Według danych IDC Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker w Polsce w I kw. 2016 r. sprzedano 1.88 mln smartfonów. Oznacza to wzrost o 7% w porównaniu do 1.75 mln sprzedanych w I kw. 2015 r.
IDC ocenia, że w 2015 r. w Polsce sprzedano 7.5 mln smartfonów. Smartfony stanowiły 73% całosci sprzedaży telefonów komórkowych w naszym kraju.
Według Marka Kujdy z IDC, Polska nadal ma niższą penetrację smartfonów niż Europa Zachodnia. Tam sprzedaż smartfonów stanowiła 88% całości sprzedaży komórek.
Udział operatorów komórkowych w Polsce w sprzedaży smartfonów spadł do 56%, w porównaniu do 70% rok wcześniej.
Średnia cena smartfonu z Androidem w Polsce spadła z 225 euro w I kw. 2015 r. do 159 euro w I kw. 2016 r.
Pod względem ilości sprzedawanych smartfonów pierwszy jest Samsung (29%), a kolejne miejsce zajmują Huawei (23%) i Apple (11%). Pod względem wartości sprzedaży Huawei jest trzeci za Samsungiem i Apple.
IDC twierdzi, że pozostałe chińskie marki w Polsce (bez Huawei) w sumie mają 10% rynku.