Fincom Poland, jako operator usług SMS w sieciach stacjonarnych, uruchomił nową funkcję poprawnego "odczytywania" SMSów wysłanych z urządzeń SMS phoneBuddy oraz telefonów komórkowych. Od 26 maja br., wysłany SMS w postaci tekstu bez polskich znaków diakrytycznych, (ą, ę, ł, ń, ó, ś, ż, ź), jest dostarczany pod wskazany numer w formie poprawnie odczytanej wiadomości, już z "uzupełnionymi" brakującymi znakami. Przykładowy tekst "Czesc Iza, bede pozniej" zostanie odczytany "Cześć Iza, będę później". Użytkownicy mogą zdecydować, aby wiadomość lub jej część nie była poprawiana. W tym celu wystarczy ująć ją w parę znaków # #. Przykład: "Czesc Iza, #bede pozniej#" zostanie odczytany "Cześć Iza, bede pozniej".
Powyższe rozwiązanie zbudowane zostało z wykorzystaniem modelu sieci neuronowych. System uzupełnia znaki diakrytyczne nawet w przypadku błędów literowych czy niepoprawnych form wyrazów. Do nauki systemu wykorzystano ok. 96 000 słów języka polskiego - dla tego zbioru poprawność konwersji wynosi 100%.
"Wprowadzenie funkcji inteligentnej interpretacji znaków do naszego systemu Fixed SMS jest bardzo ważnym krokiem w realizacji naszej strategii, którą nazwaliśmy "usługi przyjazne użytkownikowi". Kilkuletnie doświadczenie w oferowaniu usług SMS w sieciach stacjonarnych, jakie zdobyliśmy min. w Niemczech, Czechach, Luksemburgu, owocuje szybkim i efektywnym wdrażaniem usług, z których w sposób intuicyjny mogą korzystać wszyscy użytkownicy" - Piotr Herman, Business Development Manager, Fincom - Materna.
Usługa dostępna jest w większości sieci stacjonarnych, min. TP, Netia, Dialog, oraz w sieci komórkowej Idea.