Huawei poinformował, że zajął 72 pozycję w raporcie Interbrand 2016 Best Global Brands. Firma zanotowała skok o 16 pozycji w górę w porównaniu do 2015 r. (88 pozycja). Huawei był pierwszą chińską marką, która znalazła się w tym rankingu w 2014 r.
Marka Huawei jest wyceniana przez amerykańskich analityków na 5,835 mld dolarów, co oznacza wzrost o 18% w porównaniu rok do roku.
Pierwsze miejsce w rankingu zajmuje Apple z wyceną marki na poziomie 178 mld dolarów. Marka Samsung jest warta prawie 52 mld dolarów i zajmuje 7 pozycję.
Sony to 58 pozycja i wycena na poziomie 8.3 mld dolarów.
Lenovo jest na 99 miejscu z wyceną marki na poziomie 4 mld.
Metoda badawcza rankingu Interbrand jest "intrygująca", bo wysoko są notowane np. marki CISCO (16), ORACLE (17), HERMES (34), accenture (37), hawlett Packard Enterprise (44), Cartier (62), Thomson Reuters (66).