W Warszawie odbyła się oficjalna prezentacja nowej marki na polskim rynku telefonii komórkowej. mBank mobile nie jest pełnym operatorem wirtualnym. Według prezesa Polkomtelu, Jarosława Bauca, mBank będzie działał w modelu "service provider", ale w rzeczywistości bankowi bliżej do modelu wyłącznie resellerskiego. Polkomtel będzie sprzedawał mBankowi hurtowo ruch w swojej sieci, będzie pobierał od mBanku opłaty za obsługę klientów oraz za prowadzenie billingu. Bauc zapowiedział, że na przychody Plusa działalność MVNO będzie miała realny wpływ dopiero w 2008 r. W przyszłym roku operator chce podpisać kolejne 2-3 umowy w oparciu o różne modele współpracy na zasadzie MVNO.
mBank mobile ma rozwijać się w dwóch etapach:
I etap:
połączenia głosowe, SMS/MMS, internet
specjalne bonusy dla klientów mBank
telefony Nokia bez simlocka
II etap (2007 r.):
szerokopasmowy dostęp do Internetu
integracja z systemem transkacyjnym mBanku (np. automatyczne doładowywanie konta, kredytowanie konta itp.)
usługi 3G
VoIP
oferta postpaid
Startery mBank mobile będzie można nabywać w internecie:
portale
Projekt mBank Mobile był przygotowywany w prawie całkowitej tajemnicy przez ostatnie trzy miesiące. Operator chce pozyskać do końca przyszłego roku ponad 160 tys. klientów. Za trzy lata liczba klientów mBank mobile ma urosnąć do 450 tys. Projekt ma być rentowny już w przyszłym roku.
Klienci mBanku:
100% - użytkownicy Internetu
85% - posiadacze telefonu komórkowego
80% - korzysta z Internetu co najmniej raz w tygodniu
28% - kupuje w Internecie za pośrednictwem mBanku (15% - ładowanie kont prepaid w Internecie)
mBank na koniec 2006 r. chce mieć 1.29 mln klientów korzystających z usług bankowych. W 2009 r. liczba klientów ma znacznie przekroczyć 2 mln.
Rodzaje MVNO: reseller, service provider, enhanced service provider, full MVNO.
Nokia N80 z kartą mBank mobile
Motorola RIZR