Idea rozwija nowe opcje Poczty Głosowej

Newsy
Żródło: Idea
Opinie: 28

PTK Centertel, rozwija funkcjonalności Poczty Głosowej w sieci Idea, przy współpracy z firmą Unisys wdraża najnowocześniejszą funkcję rozpoznania mowy. Ta nowoczesna funkcja Poczty Głosowej Idei znacząco przyczynia się do jeszcze wygodniejszego korzystania z niej przez uzytkowników. PTK Centertel jako pierwszy operator GSM w Polsce wprowadził przed laty darmową Poczte Głosową w sieci Idea, z której korzysta obecnie ok. 90% klientów, a obecnie rozszerza jej nowoczesną funkcjonalność o najnowsze standardy usługi Voice Mail, obowiązujące na świecie. Poczta Głosowa jest jedną z najpopularniejszych usług w sieci Idea, obok połączeń głosowych i krótkich wiadomości tekstowych SMS. 

W trakcie obecnego, ostatniego etapu, Unisys dostarczył system rozpoznawania mowy, przystosowany do obsługi języków polskiego i angielskiego, umożliwiający korzystanie z poczty głosowej bez konieczności obsługi klawiszy. Ponadto, Unisys umożliwił PTK Centertel rozszerzenie bazy klientów oraz zwiększenie przychodów na jednego abonenta z tytułu korzystania z poczty głosowej.

System jest wdrażany na otwartej, własnej platformie Unisys (Unisys Communications Ensemble) dedykowanej rozwiązaniom komunikacyjnym, która łączy zalety otwartej architektury z wysokim poziomem niezawodności i skalowalności dla zastosowań multimedialnych. Ten całkowicie zintegrowany system oferuje abonentom takie usługi, jak m.in.:

  • Internet Voice Mail - internetowy interfejs do wiadomości głosowych, 

  • Profile Manager - internetowy interfejs do zarządzania ustawieniami skrytki poczty głosowej, 

  • E-mail Reader - interfejs do odczytywania poczty elektronicznej przez telefon 

  • E-mail Notification with Attachment - powiadamianie o poczcie elektronicznej z załącznikami zawierającymi pocztę głosową. 

Unisys współpracuje z firmą Telisma Inc., która udostępniła technologię automatycznego rozpoznawania mowy na platformie Unisys oraz z firmą ScanSoft, której moduł RealSpeak (TTS - Text-to Speech), przekładający tekst na mowę, został zintegrowany z systemem przez Unisys. Te nowe usługi upraszczają abonentom dostęp do informacji bez konieczności manualnej obsługi klawiszy, co jest szczególnie ważne w Polsce, gdzie obowiązują przepisy ograniczające możliwość używania telefonów komórkowych podczas kierowania samochodem.

Zespół konsultacyjny Unisys Market Source towarzyszył PTK Centertel w opracowaniu nowej strategii rynkowej dla rozwiązań przesyłania wiadomości oraz przygotowaniu planu wprowadzania produktów i usług na rynek. Zespół ten zogniskował swój wysiłek na przedsięwzięciach mających zwiększyć średni przychód na jednego użytkownika (ARPU - Average Revenue Per User) i doradzał, w jaki sposób wdrożyć narzędzia do pomiaru rezultatów. 

"Unisys nie tylko zbudował i zintegrował światowej klasy system przesyłania wiadomości dla naszych klientów, ale też pomaga nam zwiększyć średni dochód z jednego użytkownika systemu - powiedział Krzysztof Sieczkowski, dyrektor Biura Rozwoju Produktu w PTK Centertel - Ten projekt pozwolił nam bardziej efektywnie planować udostępnianie nowych usług i wprowadzanie ich na rynek." 

"Usługa PTK Centertel, która jest dostępna dla wielu setek tysięcy użytkowników, jest pierwszą w Europie znaczącą usługą poczty głosowej kontrolowanej mową - powiedział Jean-Jacques Devaux, wiceprezes ds. marketingu w firmie Telisma - Projekt ten daje naszej firmie wspaniałą możliwość uruchomienia obsługi nowego języka na potencjalnie dużym rynku. Dla języka polskiego opracowaliśmy możliwość dostrojenia modułu rozpoznawania mowy do sytuacji mobilnych. W efekcie, skuteczność rozpoznawania mowy jest większa, niż spodziewali się tego klienci." 

