Test Melin XU870 ExpressCard

Recenzje
Opinie: 45

Merlin XU870 to najnowocześniejsza karta do transmisji danych dostępna obecnie w Polsce. Karta jest wyposażona w łącze ExpressCard o szerokości 34 mm. Taki port jest instalowany w dużej części nowych komputerów przenośnych.

Merlin działa w następujących zakresach sieci GSM/UMTS:

  • Tri-band HSDPA/UMTS - 850/1900/2100 MHz

  • Quad-band EDGE/GPRS - 850/900/1800/1900 MHz

Oprogramowanie karty wgrane standardowo przez producenta obsługuje prędkości:

  • 3.6 Mbps DL (żaden polski operator nie obsługuje takiej prędkości, więc w w Polsce XU870 może się rozpędzić teoretycznie jedynie do 1.8 Mbit/s)

  • 384 Kbps UL

Producent obiecuje uaktualnienie oprogramowania i wówczas Merlin przyspieszy do 7.2 Mbps DL. Niestety XU870 nie będzie wspomagał technologii HSUPA, czyli szybkiego wysyłania danych.

Karta jest bardzo niewielka i bardzo lekka. Jej wymiary to 112 mm x 34 mm x 5.0 mm, a waga wynosi zaledwie 39 g. W związku z tym, że Merlin ma szerokość 34 mm to w przypadku zainstalowania go w slocie 54 mm jest narażony na wysunięcie z łącza, gdy np. lekko trącimy go dłonią. Oznacza to także, że w czasie transportu należy go demontować, również dlatego, że dosyć znacznie wystaje za obrys komputera.

Modem jest wyposażony w antenę "flip-up", którą można stawiać pionowo, gdy zaczynamy korzystać z transmisji danych w gorszych warunkach "sygnałowych". Przy dobrym sygnale nie jest to konieczne.

W sieci Plus karta jest dostarczana z pakietem iPlus Manager, który ma kilka przydatnych funkcjonalności. Nawet jednak po jego instalacji użytkownik nie musi z niego korzystać. iPlus Manager tworzy się bowiem dedykowane łącze dial-up w systemie Windows, które w ciągu 2 sekund łączy nas z internetem bez konieczności wcześniejszego uruchamiania całego pakietu. iPlus Manager ma jednak kilka przewag:

  • na panelu aplikacji pokazywana jest siła sygnału sieci GSM, oraz typ transmisji z jakiej w danym momencie korzystamy (dla każdej z technologii jest przydzielony inny kolor np. dla HSDPA jest to prostokąt czerwony, dla UMTS – niebieski, a dla EDGE - zielony

  • specjalny moduł do pisania, wysyłania i odbierania smsów (w taryfach iPlus pakiety smsów są dostępne w ramach abonamentu, co jest wyjątkiem wśród ofert DATA)

  • umożliwia prosty wybór ustawień preferowanych przez użytkownika jak zapamiętanie doku PIN do karty SIM, tworzenie i modyfikację ustawień do APNów, aktualizację wersji aplikacji iPlus Manager

  • posiada licznik wysłanych i odebranych danych

  • umożliwia sprawdzenie stanu i daty ważności naszego konta prepaid - w przypadku karty iPlus simdata.

Bardzo przydatna jest dioda umieszczona na wystającej części modemu - sygnalizuje ona jaka technologia jest w danej chwili wykorzystywana do przesyłania danych.

  • kolor czerwony- SIM Error

  • kolor zielony - GPRS

  • kolor fioletowy - EDGE

  • kolor niebieski - UMTS

  • kolor żółty - HSDPA


Testy usług

ul. Ciołka, Warszawa, sieć Plus, HSDPA

Radio internetowe jakość bardzo dobra
VOIP IPFON jakość bardzo dobra
SKYPE wideo jakość bardzo dobra
teledysk - serwer neostrada tp jakość bardzo dobra
Test Numion 1.53 Mbit/s DL, 365.66 kbit/s UP 468 milisekund
pobieranie pliku - serwer Polkomtel średnio 48,4 KB/s
pobieranie pliku - serwer TP S.A. średnio 22,6 KB/s
wysyłanie pliku mailem 1.54 MB 1 min 54 sekundy

Chomiczówka, Warszawa (peryferie), sieć Plus, HSDPA/UMTS

Radio internetowe jakość bardzo dobra
VOIP IPFON jakość bardzo dobra
SKYPE wideo jakość bardzo dobra
teledysk - serwer neostrada tp jakość bardzo dobra
Test Numion 872.81 kbit/s DL, 60.77 kbit/s UP 560 milisekund
pobieranie pliku - serwer Polkomtel średnio 95,4 KB/s
pobieranie pliku - serwer TP S.A. średnio 41,7 KB/s
wysyłanie pliku mailem 1.54 MB 1 min 40 sekund

Zarówno testy, jak i "normalne" korzystanie z HSDPA/UMTS potwierdzają, że nadal jedynym problemem w transmisji w sieci GSM pozostają duże opóźnienia. "Pingi" nadal są zbyt długie. W czasie testów programem PingPlotter ping do witryny onet przekraczał wartość 2 tys. milisekund, średnio wynosił około 1000 milisekund - to stanowczo za dużo. Pingi do portalu wp.pl również przekraczały wartość 500 milisekund, rzadko przyspieszając do 200-300 milisekund. Czasami pojawiają się także problemy z serwerami DNS i aby obejrzeć daną stronę trzeba dwukrotnie odświeżyć jej adres w przeglądarce, ponieważ za pierwszym razem witryna nie jest odnajdowana.

   

Operatorzy obiecują, że po pełnym wdrożeniu HSDPA i HSUPA opóźnienia zmniejszą się jeszcze bardziej i użytkownik nie będzie odczuwał różnicy pomiędzy łączem kablowym/DSL, a łączem bezprzewodowym w sieci GSM. Już teraz karta Merlin XU870 pozwala bez problemu osiągać prędkości, które nie są dostępne w 90% ofert DSL w Polsce. Technologia HSDPA stał się alternatywą dla szybkich łączy stacjonarnych.

Testowany Merlin XU870 jest dostępny w ramach oferty i Plus. Jego cena zależy od wybranego planu cenowego iPlus. Przy wyborze planu iPlus z miesięcznym abonamentem w wysokości 60 zł cena modemu wynosi 609 zł z VAT. Przy wyborze wyższego abonamentu cena tego modemu to 129 zł z VAT.

Instrukcja obsługi karty Merlin XU870 w języku angielskim znajduje się tutaj (KLIKNIJ)

Opinie:

Opinie archiwalne (45):

Komentuj

Komentarze / 45

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Szalony pisze: 2007-02-23 11:37
    Wszystko ladnie i pieknie :) ale kiedy Plus w Lodzi udostepni hsdpa ? ps mam juz wkoncu edge to teraz na hsdpa Plusa bede pisal ze nie ma ;) bo nie ma :-) w Erze w lodzi po hspda mam w szczycie download okolo 130kB/s :) przy tym Plus w "tylko" umts sie chowa srednia 40kB/s :/ Sugeruje by moze Plus jako "lider" technologiczny bo pewnie prezesi Polkomtela tak uwazaja ruszyl u nas z hsdpa 3,6mb/s :) niech wtedy transfer sredni bedzie ponad 200kB/s to bedzie ok ;) ach i te limity w umts ...
    0
  • Users Avatars Mini
    Szalony pisze: 2007-02-23 11:43
    nie cale 4gb na miesiac to malo nie mowiac o hsdpa to tragedia !!! :( to tak jakby dac kierowcy samochod np mercedesa serii S pozwolic zatankowac raz w miesiacu maximum 1litr paliwa ;) Nie mowie ze chce bez limitow Iplusa itp ale za ponad 100zl powinno byc z 6-8gb danych :)
    0
  • Users Avatars Mini
    rbodych pisze: 2007-02-23 12:11
    Szalony według mnie limity w iplusie powinny wyglądać tak 60 zł 7-8 giga limit i wersja druga ta za 120 zł powinno być min 15 giga limit inaczej to nie jest żadna alternatywa dla kablówek, DSL i radiówki.
    0
  • Users Avatars Mini
    fungus pisze: 2007-02-23 12:22
    przy wymarzonych limitach sieci by się "zatkały".
    0
  • Users Avatars Mini
    NOVITEC pisze: 2007-02-23 13:35
    Czy ktos z was moze mi doradzic w jakiej sieci najkorzytsniej wziasc internet bezprzewodowy?Obecnie za stale lacze place 50zl/256 czy jest cos porownywalnego?
    0
  • Users Avatars Mini
    Bi pisze: 2007-02-23 14:13
    Pingi po 468 milisekund i to ma niby być konkurencja dla kablówek i innych operatorów? Buhahahahaha. Na takim pingu przecież za wiele się nie porobi.
    0
  • Users Avatars Mini
    rybak pisze: 2007-02-23 14:19
    Mogli tą kartę zrobić szerszą i krótszą... @NOVITEC - nie warto
    0
  • Users Avatars Mini
    szalony pisze: 2007-02-23 14:49
    Wlasnie jade na motyce v3xx i pingi mam okolo 200milisekundy a pobieranie z ftp 140kB/s powiem tyle w umts hsdpa to powinna byc podstawa - ciekawe czemu Plus nie buduje odrazu sieci umts z hsdpa tylko na gwalt to robi bo Era go zmusila do tego przez to ze w jej calej sieci umts jest hsdpa .
    0
  • Users Avatars Mini
    szalony pisze: 2007-02-23 15:13
    Hmm a teraz karta Plusa - napewno nie ma przycietego limitu - full sygnal umts z okolic szczecinskiej w lodzi i mam download UWAGA - 7kB/s !!! Jaja jak berety - nie dosc ze nie ma hsdpa to predkosci zabojcze !!! Ciekawe czemu ? bo ja tylko wymusilem edge to mialem ponad 20kB/s sciaganie !!! W lodzi dosc czesto w Plusie mam w umts predkosci bardzo niskie okolo 10kB/s - ciekawe czemu ?
    0
  • Users Avatars Mini
    szalony pisze: 2007-02-23 15:13
    Hmm a teraz karta Plusa - napewno nie ma przycietego limitu - full sygnal umts z okolic szczecinskiej w lodzi i mam download UWAGA - 7kB/s !!! Jaja jak berety - nie dosc ze nie ma hsdpa to predkosci zabojcze !!! Ciekawe czemu ? bo ja tylko wymusilem edge to mialem ponad 20kB/s sciaganie !!! W lodzi dosc czesto w Plusie mam w umts predkosci bardzo niskie okolo 10kB/s - ciekawe czemu ?
    0
  • Users Avatars Mini
    homzik pisze: 2007-02-23 16:00
    ja mam ping ok. 200 na Pl. Konstytucji na iPlusie @ Nokia 6233...
    0
  • Users Avatars Mini
    marek pisze: 2007-02-23 16:32
    @NOVITEC: używam opisywaną kartę od zeszłego roku. Rekordowa wartość transferu to down 4312,3 kilobit/sec - więc sporo (czyli albo numion myli się w obliczeniach, albo era nie chwali się zbytnio), niestety upload nie przekracza 60 kilo więc nie da się pogadać głosowo czy pograć (Latency nie przekracza 300 ms). Musisz liczyć się z tym, że nie zawsze jest dostępny sygnał UMTS więc część czasu będziesz korzystał z "wolniejszych" technologii ale prędkość jest w okolicach 230k więc masz …(cdn)
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2007-02-23 20:08
    Option GlobeTrotter EXPRESS 7.2 jest dużo lepszy.
    0
  • Users Avatars Mini
    ja pisze: 2007-02-23 22:31
    limit, limit, a co to jest limit? niech operatorzy pojda w koncu po rozum do glowy, ladny oligopol nam sie zrobil. moze play tu cos zmieni (jak wybuduje wlasna siec)?
    0
  • Users Avatars Mini
    jaro pisze: 2007-02-26 19:01
    Co to są pingi?? :)))))))
    0
  • Users Avatars Mini
    Tomasz pisze: 2007-02-26 20:13
    GSMONLINE apleuje!!! Zwolnijcie tego pana Piechockiego bo smiac mi sie chce jak czytam te jego testy ;))))) Cytuje: "Operatorzy obiecują, że po pełnym wdrożeniu HSDPA i HSUPA opóźnienia zmniejszą się jeszcze bardziej i użytkownik nie będzie odczuwał różnicy pomiędzy łączem kablowym/DSL, a łączem bezprzewodowym w sieci GSM." koniec cytatu. GSM i HSDPA/HSUPA - ten pan nie rozroznia GSM od UMTS. Prosze niech on nie pisze takich bzdur bo szkoda ludzi wprowadzac w bledy. Szkoda slow...
    0
  • Users Avatars Mini
    buzu pisze: 2007-02-27 03:47
    Technologia HSDPA/HSUPA nie zejdzie z opóźnieniem poniżej 90 ms tak więc do DSL-a jej jeszcze daleko. To po prostu radio, pewnych rzeczy nie da się ominąć
    0
  • Users Avatars Mini
    Tomasz pisze: 2007-02-27 12:44
    zejdzie jak bedziesz mieszkal na wprost Node B w odl nie wiekszej niz paredziesiat metrow i bedziesz mial LOS ;) oraz nie bedziesz sie poruszal ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    Jacek pisze: 2007-02-27 19:02
    Mam ten modem w Orange ale za kija nie moge sie polaczyc z netem. Po kliknieciu na "polacz" otrzymuje komunikat ze kara jest nie wlozona. A jest !!! Nie da sie wpisac nr PIN w ustawieniach bo pole wpisywania jest szare. Co to moze byc? Jakas usluga w WIN jest nie wlozona? Testowalem na 2-ch kartach i znajomego tez nie chce odpalic a u niego chodzi.....
    0
  • Users Avatars Mini
    Jacek pisze: 2007-02-27 19:09
    Mam ten modem w Orange ale za kija nie moge sie polaczyc z netem. Po kliknieciu na "polacz" otrzymuje komunikat ze kara jest nie wlozona. A jest !!! Nie da sie wpisac nr PIN w ustawieniach bo pole wpisywania jest szare. Co to moze byc? Jakas usluga w WIN jest nie wlozona? Testowalem na 2-ch kartach i znajomego tez nie chce odpalic a u niego chodzi.....
    0
  • Users Avatars Mini
    Jacek pisze: 2007-02-27 19:09
    Mam ten modem w Orange ale za kija nie moge sie polaczyc z netem. Po kliknieciu na "polacz" otrzymuje komunikat ze kara jest nie wlozona. A jest !!! Nie da sie wpisac nr PIN w ustawieniach bo pole wpisywania jest szare. Co to moze byc? Jakas usluga w WIN jest nie wlozona? Testowalem na 2-ch kartach i znajomego tez nie chce odpalic a u niego chodzi.....
    0
  • Users Avatars Mini
    asi pisze: 2007-03-01 20:24
    Jacek, odsyłam na *800 ,albo SIM jest uszkodzony...hmm, albo trzeba wpisać poprawne ustawienia, *800powinna pomóc, z telefonu Orange 1,50 zł za całe połączenie, pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    bananadj pisze: 2007-03-01 22:50
    Od tygodnia go używam i jest całkiem niezły, jednak go nie kupię mam go tylko dlatego, że to narazie jedyny Express dostępny u opów, nie podoba mi się że aż tak bardzo wystaje z notebooka, na dzień dzisiejszy PciExpress jest montowany przede wszystkim w 11 i 12 calowych notebookach i kiepsko to wygląda, gdy z tak małego sprzętu wystaje całkiem pokaźny CUBE o niby antence nie wspominając, z zakupem poczekam zą sonyEricsson sobie poradzi z technologią gprs/edge/umts/hsdpa/hsupa w jednym urządzeniu
    0
  • Users Avatars Mini
    marcin pisze: 2007-03-08 10:01
    Myślę ,że wasze płacze na temat pingów i szybkości transmisji są skierowane nie tam gdzie trzeba. Dzwońcie do operatorów ilekroć spadnie wam przepływność do poziomu który was nie zadawala. Kupując Iplusa , Blueconnect'a czy tego z Orange , sprzedawcy mówią o prędkościach rzędu 1,8 Mbps więc jeżeli ktoś ma 200 kbps to może uważać się za niezadowolonego (nie mówię o tym panu co miał 20 kbps w HSDPA w jego wypadku to uważałbym się za oszukanego!!). Pamiętajcie ,że operator będzie oszczędzał na sprz
    0
  • Users Avatars Mini
    marcin pisze: 2007-03-08 10:09
    ... na sprzęcie ,bo to nie wina technologii ,że macie takie parametry ale sprzedawcy ,który wyżyłuje sprzęt na maksa zanim go rozszerzy. Tam gdzie jest pokrycie HSDPA transmisja powinna wynosić min 400kbps , jeżeli jej nie ma to niech rozbudują transmisję lub komórki. Tak więc dzwońcie do operatorów codziennie jeżeli trzeba!! Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    Tomasz pisze: 2007-03-14 18:26
    Marcienie: "Tam gdzie jest pokrycie HSDPA transmisja powinna wynosić min 400kbps " mówisz o względach marketingowych czy technicznych. Jeśli na jednym Node-b będzie kilku a nawet kilkunastu użytkowników to nie wiem jak sobie wyobrażasz to 400kb/s Chyba, że będzie nie wiem ile kanałów do dyspozycji...
    0
  • Users Avatars Mini
    surema pisze: 2007-03-16 22:55
    Już chciałem rezygnować w Orange dopuki nie dano mi na testy tego cacka. Oniemiałem z zachwytu jak zółta lampka (HSDPA) zaczęła się świecić w miejscach do których Orange się nie przyznaje pokryciem. Nie jestem informatykiem więc powiem tylko że karta jest rewelacyjna : Skype , YouTube itd śmiga jak ta lala.
    0
  • Users Avatars Mini
    surema pisze: 2007-03-16 23:10
    Już chciałem rezygnować w Orange dopuki nie dano mi na testy tego cacka. Oniemiałem z zachwytu jak zółta lampka (HSDPA) zaczęła się świecić w miejscach do których Orange się nie przyznaje pokryciem. Nie jestem informatykiem więc powiem tylko że karta jest rewelacyjna : Skype , YouTube itd śmiga jak ta lala.
    0
  • Users Avatars Mini
    surema pisze: 2007-03-16 23:16
    Już chciałem rezygnować w Orange dopuki nie dano mi na testy tego cacka. Oniemiałem z zachwytu jak zółta lampka (HSDPA) zaczęła się świecić w miejscach do których Orange się nie przyznaje pokryciem. Nie jestem informatykiem więc powiem tylko że karta jest rewelacyjna : Skype , YouTube itd śmiga jak ta lala.
    0
  • Users Avatars Mini
    Marcin pisze: 2007-03-20 12:33
    Oczywiście ,że o względach marketingowych. Problemy techniczne są po to by je rozwiązywać , a to kosztuje. Widełki u naszej świętej 3 , jeżeli chodzi o przeplywności , są bardzo szerokie jednak o tym się nie mówi. Drażni mnie to ,że reklamują i sprzedają technologie ,a oferują za przeproszeniem g.... To wszystko co mówisz o HSDPA to prawda , NDB ma ograniczenia jeżeli chodzi o ilość userów HS i całe pasmo , 1,8Mbps na celkę, jest przez nich dzielone. To jednak nie jedyne wąskie gardło. Pzdr.
    0
  • Users Avatars Mini
    Marcin pisze: 2007-03-20 12:33
    Oczywiście ,że o względach marketingowych. Problemy techniczne są po to by je rozwiązywać , a to kosztuje. Widełki u naszej świętej 3 , jeżeli chodzi o przeplywności , są bardzo szerokie jednak o tym się nie mówi. Drażni mnie to ,że reklamują i sprzedają technologie ,a oferują za przeproszeniem g.... To wszystko co mówisz o HSDPA to prawda , NDB ma ograniczenia jeżeli chodzi o ilość userów HS i całe pasmo , 1,8Mbps na celkę, jest przez nich dzielone. To jednak nie jedyne wąskie gardło. Pzdr.
    0
  • Users Avatars Mini
    Marcin pisze: 2007-03-20 12:33
    Oczywiście ,że o względach marketingowych. Problemy techniczne są po to by je rozwiązywać , a to kosztuje. Widełki u naszej świętej 3 , jeżeli chodzi o przeplywności , są bardzo szerokie jednak o tym się nie mówi. Drażni mnie to ,że reklamują i sprzedają technologie ,a oferują za przeproszeniem g.... To wszystko co mówisz o HSDPA to prawda , NDB ma ograniczenia jeżeli chodzi o ilość userów HS i całe pasmo , 1,8Mbps na celkę, jest przez nich dzielone. To jednak nie jedyne wąskie gardło. Pzdr.
    0
  • Users Avatars Mini
    Marcin pisze: 2007-03-20 12:33
    Oczywiście ,że o względach marketingowych. Problemy techniczne są po to by je rozwiązywać , a to kosztuje. Widełki u naszej świętej 3 , jeżeli chodzi o przeplywności , są bardzo szerokie jednak o tym się nie mówi. Drażni mnie to ,że reklamują i sprzedają technologie ,a oferują za przeproszeniem g.... To wszystko co mówisz o HSDPA to prawda , NDB ma ograniczenia jeżeli chodzi o ilość userów HS i całe pasmo , 1,8Mbps na celkę, jest przez nich dzielone. To jednak nie jedyne wąskie gardło. Pzdr.
    0
  • Users Avatars Mini
    Marcin pisze: 2007-03-20 12:33
    Oczywiście ,że o względach marketingowych. Problemy techniczne są po to by je rozwiązywać , a to kosztuje. Widełki u naszej świętej 3 , jeżeli chodzi o przeplywności , są bardzo szerokie jednak o tym się nie mówi. Drażni mnie to ,że reklamują i sprzedają technologie ,a oferują za przeproszeniem g.... To wszystko co mówisz o HSDPA to prawda , NDB ma ograniczenia jeżeli chodzi o ilość userów HS i całe pasmo , 1,8Mbps na celkę, jest przez nich dzielone. To jednak nie jedyne wąskie gardło. Pzdr.
    0
  • Users Avatars Mini
    Marcin pisze: 2007-03-20 12:35
    Oczywiście ,że o względach marketingowych. Problemy techniczne są po to by je rozwiązywać , a to kosztuje. Widełki u naszej świętej 3 , jeżeli chodzi o przeplywności , są bardzo szerokie jednak o tym się nie mówi. Drażni mnie to ,że reklamują i sprzedają technologie ,a oferują za przeproszeniem g.... To wszystko co mówisz o HSDPA to prawda , NDB ma ograniczenia jeżeli chodzi o ilość userów HS i całe pasmo , 1,8Mbps na celkę, jest przez nich dzielone. To jednak nie jedyne wąskie gardło. Pzdr.
    0
  • Users Avatars Mini
    Marcin pisze: 2007-03-20 12:36
    Oczywiście ,że o względach marketingowych. Problemy techniczne są po to by je rozwiązywać , a to kosztuje. Widełki u naszej świętej 3 , jeżeli chodzi o przeplywności , są bardzo szerokie jednak o tym się nie mówi. Drażni mnie to ,że reklamują i sprzedają technologie ,a oferują za przeproszeniem g.... To wszystko co mówisz o HSDPA to prawda , NDB ma ograniczenia jeżeli chodzi o ilość userów HS i całe pasmo , 1,8Mbps na celkę, jest przez nich dzielone. To jednak nie jedyne wąskie gardło. Pzdr.
    0
  • Users Avatars Mini
    Marcin pisze: 2007-03-20 12:36
    Oczywiście ,że o względach marketingowych. Problemy techniczne są po to by je rozwiązywać , a to kosztuje. Widełki u naszej świętej 3 , jeżeli chodzi o przeplywności , są bardzo szerokie jednak o tym się nie mówi. Drażni mnie to ,że reklamują i sprzedają technologie ,a oferują za przeproszeniem g.... To wszystko co mówisz o HSDPA to prawda , NDB ma ograniczenia jeżeli chodzi o ilość userów HS i całe pasmo , 1,8Mbps na celkę, jest przez nich dzielone. To jednak nie jedyne wąskie gardło. Pzdr.
    0
  • Users Avatars Mini
    grzechotnique pisze: 2007-03-20 22:37
    całkiem fajne urządzenei. Test namaxany o.k. .!.. W porządeczku.!. ..
    0
  • Users Avatars Mini
    zcentrum pisze: 2007-07-15 12:29
    zakupilem blueconnecta z xu870 do notka miesiac temu w najmocniejszej wersji 120 pl/m, powiem szczerze slabiutko to chodzi, czesto sie zacina, pingi bardzo slabe 400 wzwyz wiec o gircaniu mozna pomazyc, albo wogole nie pinguje, transfer srednio 20kb/s :( i co to ma byc? w centrum wawy, 200 m od patyka? a obiecywano ze bedzie smigac ze cho cho. Zglosilem reklamacje, jak narazie dostalem odpowiedz ze pracuja nad rozwiazaniem problemu, coz jednak sie przyznali ze problem istnieje
    0
  • Users Avatars Mini
    sakramencko pisze: 2007-10-01 15:32
    ten test to chyba jakis oszolom robil,co to ma byc opis karty,swiatelek i to wszystko. Jebnijta sie w dekiel
    0
  • Users Avatars Mini
    Rafcze pisze: 2007-10-19 13:06
    mam pytanko krótki i szybkie mam notebooka ASUS z wistą czy ktoś wie jak ten modem działa w tym kompie bo era napisała tylko na swojej stronie że są dodatkowe sterowniki na wistę ale niektóre kompy mogą nie działać prawidłowo. Wiec jestem w kropce żeby nie kupić i sobie w brode nie pluć bo niedziała. Czekam na szybką odpowiedź. PZDR
    0
  • Users Avatars Mini
    Tadeusz pisze: 2007-11-29 16:48
    Autor zapomniał umieścić ostrzeżenie - "tekst sponsorowany". Co to za test, jeśli prezentowane wyniki ograniczają sie do jednego operatora, bezwstydnie reklamowanego w artykule.
    0
  • Users Avatars Mini
    dikse pisze: 2009-05-12 21:01
    wg. mnie najlepiej sciagajacy zasieg w tym momencie dostępny modem na rynku.no i rozszerzenie na antene oczywiście-bardzo przydatne czasami
    0
  • Users Avatars Mini
    darek pisze: 2009-07-20 00:15
    ja mam internet bezprzewodowy w play za 45zł limit danych 5GB prędkośc kturo osiąga to nawet 1-1.5mb/s jak internet bezprzewodowy to tylko w play online tanio, szybo stabilnie zasięg hsdpa praktycznie wszędzie play online w porównaniu do iplus lub blueconect to cudo polecam.
    0
  • Users Avatars Mini
    WELOZO pisze: 2009-12-04 09:19
    A działa on na Windows 7 bo ja nie znalazłem sterowników???
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: