PTK Centertel, rozwija funkcjonalności Poczty Głosowej w sieci Idea, przy współpracy z firmą Unisys wdraża najnowocześniejszą funkcję rozpoznania mowy. Ta nowoczesna funkcja Poczty Głosowej Idei znacząco przyczynia się do jeszcze wygodniejszego korzystania z niej przez uzytkowników. PTK Centertel jako pierwszy operator GSM w Polsce wprowadził przed laty darmową Poczte Głosową w sieci Idea, z której korzysta obecnie ok. 90% klientów, a obecnie rozszerza jej nowoczesną funkcjonalność o najnowsze standardy usługi Voice Mail, obowiązujące na świecie. Poczta Głosowa jest jedną z najpopularniejszych usług w sieci Idea, obok połączeń głosowych i krótkich wiadomości tekstowych SMS.
W trakcie obecnego, ostatniego etapu, Unisys dostarczył system rozpoznawania mowy, przystosowany do obsługi języków polskiego i angielskiego, umożliwiający korzystanie z poczty głosowej bez konieczności obsługi klawiszy. Ponadto, Unisys umożliwił PTK Centertel rozszerzenie bazy klientów oraz zwiększenie przychodów na jednego abonenta z tytułu korzystania z poczty głosowej.
System jest wdrażany na otwartej, własnej platformie Unisys (Unisys Communications Ensemble) dedykowanej rozwiązaniom komunikacyjnym, która łączy zalety otwartej architektury z wysokim poziomem niezawodności i skalowalności dla zastosowań multimedialnych. Ten całkowicie zintegrowany system oferuje abonentom takie usługi, jak m.in.:
Internet Voice Mail - internetowy interfejs do wiadomości głosowych,
Profile Manager - internetowy interfejs do zarządzania ustawieniami skrytki poczty głosowej,
E-mail Reader - interfejs do odczytywania poczty elektronicznej przez telefon
E-mail Notification with Attachment - powiadamianie o poczcie elektronicznej z załącznikami zawierającymi pocztę głosową.
Unisys współpracuje z firmą Telisma Inc., która udostępniła technologię automatycznego rozpoznawania mowy na platformie Unisys oraz z firmą ScanSoft, której moduł RealSpeak (TTS - Text-to Speech), przekładający tekst na mowę, został zintegrowany z systemem przez Unisys. Te nowe usługi upraszczają abonentom dostęp do informacji bez konieczności manualnej obsługi klawiszy, co jest szczególnie ważne w Polsce, gdzie obowiązują przepisy ograniczające możliwość używania telefonów komórkowych podczas kierowania samochodem.
Zespół konsultacyjny Unisys Market Source towarzyszył PTK Centertel w opracowaniu nowej strategii rynkowej dla rozwiązań przesyłania wiadomości oraz przygotowaniu planu wprowadzania produktów i usług na rynek. Zespół ten zogniskował swój wysiłek na przedsięwzięciach mających zwiększyć średni przychód na jednego użytkownika (ARPU - Average Revenue Per User) i doradzał, w jaki sposób wdrożyć narzędzia do pomiaru rezultatów.
"Unisys nie tylko zbudował i zintegrował światowej klasy system przesyłania wiadomości dla naszych klientów, ale też pomaga nam zwiększyć średni dochód z jednego użytkownika systemu - powiedział Krzysztof Sieczkowski, dyrektor Biura Rozwoju Produktu w PTK Centertel - Ten projekt pozwolił nam bardziej efektywnie planować udostępnianie nowych usług i wprowadzanie ich na rynek."
"Usługa PTK Centertel, która jest dostępna dla wielu setek tysięcy użytkowników, jest pierwszą w Europie znaczącą usługą poczty głosowej kontrolowanej mową - powiedział Jean-Jacques Devaux, wiceprezes ds. marketingu w firmie Telisma - Projekt ten daje naszej firmie wspaniałą możliwość uruchomienia obsługi nowego języka na potencjalnie dużym rynku. Dla języka polskiego opracowaliśmy możliwość dostrojenia modułu rozpoznawania mowy do sytuacji mobilnych. W efekcie, skuteczność rozpoznawania mowy jest większa, niż spodziewali się tego klienci."
"Na Europejskim rynku mobilnej telekomunikcji rośnie konkurencyjność, odkąd dostawcy usług walczą wprowadzając nowe wzbogacone usługi, które pozwalają zwiększać przychody i ograniczać zjawisko przechodzenia klientów do konkurencji. - powiedział Tomasz Mokrogulski, dyrektor sprzedaży ScanSoft na Europę Wschodnią - RealSpeek TTS zastosowany w nowych aplikacjach pozwala PTK Centertel osiągnąć znaczące przychody poprzez udostępnienie klientom wolnego, swobodnego dostępu do informacji i komunikacji zewsząd i o każdej porze. Dzięki wsparciu ze strony niedawno otworzonego warszawskiego biura, wyposażyliśmy Unisys w najlepszy moduł oprogramowania TTS, który został zintegrowany z systemem Unisys w celu udostępnienia 5,7 milionom użytkowników sieci Idea możliwości naturalnie brzmiącego odsłuchiwania poczty elektronicznej."
"PTK Centertel znalazł się w czołówce firm wykorzystujących możliwości platform telekomunikacyjnych i jako taki oferuje klientom wartościowy pakiet wzbogaconych usług przesyłania wiadomości. - powiedział Dieter Kastenhuber, wiceprezes i dyrektor generalny Unisys Global Communications na Europę, Bliski Wschód i Afrykę - Unisys wyposażył PTK Centertel w sprawny system raportowania, który umożliwia szacowanie wydajności nowych usług oraz ocenę wpływu kampanii marketingowych, aby móc uchwycić współczynniki wydajności ekonomicznej (np. ARPU) dla poszczególnych grup użytkowników lub rodzajów usług oferowanych w ramach portfela."
Wraz ze wzrostem akceptacji dla nowych usług, Unisys będzie rozszerzał funkcjonalność rozpoznawania mowy na inne usługi głosowe, takie jak interaktywna odpowiedź głosowa (IVR), dostęp do sieci WEB za pomocą komend wydawanych głosem i detektory aktywności głosowej.