Test LG U8210

Recenzje
Opinie: 92

Po zaledwie 3 tygodniach od zakończenia testu Samsunga SGH-Z300 w moje ręce trafił kolejny telefon przeznaczony do pracy w sieciach trzeciej generacji. Jest to produkt dobrze znanej koreańskiej firmy LG, która coraz śmielej poczyna sobie także na rynku telefonów komórkowych. W Polsce LG U8210 znajdzie się w ofercie sieci Orange, gdy za kilka tygodni uruchomi ona komercyjnie swoją sieć 3G.

LG na potrzeby europejskiego runku stworzyła dwa bliźniacze telefony, które posiadają taką samą elektronikę i oprogramowanie, natomiast różnią się wygładem zewnętrznym. Testowany przez nas U8210 to produkt przeznaczony do sprzedaży przez różne sieci komórkowe, natomiast wyposażony w inną obudowę U8200 posiada wyeksponowane logo T-Mobile i będzie oferowany tylko w sieciach komórkowych tej firmy.

Wygląd telefonu

LG to kolejny testowany przeze mnie telefon z klapką, wyposażony w dwa wyświetlacze - wewnętrzny i zewnętrzny. Dokładnie w ten sam sposób był zbudowany Samsung Z300, z tą wszakże różnicą, że był wyposażony w dwie kamery - wewnętrzną i zewnętrzną. W przypadku LG kamera jest tylko jedna, natomiast została umieszczona tak, że może być obracana. Dzięki temu może pokazywać zarówno osobę trzymającą telefon (co jest ważne przy wideorozmowach), jak i jej otoczenie.

Generalnie wygląd LG umiarkowanie przypadł mi do gustu. Choć wymiary telefonu (89 x 47 x 24 mm) są zbliżone do słuchawek podobnej klasy, to optycznie telefon ten wydaje się być większy niż w rzeczywistości. Dzieje się tak za sprawą prostokątnego kształtu i dużej ilości kątów prostych w wyglądzie telefonu. Widać to szczególnie w zestawieniu z telefonami o podobnej budowie i wymiarach np. Motoroli.
Za wadę uznaję także wyposażenie telefonu w zewnętrzną antenę, co wydaje się już być anachronizmem w przypadku nowoczesnych telefonów. 

Telefon jest wyposażony w dwa wyświetlacze. Zewnętrzny ma rozdzielczość 96 na 96 punktów i wyświetla 65 tysięcy kolorów, natomiast wewnętrzny to matryca o rozdzielczości 176 na 220 punktów wyświetlająca 262 tysięcy barw. O ile do wyświetlacza wewnętrznego nie mam zastrzeżeń i uznaję go za mocny punkt konstrukcji LG, o tyle zewnętrzny wyświetlacz nie przypadł mi do gustu. Przede wszystkim przy silnym świetle dziennym informacje z tego wyświetlacza trudno odczytać. Po drugie, ponieważ wyświetlacz zużywa sporo energii, to telefon dopuszcza by maksymalnie był podświetlony tylko przez 3 minuty. Po 3 minutach wyświetlacz gaśnie i by sprawdzić godzinę, trzeba telefon otworzyć i zamknąć. W tym wypadku o wiele bardziej spodobało mi się rozwiązanie z Samsunga, który posiadał na zewnątrz obok zwykłego wyświetlacza także wyświetlacz OLED, dzięki czemu podstawowe informacje mogły być wyświetlane non-stop.


Wygląd telefonu cd.

Klawiatura LG jest bardzo standardowa. Poza zwykłymi klawiszami telefon jest wyposażony w przyciski strzałek oraz klawisz OK., posiada także oddzielny przycisk służący do nawiązywania połączeń video. Co ciekawe, dwóm klawiszom, którym funkcje przypasywane są dynamicznie przez telefon, nie sposób przypisać innych funkcji niż zaprogramowane przez konstruktorów telefonu. I tak po otwarciu telefony lewy przycisk zawsze kieruje do Menu, a prawy uruchamia aparat fotograficzny.

Wygląd telefonu uzupełniają zlokalizowane na krawędziach gniazda do przyłączenia akcesoriów. Z lewej strony znajduje się gniazdo służące do przyłączenia zestaw słuchawkowego (jest w zestawie z telefonem), z prawej gniazdo kart TransFlash, a na dolnej krawędzi port służący po podłączenia ładowarki lub kabla USB do komputera.

Bateria

Telefon jest standardowo wyposażony w baterię litowo-polimerową o pojemności 1400 mAh. Wykonując 1 h rozmów na dobę telefon wytrzymuje bez ładowania około 80h podczas pracy w trybie przewidującym korzystanie tyko z sieci GSM. Nie udało mi się zbadać natomiast o ile skróci się ten czas, gdy telefon będzie korzystał tylko z sieci 3G.
Miejsce, w którym mieszkam znajduje się na obrzeżach obecnego zasięgu sieci UMTS Plusa w Warszawie. Powoduje to, że telefon co jakiś czas przelogowuje się z sieci GSM do UMTS i z powrotem. W takich warunkach czas pracy telefonu skracał się o około 10h.

    


Menu

Menu telefonu składa się z 12 grup funkcji. Podział na poszczególne podmenu jest spójny, a korzystanie z większości funkcji następuje intuicyjnie. W oczy natomiast rzuca się niewielka możliwość personalizacji samego menu, w porównaniu do telefonów konkurencji. Oczywiście personalizacji można poddać wygląd zarówno wewnętrznego, jak i zewnętrznego wyświetlacz telefonu.