"Na Europejskim rynku mobilnej telekomunikcji rośnie konkurencyjność, odkąd dostawcy usług walczą wprowadzając nowe wzbogacone usługi, które pozwalają zwiększać przychody i ograniczać zjawisko przechodzenia klientów do konkurencji. - powiedział Tomasz Mokrogulski, dyrektor sprzedaży ScanSoft na Europę Wschodnią - RealSpeek TTS zastosowany w nowych aplikacjach pozwala PTK Centertel osiągnąć znaczące przychody poprzez udostępnienie klientom wolnego, swobodnego dostępu do informacji i komunikacji zewsząd i o każdej porze. Dzięki wsparciu ze strony niedawno otworzonego warszawskiego biura, wyposażyliśmy Unisys w najlepszy moduł oprogramowania TTS, który został zintegrowany z systemem Unisys w celu udostępnienia 5,7 milionom użytkowników sieci Idea możliwości naturalnie brzmiącego odsłuchiwania poczty elektronicznej." 

"PTK Centertel znalazł się w czołówce firm wykorzystujących możliwości platform telekomunikacyjnych i jako taki oferuje klientom wartościowy pakiet wzbogaconych usług przesyłania wiadomości. - powiedział Dieter Kastenhuber, wiceprezes i dyrektor generalny Unisys Global Communications na Europę, Bliski Wschód i Afrykę - Unisys wyposażył PTK Centertel w sprawny system raportowania, który umożliwia szacowanie wydajności nowych usług oraz ocenę wpływu kampanii marketingowych, aby móc uchwycić współczynniki wydajności ekonomicznej (np. ARPU) dla poszczególnych grup użytkowników lub rodzajów usług oferowanych w ramach portfela." 

Wraz ze wzrostem akceptacji dla nowych usług, Unisys będzie rozszerzał funkcjonalność rozpoznawania mowy na inne usługi głosowe, takie jak interaktywna odpowiedź głosowa (IVR), dostęp do sieci WEB za pomocą komend wydawanych głosem i detektory aktywności głosowej.

Opinie:

Opinie archiwalne (28):

Komentuj

Komentarze / 28

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    K_Lego pisze: 2004-02-24 16:01
    może być fajne :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    irzin pisze: 2004-02-24 16:07
    Tu bym się kłócił czy 90% korzysta z poczty głosowej ! moi wszyscy znajomi co maja Idee ( a jest ich trochę ) maja wyłączoną poczte głosową !!!! Szkoda kogoś narażać na koszty, a jak ma sprawę to i tak zadzwoni drugi raz jak się nie dodzwoni za pierwszym razem !!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    dred pisze: 2004-02-24 16:08
    niech sie idea lepiej zabierze za zatrudnienie firmy obsługującej stronę www, bo co chcę się na ni ą dostać, to mam komunikat, że "chwilowo niedostepna", serwer nie wyrabia itd itd. i to nie jest tymczasowa niedogodność tylko to się od dawna już ciągnie i nikt z tym nic nie robi. skandal
    0
  • Users Avatars Mini
    marnet pisze: 2004-02-24 16:09
    A kiedy będzie można normalnie włączać i wyłączać PG w dowolnej chwili np. jakimś kodem (albo w opcjach telefonu) bez dzwonienia do konsultanta??? Dobrze by było, żeby coś z tym zrobili!!! Teraz wyłączenie PG w niektórych ofertach może zająć Idei 14 dni roboczych!!! Parodia!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    lopez pisze: 2004-02-24 16:44
    ***marnet / dzwonisz pod *22, na wstepie Ci mowi, ze jesli chcesz wylaczyc(wlaczyc) poczte glowsowa - wybierz klawisz (bodajze 8 lub 6)
    0
  • Users Avatars Mini
    Popularny pisze: 2004-02-24 16:50
    Operatorzy, a Idea i TPSA szczególnie wychodzą ze skóry żeby przekonać, a jak się nie da, to przymusić klientów do korzystania z poczty głosowej. Z czego to wynika? Ano z tego, że poczta głosowa to najlepszy sposób na powiększenie rachunków płaconych przez klientów. Gdyby wszyscy mieli włączoną pocztę głosową, to każda próba połączenia, obojętne czy ktoś obierze, czy też nie, kończyła by się opłatą. No, a jeżeli ktoś się nagra, to potem wypada, aby osoba która odebrała wiadomość oddzowniła... znowu ksaka dla operatora leci. No, ale oddzwaniający trafia np. na pocztę głosową... Prawie jak perpetum mobile.
    0
  • Users Avatars Mini
    Popularny pisze: 2004-02-24 16:50
    Dlatego mam od zawsze pocztę głosową wyłączoną na głucho i nie ma problemu. Jeżeli mam wyłączony telefon i ktoś chce mi przekazać wiadomość jak najszybciej, to może wysłać SMSa. W domu też nie mam włączonaj poczty, ani automatycznej sekretarki. Jeżeli ktoś dzwoni z pilną sprawą, to może zadzwonić na komórkę. A jeżeli chce tylko pogadać, to po co ma płacić za wysłuchanie komunikatu automatycznej sekretarki? A jeżeli nie ma poczty i nadal będzie mu się chciało pogadać, to zadzwoni później.
    0
  • Users Avatars Mini
    McPiteroS pisze: 2004-02-24 16:50
    Mam prośbę do kierownictwa szanownej firmy IDEA. Większość moich znajomych ma IDEE, i naprawde wszyscy mają wyłączoną funkcję poczty głosowej. Operator próbował nas kiedyś "namówić" na pocztę, i wszystkim bez pytania ją uaktywnił. Aby wyłączyć opcje, trzeba było czekać... Ciekawe ile pieniędzy za ten czas wpłyneło na ich konto... Dobrze, rozwijajcie nowe możliwośći, niektórzy z tego korzystają, ale kiedy wkońcu doczekamy sie GPRSu w POPie ??
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-02-24 17:12
    90% klientów KORZYSTA z poczty głosowej, czy ma tylko aktywowaną pocztę głosową? Raczej to drugie, bo naprawdę znam pojedyncze przypadki KORZYTSTANIA z poczty głosowej i nie sądzę, by to nie było bardziej reprezentatywne. Ale jak widzę liczy się nie to co dzała tylko to co sprzedane - vide: aktywacje pre-paid :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-02-24 17:17
    irzin - co innego wyłączenie przekazywania połączeń, co innego deaktywacja poczty :-) Ja też mam tylko wyłączone przekazywanie połączeń do skrzynki. Ale Plus na szczęście ma rozwiązanie - po pewnym czasie niekorzystania z przekazywania połączeń, skrzynka poczty głosowej jest deaktywowana - ponowna aktywacja jest możliwa przez bok/e-bok. marnet - większość telefonów potrafi wyłączać przekierowania na pocztę, poza tym są standardowe kody GSM do tego (chyba, że Idea, podobnie jak Era nie stosuje tych kodów :-)). McPiteroS - jw. wyłączenie przekazów to nie to samo co deaktywacja skrzynki :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    roller_master pisze: 2004-02-24 17:32
    Super! Darmowa usluga:\"Centertel jako pierwszy operator GSM w Polsce wprowadził przed laty darmową Poczte Głosową w sieci Idea.\" Chyba jednak nie...:\"Ponadto, Unisys umożliwił PTK Centertel zwiększenie przychodów na jednego abonenta z tytułu korzystania z poczty głosowej.\" I tutaj macie jasno napisane, ze za darmo to mozna dostac co najwyzej idac ciemna ulica: srednio rzecz biorac oplaca sie dac ludziom \"za darmo\" poczte, bo ARPU i tak wzrasta.
    0
  • Users Avatars Mini
    Mariusz. pisze: 2004-02-24 17:45
    Ja tam zawsze byłem za pocztą głosową w Idei. W pełni funkcjonalna. Tą w plusie musiałem wyłączyć bo po 1. jest płatna, a po 2 nie można było ustawić powitania dla danego numeru a z tej funkcji korzystałem w idei...
    0
  • Users Avatars Mini
    marnet pisze: 2004-02-24 18:11
    lopez**** wyłączyć PG przez BOK Idei możesz samodzielnie, jeśli jesteś abonamentowcem (bez Mixa). W innych przypadkach musisz kontaktować się z konsultantem i on wyłącza PG. A w przypadku oferty "Dla Każdego" nawet konsultant nic nie poradzi! On musi zgłosić to do działu technicznego i tam w ciągu 14 dni roboczych wyłaczają PG! Tak to jest w Idei! ****wlo**** Idea nie stosuje kodów na przekierowania, a przynajmniej nic mi o tym nie wiadomo. Wyłączanie przekierowań za pomocą aparatu też nie przynosi skutków (Komunikiat: Nie wykonano).
    0
  • Users Avatars Mini
    qml pisze: 2004-02-24 18:26
    Idea stosuje kody sterujące przekierowaniami, ale trzeba możliwość korzystania z nich włączyć w BOK. Kiedyś zadzwoniłem (jestem abonamentowcem) i zażądałem włączenia możliwości sterowania przekierowaniami z poziomu telefonu i konsultantka stwierdziła, że mam standardowo założone \"hasło administratorskie\" na tą usługę. Po dłuższyych działaniach udało jej się wszystko przełączyć jak trzeba i teraz już mogę sterować przekierowaniami za pomocą kodów. Nie wiem, jak to jest w innych propozycjach Idei (POP, IdK).
    0
  • Users Avatars Mini
    Erazmus pisze: 2004-02-24 18:18
    Ja mam wyłączoną pocztę w Erze i Simplusie i z niej nie korzystam. Jeśli ktoś chcę się ze mną skontaktować zadzwoni później albo wyśle smsa.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-02-24 18:46
    marnet - no to słabiutko :-) I zupełnie niezrozumiałe to jest, że operator uniemożliwia korzystanie ze standardowych kodów...
    0
  • Users Avatars Mini
    antyklerykalny pisze: 2004-02-24 22:11
    W idei na ogol nawet w gownianych sprawach nie dzialaly zadne kody. Ja kiedys czekalem 48 godz. na wyl tej cho....ernej poczty przez BOK. To wogole jest siec sprawna inaczej...
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-02-24 22:51
    *** wlo - 16.12 - nic dodać , nić ująć. :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-02-24 22:52
    jestem zdecydowanym przeciwnikiem uzywania poczty gl. przez "normalnych" ;) za to rozumiem ze jak dzwonie do znajomego prowadzacego firme to ma odpalona poczte bo jak zwykle spodziewa sie kontraktu stulecia ;) co do kodow to z tego co slysze i widze w rodzinie (idea) to ciesze sie ze kupilem kiedys plusa... niedawno dokupilem 2 aktywacje i wylaczenie poczty trwalo za kazdym razem ca. 10 sekund...
    0
  • Users Avatars Mini
    kwachu1 pisze: 2004-02-25 01:15
    qml:w idei pocztą głosową z pozycji aparatu można sterować w meritum lub IdF po zgłoszeniu tego faktu w BOK-u.W IdC trzeba zgłosić taką dyspozycję pisemnie!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Popularny pisze: 2004-02-25 12:23
    W Idei zawsze było klintowi pod górkę.
    0
  • Users Avatars Mini
    rafalkoj pisze: 2004-02-25 12:26
    Może i to ciekawe...
    0
  • Users Avatars Mini
    rafalkoj pisze: 2004-02-25 12:26
    ale nie dla mnie...
    0
  • Users Avatars Mini
    rafalkoj pisze: 2004-02-25 12:26
    ja nie korzystam z poczty głosowej.
    0
  • Users Avatars Mini
    rgumkowski1 pisze: 2004-02-25 19:56
    A skąd mają takie dane, że ok. 90% klientów Idei korzysta z Poczty Głosowej? Według mnie ta usługa na chwile obecną nie ma przyszłości.
    0
  • Users Avatars Mini
    rgumkowski1 pisze: 2004-02-25 19:58
    I niech coś wreszcie zrobią ze swoja stroną internetową, bo znów na nia nie mozna się dostać!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Popularny pisze: 2004-02-26 11:24
    Dlatego tak intensywnie to reklamują. Jeżeli coś jest przydatne, to nie trzeba wywalać góry kasy na reklamę tego.
    0
  • Users Avatars Mini
    kundzia pisze: 2007-09-24 10:57
    Ciężko jest cokolwiek tu znaleźć ;/ A PG myślę, że jest zbędna dla każdego to tylko pożeracz kasy, na co skarżą się znajomi ;/
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: