W III kw. 2024 r. przychody Grupy Polsat Plus wzrosły w III kw. o 3,6% r/r do ok. 3,6 mld zł, skorygowany zysk EBITDA wzrósł o 14,4% do 886 mln zł, a zysk netto – o ponad 144% do 250 mln zł.
Baza usług kontraktowych B2C na poziomie 13.129 tys (+0,6%):
Liczba RGU telefonii komórkowej wzrosła o 165 tys. (+2,7%) r/r, do poziomu 6.378 tys.;
Liczba RGU Internetu wyniosła 2.057 tys., notując wzrost o 79 tys. (+4,0%) r/r;
Liczba usług płatnej telewizji wyniosła 4.694 tys. i zanotowała spadek o 169 tys. (-3,5% r/r), w wyniku mniejszej liczby świadczonych usług telewizji satelitarnej co jest częściowo kompensowane rosnącą popularnością telewizji internetowej (IPTV/OTT).
2,49 mln klientów, czyli 43% całej bazy, korzystało z oferty multiplay (wzrost o blisko 50 tys.) i posiadało łącznie 7.599 tys. usług (+202 tys. r/r).
ARPU klientów kontraktowych – klientów B2C wzrosło o 5% r/r, a B2B – o 4% r/r.
Dług netto do EBITDA mamy pod kontrolą na poziomie 3,4x – mówi Katarzyna Ostap-Tomann, członek zarządu ds. finansowych Cyfrowego Polsatu i wiceprezes zarządu ds. finansowych w Plusie.
Średni przychód od klientów kontraktowych B2C wzrósł w III kw. br. o 5% r/r do 77,2 zł, a wskaźnik odejść klientów B2C (churn) zmniejszył się r/r z poziomu 7,5% do 7,2%.
Grupa Polsat Plus ma ponad 68 tys. klientów B2B. Dzięki poszerzanej ofercie zaawansowanych usług ICT, w tym rozwiązań chmurowych, data center i cyberbezpieczeństwa, średni przychód od tych klientów wzrósł w III kw. br. o 4% r/r do ponad 1,5 tys. zł miesięcznie.
Baza klientów kontraktowych B2C na poziomie 5.747 tys. (-1,3% r/r) - spadek głównie w wyniku malejącej popularności technologii satelitarnej, jak również utrzymującego się procesu konsolidacji klientów kontraktowych pod jedną wspólną umową kontraktową w ramach gospodarstwa domowego.