INFO-TV-FM rozpoczyna program pilotażowy telewizji mobilnej w Warszawie. W pilotażu biorą udział m.in. operatorzy platform satelitarnych i nadawcy telewizyjni Cyfrowy Polsat i CANAL+ Cyfrowy, operator telefonii komórkowej CenterNet oraz operatorzy kablowi m.in. Vectra i Inea. Celem pilotażu jest poznanie opinii użytkowników na temat usługi, określenie ich oczekiwań i w przyszłości pomoc w budowaniu oferty detalicznym operatorom usługi i dostawcom treści telewizyjnych.
Już w listopadzie wybrani użytkownicy wezmą udział w projekcie pozwalającym na poznanie usługi telewizji mobilnej. Program pilotażowy potrwa ponad dwa miesiące i zakończony zostanie pogłębionymi badaniami marketingowymi.
„Udało nam się pozyskać do współpracy wielu znaczących graczy na rynku, którzy wspierają nas technologicznie oraz od strony kreacji biznesu. Nasi partnerzy, podobnie jak my, przekonani są o bardzo dużym potencjale usługi mobilnej telewizji w Polsce i jej przyszłym sukcesie” – powiedział Albert Kuźmicz, prezes NFI Magna Polonia, głównego udziałowca INFO-TV-FM.
W programie pilotażowym uczestniczą dwaj najwięksi operatorzy platform satelitarnych, dwaj najwięksi operatorzy platform kablowych, operatorzy pięciu cyfrowych multipleksów oraz infrastrukturalny operator telefonii komórkowej, którzy łącznie docierają do 18 mln użytkowników. Partnerzy pilotażu w 2008 roku zanotowali łączne przychody na poziomie 3 mld zł.
Decyzję o wzięciu udziału w programie podjął m.in. Cyfrowy Polsat – operator największej platformy satelitarnej w Polsce, posiadającej ponad 2,8 miliona abonentów. Na uwagę zasługuje fakt, że firma ta zaangażowała się w budowę operatora usług multiplay, oferując od września 2008 r. usługi telefonii komórkowej w modelu infrastrukturalnego operatora telefonii komórkowej oraz mając w planach dalszą rozbudowę oferty.
„Przyjęta przez nas wraz z debiutem giełdowym strategia rozwoju zakłada budowę operatora multiplay, co oznacza, że docelowo chcemy oferować naszym abonentom trzy albo cztery usługi w ramach jednego pakietu. Naszym celem jest dostarczanie do polskich domów kompleksowej multimedialnej rozrywki, a technologia, która ma temu służyć jest tak naprawdę kwestią wtórną, stąd decyzja o dołączeniu do testów DVB-H, aby rzetelnie ocenić potrzeby Polaków w tym zakresie” – powiedział Dominik Libicki, Prezes Zarządu w Cyfrowym Polsacie SA.
W projekcie uczestniczy także platforma cyfrowa CYFRA+, należąca do CANAL+ Cyfrowy. Dzięki umowie z CANAL+ Cyfrowy do oferty włączone zostały również produkowane przez tę spółkę popularne kanały: dla najmłodszych MiniMini oraz młodzieżowy ZigZap. CANAL+ Cyfrowy to operator platformy cyfrowej CYFRA+, nadawca CANAL+ oraz autorskich kanałów tematycznych ale kino!, MiniMini, ZigZap/Hyper, Kuchnia.tv, Domo, a także PLANETE.
„Z uwagą przyglądamy się pracom nad rozwojem telewizji mobilnej w Polsce. To nowa usługa, w której popularyzacji chcemy brać czynny udział, dlatego zostaliśmy nie tylko partnerem technologicznym projektu, ale też udostępniamy użytkownikom mobilnej telewizji nasze autorskie kanały MiniMini i ZigZap” – mówi Jakub Jagiełka, Dyrektor ds. nowych technologii CANAL+ Cyfrowy.
Współpracę z Info TV FM rozpoczęła również Grupa TVN S.A. Jest to obecnie największa prywatna grupa medialna w Polsce, która nadaje trzynaście kanałów telewizyjnych. W pilotażu obecna jest także spółka Vectra S.A. – drugi pod względem liczby abonentów operator kablowy w Polsce. Firma ta jest dostawcą usługi triple play – telewizji, Internetu i telefonii. Obsługuje 740 tys. klientów w 155 miastach na terenie całego kraju.
Swój udział zapowiedziała też INEA S.A., która jest największym regionalnym operatorem kablowym w Wielkopolsce, dostarczającym nowoczesne usługi multimedialne i telekomunikacyjne, m.in. telewizję cyfrową i telewizję w wysokiej rozdzielczości HD.
Partnerem pilotażu jest również CenterNet – piąty infrastrukturalny operator komórkowy w Polsce. W długoterminowej strategii rozwoju CenterNet kładzie nacisk na tworzenie usług dopasowanych do potrzeb wybranych grup klientów, charakteryzujących się jednorodnym modelem korzystania z usług telekomunikacyjnych – dzięki właściwej segmentacji oraz zaangażowaniu klientów w proces tworzenia usług.
Polska jest siódmym krajem w Europie, w którym została uruchomiona usługa mobilnej telewizji DVB-H. W Warszawie telewizja mobilna już działa, a do końca 2011 r. obejmie swoim zasięgiem 31 miast, w tym Gdańsk, Poznań, Kraków, Katowice i Wrocław.