Otrzymany przez mnie egzemplarz telefonu został wyposażony w oprogramowanie sieci Orange, w które będzie sprzedawany w Polsce. Logo tej sieci pojawia się po włączeniu telefonu oraz jest wyświetlane na zewnętrznym wyświetlaczu podczas otwarcia klapki. Dodatkowo w menu znajduje się dwie specjalna grupy: Orange World oraz Orange Menu. Oferują ono dostęp do usług Orange oferowanych za pośrednictwem WAP.

Bardzo ciekawą funkcją jest dostęp do wybranych funkcji menu przy użyciu małych ikonek dostępnych na wyświetlaczu tzw. Orange Menu. Ikony na wyświetlaczu są traktowane podobnie jak skróty na pulpicie w komputerach z systemem Windows. W ten sposób użytkownik telefonu zyskuje szybki dostęp do najczęściej używanych funkcji. Niestety, podobnie jak z menu, nie ma możliwości samodzielnego wybrania funkcji, którym odpowiadają ikony. Trzeba korzystać ze standardowego zestawu stworzonego przez Orange.

Książka adresowa

LG posiada bardzo dobrze skonstruowaną książkę adresową. Jest to książka adresowa, ponieważ każdej pozycji poza kilkoma numerami telefonów można przypisać także kilka adresów e-mail, zwykły adres pocztowy, zawód, dane adresowe firmy. W książce znajduje się także miejsce na zwykłe notatki przypisane do danej pozycji. W telefonie można zgromadzić maksymalnie 500 kontaktów.
Każda pozycja w książce może mieć własny sygnał nadchodzącego połączenia oraz zdjęcie (tzw. photo caller ID). Kontakty można także łączyć w grupy, które także mogą posiadać własne dzwonki.
Bardzo ciekawy jest sposób, w jaki LG wyświetla książkę telefoniczną. Jest to lista imion i nazwisk, po której można się poruszać wykorzystując klawisze strzałek w górę i w dół. Na dole w formie ikon jest natomiast wyświetlana lista numerów telefonów przypisanych do danego kontaktu, po której można się poruszać używając strzałek w lewo i prawo. W ten sposób bardzo szybko można wybrać jeden z numerów telefonów do danej osoby, jeśli nie chcemy dzwonić na numer domyślny. W ten sam sposób są wyświetlane także listy wybieranych, odebranych i nieodebranych połączeń. Dzięki temu możemy łatwo zadzwonić do tej samej osoby, lecz na inny numer. W przypadku wielu innych telefonów w takiej sytuacji konieczny jest powrót do książki telefonicznej i stamtąd wybór alternatywnego numeru.


Wiadomości

W pamięci telefonu można także zgromadzić do 150 wiadomości SMS. Natomiast MMSy są gromadzone we współdzielonej pamięci telefonu o pojemności 32 MB. Oba typy wiadomości gromadzone są w jednym folderze o nazwie Odebrane, możliwe jest natomiast skorzystanie z filtrów i oglądnie przy ich pomocy tylko wiadomości SMS lub MMS.

W porównaniu z opcjami personalizacji dźwięków połączeń, możliwości w przypadku wiadomości są bardzo ubogie. Można wybrać tylko jeden z 10 standardowych sygnałów. Nie ma możliwości wykorzystania jako sygnału pliku MP3, nie można także mieć różnych sygnałów dla wiadomości SMS od różnych osób.
Do wprowadzania wiadomości telefon wykorzystuje polski słownik T9. Telefon jest także wyposażony w prostego klienta poczty elektronicznej. 

Kamera

Telefon został wyposażony tylko w jedną, lecz za to ruchomą kamerę. Jest to sposób na uniknięcie montażu w telefonie dwóch kamer, jak to miało miejsce w Samsungu Z300. Druga, wewnętrzna kamera była bowiem niezbędna do prowadzenia wideorozmów, co umożliwiają sieci komórkowe trzeciej generacji. W przypadku LG podczas rozmowy wystarczy obrócić kamerę do siebie, tak by pokazywała osobę trzymająca telefon.

Zastosowana w LG kamera posiada matrycę 1,3 miliona pikseli, która pozwala na zapisywanie obrazów o rozdzielczości 1280 na 960 punktów. Kamera umożliwia zarówno wykonywanie zdjęć jak i zapisywanie krótkich sekwencji video. Zdjęcia mogą być zapisywane w różnych rozdzielczościach z zastosowaniem 3 stopni kompresji. Aparat został wyposażony także w diodową lampę błyskową pozwalającą na wykonywanie zdjęć przy słabym oświetleniu. Możliwe jest także wykonywanie zdjęć seriami po 3, 6 lub 9 sztuk, oraz korzystanie z cyfrowego zoomu. Zdjęcia można zapisywać zarówno w wewnętrznej pamięci telefonu, jak również na karcie pamięci TransFlash.
Wiele osób, z którymi dyskutowałem o zaletach telefonii UMTS stwierdzało, że w przypadku wideorozmów trudniejsze stanie się "oszukiwanie" przez telefon, co ludzie bardzo często robią. Aby bowiem powiedzieć, że jest się w konkretnym miejscu zawsze będzie trzeba uważać, że druga strona rozmowy zażyczy sobie by to miejsce poprzez telefon zobaczyć. W tym kontekście zainteresowała mnie jedna z funkcji, w która został wyposażony telefon LG. Pozwala on bowiem, na zamianę przekazywanego obrazu z kamery na nieruchomy obrazek zapiany w pamięci telefonu. W takim wypadku osoba, z którą prowadzimy wideorozmowę, będzie widziała cały czas jeden nieruchomy obraz. Wydaje się, że w następnej generacji telefonów stanie się możliwe podmienienie tła z kamery na wczesnej nakręcony film, co spowoduje, że możliwości oszustw staną się jeszcze większe.

    


Dźwięki

Ogromną zaletą LG jest oczywiście dźwięk, który podobanie jak w testowanym niedawno Samsungu jest odtwarzany z wykorzystaniem 64-głosowej polifonii. Dźwięk w wydaniu LG jest głośny i charakteryzuje się bardzo dobrą jakością.
Jako dźwięki dzwonków telefon wykorzystuje normalne pliki MP3, które mogą być umieszczone we współdzielonej pamięci telefonu (liczy 32 MB, z czego dla użytkownika dostępne jest około 20 MB) lub na karcie pamięci TransFlash. 

Telefon posiada wbudowany odtwarzacz plików MP3, a ponieważ jest standardowo wyposażony w słuchawki i specjalnego pilota, może służyć jako przenośny odtwarzacz muzyczny. Poza plikami w formacie MP3 telefon obsługuje także zajmujące mniej miejsca pliki AAC i AAC+. Do przechowywania większej ilości plików muzycznych dobrze nadaje się karta pamięci TransFlash o pojemności 128 MB, która jest standardowym wyposażeniem słuchawki.
Z funkcji dźwiękowych należy jeszcze wspomnieć o cyfrowym dyktafonie umożliwiającym zapis krótkich sekwencji dźwiękowych. Dyktafon pozwala na dokonywanie nagrań trwających 30 sekund lub jedną minutę, stosując przy tym trzy typy jakości nagrywanego dźwięku.

UMTS i transmisja danych

Słuchawka LG może także służyć jako narzędzie transmisji danych. Obsługuje ona zarówno transmisję w sieciach UMTS, jak również zwykła transmisję GPRS. Nie obsługuje natomiast technologii EDGE, która przyspiesza transmisję danych w sieciach GSM.
Do podłączenia telefonu z komputerem może służyć zarówno kabel USB, który znajduje się w zestawie z telefonem lub adapter Bluetooth do komputera, który trzeba zakupić oddzielnie. LG dostarcza wraz z telefonem płytkę zamierającą odpowiednie oprogramowanie służące do zarządzania telefonem oraz drivery służące do zainstalowania telefonu jako modemu w komputerze.
W przypadku połączeń z Internetem telefon, podobnie jak testowany przeze mnie Samsung Z300 uzyskiwał w sieci Plusa prędkość pobieranych danych na poziomie 40 KB/sekundę. Jeśli zaś telefon znajdzie się poza zasięgiem UMTS, może działać jako zwykły modem GPRS.


UMTS i transmisja danych cd.

Do zarządzania pamięcią telefonu, w tym książką telefoniczną oraz zawartością multimedialną służy dostarczona wraz z telefonem aplikacja LG PC Suite. Najważniejszymi elementami tej aplikacji są programy LG Desktop oraz LG Phone Manager. Przy użyciu tych programów możemy edytować książkę telefoniczną, importować książkę zapisaną w jednym z popularnych formatów oraz zrobić kopię zapasową całego telefonu. Można także dowolnie umieszczać pliki w pamięci telefonu oraz na karcie TransFlash. Software dostarczony przez LG bije na głową podobne oprogramowanie, w które np. był wyposażony Samsung Z300, a które sprawiło nam wiele problemów.

    

Ostatnią funkcją związaną z UMTS, a o której warto wspomnieć jest współpraca telefonu z Video Mail Box. VMB to odpowiednik poczty głosowej, stworzony na potrzeby technologii UMTS, czyli umożliwiający zapisanie zarówno dźwięku i obrazu w sytuacji, gdy nie możemy odebrać połączenia video. Telefon jest do tego przygotowany, jednak ponieważ żaden z naszych operatorów nie świadczy jeszcze takich usług przetestowanie tej funkcji nie było możliwe.

Inne funkcje

Na koniec trzeba jeszcze wspomnieć o kilku innych funkcjach, w które został wyposażony telefon LG. Posiada on kilka interesujących aplikacji ułatwiających organizację własnego czasu. Są to kalendarz, budzik, czas globalny oraz stoper. Dodatkowo telefon jest wyposażony w bardzo rozbudowany konwerter walut i jednostek. Pozwala on przeliczać m.in. jednostki długości, masy i temperatury.
Telefon obsługuje również gry platformy Java. Fabrycznie w pamięci telefonu znajduje się tylko jednak gra - Action In Life. Jest to prosta gra zręcznościowa polegająca m.in. na rzucaniu na odległość różnymi sprzętami domowymi.

Podsumowanie

LG U8210 to kolejny z wprowadzanych na nasz rynek telefon UMTS. Zapewne wkrótce pojawią się kolejne. Już niedługo oferta aparatów przystosowanych do współpracy z sieciami trzeciej generacji będzie dużo bogatsza niż obecnie. 
Bezpośrednim konkurentem LG będzie na pewno Samsung Z300. Ze względu na specyfikę polskiego rynku w tej rywalizacji największą rolę odegra zapewne cena. Szkoda, że oba te telefony nie obsługują transmisji EDGE - taką funkcjonalność już od kilku dobrych miesięcy mają tylko Nokie.

Głównymi zaletami LG U8210 jest Bluetooth, obsługa kart pamięci, kamera 1.3 megapiksela oraz personalizacja telefonu dla Orange w postaci Orange Menu, co ułatwia dostęp do wybranych funkcji już z głównego ekranu. 

Cena w promocji sieci Orange nie jest jeszcze znana, natomiast na Allegro można LG U8210 kupić za około 1100 zł.

Opinie:

Opinie archiwalne (92):

Komentuj

Komentarze / 92

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    seb pisze: 2005-10-25 16:28
    niezły... jak przeczytam to skomentuję...
    0
  • Users Avatars Mini
    Sevillus pisze: 2005-10-25 16:32
    Zewnetrzna antena to pomylka. 3 lata temu to moze bylo uzasadnione (kwestia zasiegu) ale dzisiejsza technologia pozwala na anteny wewnetrzne. A takie cos nie da sie nawet dobrze do kieszeni wlozyc (nie mowiac o wyjmowaniu np z marynarki)...
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2005-10-25 16:43
    Sev: zauwaz ze jest to telefon pod UMTS wiec z zasiegiem historia sie powtarza :)
    0
  • Users Avatars Mini
    marcinsky pisze: 2005-10-25 16:49
    antena to takze element wizualizacji i jak slusznie zauwazyl blobi do umtsu antenka sie przyda:)
    0
  • Users Avatars Mini
    yogi pisze: 2005-10-25 16:51
    Telefonik na 10,orange menu na -10,więc nie klikam.Skróty wole robić sobie sam,na co pozwala wiekszość ``nieskażonych``słuchawek!
    0
  • Users Avatars Mini
    Lope pisze: 2005-10-25 16:52
    Mam serdecznie dość oprogramowania pomarańczy na sagemie, tandeta i do tego niedorobiona. Można to jakoś usunąć?
    0
  • Users Avatars Mini
    anthos pisze: 2005-10-25 17:16
    "W oczy natomiast rzuca się niewielka możliwość personalizacji samego menu, w porównaniu do telefonów konkurencji." - wielki brat Pomarange wie, czego wam ludu potrzeba... :) A telefon jest interesujący, chociaż to nie moja marka.
    0
  • Users Avatars Mini
    red_fork pisze: 2005-10-25 17:23
    "Szkoda, że oba te telefony nie obsługują transmisji EDGE - taką funkcjonalność już od kilku dobrych miesięcy mają tylko Nokie." No ciekawe... Jest juz kilkanaście tel. obsługujących EDGE np. Samsung SGH-E350e.
    0
  • Users Avatars Mini
    marcinsky pisze: 2005-10-25 17:29
    telefony sprzedawane w iekszosci maja spersonalizowane ustawienia orange i niestety nie zawsze jest ono optymalne a zmienic nie da rady:(
    0
  • Users Avatars Mini
    PawL pisze: 2005-10-25 17:39
    Zawsze mówiłem, zeby nie lekcewazyc LG, bo wkurzały mnie wypowiedzi pseudo znawcow komorek typu "Niech lg lepiej robi lodowki" itp. Sam mam wieze LG i napęd CD, który sie nie psuje, a wieza ma naprawde bardzo dobra jakosc dzwieku, mysle ze telefony LG, sa równie udane. Pozdro
    0
  • Users Avatars Mini
    belzebub pisze: 2005-10-25 18:01
    10pkt za porzadna baterie. przynajmniej ktos w koncu pomyslal o tym zeby nie ladowac telefonu co drugi dzien.
    0
  • Users Avatars Mini
    AndSa pisze: 2005-10-25 18:56
    Ja od ponad miesiaca mam LG U8110, czyli starszego brata tego modelu. Telefon jest naprawde swietny. Na Allegro kupilem go za 400zl, wiec raczej tanio. LG robi naprawde bardzo dobre telefony UMTS, moze nie takie medialne kombajny jak Nokia, ale w sieciach "3" jest zdecydowanie wiecej LG niz Nokii.
    0
  • Users Avatars Mini
    AndSa pisze: 2005-10-25 18:57
    Jesli chodzi o baterie to wytrzymuje ok 5-6 dni, wiec niezle.
    0
  • Users Avatars Mini
    lukasz pisze: 2005-10-25 20:18
    Ja mam lg u8380 bardzo jestem zadowolony z telefoniku; dziwi mnie ze w 8200 nie mozna jako dzwonka ustawic mp3??Mam ptanie, czy w zwiazku z wprowadzeniem UMTS w IDEA bedzie specjalna karta USIM?
    0
  • Users Avatars Mini
    irzin pisze: 2005-10-25 20:51
    Czegoś tu nie rozumie - najpierw testujący pisze : "Można wybrać tylko jeden z 10 standardowych sygnałów. Nie ma możliwości wykorzystania jako sygnału pliku MP3" a potem pisze "Jako dźwięki dzwonków telefon wykorzystuje normalne pliki MP3, które mogą być umieszczone we współdzielonej pamięci telefonu (liczy 32 MB, z czego dla użytkownika dostępne jest około 20 MB) lub na karcie pamięci TransFlash. " To w końcu można czy nie ustawić jako dzwonek dowolny plik MP3 ?????
    0
  • Users Avatars Mini
    Baby Boy pisze: 2005-10-25 21:17
    Nic specjalnego.
    0
  • Users Avatars Mini
    carlo pisze: 2005-10-25 22:50
    Irzin: jakbyś czytał dokładnie to byś wiedział: można ustawić m3 jako dziwięk dzwonka, ale nie można jak dźwięk nadejśćia wiadomości...
    0
  • Users Avatars Mini
    lukasm pisze: 2005-10-26 10:03
    W sumie to po tym teście można sobie wyrobić o telefonie lepsze zdanie niż o sagemie my-x6 z poprzedniego testu.
    0
  • Users Avatars Mini
    michwrc pisze: 2005-10-26 10:47
    a ja mam samsunga z300 i nie mialem zadnego kłopotu z oprogramowaniem. A telefon brałem w ORANGE. Sterowniki pasowały a wszystkie funkcje chodza jak nalezy.
    0
  • Users Avatars Mini
    krychu pisze: 2005-10-26 11:01
    Bajerancki fon. czekam na zminiaturyzowane laptopy, PCty z GPRSem, zapalniczki z gaśnicą proszkową, zegarek z mini bombą atomową, przydomowe elektrownie termojądrowe, ble ble ble, ble ble, ble ble,......................... Nawiasem: po co komu tyle bajerów w głupim telefonie komórkowym?! Ja mam Siemensa SL5i bez apararatu cyfrowego, bez kolorowego wyświetlacza, bez zbędnych programów Java, bez %#$@$%#@ których i tak bym nie używał... Człowiek wymyśla tyle różnych niepotrzebnych rzeczy.... I po co ??? PRESTIGE! SZACUN! Ludzie patrzcie!! Mój fon ma mini silnik spalinowy, daję go dziecku do zabawy, ale ma frajdę!!! Dość tej sceptyki! Ogólnie fon fajny, ale niewielu wykorzysta jego funkcje (wideokonferencje itp.). Zresztą tyczy się to wszystkich nowych wypasionych fonów... Promieniujące cegły..... ;p
    0
  • Users Avatars Mini
    lukasm pisze: 2005-10-26 11:01
    PS. drogie sery macie w tej Warszawie
    0
  • Users Avatars Mini
    krychu pisze: 2005-10-26 11:07
    sery???
    0
  • Users Avatars Mini
    lukasm pisze: 2005-10-26 11:48
    te ze zdjęcia
    0
  • Users Avatars Mini
    fritz pisze: 2005-10-26 12:05
    krychu: że ty nie korzystasz z "Bajerów" typu java, to nie znaczy że innym się to nie przydaje. Ja mam sporo różnych aplikacji java (nie tylko gier, żeby to było jasne) i bardzo mi się przydają na co dzień. Co powiesz np. o rozmówkach angielsko-polskich w telefonie? Można zakuwać w autobusie!
    0
  • Users Avatars Mini
    Buuuzia pisze: 2005-10-26 12:22
    *fritz - a skąd takie fajne rozmówki można ściągnąć? Bo jak szukam aplikacji Java to zawsze tylko gry się pokazują a chętnie bym z czegoś takiego skorzystała. Wybacz pytanie, ja jestem w temacie Javy zupełnie zielona...:)
    0
  • Users Avatars Mini
    fritz pisze: 2005-10-26 14:21
    Buuuzia: dużo fajnych rzeczy (i po polsku) jest tu: www.relax.papla.pl (rozmówki pol-ang. i pol-niem za 2,44 PLN) oraz www.aplikacjegsm.pl (tu jest dużo fajnych polskich programów, np. planner zakupów, mapy Polski) bardzo dobrze działających - przynajmniej na moim t630.
    0
  • Users Avatars Mini
    Buuuzia pisze: 2005-10-26 15:15
    * fritz: Dzięki serdeczne! Na pewno skorzystam!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    carlo pisze: 2005-10-26 16:40
    krychu: sorry ale po cholere wypisujesz takie denne komentarze, przy każdej okazji? To, że cie bajery wszelkie nie interesują to nieznaczy, że wszstkich nie interesują, więc po prostu nie zaglądaj na tą stronę bo chyba nie masz tu czego szukać...
    0
  • Users Avatars Mini
    marcinsky pisze: 2005-10-28 12:25
    lg robi dobre sprzet rtv, dobre monitory i telefony tez bardzo dobry. moj kolega ma lgka , kupil rok temu w anglii ido dzis uzywa i jest zadowolony. niestety za nokie oferującą tyle co jego lg musiałby dac conajmniej 2x tyle kasy - o ile znalazlby model ktory moglby sie rownac do jego lg'ka
    0
  • Users Avatars Mini
    msmoll pisze: 2005-10-28 19:07
    *marcinsky lg kupione obojetnie gdzie w angli, usa, rosji czy japonii sa takie same tandetne i badziewne w porównaniu z nokią, to podobny producent do alcatela itp którzy nie umią jakoś mocniej zaistnieć w świecie telekomunikacji
    0
  • Users Avatars Mini
    orko1990 pisze: 2005-10-30 19:19
    Matjas"" wiesz w ogole co piszesz?! Kazdy wie ze nokia to badziewie. A Alcatela w to nie mieszaj! Jak bys postudiowal dzieje telekomunikacji to Alcatel jest w czolowce! Widziales kiedys reklame telefonu alcatela w TV, radiu czy gazecie? NIE! bo Alcatel przywiazuje wieksza wage na rozwiazania telekomunikacyjne, technologie i inne. Bo telefony to nie wszystko! Tak wiec najpierw zacznij studiowac, a nie pisac bezsensowne komenty takie jak Ty i Twoj dziecinny telefon! Proste. EOT.
    0
  • Users Avatars Mini
    irzin pisze: 2005-10-31 22:21
    orko1990 : popieram !
    0
  • Users Avatars Mini
    Iquid pisze: 2005-11-01 21:11
    ja też ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    pg pisze: 2005-11-03 13:27
    Moje doswiadczenie z LG mowi, ze nie musisz otwierac klapki by zobaczyc godzine. Wystarczy nacisnac klawisz glosnosci chwile dluzej...
    0
  • Users Avatars Mini
    Xeerbil pisze: 2005-11-03 22:05
    Naprawde swietny telefon a w dodatku nie jest asz tak bardzo drogi bo gdybysmy chcieli kupic nokie za 1100 zł to byśmy kupili jedynie z aparatem vga . jescze Chciałbym sie odniesc do osub które dbają o te strone jest idealna Dodaje ten link do ulubionych pozdrawiam całą kadre ludzi ktuzy o wszystko w gsm dbają
    0
  • Users Avatars Mini
    orko1990 pisze: 2005-11-04 18:59
    Xeerbil"" jestes analfabeta?
    0
  • Users Avatars Mini
    _cinek_ pisze: 2005-11-10 11:15
    Niejest taki zly.
    0
  • Users Avatars Mini
    makaron pisze: 2005-11-11 14:40
    "a co powiesz na rozmowki pl-eng mozna zakuwac w autobusie" - no to rzeczywiscie nie pomyslalem jaka ta java przydatna (lol).
    0
  • Users Avatars Mini
    scorpion pisze: 2005-11-12 23:15
    Ja powiem tylko raz Nokia to nie jest badziew!!! Nie każda i nie chrańcie głupot !!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Laserek pisze: 2005-11-14 01:09
    Co do Nokii to nie przesadzajmy nie jest to takie ostatnie badziewie, ale rewelacja też nie. Wiem że LG nie będzie pasował do dresów tak jak Nokia, ale trudno. Jak ktoś chce telefon bo to Nokia to proszę bardzo. Co do samego telefonu to wygląda OK, a z tego co widziałem będzie w sprzedaży od przyszłego tygodnia. Zobaczymy co ludzie będą wybierali, ja osobiście jak będzę chciał kupić sobie cegłę jak 6680 to pójdę na budowę.
    0
  • Users Avatars Mini
    mmm pisze: 2005-11-14 13:35
    ???
    0
  • Users Avatars Mini
    marcinsky pisze: 2005-11-14 17:58
    matjas mysle ze sie mylisz - sam uzywam nokii i jestem z niej bardzo zadowolony (n6210) ale mysle ze lg tez ma duzo ciekawych rzeczy do zaoferowania. planuja uderzyc takze na polski rynek i zobaczymy jak im sie to uda
    0
  • Users Avatars Mini
    marcinsky pisze: 2005-11-14 18:00
    ja zycze im powodzenia zawsze to jakas alternatywa dla awaryjnych sony eric. i mysle ze całkiem niezla
    0
  • Users Avatars Mini
    scorpion pisze: 2005-11-16 11:21
    Ja wiem, że Nokia to nie jest nie wiem co. Ale denerwują mnie matoły co chrzanią cały czas, że Nokia to badziew !!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Laserek pisze: 2005-11-16 21:26
    Scorpion:Niestety od czasów N63 Nokia idzie w dół. Co telefon to wydziwaczony. Rada dla nich, powróćcie do wyglądu N63 dodajcie kolor LCD, EDGE, JAVA i pódzie jak ciepłe bułeczki - prostoz półeczki, a do tego czasu pozostaną dla mnie niestaty BADZIEWIEM
    0
  • Users Avatars Mini
    milan pisze: 2005-11-17 21:06
    Laserek - przesadzasz. To ze Nokia wypuszcza rozne modele ktore nie do konca wszystkim moga odpowiadac to nie jest powod aby nazywac ich wyroby BADZIEWIEM.Uzywalem 62 i 63 a teraz 6600 i uwazam ze ten ostatni jest najbardziej udany.Ale to tylko moje zdanie.Trudno jest zaspokoic kazdy gust a jak wiadomo o gustach sie nie dyskutuje.
    0
  • Users Avatars Mini
    Laserek pisze: 2005-11-17 23:36
    Milan - tak jak powiedziałeś o gustach się nie dyskutuje i każdy ma prawo do własnego zdania. Powiem szczerz że kiedyś baedzo lubiłem ich wyroby, aleteraz sam popatrz. Mówisz 66 w samejrzeczy ale to nie nowość. Model sprzed 2 - 3 lat. Ja mówię o nowych propozycjach. Anyway to oczywiście moje prywatne zdanie
    0
  • Users Avatars Mini
    milan pisze: 2005-11-18 20:05
    Kazdy telefon ma swoje piec minut.Chociaz ja do dzis uzywam motoroli timeport i uwazam ze to najbardziej udany telefon (wiekowy juz troszke).
    0
  • Users Avatars Mini
    adameczek pisze: 2005-11-21 15:49
    spoko fon
    0
  • Users Avatars Mini
    orko1990 pisze: 2005-11-23 00:29
    scorpion"" a mnie denerwuja tacy co pisza Alcatel to badziew. I co i nic. Ja tylko stwierdzam fakty. Najlepsze modele nokii to 3310 i 6310. Najwytrzymalsze. I do teraz spelniaja swoja powinnosc. Nie tak jak inne. NIe tylko Alcatele mam w kolekcji i wiem co np. nokia 6100 co nowka sztuka po 3miesiacach byla oddana do serwisu, poczym znow sie zepsula. Gdy tylko ja naprawili sprzedalem poki bylo co. Mialem inne nokie i wiem ze 3310 ktora sluzyla mnie, a pozniej dalej w rodzinie dziala tak samo jak 6310. I te telefony sie udaly tak jak motorolii d520.
    0
  • Users Avatars Mini
    Shadow-master pisze: 2005-11-25 22:43
    TAAA 1100 zł na allegro stoi za 900zł ałkiem dobry telefon gdyby nie te Orange menu !
    0
  • Users Avatars Mini
    kubus696 pisze: 2005-12-07 02:20
    a da sie wgrac normalne menu, zeby pozbyc sie tego menu orange?
    0
  • Users Avatars Mini
    yankees pisze: 2005-12-07 20:44
    radio..radio...gdzie radio ??
    0
  • Users Avatars Mini
    pezz pisze: 2005-12-07 23:14
    co do dźwięków w telefonach LG - to bardzo przydatną aplikacją jest G thing - którą to mozna edytować "katalogi systemowe" i wgrać sobie np inny dźwięk sms lub stanu wyczerpania baterii. Ogólnie telefony lg - jeśli chodzi o UMTS to bardzo fajne urządzenia. Porównuję tu z nec'kami :616 i 338 - tam dopiero jest menu dedykowane (przynajmniej te 3 z anglii) , Nokia 6680 - to rzeczywiście cegła jakich mało - chociaż pod względem ilości funkcji jest niezła. a lg ? mały fajny niedrogi , dobra bateria , duża ingerencja użytkownika w menu, dobra bateria. tylko żeby jeszcze to rado było...
    0
  • Users Avatars Mini
    msmoll pisze: 2005-12-10 14:04
    orko1990 nie rośmieszaj mnie jakimś alcatelem, to ze nie ma reklam w telewizji nie swiadczy o tym ze przykłada wieksza wage do czegos innego. a moze sie myle ? nie wydaje mi sie, twoje argumentu sa bezpodstawne i wrecz idiotyczne " znafco ". kazdy wie ze nokia to badziewie ? gdzie ? moze spytajmy chocby zawiase ? albo spójrzmy w wyniki sprzedazy telefonow kto bedzie na pierwszym miejscu ? alcatel ? lg ? sony ericcson ? chyba nie co ? moze nokia ? ach skad przeciez ta firma nie jest nawet w czołówce
    0
  • Users Avatars Mini
    Laserek pisze: 2005-12-11 01:06
    Matjas - nazwa i czołówka to nie wszystko. Owszem trzeba teraz lat, ale jestem prawie perwien że ja jakieś 3 lata Nokia nie będzie numerem 1. Chyba że pójdą po rozum do głowy i przestaną robić aż takie eksperymenty.
    0
  • Users Avatars Mini
    msmoll pisze: 2005-12-11 12:19
    *** Laserek zobaczymy ... alcatel pordukuje telefony tak samo długo jak nokia i do tej pory cos mu to nie wychodziło ... a co do eksperymentow nie wiem o czym piszesz, widziałes nowe modele z serii E lub N ? moim zdaniem nie maja konkurentow, duze dyski, dobre aparaty, nowy symbian :) ciekawy design co ci w nich nie pasuje ?
    0
  • Users Avatars Mini
    eTechnology pisze: 2005-12-16 10:15
    Miałem parę LG i muszę przyznać że są to spoko telefony. Dobrze wykonane i z reguły posiadające wszystko co trzeba.
    0
  • Users Avatars Mini
    msmoll pisze: 2005-12-23 13:54
    kazdy ma swoje zdanie
    0
  • Users Avatars Mini
    scaut pisze: 2006-01-14 23:35
    fajny telefonik
    0
  • Users Avatars Mini
    trolus pisze: 2006-01-23 19:14
    Widze ze jest wreszcie w Orange jakis dobry telefon z bluetooth,irda,mp3,apratem dobrym dobrze trzymajaca bateria ale niestety nie wiadomomjaka bedzie jego cena :( napewno dla niskiego mixa (ja amam mix 25) to ten tel bedzie kosztowal z 1000zl :( a nie mozna by zrpbic jak w Anlgi w Orange tam np. w abonanecie 25 funtow masz np. samung d500 za free i np. tez nokie 6630 a my tu musimy calymi miesiacami pracowac na porzadny telefon dlaczego ?
    0
  • Users Avatars Mini
    orko1990 pisze: 2006-02-02 21:53
    Matjas"" nudny sie robisz... spojrz najpierw na swoje argumenty. Nie wiem dlaczego wszedzie widzisz symbiana? Zeby sobie od swieta jednego "pedeefka" obejrzec - LOL. Ja bym widzial nokie jakby tam zamiast symbiana Net BSD zainstalowala(zapewne nawet nie wiesz co to Net BSD, ale to juz nie moj interes). A co do telefonow alcatela to mylisz sie. Po prostu pogodz sie z porazka. Bo jak na razie to tylko symbian-nokia-symbian-nokia. Popatrz wstecz popatrz w przod. I zauwaz ze Alcatel stawia na technologie, dlatego tez wszedl w spolke z TCL. EOT(z Matjasem, bo to nie ma sensu...)
    0
  • Users Avatars Mini
    nofate pisze: 2006-03-08 11:39
    Menu Orange to jednak porażka, dlatego kiedy wybierałem telefon to kupiłem 6020 bo nie miała tego menu.
    0
  • Users Avatars Mini
    Thrall pisze: 2006-03-10 14:42
    Jak by ktoś miał wątpliwości co do jakości produktów LG to powiem tak: sam pracuje w LG i choć produkujemy LCD i plazmy to jakość jest naprawdę niezła. Jako dowód powiem że produkujemy dla Sony i Panasonica i to pod ich nazwą.
    0
  • Users Avatars Mini
    wwwspaniewpolscepl pisze: 2006-03-15 10:21
    bardzo przyjemny telefon, 10 za baterię
    0
  • Users Avatars Mini
    Balon pisze: 2006-04-16 21:20
    mam do sprzedania LG u8210. moj mail wawrylo.to@wp.pl lub gg: 3023882
    0
  • Users Avatars Mini
    Balon pisze: 2006-04-16 21:22
    LG u8210 z pl oprogramowaniem mail: wawrylo.to@wp.pl
    0
  • Users Avatars Mini
    kazzek pisze: 2006-12-05 01:55
    kupię taki telefonik!!! kto chce sprzedac ??? czy wie ktos czy mozna usunac Orange menu z tego koma?
    0
  • Users Avatars Mini
    TIMON pisze: 2006-12-13 20:05
    kupić?? fajny?? gdzie dostane akcesoria do niego typu bateria, zestaw słuchawkowy stereo??prosze o odp. , także na tim_i@wp.pl pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    skierab pisze: 2007-01-12 17:26
    nie mam w komplecie płytki do u8210 czy ktoś przysłał by mi
    0
  • Users Avatars Mini
    skierab pisze: 2007-01-12 17:26
    nie mam w komplecie płytki do u8210 czy ktoś przysłał by mi oprogramowanie
    0
  • Users Avatars Mini
    Houseday pisze: 2007-02-07 19:40
    Posiadam do sprzedania zapraszam nowy tel 500 774 795
    0
  • Users Avatars Mini
    Houseday pisze: 2007-02-07 19:40
    Posiadam do sprzedania zapraszam nowy
    0
  • Users Avatars Mini
    Houseday pisze: 2007-02-07 19:40
    Posiadam do sprzedania zapraszam nowy tel 500 774 795
    0
  • Users Avatars Mini
    Houseday pisze: 2007-02-07 19:40
    Posiadam do sprzedania zapraszam nowy tel 500 774 795
    0
  • Users Avatars Mini
    houseday pisze: 2007-02-07 19:45
    Posiadam do sprzedania zapraszam nowy tel 500 774 795
    0
  • Users Avatars Mini
    mycek pisze: 2007-02-07 19:45
    Posiadam do sprzedania zapraszam nowy tel 500 774 795
    0
  • Users Avatars Mini
    Osek pisze: 2007-02-10 14:17
    Mam zamiar kupić ten telefon za jakiś czas. Myślę, że jest bardzo fajny - szczególnie funkcje i obsługa. Antenka (jeśli tylko nam się podoba) nie sprawia kłopotu. Według mnie temu telefonowi jest potrzebna, bo nadaje mu troszkę stylu. Polecam!
    0
  • Users Avatars Mini
    szczepankl pisze: 2007-03-10 01:37
    PRZESTAńCIE SIę CZEPIAć ANTENY ANTENA NIE JEST DLA OZBOBY TYLKO DLA LEPSZEGO ZASIęGU UMTS I TYLE
    0
  • Users Avatars Mini
    Skipper pisze: 2007-03-11 04:36
    Bardzo dobry test, zabrakło tylko danych technicznych (ale to bez problemu można znaleźć gdzie indziej). Jeśli chodzi o telefon jest całkiem ciekawy zamówiłem go i za tydzień sam przeprowadzę testy ;) ps antenka może i przestarzała ale według mnie zmienia wygląd na lepsze, gdyby nie ona telefon byłby zbyt "owalny"
    0
  • Users Avatars Mini
    lisek pisze: 2007-03-22 16:05
    od tygodnia mam LG U8210.to telefon drogi ale swietny!!!polecam!
    0
  • Users Avatars Mini
    lisek pisze: 2007-03-22 16:05
    od tygodnia mam LG U8210.to telefon drogi ale swietny!!!polecam!
    0
  • Users Avatars Mini
    lisek pisze: 2007-03-22 16:05
    od tygodnia mam LG U8210.to telefon drogi ale swietny!!!polecam!
    0
  • Users Avatars Mini
    Tomas pisze: 2007-04-30 02:34
    kwestia gustu zewnętrzna antena nie podgrzewa tak mózgu osobiście bardzo mi się podoba wygląd telefonu z zewnętrzną antenką już go zamówiłem, testować będę niebawem ciekawe tylko czy naprawdę ma podczerwień bo na różnych stronach różnie podają ale jeśli ma i bluf i podczerwień to świetnie osobiście nie jestem przekonany do wyrobów LG większym zwolennikiem byłem nokii samsunga i motorolii ale że jestem elastyczny to chętnie go zamówiłem.
    0
  • Users Avatars Mini
    Natalia pisze: 2007-06-10 15:08
    Wszystko ekstra szkoda ze instrukcji nie przeczytałes. owszem zewnetrzny wyswietlacz jest podświetlany 3 minuty, ale nie trzeba wcale otwierac klapki by sprawdzic godzinę. proponuje przeczytac instrukcję:)
    0
  • Users Avatars Mini
    szczepankl pisze: 2007-07-18 09:28
    Z tym podświetleniem to masz racje ALE KOMU SIę CHCE CZYTAć INSTRUKCJIE lepiej napisać coś tu
    0
  • Users Avatars Mini
    Zielony pisze: 2007-09-30 14:24
    Czy ktoś ma jakieś gry do tego telefonu i wie jak je wgrać by wszystko działało? Proszę o przesłanie gier na zielonybusik@onet.eu i instrukcje krok po kroku jak i gdzie je zainstalować. Pozdrawiam.
    0
  • Users Avatars Mini
    browar pisze: 2007-10-10 20:15
    a irda gdzie????????????????????????????????????
    0
  • Users Avatars Mini
    Ferguson pisze: 2007-12-03 01:02
    Irda? Jest w specyfikacji technicznej. I tylko tam. Wersja dla Orange jest bez Irdy. Zresztą, kto teraz używa Irdy? Bluetooth rulez (przy popmocy kabelka). :) Według mnie telefon udany, choć nie bez wad - jak wszystko na tym łez padole. WADY: orange menu - syf nad syfy klawisz nawigacyjny - za mały brak radia - dotkliwa porażka serwis LG w Polsce - syf, nie wiedzą jakiej max. pojemności może być karta włożona do telefonu. Przez tygodnie nie reagują na e-maile. ZALETY: liczne
    0
  • Users Avatars Mini
    przemek pisze: 2008-01-05 21:04
    telefon jest fajny lecz bluetooth jest bardzo wolny. czy mozna cos z tym zrobic prosze o odpowiedz
    0
  • Users Avatars Mini
    she pisze: 2008-04-04 16:07
    A ja mam pytanie ;] Zgubiłam gdzieś płytę ze sterownikami do LG u8210 Mogę je gdzieś pobrać (w orginalnej wersji)?
    0
  • Users Avatars Mini
    QBA pisze: 2008-04-05 22:01
    Witam wie ktoś może czy na LG8210w play, lub heyah mogę zainstalować gg? Bardzo proszę o odpowiedź z góry dzx. pozdrawiam
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: