Nokia przedstawiła dziś wyniki światowych badań postrzegania technologii MMS. Badania zostały przeprowadzone w Wielkiej Brytanii, Japonii, Niemczech, Stanach Zjednoczonych, Singapurze oraz Finlandii przy współpracy z firmą badawczą HPI Research Group. Większość respondentów była bardzo zainteresowana nową technologią, co dobrze prognozuje rozwojowi MMS-ów.
W samej Wielkiej Brytanii aż 3/4 badanych sądzi, że MMS jest bardzo interesujący. Te wyniki pokazują bardzo dobry trend, który można porównać do wcześniejszych zachowań Japończyków, u których rozwój technologii mobilnych jest dużo bardziej zaawansowany. W czasie badań okazało się, że Brytyjczycy są bardzo zainteresowani możliwością pobierania serwisów turystycznych, informacyjnych, ściągania gier oraz wygaszaczy. MMS-y mogą przejmować w przyszłości tradycyjne funkcje dotychczas istniejących mediów, takich jak telewizja, radio lub Internet.
W Japonii okazało się, że 90 % posiadaczy telefonów z kamerą lub aparatem cyfrowym wysyła wiadomości multimedialne do innych osób korzystających z tego typu terminali, a tylko 68 wysyła zdjęcia na konto e-mail. To potwierdza, jak ważny dla rozwoju masowego rynku MMS będzie wskaźnik penetracji nowoczesnych terminali. Generalnie Japończycy woleliby również jeszcze szerszą ofertę usług od tej oferowanej obecnie. W Japonii zauważono też inną ciekawą tendencję - multimedia nie ograniczyły korzystania z dotychczasowych funkcji aparatu. To sugeruje, że MMS spowoduje rzeczywiste zwiększenie przychodów operatorów, a nie tylko zastąpi dotychczasowe źródła. Japończycy nadal bowiem wysyłają masowo zwykłe wiadomości tekstowe.
W czasie badań (focusowych oraz ilościowych) przeprowadzano wywiady z osobami w wieku 16-45 lat, które posiadają telefon komórkowy bez obsługi MMS. W Japonii natomiast badano grupę posiadaczy telefonów z pełną obsługą multimediów.