Roboty z AI w dziecięcych szpitalach w Hiszpanii

Newsy
Opinie: 0
Honda testuje swoje roboty z AI w dziecięcych szpitalach w Hiszpanii

Honda zaprezentowała robota społecznego wykorzystującego sztuczną inteligencję do wspierania dzieci przechodzących długoterminowe leczenie szpitalne.

Robot Haru został wprowadzony do użytku w hiszpańskim szpitalu w celu wspierania dzieci poddawanych opiece i poprawy ich samopoczucia.

W szpitalu uniwersyteckim Virgen del Rocío (HUVR) w Sewilli wprowadzono na stałe 10 robotów społecznych, które pomyślnie przeszły trzyletni okres próbny.

Honda Research Institute Japan, oddział badawczo-rozwojowy Hondy odpowiedzialny za badania nad najnowocześniejszymi technologiami, opracował kompaktowego robota na biurko o wysokości 30 cm, który pomyślnie przeszedł testy z udziałem młodych pacjentów chorych na raka w szpitalu uniwersyteckim Virgen del Rocío (HUVR) w Sewilli.

Wyniki okresu próbnego były bardzo pozytywne, a 95% dzieci wykazało większe zaangażowanie w rehabilitację od czasu rozpoczęcia prób w HUVR w 2021 roku. Haru wspomaga pacjentów w procesach leczenia, zajmując ich rozmową. Na podstawie tych pozytywnych skutków po okresie próbnym postanowiono przejść na pełne wykorzystanie robota — do 2027 roku na oddział onkologii dziecięcej szpitala wprowadzonych zostanie 10 jednostek.

Za pomocą wbudowanej kamery i mikrofonów Haru pobiera dane biometryczne użytkownika, takie jak mimika twarzy i ton głosu, a następnie analizuje uzyskane informacje, aby zrozumieć aktualny stan danej osoby. Następnie wchodzi w interakcję z tą osobą zgodnie z wynikami analizy, odpowiadając w sposób empatyczny i zapewniający emocjonalne wsparcie. Robota można również połączyć z czujnikiem noszonym na nadgarstku, aby dokładniej przeanalizować stan użytkownika.

Haru umożliwia również zdalne połączenie sal dzieci przebywających w szpitalach ze szkołami, dając im możliwość wspólnej nauki z uczniami stacjonarnymi, a także interakcji z innymi dziećmi.

Robot Haru nie ma żadnych cech ludzkich, takich jak płeć, rasa czy narodowość, i zawsze jest w stanie komunikować się, przyjmując neutralny punkt widzenia. Dzięki temu potrafi skutecznie prowadzić rozmowy niezależnie od różnic pokoleniowych i kulturowych, zwłaszcza w grupach.

Honda

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: