW dysponuje siecią ponad 6500 terminali, na których transakcje przeprowadzane są co 0,5 sekundy. Miesięcznie realizuje 1,4 mln transakcji o wartości 16 mln zł netto. Dobry Punkt odwiedza ponad 1 mln konsumentów miesięcznie. LEW ma kontrakty z m.in.: Carrefour, Piotr i Paweł, RTV-EURO-AGD.
W 2007 r. liczba sprzedawanych przez Grupę LEW kart startowych SIM, osiągnęła poziom 330 tys. sztuk. Grupa LEW deklaruje, że jej udział w rynku doładowań wynosi około 8% (5-6 miejsce porównywalne z firmą Billbird). Na rynku starterów LEW jest w pierwszej dziesiątce.
Przychody ze sprzedaży Grupy LEW w 2007 r. wyniosły 190 mln zł, w porównaniu do roku 2006 zwiększyły się o 16%. W tym samym okresie EBITDA osiągnęła poziom 2,29 mln zł, co stanowi wzrost o 128% w stosunku do roku poprzedniego. Prognozy spółki zakładają na ten rok osiągnięcie przychodów ze sprzedaży w wysokości 280 mln zł oraz 3,98 mln zł EBITDA.
Zysk netto Grupy LEW w 2007 r. wyniósł 345 tys. zł.
Spółka w 2008 roku zamierza skoncentrować się na kolejnych inwestycjach, skierowanych na rozwój świadczonych usług i sieci sprzedaży. W 2009 roku, w celu finansowania zakładanej strategii, planowane jest wprowadzenie Spółki na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie, rozważane jest także pozyskanie inwestora strategicznego. Na giełdzie LEW chce pozyskać z emisji 30-50 mln zł.
Spółka, od momentu rozpoczęcia dystrybucji doładowań w 2003 roku, już w następnym roku zdecydowanie rozwinęła kanał elektroniczny. Jest on obecnie głównym źródłem przychodów i stanowi 71% całej sprzedaży. Grupa LEW rokrocznie zwiększa obroty uzyskiwane z tego segmentu - w 2007 roku wyniosły one 135 mln zł i były wyższe o 60% w stosunku do roku poprzedniego. Na koniec 2008 roku planowane jest osiągnięcie sprzedaży w kanale elektronicznym na poziomie 223 mln zł. Obecnie Grupa LEW posiada sieć ponad 6500 terminali w całej Polsce, na których transakcje realizowane są z częstotliwością co 0,5 sekundy. Ich wysokość to 16 mln zł miesięcznie. Na koniec 2008 roku zakładany jest wzrost liczby terminali do 8500 sztuk.
W grudniu 2006 roku Grupa LEW pozyskała inwestora finansowego – fundusz MCI Management S.A., który objął 24,95% udziałów. Na koniec czerwca b.r. fundusz ten objął nową emisję udziałów, dokapitalizowując Spółkę i zwiększając swoje zaangażowanie do 29,63%.
Strategia firmy przedstawiona na prezentacji:
debiut na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w 2009 roku konsolidacja sektora na rynku krajowym oraz ekspansja międzynarodowa w pierwszej kolejności na Ukrainę rozwój sieci dystrybucji poprzez: pozyskanie Klientów sieciowych (sprzedaż elektroniczna), zwiększenie ilości odbiorców hurtowych FMCG (dla dystrybucji tradycyjnej) rozwój usług parabankowych, w tym: mikro kredytów, kart podarunkowych i zaopatrzeniowych wprowadzenie na rynek nowatorskich rozwiązań, tzw. maszyn vendingowych do samodzielnych zakupów doładowań dalsze inwestycje w rozwój infrastruktury informatycznej, zaawansowanych technologii i systemu Back-Office’owego do rozliczeń oraz obsługi klientów.