Marketing mobilny na konferencji EL2

Newsy
Żródło: EL2 Sp. z o.o.
Opinie: 7

Nowa agencja marketingu mobilnego EL2 zorganizowała w Warszawie seminarium "Marketing mobilny w teorii i praktyce". Konferencję poprowadził Andrzej Ziemiński, dyrektor ds. rozwoju EL2 (kiedyś zajmujący to samo stanowisko w firmie L2Mobile.com). EL2 powstało w zeszłym roku. Dotychczas zrealizowała kampanie SMS dla Auchan, Pepsi-Coli, GlaxoSmithKline (pasta Aquafresh). Według EL2 podstawową zaleta mobilnego marketingu jest indywidualizacja przekazu i dwukierunkowość komunikacji.

Zalety komunikacji SMS:

  • dociera do adresatów o każdej porze dnia i w dowolnym miejscu

  • umożliwia interaktywność komunikacji z odbiorcami

  • może być informacją spersonalizowaną

  • cechuje go relatywnie niewielki koszt dotarcia do odbiorcy

  • wskaźnik odpowiedzi na SMS jest nawet pięć razy wyższy niż w przypadku tradycyjnych form marketingu bezpośredniego (według badań firmy Forrester Research),

  • pozwala śledzić profil i aktywność klientów

  • znajduje zastosowanie w wielu sektorach handlu i usług

Trzy rodzaje kampanii:

  • Tworzenie u konsumentów świadomości istnienia danego produktu

  • Intensyfikowanie działań promocyjnych

  • Budowanie i zwiększanie lojalności klientów

SMS w promocjach

  • Uzupełnienie standardowych akcji promocyjno reklamowych i konkursów o komunikacje SMS

  • Samodzielne akcje SMS mające na celu pozyskanie nowych klientów

  • Konkursy SMS tylko dla obecnych klientów, zwiększające ich lojalność w stosunku do marki

Jak zaplanować kampanię SMS:

  • Promocja: SMS jako podstawowa lub jedna z form kampanii reklamowej

  • Ustalenie grupy docelowej

  • Cel: czy możemy go osiągnąć dzięki SMSom

  • Taryfa SMS: ściśle powiązana z grupą docelową, pora roku

  • Forma promocji: ukryte kody, konkurs z pytaniami, hasła reklamowe, etc.

  • Przyznawanie nagród: losowanie, interwały czasowe, najszybsze odpowiedzi

  • Nagrody: rzeczowe, gotówka, multimedia, etc.

  • Dystrybucja nagród: poczta, kurierzy, na miejscu

  • Regulamin konkursu: konieczne konsultacje klienta z agencją marketingu mobilengo

  • Schemat komunikacji SMS: wszystkie warianty komunikatów

  • Forma raportów: bieżące dane i analizy po zakończeniu promocji

  • Fullfilment - najlepsze rozwiązanie

Case sudies zaprezentowane na konferencji:

Aquafresh
SMS-owa promocja Aquafresh
Target: osoby w wieku 18-45 lat, mieszkańcy średnich i dużych miast o średnich zarobkach Cel: zwiększenie sprzedaży produktów Aquafresh, promocja marki
Info o promocji: Polsat, TVN, TVP1, TVP2, MTV, ulotki na opakowaniach, witryna WWW Akcja: Po zakupie produktu Aquafresh należało wysłać SMSem numer paragonu. Informacja o wygranej przesyłana była natychmiast w SMSie zwrotnym.
Codziennie do wygrania atrakcyjne telefony Nokia 3650.
Efekt: dzienny hit rate równy 4500 SMSów, umocnienie pozycji marki Aquafresh w segmencie.

Adidas
SMSowa promocja Adidas
Target: mieszkańcy małych, średnich i dużych miast o średnich dochodach
Cel: przekonanie konsumentów do marki oraz zwiększenie sprzedaży kosmetyków
Info o promocji: TVN, Polsat, materiały POS oraz specjalne opakowania produktów
Akcja: Odnaleziony wewnątrz opakowania kod należało wysłać SMSem, który brał następnie udział w loterii
Do wygrania ponad 1200 nagród
Efekt: zwiększenie sprzedaży, konsumenci nadesłali łącznie 190 tys. kodów.

Pepsi
SMSowa promocja "Porwiemy Cię muzyką"
Target: nastolatki i osoby do 35 roku życia
Cel: zwiększenie sprzedaży
Info o promocji: TVP1,Radio WAW'a, Prasa, Internet
Akcja : Kody umieszczane pod etykietami Pepsi lub 7UP umożliwiały pobranie dzwonków na telefony komórkowe z serwisu internetowego. Atrakcyjność akcji podniosła współpraca z radiem WAW'a na antenie którego prowadzona była lista przebojów PepsiChart. Zbierając etykiety Pepsi można było wygrać 50 000 zł, wyjazd na wybrany koncert, bilety do kina.
Efekt: zwiększenie sprzedaży, wzrost popularności marki, zwiększona oglądalność witryny produktowej pepsi.pl o ok. 1000%

Pepsi
SMSowa promocja "Pepsi Muza. podkręć dźwięk"
Target: nastolatki i osoby do 35 roku życia
Cel: zwiększenie sprzedaży Pepsi, Pepsi Twist, 7UP, Mirinda
Info o Promocji: TVP1, TVP2, Polsat, TV4
Akcja: ma charakter loterii - konsumenci, którzy zakupią produkt z promocyjną nakrętką, mogą wygrać nagrody, wysyłając SMS z kodem na nr 7047 lub znajdując symbol nagrody pod nakrętką Efekt: Ponad 50 000 SMSów w pierwszym tygodniu trwania konkursu

Heineken
SMSowy konkurs "Pub quiz nights" wykorzystujący wieloletnią angielską tradycję konkursów wiedzy (najczęściej o tematyce sportowej)
Target: Klubowicze w wieku 18 -55 lat, z 500 wyselekcjonowanych pubów na terenie całej Anglii
Cel: nowa jakość w relacji konsument - marka
Info o promocji: POS w każdym pubie biorącym udział w sprzedaży
Akcja: Klubowicze inicjowali grę poprzez wysłanie SMSa "play". Premiowane nagrodami było seryjne udzielnie trzech prawidłowych odpowiedzi.
Efekt: osiągniecie założonego efektu brandingowego, blisko dwukrotny wzrost sprzedaży Heineken'a w pubach biorących udział w promocji

Fiat
SMSowa promocja: "Stilo z SMSa"
Target: osoby w wieku 25-45, mieszkańcy miast
Cel: promocja nowego modelu, zachęcenie potencjalnych klientów do odwiedzin salonów Fiata, nietradycyjny model dni otwartych
Info o promocji: TVP1, TVP2, TVN, Polsat, Radio, Bilbordy
Akcja: Uczestnicy odpowiadali na proste pytanie dotyczące ceny wysyłając SMS'a za 1 PLN. W odpowiedzi dostawali kody, które można było sprawdzić wyłącznie w salonach Fiata
Efekt: 190 tysięcy SMSów, 130 tysięcy osób (68,5%) odwiedziło salony Fiata aby sprawdzić ewentualną wygraną!

Gazeta Wyborcza - Agora
Promocyjna gra "Detektivi"
Target: czytelnicy Gazety Wyborczej
Cel akcji: promocja nowego formatu Gazety Telewizyjnej, zwiększenie sprzedaży piątkowego wydania Gazety
Info o promocji: TVP1, Polsat, Radio, Gazeta Wyborcza
Akcja: Etap I - odszukanie zaszyfrowanej wiadomości i klucza w Gazecie Telewizyjnej. Rozwiązanie należało przestać SMSem pod numer odszyfrowany przy użyciu matrycy i klucza. Etap II i III - przesłanie SMSem odpowiedzi na pytania zadane na łamach gazety.pl. Etap IV - do uczestników biorących udział we wszystkich etapach konkursu wysyłany był SMS z pytaniem finałowym
Efekt: w pierwszym tygodniu konkursu wysłanych zostało 70 tys. SMSów, sprzedaż Gazety w okresie trwania konkursu wzrosła o 12 % (dane operacyjne działu kolportażu)

Opinie:

Opinie archiwalne (7):

Komentuj

Komentarze / 7

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    bodopl pisze: 2003-06-11 02:34
    prawdę mówiąc nie zyczyłbym sobie by wysyłali do mnie reklamowe smsy
    0
  • Users Avatars Mini
    bodopl pisze: 2003-06-11 02:37
    ale takie akcje promocyjne w których to klient decyduje się sam pierwszy wysłać smsa są oczywiscie jak najbardziej sensowne
    0
  • Users Avatars Mini
    maslo5 pisze: 2003-06-11 02:47
    Dla mnie eXtra! :-)))
    0
  • Users Avatars Mini
    rafalecitoplus pisze: 2003-06-11 02:52
    lubie brac udzial w tego typu konkursach .. to chyba dlatego, ze raz wygralem wieże :)))
    0
  • Users Avatars Mini
    Kenner pisze: 2003-06-11 02:57
    Ha!!! To juz wiem do kogo mam sie zwrocic z reklamacja. Podczas konkursu Detektivi wygralem kubek i nigdy on do mnie dotarl ;)) A tak poza tym to podobnie jak rafalecitoplus tez czasem biore udzial w konkursach smsowych, aczkolwiek ja jeszcze wiezy nie wygralem ;))) Zapewne nastepnym krokiem w tej dziedzinie bede konkursy mms .. chyba jeden zostal przez ere zorganizowany (a byc moze nawet jeszcze trwa)
    0
  • Users Avatars Mini
    bodopl pisze: 2003-06-11 03:16
    ja jak dotąd smsami wspieram jedynie akcje charytatywne - w tych konkursach raczej udziału nie biorę (co innego to szaleństwo na GOL-u - tutaj lubie trochę pomieszać i czasmi udaje mi się nawet wygrać)
    0
  • Users Avatars Mini
    hockeymen pisze: 2003-06-11 10:05
    to bardzo fajna sprawa z tymi smsami! od razu wiadomo dla kogo jest taka promocja! dociera do konkretnych ludzi z tel. komorkowymi ktorych stac na to! (bez obrazy dla tych ktorzy nie maja fonow) ;)
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: