Lepsze wyniki finansowe oraz nowe usługi sieci Idea

Newsy
Opinie: 85

W trzecim kwartale br. PTK Centertel odnotował 957.581 tys. PLN przychodów co stanowi ok. 50% wzrost w stosunku do 621.145 tys. PLN w 3Q2001. Po trzech kwartałach br. przychody PTK Centertel są na poziomie 2.511.218 tys. PLN (w porównaniu do 1.675.002 tys. PLN w pierwszych trzech kwartałach 2001 r.)

Liczba nowych abonentów, którzy wybrali ofertę w trzecim kwartale 2002 r. wynosiła ponad 629 tys. (w porównaniu do 474 tys. w analogicznym okresie ub.r.). W trzecim kwartale liczba abonentów Idei (netto) zwiększyła się o 437 tys. osób (306 tys. w 3Q2001 r.) - co stanowi 12,3% przyrost bazy abonenckiej. 

Natomiast w trzech kwartałach br. ofertę sieci Idea zakupiło ponad 1.767 tys. osób (w 1-3Q2001 było ich 1.275 tys.) . W trzech kwartałach 2002 r. baza abonencka Idei zwiększyła się (netto) o 1.214.724 osób - co stanowi 43,6% przyrost bazy klientów (w 1-3Q2001 przyrost bazy abonenckiej wynosił 850.782 osoby). 

W dniu 30.09.2002 r. liczba abonentów Idei wynosiła 4.000.102 (po trzech kwartałach 2001 r. było ich 2.340.000 - co dawało wtedy 26% udział w rynku) - co stanowi 31,7% udziałów rynkowych. Z usługi prepaid Idea POP korzystało 2.485.979 osób (1.211.198), natomiast z ofert abonamentowych (Idea Optima, Idea Meritum) 1.500.284 (1.078.757). Z analogowej sieci NMT450i korzysta nadal 13.839 abonentów (50.950). 

"Znamienne jest, że w ciągu 9 miesięcy br. ponad 41% Polaków, którzy zdecydowali się w tym czasie zakupić telefon komórkowy skorzystało właśnie z oferty Idea (w samym tylko trzecim kwartale było ich blisko 630 tys. osób) - powiedział Jacek Murawski, dyrektor finansowy PTK Centertel - Chciałbym także podkreślić, że w 3 kwartale br. zwiększyliśmy nasze przychody o ok. 50% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego i przy tym znacznie poprawiliśmy wskaźniki operacyjne."

Od lewej: Jacek Murawski, dyrektor finansowy PTK Centertel, Sławomir Skrodzki prezes PTK oraz Jean-Marc Vignolles, wiceprezes ds. operacyjnych PTK Centertel

W trzecim kwartale 2002 r. PTK Centertel uzyskał dobre wyniki operacyjne:

  • ARPU (miesięczne w PLN) - średnie 77,4 (85,8); z tego prepaid 34,1 (31,6); postpaid 147,1 (142,7)

  • ARPU SMS (mies. w PLN) wynosi 7,0 (3,2); prepaid - 7,1; postpaid - 6,8

  • MoU (średnia liczba minut na użytkownika mies.) - 65,0 (79,7); prepaid - 29,5 (38,4); postpaid - 122,1 (7123,1)

Po trzech kwartałach 2002 r. wyniki operacyjne PTK Centertel wyglądają następująco:

  • ARPU (miesięczne w PLN) - średnie 74,7 (88,2); z tego prepaid 31,8 (31,0); postpaid 138,5 (139,9)

  • ARPU SMS (mies. w PLN) wynosi 7,0 (3,4); prepaid - 7,5; postpaid - 6,7

  • MoU (średnia liczba minut na użytkownika mies.) - 69,2 (81,4); prepaid - 29,7 (37,0); postpaid - 128,1 (121,4)

"Uzyskane w br. wyniki, udało się nam uzyskać dzięki przyjęciu i realizowaniu z sukcesem właściwej strategii rynkowej i jej nieustannym wzbogacaniu - mówi Jean-Marc Vignolles, wiceprezes ds. operacyjnych PTK Centertel - w ciągu tych kilku miesięcy zaoferowaliśmy wiele nowoczesnych rozwiązań, z których wymienię tylko kilka najważniejszych to: roaming głosowy w Idei POP, unikalną na rynku taryfę StartOptima, tani i wygodny dostęp do Internetu i transmisji danych - InterOptima, Pakiet dla Małych Firm i Idea Nawigator - w Idei Meritum, Pakiet DoMowy - optymalna oferta np. dla rodzin."

Według informacji Jean-Marca Vignollesa z oferty Pakiet dla Małych Firm skorzystało od momentu jej wprowadzenia 25 tys. małych firm. Z nowych usług dużą popularnością cieszył się też roaming SMS w POP-ie - z tej usługi skorzystało 150 tys. klientów prepaid.

W listopadzie Idea planuje uruchomić roaming GPRS. Głównym celem wprowadzenia tej usługi jest udostępnienie dostępu do aplikacji biznesowych często podróżującym abonentom Idea Meritum. 

Sławomir Skrodzki, prezes PTK Centertel, poinformował również, że od 2 listopada br. w ofercie Idea Optima i Idea Meritum zostanie wprowadzone taktowanie co 1 sekundę. Dyrektor marketingu w Idei, Iwona Kossmann dodała, że tak jak u konkurencji będzie wymagana opłata abonamentowa za tę usługę. Abonamenty za usługę taktowania 1 sekundowego będą miały taką samą wysokość jak w sieci Era.

Według Bartosza Dobrzyńskiego, dyrektora Biura Rynku Masowego, Idea nie planuje w tym roku komercyjnego uruchomienia usługi MMS. Na spotkaniu z dziennikarzami zarząd spółki poinformował jednak, że sieć wdrożyła już platformę wiadomości multimedialnych. Według Dobrzyńskiego wprowadzeniu usługi MMS w Idei będzie towarzyszyło równoległe uruchomienie całej gamy serwisów i usług przygotowanych przez samego operatora, a także jego parterów.

Zarząd i dyrekcja PTK Centertel

Zarząd PTK podkreślił, że w ciągu pierwszych 9 miesięcy br. bardzo znacznie udało się obniżyć poziom wskaźnika CHURN. Jego dokładna wartość zostanie ogłoszona wraz z podaniem wyników finansowych całej Grupy Kapitałowej TP. Zmniejsza się też poziom wskaźnika "złych długów", czyli pieniędzy, których operator już nie odzyska. W Idei jest on od tego roku porównywalny z poziomem notowanym u konkurencji.

Pierwszych zysków w Centertelu według analityków należy spodziewać się na przełomie 2005/2006 roku. Zarząd jest bardziej optymistyczny. Według prezesa PTK Centertela, Sławomira Skrodzkiego, pierwsze zyski pojawią się znacznie wcześniej, ale jeszcze na pewno nie w tym roku. W 2002 roku Idea po raz pierwszy osiąga natomiast miesięczne, dodatnie wyniki finansowe, co według zarządu dobrze prognozuje na przyszłość.

Idea przedstawiła też dziś swojego czteromilionowym abonenta. Został nim Ilian Yoakimow (z pochodzenia Bułgar), który mieszka w Polsce od 1989 r. i pracuje jako psycholog w Łodzi. Skorzystał on z oferty Pakiet DoMowy.

Czteromilionowy abonent wraz z rodziną otrzymuje upominki od sieci Idea

Opinie:

Opinie archiwalne (85):

Komentuj

Komentarze / 85

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    simson pisze: 2002-10-28 18:01
    nono .....
    0
  • Users Avatars Mini
    portal pisze: 2002-10-28 18:08
    a myslalem juz ze GOLowcy poszli juz do domku... :-))
    0
  • Users Avatars Mini
    mmish i batman pisze: 2002-10-28 18:10
    Jeżeli jeszcze zmniejszą się opłaty telefoniczne z Telepsa do Idei (a nie zmniejszą się do Ery i Plusa) to Idea może dogonić Erę.
    0
  • Users Avatars Mini
    marek pisze: 2002-10-28 18:12
    hehe niezly ten 4 milionowy abonent:) a weyniki sa obiecujace.... fajnie ze podali APRUsms:) chociaz ja wysylam wiecej smsow za wieksza kase:)
    0
  • Users Avatars Mini
    Maruda pisze: 2002-10-28 18:13
    "Pierwszych zysków w Centertelu według analityków należy spodziewać się na przełomie 2005/2006 roku. Zarząd jest bardziej optymistyczny..." - gratuluję. A do tego 2006 finansować was będą klienci tepsy.
    0
  • Users Avatars Mini
    bibert pisze: 2002-10-28 18:22
    szkoda że oplaty za naliczanie 1s beda takie jak u ery :(
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-10-28 18:22
    Mmish, tu jeszcze trochę gonitwy im zostało, ale plusa mają z głowy :) A wyniki cąłkiem, całkiem. Tylko dlaczego idea ma zawsze tak duży szum informacyjny na GOLu (i nie tylko, ale tu najwięcej) - zdjęcia, reportarze itp
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-10-28 18:24
    Bibert, wolałbyś droższy abonament? Wyjdzie na jedno tylko bez możliwości aktywacji bądź nie. Ewentualnie opłata za inicjowanie połączeń? To wyjdzie tak na prawdę jeszcze gorzej!
    0
  • Users Avatars Mini
    being28 pisze: 2002-10-28 18:41
    Biorac pod uwage, ze mialem w swoim zyciu 10 numerow POP to nie co sie cieszyc z 4 mln klientow.
    0
  • Users Avatars Mini
    taray pisze: 2002-10-28 18:48
    no ladnie ,gratulluje ideo
    0
  • Users Avatars Mini
    xmen69 pisze: 2002-10-28 18:52
    kur***, nie mają na co kase wydawać, to muszą robić eatrzyk z 4000000 aboneta... wogóle idea nie chce wprowadzić do końca roku komercyjnie usługi mms - to też bezsensu, ale w listopadzie włączają roaming gprs... :|
    0
  • Users Avatars Mini
    bodopl pisze: 2002-10-28 19:03
    myślałem ze te wyniki nie będą aż tak optymistyczne
    0
  • Users Avatars Mini
    bodopl pisze: 2002-10-28 19:04
    przy takim tempie przyrostu nowych abo + połkną i bez nowych superextra promocji
    0
  • Users Avatars Mini
    bodopl pisze: 2002-10-28 19:06
    na razie jeszcze sieją i nęcą a to kosztuje Na zbiory przyjdzie czas pod koniec przyszłego roku.
    0
  • Users Avatars Mini
    bodopl pisze: 2002-10-28 19:08
    a z liczeniem abonentów w każdej sieci jest duże pole do kombinowania (ale Popów na rynku jest chyba najwięcej - myślę o kartach a nie o aktywnych użytkownikach)
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-10-28 19:15
    Bodopl, popów faktycznie jest chyba najwięcej - idea od początku bardzo promowała swojego pre-paid'a, natomiast pozostałe sieci dopiero ostatnio "wzięly się do roboty". Tyle, że POP do bardzo dochodowych nie należy. Z całą pewnością natomiast martwe karty w popie są nagminne
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-10-28 19:15
    Dobre wyniki powinny cieszyć,a tym bardziej w panującym nie tylko w segmencie Telekomunikacyjnym kryzysie.Stabilizasja firmy pozwala planować przyszłośc a to powinno zaowocować coraz lepszymi propozycjami.
    0
  • Users Avatars Mini
    Karrramba pisze: 2002-10-28 19:28
    Zupełnie nic nie rozumiem z waszych komentarzy. Jakie dobre wyniki? Co z tego, że mają 4romilionowego klienta skoro tak do końca nie wiadomo w jaki sposób doliczyli się tych 4 milionów?! Zresztą w interesach nie chodzi o ilość klientów tylko o zyski. Patrząc na obiektywne dane: ARPU jest niskie a cytat z tekstu "Pierwszych zysków w Centertelu według analityków należy spodziewać się na przełomie 2005/2006 roku" budzi zgrozę – przecież to oznacza, że Centertel będzie przynosił straty jeszcze conajmniej przez 3 lata. A co będzie gdy zaczną ostro inwestować (ciekawe za co) w infrastrukturę do UMTS?
    0
  • Users Avatars Mini
    gall pisze: 2002-10-28 20:01
    Idea to taka siec co dobrze wyglada ale przez okno :P bleeeeeeeeeeeee eeeeeeeeeeeeeeeeeee eeeeeeeeeeeeeee
    0
  • Users Avatars Mini
    fian pisze: 2002-10-28 19:42
    Ostatnio nawet łatwiej i częściej można z Idei dodzwonić się. GPRS również chodzi znacznie lepiej. Są postępy i to jest ważne.
    0
  • Users Avatars Mini
    gall pisze: 2002-10-28 19:59
    "Według Bartosza Dobrzyńskiego, dyrektora Biura Rynku Masowego, Idea nie planuje w tym roku komercyjnego uruchomienia usługi MMS. Sieć wdrożyła już platformę wiadomości multimedialnych firmy Nokia. Według Dobrzyńskiego wprowadzeniu usługi MMS w Idei będzie towarzyszyło równoległe uruchomienie całej gamy serwisów i usług przygotowanych przez samego operatora, a także jego parterów." Taaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!! nic nie maja bo sa golodupce z nich!!! jak GPRSu nie potrafia porzadnieswiadczyc to z MMSami maja duze problemy :)))) szajsowa siec!!!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    _CISCO_ pisze: 2002-10-28 20:00
    Niech się rozwijają :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    kmc pisze: 2002-10-28 20:16
    Widać że Idea coraz lepiej radzi sobie na polskim rynku, oby tak dalej, rozwój sieci wzmaga konkurencję na której korzystamy poprzez coraz wyższą jakość świadczonych usługi niższe ceny.
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-10-28 20:29
    gall***tym drugim postem pokazałeś co należy robić z takimi komentarzami jaki wypociłeś.Szkoda uważam że można krytykować,można chwalić,ale należy szanować userów,ale Ty wyjątkowo do tego nie dorosłeś.Nie Pozdrawiam!
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2002-10-28 20:38
    Może ktoś mi wytłumaczy - jak to jest, że użytkowników POP-a przybyło w stosunku do końca III kw. 2001 r. 100 %, natomiast ilość wygadanych minut przez nich spadła z 37,0 do 29,7 (aż o 20 %) przy praktycznie nie zmienionym ARPU? Myślałem, że wszyscy rzucili się na POP-a bo to podobno najtańszy pre-paid?
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-10-28 20:58
    graffi***"Z całą pewnością natomiast martwe karty w popie są nagminne"-ostatnio przeczytałem na grupie dyskusyjnej,o praktykach Ery w Tak-Takach.era i to pisali właściciele po 4 miesiącach od końca ważności numeru przesyła do właściciela ofertę o przedłużeniu i dodatkowo jeszcze bonus w postaci 25zł.Tak więc z tego rozumuję wszelkie sieci robią wszystko by zatrzymać aktywny numer. pl.misc.telefonia.gsm, jest w archiwach by nie być gołosłownym.
    0
  • Users Avatars Mini
    gulash pisze: 2002-10-28 22:10
    Gratuluje dobrych wyników, chociaż działalność Idei opiera się głownie na pre-paidowcach. Niemniej jednak jako zadowolony :-) abonent tej sieci gratuluję :p
    0
  • Users Avatars Mini
    toughluck pisze: 2002-10-28 22:35
    Dobre (?!) wyniki operacyjne - ARPU na poziomie 77,4 zł, post-paid 147,1, pre-paid 34,1 - czyli pre-paid jest zbyt drogi, żeby dzwonić, a za ofertę post-paid się przepłaca... Jakoś era ma ARPU ~95 zł, z czego z post-paid ~105 - czyli średnio 40 zł mniej w erze płaci się za komórkę z abonamentem...
    0
  • Users Avatars Mini
    toughluck pisze: 2002-10-28 22:50
    Idea ma 62 procent pre-paid. To ma być kiedyś rentowna sieć???
    0
  • Users Avatars Mini
    louis pisze: 2002-10-28 23:25
    Ach ta idea kusi mnie i to bardzo,plusa-zdzierusa opuscic chce ale tak do konca juz nie wiem. Judea naprawde to najlepiej z daleka wyglada,a znajomi mieli tylko klopoty:( Moze cos sie zmienilo???Nie robia juz ludzi w ch....?Bo przyznam szczerze plus mnie drazni wysokimi cenami,ale zawsze sie fer zachowywal jesli nawet 4 miesiace reklamacje pisalem, bo za rozmowy zlodzieja placic mi kazali! Sam nie wiem. Do grudnia mam czas.
    0
  • Users Avatars Mini
    christopher pisze: 2002-10-28 23:39
    toughluck*** wynika z tego, że w erze są biedniejsi klienci a nie, że rozmowy sa tańsze...
    0
  • Users Avatars Mini
    christopher pisze: 2002-10-28 23:50
    gall*** co ty wiesz o GPRSie w Ideii??? jakwidać na załączonym obrazku działa jak miodzio... jakoś nie mam powodów do narzekań...
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2002-10-29 00:54
    No i co z tego?Weżcie się za obsługę istniejacych klientów!!Kupisz telefon i odstawiają cię do konta...Nawet mnie nie maja czym zatrzymac w sieci a skonczyłem cyro.
    0
  • Users Avatars Mini
    CiepliX pisze: 2002-10-29 01:35
    Jak w Idee tepsa wladuje kolejne setki milionow nowych zlotowek, to moze wreszcie tamta wypierdzi jakis zysk. Tylko ze pisanie o inwestowaniu....jest smieszne. Bo w niby co inwestuja? Infrastrukture??? Nic z tych rzeczy ! Zasieg maja od dawna. Szkieletowej nie musieli tknąć - dzierzawia od tepsy za śmieszne pieniadze... Na co wiec idzie ich kasa ??? Nie wiem....moze ktos mnie oswieci.
    0
  • Users Avatars Mini
    józef pisze: 2002-10-29 03:12
    Cieplix, sądząc po twoich utrzymanych w jednakowym tonie komentarzach na temat TPSA i Idei to jesteś chyba byłym pracownikiem TP, którego niestety dosięgła ostatnia fala redukcji i ta żółć z tego powodu Cię zalewa. Robi się to nudne tak więc więcej optymizmu
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-10-29 03:12
    Kan, owszem, ale tu sieć dba o utrzymanie aktywnej karty, idea natomiast wciska je na prawo i lewo. Ale masz rację, że wszystkie sieci się "starają"
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-10-29 03:16
    Christopher, w erze bardzo zaniżały średnią taryfy "moja" i "moja10", w praktyce zupełnie niedochodowe. A Tak duża odległość między średnią a optimą i popem wynika w idei z tego, że pop stanowi aż tak znaczny udział w liczbie abonentów
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-10-29 03:19
    CiepliX, pieniądze idą na sztab ludzi, którzy z coraz większym wysłkiem wymyślają nowe konkursy SMS a następnie pracowicie sprawdzają na liście, czy juz kiedyś takiego konkursu nie wymyślili i nie wprowadzili na rynek ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-10-29 08:17
    Czyli jednak cos w tym musi byc, ze ponad 50% ludzi wybiera idee! poprostu wiedza co oferuje konkurencja i nie chca sie sparzyc, a do tego idea prezentuje o wiele lepsza oferte! Teraz tylko pozostaje czekac na to co sie bedzie dzialo po 2 listopada!
    0
  • Users Avatars Mini
    adminek pisze: 2002-10-29 08:43
    Ceikawe czy to jest naprawde 4 milionowy klient, czy tak jakoś go wylosowali/wybrali z tych którzy kupowali w tym okresie
    0
  • Users Avatars Mini
    GAGA pisze: 2002-10-29 09:22
    Wydaje mi się, że przemyślane decyzje (niestety z opuźnieniem wdrażane) ale nie powtarzając błędów konkurencji można wiele zyskać. MMSy wprowadzą aż staną się bardziej dopracowane, można myśleć, że głupio z Ich strony, że tego jeszcze niema w ofercie. Z innego punktu widzenia najpierw trzeba mieć odpowiednie słuchawki do obsługi tej usługi, a potem MMSy. Ta uważa zarząd IDEI mają rację. Gratulacje dla IDEI za naprawdę ciekawą ofertę i to dla wszystkich. Z ilości nowych abonentów wynika iż mają najlepszą. Pozdrowienia!
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-10-29 09:49
    adminek tam maja taki system w ktorym dokonuja aktywacji i to wlasnie on nadaje numerki abonentom!
    0
  • Users Avatars Mini
    Paweł pisze: 2002-10-29 10:02
    Jest nas 4 miliony he he okazało sie jest nas 1,5mln :))))))) Najwieksza siec!!!!! Brawo Brawo. Jakie przeklamania w tym tekscie na temat abonentów. Najpierw pisza ze Idea ma 4 mln abonentów a pozniej rozbijaja to na abo i popa i okazuje sie to co przypuszczałem. G.... wielkie ma idea klientów. Biedacy nie maja czym zaimponowac to sciemnija liczba abonentów. Wedlug mnie abonent to ten ktory placi abo a nie uzytkownik. Kochana Ideo zacznij uzywac zamiast słowa abonent slowo np klient badz uzytkownik wtedy zamkniesz dziubek i znowu bedziesz wiedziec gdzie twoje miejsce w szeregu.
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-10-29 10:17
    Juz wkrotce mieksce w szeregu umocni sie i moze stac na pierwszej lini, ale jest jeszcze potrzebne troche czasu!
    0
  • Users Avatars Mini
    jacze pisze: 2002-10-29 10:37
    Brawo Idea!!! oby tak dalej:)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2002-10-29 11:13
    GAGA - PS. Poza tym np. ja osobiście nie jestem fanem esemesowania (specjalnie tak piszę, żeby pokazać różnicę między klikaniem na normalnej klawiaturze i klawiaturze telefonu) - jeśli muszę to wyślę 3 do 5 esemesów miesięcznie, podobnie pewnie będzie z ememesami (zdjęcia też wolę zrobić cyfrowką 3,2 Mpix i wysłać "normalnie"), więc nie planuję zakupu takiego telefonu. Jednak ponieważ zapewne wielu znajomych będzie tego używać, mój operator dał mi możliwość odebrania takiej wiadomości - i to sie liczy :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Vezyrek pisze: 2002-10-29 11:13
    Gratuluje Idei. W pierwszym momecie jak zobaczylem oferte Ery i taktowanie co 1 s. oczka mi sie zaswiecily i pomyslalem o przejsciu do Ery.teraz ciesze sie ze Idea rowniez wprowadza tą usluge, wiec zostaje.Szkoda ze bedzie w takiej cenie, ale duzo dzwoniac, to faktycznie mozna sobie zmniejszyc rachunek. Ale to tylko na plus dla idei. Ciekaw jestem tylko jaką kampanie reklamową przygotowali. Wszystko bedzie teraz zalezo od reklamy.Powodzenia Ideo, moze za jakis dlugi czas bedziesz na 1-wszym miejscu w polsce.Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    Vezyrek pisze: 2002-10-29 11:15
    Pozostaje nam czekac na 2 listopada i zobaczymy co sie bedzie dzialo. Jestem ciekawy kiedy zareaguje i w jaki sposob na to plus? ;) Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    Steve pisze: 2002-10-29 11:35
    GAGA: próba wytłumaczenia opóźnienia we wprowadzeniu MMS'ów chęcią lepszego dopracowania tej usługi do mnie nie przemawia. Pokazuje tylko, jak technologicznie IDEA jest zapóźniona: ostatni wprowadzili GPRS, ostatni roaming w prepaidach (na łapu-capu), niektóre telefony pojawiają się u nich po roku od czasu, kiedy miała je konkurencja (S/ME45) itd. W nowych technologiach liczy się właśnie, kto będzie pierwszy. Jeśli nawet usługi są początkowo w jakichś aspektach niedopracowane, operator poprawia je już "w praniu".
    0
  • Users Avatars Mini
    andrzej pisze: 2002-10-29 11:38
    FYI
    0
  • Users Avatars Mini
    andrzej pisze: 2002-10-29 11:39
    fyi
    0
  • Users Avatars Mini
    andrzej pisze: 2002-10-29 11:39
    fyi
    0
  • Users Avatars Mini
    ter_mi pisze: 2002-10-29 11:41
    Taaaaak. To już nie przelewki. Idea pcha się do góry jak burza!
    0
  • Users Avatars Mini
    misiek pisze: 2002-10-29 11:43
    christoper*** dzialac dziala ale to nie jest to czego oczekuje-sproboj transmisji w aucie podczas ruchu- ja mam palmtopta z bluetooth i er t68i - muszemiec staly kontakt z siecia,niestety przy pomocy idei nie da sie tego zrobic-najgorzej jest w obszarze bylego woj.nowosadeckiego-mimo ze sygnal wlasciwie nie znika -wszedzie jest maksymalny- a gprs nie dziala prawidlowo,nagorsze to ze przelacza sie na zwykla transmisje danych i po przelaczeniu po okolo minucie zrywa polaczenie!.Na slasku jest wszystko ok - chodzi mi o siec DCS 1800.w takim wypadku zmienaim karte na plusa albo ere,i ostatnio zauwazylem ze coraz czesciej uzywam plusa bo ma najlepsze transferki :) no niestety prawda w oczy kole- wiec prosze zacznijcie uzywac tego gprsu w takim stopniu jak ja i wtedy dodajcie komenratze- bo jak kiedys uzywalem przez 20 minut w domu to tez bylo OK!
    0
  • Users Avatars Mini
    misiek pisze: 2002-10-29 11:47
    a tak na marginesie :) jak jeden opek wprowadzi do oferty 1 sekundowe naliczanie to wszyscy majakomentarze typu "musze zmienic siec" a wydawalo mi sie ze mozna przewidziec co inni operatorzy wczesniej czy pozniej zrobia :))))) i nie trzeba bedzie zmieniac sieci :)) ok pozdrawiam!!
    0
  • Users Avatars Mini
    christopher pisze: 2002-10-29 13:04
    Steve*** Nie zgadzam się z Tobą. Jakby nie było GPRS był pierwszy w Idei. Na początku było 50 MB za 99 zł, potem był chyba Plus na końcu Era.
    0
  • Users Avatars Mini
    Steve pisze: 2002-10-29 13:37
    christopher: może i był, ale czy działał!? S/ME45 też "były" w komunikacie prasowym IDEI przed ich wejściem po 299 PLN dla Optimy. I co? Ano pojawiły się, ale po 499 PLN:-))). A o sypaniu się GPRS'u na południu Polski i GD96 słyszałeś? Pan Kalinowski zwalił to na terminale. Pzdr
    0
  • Users Avatars Mini
    Józef pisze: 2002-10-29 15:14
    Steve, to że Idea nie wprowadza pewnych usług to nie zależy od jej zapóźnienia technologicznego.(I tak większość opów korzysta z usług firm zewnętrznych) Każda sieć ma jakieś priorytety na dany dzień. W Idei na pierwszym miejscu jest wyłapanie klientow z zapyziałych dziur, którzy kupują pierwszą słuchawkę w życiu. Takich klientów "grzeją" mms-y, gprs i takie tam gadżety. Chcą po prostu rozmawiać jak najtaniej. Na udowadnianie swojej przewagi technologicznej stać jedynie PLUSA, który jako sieć przynosząca zyski może sobie już na to pozwolić.
    0
  • Users Avatars Mini
    PZ pisze: 2002-10-29 15:28
    *** Steve *** Był pierwszy i działał ... inna sprawa, że wtedy były inne (wolniejsze) terminale ... chyba tylko Timeport "i" (T 260 - ten sam co później w Plusie), więc łatwiej było dostosować sieć na mniejsze wymagania ... Inna sprawa (draka), że widziałem owe "i" u jakiegoś dealera ... trafiły tam chyba przypadkiem, kiedy jeszcze Idea nie świadczyła GPRS'u ... później gdy zaczęła to nie było aparatów (ciągle dojeżdżały od producenta) ... w tym konkretnym punkcie dealerskim też nie było ... Reasumując: Idea była pierwsza, ale szansę poprawiania niedociągnięć "w praniu" ... zmarnowała. Choć w drugiej odsłonie GPRS'u się poprawiła ... po krótkim czasie wprowadziła ryczałt na WAP (niestety jako promocję, a nie do cennika) i o rząd wielkości tańsze WWW po 22:00. Pozdrawiam ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    wapsky pisze: 2002-10-29 16:46
    Klawo jest (na papierze...)
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-10-29 17:11
    Qba, Twój "hurraoptymizm" co do idei jest porażający! Ale gdzie widzisz ponad 50%???
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-10-29 17:14
    Paweł, właśnie z ideą jest taki problem, że struktura klientów jest do d... - ponad połowa to pre-paid a raptem kilka procent to biznes. Przy takim układzie trudno liczyć na stałe zyski
    0
  • Users Avatars Mini
    Enickman pisze: 2002-10-29 17:47
    Proszę zwrócić uwagę na ofertę Idei w prepaidzie. Po doładowaniu konta przez 12 miesięcy można odbierać połączenia - w praktyce co to oznacza - całe rzesze klientów, którzy już dawno nie korzystają z usług tego operatora, ale którzy cały czas są "na liście" Nie mówiąc o tym, że przy odrobinie "dobrej woli" wszystkich klientów w prepaidzie można traktować jako aktywnych. No cóż, ktoś już kiedyś pisał o "martwych duszach" Wyrażone tu opinie są jedynie moimi prywatnymi przemyśleniami i nie należy ich odbierać jako oficjalnego stanowiska
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-10-29 18:46
    Enickman, i właśnie w ten sposób to się odbywa, a centertel w tym przoduje :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Fawu pisze: 2002-10-29 18:57
    Brawo Idea!Tak trzymac!a co do ery to po dwoch latach placenia abonamentu potraktowali klientow jak debili(nowa sluchawka za cyro +200zl)tak mialem w 2001r.Sima sciagali mi przez dwa miesiace i na koniec nie oddali mi nadplaconych pieniedzy,dziekuje za ere(cholere)a co do zasiegu to wlasnie w okolicach Nowego Sacza miedzy 99-01r trzeba bylo zobaczyc ten super zasieg.Przestrzegam przed era.Pozdro dla wszystkicz oprocz tych zlodziei z ery
    0
  • Users Avatars Mini
    kokoszka pisze: 2002-10-29 19:46
    Dal prównania proponuję zajrzeć do posta o wynikach grupy ORANGE i porównać bazę abonencką ORANGE w Wielkiej Brytani, tam jest ponad 8 milionów prepaidów i 4 miliony abonamnetowych czyli proporcje porównywalne do tych z Idei, ale tam jakoś nikt nie robi z tego problemu. Każdy klient jest ważny nie ma znaczenia czy to prepaid czy postpaid
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2002-10-29 21:51
    kokoszka - kto ma robić problem? popatrz na ARPU u nich i u nas, 15-krotnie wyższe dla pre-paida - o czym tu mówić? Do tego ta tendencja w POP-ie :-(
    0
  • Users Avatars Mini
    ghostdog pisze: 2002-10-29 22:10
    No i gratulacje na tego newsa bardzo czekalem moja siec zarabia i ma coraz wiecej klientow.Braow oby tak dalej ale musicie cos zrobic dla klientow i zmienszyc oplaty!Pamietajcie ze klient to pan ,a pan to sila i pan to kasa!Wiec jak bedziecie mili i obnizycie ceny to wcale to nie bedzie znaczylo mniejszych zyskow bo kllient wyda tyle samo ale bedzie bardziej zadowolony bo za te same pieniadze dostanie wiecej.Stary chwyt reklamowy!
    0
  • Users Avatars Mini
    kokoszka pisze: 2002-10-30 01:20
    Wlo - popatrz na zarobiki w Wielkiej Brytanie i w Polsce 15 krotnie większe. Ich stać na gadanie polaków na to nie stać. W Anglii każdy śmieciaż każde dziecko ma telefon. Ja porównuje bazę abonencką a nie ARPU, jeżeli u nas w karju źle się dzieje to trudno żeby ludziska wydawali dużo na komórki
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-10-30 02:38
    Fawu, a ja po dwóch latach płacenia RACHUNKÓW (a nie samego abonamentu) dostałem w erze telefon za 50% ceny promocyjnej, 10% zniżki na abonament i numer promocyjny 99% do końca roku, 67% do końca umowy. Pieniędzy im zadnych nie wiszę, oni mi też nie
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-10-30 02:41
    Kokoszka, u nas też już coraz więcej ludzi ma komórki, penetracja rynku ponad 25%... A porównuje się ceny a nie zarobki
    0
  • Users Avatars Mini
    Fawu pisze: 2002-10-30 08:26
    graffi,lapiesz mnie za slowka,oczywiscie placilem rachunki,przyznaje ze nie duze ale rzecz w tym ze moglem wyjsc z ery i wejsc z powrotem na lepszej promocji i to uwazam za glupote owczesnych decydentow ery.Pozdro
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-10-30 08:43
    Era dalej nie swieci zbyt dobrymi pomyslami, ale zawsze cos sie stara pokazac, choc nie czesto pokazuje cos dobrego i oplacalnego dla klienta, a tak wlasnie powinno byc!
    0
  • Users Avatars Mini
    Steve pisze: 2002-10-30 09:10
    Fawu: ja również po 2 latach umowy z ERĄ i płaceniu średnich rachunków mogłem wziąć telefon za 50% ceny promocyjnej. Wziąłem jednak 30 min. ekstra co miesiąc do abonamentu. Jeśli rachunki miałeś niskie, a chciałeś wziąć lepszy telefon, musiałbyś wtedy dopłacić. Mój przykład i graffiego wskazuje, że nie zawsze "wyjście i wejście na nowej promocji" będzie bardziej opłacalne. Operator potrafi docenić lojalność abonenta, który płaci sensowne rachunki. Pzdr
    0
  • Users Avatars Mini
    Steve pisze: 2002-10-30 09:13
    Qba: jeśli "ERA nie świeci zbyt dobrymi pomysłami", to powiedz mi od kogo IDEA skopiowała pomysł na taktowanie jednosekundowe, które ma ponoć wprowadzić w sobotę!? A ryczałt na WAP@GPRS też idealni marketingowcy wymyślili? "Ciągle nowe pomysły":-(:-P
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2002-10-30 09:46
    Steve, daj spokój z tym małpowaniem czy kopiowaniem pomysłów. Operatorzy mogą więcej zaoferować niż nam się wydaje. Chodzi tylko o moment, w którym można to zrobić - to tak jak z cenami czy opakowaniem powiedzmy jajek na "zielonym" rynku - wszystko zależy od konkurencji. Gdyby pójść do źródła, to wyszłoby na to, że ERA zmałpowała taktowanie od Czechów, albo mój kolega Tomek zmałpował zakup modelu telefonu ze mnie :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Steve pisze: 2002-10-30 10:19
    wlo: chciałem jedynie pokazać schematyzm komentarzy Qby- co jest w IDEI, jest suuuper. To, co się dzieje u konkurencji- dno. A propos twojego nawiązania do Czechów (czy Słowaków): czy oni też mają dodatkowe abo za 1 sek. taktowanie? Pzdr
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2002-10-30 10:35
    No to OK - przepraszam, myślałem, że może się rozpocząć nowy wątek ;-) Nie wiem :-) - strzeliłem tylko o tych Czechach (bo to chyba na Słowacji właśnie). Nie bardzo interesują mnie zagraniczne sieci, bo z nich nie korzystam. Przejrzałem sobie za to wczoraj ofertę brytyjskiego Orange (po komentarzu Kokoszki) - mówią, że w naszych sieciach (szczególnie w Plusie) mają skomplikowane plany taryfowe...
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-10-30 11:23
    Fawu, nie łapię Cię za słówka, tylko akcentuję na czym polega problem (wysokość rachunku)
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-10-30 11:26
    Qba, wychodzi na to, że idea jest najlepszą siecią na świecie i niedługo wszyscy operatorzy z całej Europy przynajmniej będą przyjeżdżać na korepetycje? Coś mi się wydaje, że Ciebie nic nie przekona? :)))
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2002-10-30 17:47
    Albo powiem tak: mam szwagra w Niemczech (na stałe tam mieszka od kilkunastu lat), korzysta z sieci D2 (Vodafone). Porównując jego billing i mój do jakich wniosków dochodzę? Ano, że przy nieco więszej ilości "wygadanych" minut udział jego rachunku za komórkę w przychodach jest niemal identyczny jak u mnie!! Oczywiście zarabia sporo więcej ode mnie i rachunki telefoniczne też ma wyższe, co dodatkowo dowodzi, że za jednostkowe usługi też więcej płaci :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    mumin79 pisze: 2002-11-04 01:23
    A w 2005 to juz nie bedzie IDEA tylko ORANGE wiec napewno wtedu wyjda na plus.
    0
  • Users Avatars Mini
    Abi pisze: 2002-11-04 23:40
    Ciekawe..wskaznika CHURN nie chcieli podac..ARPU maja najmniejsze z polskich sieci..strukture klientow-najgorsza z mozliwych(przeciez najlepiej oplaca sie miec duzo klientow biznesowych a Ci raczej POPa nie uzywaja:) ).Jak dodac do tego ze na zyski trzeba czekac jeszcze pare lat oraz to ze Idea symbolem solidnosci bynajmniej nie jest...Szczerze mowiac ta firma ma jedna zalete-MATKE czyli naszego kochanego monopoliste TP SA.Ona nie pozwoli jej zbankrutowac...wiec Ideowcy na szczescie dla was mozecie spac spokojnie.Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-11-05 09:25
    Caly Top 5 z najciekawszymi newsami o Idei! to bardzo milo!
    0
  • Users Avatars Mini
    krisss pisze: 2002-11-07 14:57
    A gdzie informacja o wysokości straty netto??? Za dużo cyferek i pewnie by się nie zmieściło...
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: