Kobiety oceniają technikę przez pryzmat oferowanej funkcjonalności. W konsekwencji, są przychylnie nastawione do technologii UMTS. To jeden z wniosków wynikających z badania, które wśród 3 tys. ankietowanych z Niemiec, Francji i Wielkiej Brytanii przeprowadziła na zlecenie Siemens mobile firma Europressedienst.
W przeciwieństwie do kobiet, mężczyźni traktują technikę bardzo emocjonalnie. Jednak kobiety równie często jak mężczyźni posiadają telefony komórkowe, co więcej, wysyłają więcej wiadomości SMS. Wyniki badań wskazują również, że kobiety są przychylnie nastawione do faktu wprowadzania sieci UMTS. Podobnie jak w przypadku mężczyzn, połowa ankietowanych kobiet jest przekonana, że UMTS odniesie sukces rynkowy. W porównaniu do mieszkanek Francji i Wielkiej Brytanii, Niemki wykazały się większym optymizmem co do przyszłości UMTS. Zajęły one pod tym względem trzecie miejsce za Brytyjczykami i Francuzami. W Niemczech znaczny odsetek urzędniczek państwowych jest przekonanych do zalet UMTS. To właśnie w sektorze publicznym występuje największe zapotrzebowanie na nowoczesną komunikację bezprzewodową.
Europejki kierują swoją uwagę zwłaszcza na usługi mobilne, np. pocztę elektroniczną. We wszystkich trzech krajach kobiety są znacznie bardziej niż mężczyźni zainteresowane możliwością przesyłania zdjęć i sekwencji wideo (wiadomości MMS). Jednak usługi lokalizacyjne (location-based services) i informacje o ruchu drogowym też są często wymieniane wśród atrakcyjnych zastosowań. W szczególności kobiety zajmujące stanowiska kierownicze bardzo przychylnie oceniają UMTS, ponieważ mają nadzieję, że znacznie ułatwi im on wykonywanie pracy. Kobiety działają też bardziej racjonalnie przy podejmowaniu decyzji o kupnie telefonu. Dla nich liczy się przede wszystkim użyteczność. Niektóre uczestniczki badań wolą trochę poczekać z zakupem, aby przekonać się, co nowa technologia może zaoferować w codziennych zastosowaniach. Jednak większość ankietowanych osób deklaruje chęć nabycia telefonu komórkowego zgodnego z UMTS.
Rudi Lamprecht, członek zarządu firmy Siemens, powiedział: "Wyniki te pokazują, że kobiety odegrają bardzo istotną rolę dla przyszłości UMTS. Planujemy w 2005 r. wejść z naszymi produktami na masowy rynek sprzętu zgodnego z UMTS. Produkcja urządzeń do komunikacji bezprzewodowej trzeciej generacji stanowi już 15% naszej działalności. Odsetek ten będzie się stale zwiększał i w efekcie UMTS stanie się głównym źródłem przychodów. Jesteśmy światowymi liderami w tym segmencie rynku, mając od 3 do 6 miesięcy przewagi nad konkurencją w budowaniu sieci UMTS".
Siemens mobile i jego japoński partner, firma NEC, dostarczyli jak dotąd rekordową liczbę 25 tys. stacji bazowych, które są niezbędne do działania sieci UMTS. Większość z tych urządzeń została wyprodukowana w Durach, w Bawarii, a kolejne egzemplarze będą pochodzić z nowej fabryki w Szanghaju. Ogółem siedem z dwunastu działających na świecie komercyjnych sieci UMTS zostało zbudowanych przez Siemens mobile i firmę NEC. Żaden inny producent sprzętu nie może się pochwalić tak dużą liczbą stworzonych sieci.
Wyniki badań nad UMTS znajdują się tutaj (plik PDF 516 KB)