Hewlett-Packard wybuduje w Polsce sieć hot spotów pod własną marką "HP Hotspots". Początkowo ma ona objąć kilkanaście lokalizacji opartych m.in. na sieci kawiarni Cofee Haven. "W listopadzie 2003 r. uruchomimy hot spoty w Bibliotece Uniwersytetu Warszawskiego i we Wrocławiu przy ulicy Świdnickiej. Przez pierwsze miesiące korzystanie z nich będzie bezpłatne" - ujawnia Bartłomiej Michałowski, kierownik ds. obsługi rynku medialnego w Hewlett-Packard Polska.
Hot spoty oparte na własnej sieci stacji benzynowych zamierza uruchomić PKN Orlen. Nie jest jasne, czy będą one prowadzone przez sam koncern paliwowy czy pod marką powiązanego z nim Polkomtelu.
Obecnie PKN Orlen przygotowuje się do uruchomienia wspólnie z Polkomtelem instalacji pilotażowych na stacjach benzynowych w Małdytach (trasa Warszawa-Gdańsk), Pszczółkach (Łódź-Gdańsk) i Krapkowicach (województwo opolskie). Trwają też analizy związane z wyborem czwartej lokalizacji hot spota.
"W tej chwili prace prowadzone są w obszarze technicznym oraz komercyjno-marketingowym. Po tym etapie nastąpi okres uzbrajania masztów przekaźnikowych Polkomtelu w odpowiedni sprzęt. Na początku 2004 roku powinniśmy mieć pierwsze realne rezultaty naszych działań. Na podstawie pilotażu będzie można ocenić zainteresowanie klientów stacji benzynowych nową usługą, jej atrakcyjność dla obu partnerów, oraz zdecydować o dalszym rozwoju komercyjnym projektu" - informuje przedstawiciel PKN Orlen.