UKE radzi jak przenieść numer telefonu do nowego operatora - wideo

Newsy
Opinie: 6

UKE przygotowało instrukcję wideo, która ma pomóc w przenoszeniu numerów do innego operatora.

Wideo:

Prawo telekomunikacyjne umożliwia abonentom zmianę operatora telefonii stacjonarnej lub komórkowej z jednoczesnym zachowaniem dotychczasowego numeru telefonu. W 2012 roku numer telefonu do nowego operatora przeniosło niemal 1 mln 250 tys. abonentów (dane z raportu UKE: Raport o stanie rynku telekomunikacyjnego w Polsce w 2012 roku s. 33)

Co należy zrobić, aby zmienić swojego operatora na innego i jednocześnie zachować dotychczasowy numer?

Krok pierwszy – Złożenie wniosku

Przeniesienie numeru rozpoczynamy od złożenia wniosku. Abonent może złożyć wniosek korzystając z formularzy dostępnych w punktach obsługi nowego operatora lub na jego stronie internetowej. Nowy operator wspiera Abonenta w procesie przeniesienia numeru na podstawie udzielonego pełnomocnictwa.

Krok drugi – Rozpatrzenie wniosku

Nowy operator rozpatruje wniosek abonenta o przeniesienie numeru.

Prawo telekomunikacyjne określa w tym zakresie precyzyjne terminy rozpatrzenia wniosku przez nowego operatora:
w przypadku telefonów komórkowych: 

  • 6 godzin roboczych jeżeli wniosek składamy osobiście w punkcie obsług klienta;
  • 3 dni robocze, jeżeli wniosek przesyłamy np. pocztą;

w przypadku telefonów stacjonarnych: 

  • 1 dzień roboczy, jeżeli wniosek składamy osobiście w salonie;
  • 14 dni roboczych, jeżeli wniosek przesyłamy np. pocztą.  

Krok trzeci – Przeniesienie numeru

W przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku abonenta, nowy operator jest zobowiązany niezwłocznie zawrzeć umowę i przenieść bezpłatnie numer. 

Przeniesienie numeru następuje nie później niż w terminie 1 dnia roboczego od dnia wskazanego w umowie o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru jako dnia rozpoczęcia świadczenia usług przez nowego dostawcę usług.

Przeniesienie numeru do innego operatora to prosta i bezpłatna operacja, którą można rozpocząć od wizyty w punkcie obsługi nowego operatora. Pamiętajmy jednak aby przed podjęciem decyzji o przeniesieniu numeru sprawdzić jakiego rodzaju konsekwencje finansowe niesie ze sobą ta decyzja, zwłaszcza gdy z dotychczasowym operatorem wiąże nas jeszcze umowa lojalnościowa. Odstąpienie od tej umowy przed terminem, na który została zawarta wiąże się bowiem z konsekwencjami finansowymi.

Przed podjęciem decyzji o zmianie operatora warto jednak porównać oferty dostępne na rynku i wybrać taką, która będzie najlepiej dopasowana do potrzeb i możliwości finansowych.

 

Opinie:

Opinie archiwalne (6):

Komentuj

Komentarze / 6

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Aaaaa pisze: 2013-12-13 15:52
    Moim zdaniem instruktarz UKE jest niepełny. Nie wspomina się w nim o tym, że w przypadku telefonu abonamentowego okres przeniesienia wydłuża się do okresu wypowiedzenia umowy u dotychczasowego operatora.
    1
  • Users Avatars Mini
    olek pisze: 2013-12-14 00:19
    -@Aaaaa -UKE błędnie zalozyl ze nie macdo czynienia z debilami.
    0
  • Users Avatars Mini
    abc pisze: 2013-12-15 13:03
    chcac przenies numer np z plusa do orange w 90% salonow nie maja kart sim na przeniesienia. A jak chcesz abonament to karty sa od reki. Tak roluja ludzi. Poza tym jezeli numer nalezal kiedys do orange i chce sie z nim do orange wrocic to jest juz problem taki ze miesiac to trwa bo system go juz widzi jako orange i recznie pracownik z wawy musi robic. Osobiscie sprawdzone
    0
  • Users Avatars Mini
    Kris pisze: 2013-12-15 18:41
    To po co przenosić do Orange ?? heh Nie wchodzi się dwa razy do tej samej rzeki! Problemów ci mało???
    0
  • Users Avatars Mini
    Maja pisze: 2013-12-15 18:43
    @abc piszesz, że rolują ludzi a się tam pchasz ?
    0
  • Users Avatars Mini
    Grzegorz Szewczak pisze: 2013-12-16 16:03
    Operatorzy różnymi trikami starają się bronić przed przenosinami i zniechęcać, ale trzeba twardo przeć do przodu i nie ma opcji, żeby odmówili.
    -1

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: