Według nieoficjalnych informacji, Huawei na razie nie traci swoich udziałów ilościowych w polskim rynku smartfonów. Kilka miesięcy po aferze z Trumpem i Google podział polskiego rynku pod względem ilościowym nadal się nie zmienił. Delikatną przewagę ma Samsung, ale Huawei ma tylko kilka procent straty do lidera.
Trzecią pozycję stale zajmuje Apple.
Punkty w udziale w rynku traci także Xiaomi. Wydaje się, że ta firma prowadzi prawdziwą ofensywę marketingową, a tak naprawdę jej udział w polskim rynku się zmniejsza. Wynika to ze strategii sprzedaży coraz droższych urządzeń. Wartościowo udział Xiaomi zauważalnie rośnie.
Kolejne dwie marki, które odgrywają jeszcze jakąś rolę w Polsce to Motorola i LG (LG liczy się tylko ilościowo).
Huawei utrzymuje swoje udziały, bo znacznie obniżył swoje ceny. Chiński producent nie istnieje już w segmencie najdroższych urządzeń (tam sprzedaje się już tylko Samsung i Apple). Udziały wartościowe w porównaniu do Samsunga to już różnica kilkunastu procent na minus. Huawei jest liderem w segmencie najtańszych smartfonów, co pomaga mu utrzymywać wysoki wolumen sprzedaży.