Grupa Polsat Plus chwali się wynikami w II kw. - ucierpiał zysk netto i płatna telewizja

Newsy
Opinie: 0
Grupa Polsat Plus chwali się wynikami w II kw. - ucierpiał zysk netto i płatna telewizja

Przychody Grupy Polsat Plus w 2Q’23 wzrosły 1,9% r/r, osiągając poziom 3.290 mln zł.

Na poziom całkowitych przychodów wpływ miały w głównej mierze:

  • Wyższe przychody ze sprzedaży sprzętu przede wszystkim w wyniku wzrostu udziału droższych modeli smartfonów w miksie sprzedażowym.
  • Wyższe pozostałe przychody ze sprzedaży przede wszystkim dzięki wyższym przychodom z działalności na rynku fotowoltaicznym, rosnącym przychodom z odsetek od sprzedaży ratalnej oraz wyższym przychodom z najmu lokali.
  • Niższe przychody hurtowe na skutek ubytku przychodów z tytułu rozliczeń międzyoperatorskich, wynikającego z regulacyjnego, sukcesywnego obniżania stawek międzyoperatorskich MTR. Ubytek ten został w znacznym stopniu skompensowany wyższymi przychodami z tytułu reklamy i sponsoringu oraz od operatorów kablowych i satelitarnych.

 

Koszty Grupy w 2Q’23 wyniosły 2.945 mln zł i wzrosły o 4,6% r/r.

Na ich wysokość miały wpływ w głównej mierze:

  • Wzrost kosztów technicznych i rozliczeń międzyoperatorskich spowodowany głównie przez wyższe koszty utrzymania sieci wynikające z wyższych kosztów energii elektrycznej oraz waloryzacji umów czynszowych. Wzrost ten został w istotnej części zniwelowany przez niższe koszty rozliczeń międzyoperatorskich w związku z regulacyjnym, sukcesywnym obniżaniem stawek międzyoperatorskich MTR.
  • Wyższe koszty kontentu przede wszystkim na skutek rozpoznania wyższych rok do roku kosztów produkcji własnej oraz inwestycji ukierunkowanych na zwiększenie atrakcyjności oferty programowej naszych kanałów telewizyjnych i pakietów płatnej telewizji.
  • Wzrost kosztów wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników głównie w efekcie wzrostu zatrudnienia oraz utrzymującej się presji inflacyjnej.
  • Wzrost innych kosztów przede wszystkim w wyniku rozpoznania wyższych kosztów związanych z działalnością na rynku fotowoltaicznym.

 

EBITDA Grupy Polsat Plus, wynosząca 799 mln zł, zanotowała spadek o 10,6% r/r, przy marży EBITDA na poziomie 24,3%.

 

Zysk operacyjny Grupy Polsat Plus (EBIT) wyniósł 330 mln zł.

 

Koszty finansowe, netto wzrosły r/r o 170 mln zł głównie na skutek wzrostu kosztów obsługi zadłużenia Grupy, co jest pochodną utrzymujących się na wysokim poziomie stóp procentowych.

 

Zysk netto Grupy spadł o 97,1% r/r do poziomu 8 mln zł. Spadek ten spowodowany był utrzymującą się po stronie kosztowej presję inflacyjną, a z drugiej przez istotnie wyższe koszty obsługi zadłużenia.

 

Baza klientów kontraktowych B2C wyniosła 5.848 tys. (-2,4% r/r).

 

ARPU kontraktowe na klienta B2C wyniosło 71,8 PLN w 2Q’23, rosnąc o 2,3% r/r.

 

Wskaźnik churn był na poziomie 7,3% w skali roku.

 

Nastąpił spadek całkowitej bazy usług kontraktowych B2C o 266 tys. r/r (-2,0%). To efekt tego, że o 222 tys. r/r (-4,3%) spadła liczba usług płatnej telewizji.

 

Liczba RGU Internetu zanotowała spadek o 32 tys. r/r (-1,6%) na skutek mniejszej liczby użytkowników dedykowanego internetu mobilnego.

 

2,45 mln klientów korzysta z oferty multiplay – to 42% bazy klientów.

 

Liczba świadczonych aktywnych usług przedpłaconych zmniejszyła się o 116 tys. r/r (-4,2%), osiągając poziom 2.656 tys. na koniec 2Q’23.

 

W 2Q’23 ARPU prepaid wyniosło 17,8 zł i wzrosło o 2,3% r/r.

Materiały dodatkowe:

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: